ارتقاء رم سرور

سرورها معمولا پس از مدتی استفاده با بالا رفتن حجم پردازش و کاربران یا نرم افزارها نیاز به ارتقاء سخت افزاری پیدا میکنند. این ارتقا می تواند در بخش پردازنده، هارد دیسک، منبع تغذیه، گرافیک و حافظه رم باشد. که در این مقاله قصد داریم به فاکتورهای مهم ارتقاء رم سرور بپردازیم.

بررسی اسلات های رم

قبل از اینکه اقدام به خرید رم کنید، باید از خالی بودن اسلات رم در مادربرد اطلاع حاصل کنید. برای ارتقاء رم سرور حتماً باید به این موضوع دقت کنید که اگر رم های فعلی 2 ، 4 یا هر عدد زوجی هستند، جهت ایجاد بالانس مناسب در انتقال اطلاعات حتما دو اسلات خالی جهت نصب دو رم جدید داشته باشید.

همچنین با توجه به اینکه امکان نشستن گرد و غبار در اسلات های خالی نیز وجود دارد، قبل از نصب رم های جدید، حتما نسبت به تمیز کردن اسلات ها اقدام نمایید.

بررسی مقدار باس قابل ساپورت در مادربرد

اگر قصد دارید جهت ارتقاء رم سرور ، رم های فعلی را حذف، و رم های جدیدی جایگزین کنید، حتما مدل مادربرد را در سایت سازنده جستجو کنید و اطمینان حاصل نمایید که مادربرد امکان ساپورت و شناسایی رم هایی با باس بالاتر را دارد یا خیر.

ساپورت پردازنده از رم

در سایت های اینتل و ای ام دی معمولا در بخش معرفی هر پردازنده جدولی وجود دارد که نوع رم های قابل پشتیبانی توسط آن پردازنده را نمایش می دهند. ممکن است گاهاً جهت ایجاد هماهنگی بین پردازنده و رم های جدید، نیاز به آپدیت بایوس مادربرد نیز باشد. لذا بایوس را نیز چک کنید اگر اپدیت جدیدتری ارائه شده بود حتماً از ان استفاده نمایید.

خرید رم استوک یا رم آکبند، مسئله این است!

در کیهان سرور سخت افزارهای موجود معمولا به دو دسته استوک و آکبند تقسیم میگردند. اما در مورد استوک بودن قطعات باید خاطر نشان کنیم که شما می توانید بدون هیچگونه نگرانی از آن ها استفاده نمایید، زیرا کلیه رم های استوک با لیبل اصلی و گارانتی تعویض ارائه می گردند. همچنین قطعات استوک به شدت صرفه اقتصادی داشته و از طرفی سالها بدون هیچگونه مسئله و مشکلی مانند رم های اکبند برایتان کار خواهند کرد. اما اگر از لحاظ مالی مشکلی ندارید، می توانید از رم های آکبند نیز استفاده نمایید. در هر صورت در کارکرد رم ها چه استوک چه آکبند تفاوتی وجود ندارد.