بررسی سرور لنوو Lenovo ThinkServer TS150

بررسی سرور لنوو Lenovo ThinkServer TS150


بررسی سرور لنوو Lenovo ThinkServer TS150: یکی از تازه ترین سرورهای به بازار آمده سری تاوری شرکت لنوو می باشد که برای استفاده ها و کارکردهای سزح پایین کانفیگ شده است. این سرور که ظاهری کاملا مشابه به کیس های رایانه ای دارد از نظر اندازه و شکل هیچ تفاوتی با سایر سرورهای ایستاده ندارد (بررسی سرور لنوو Lenovo ThinkServer TS150).

بررسی سرور ایستاده لنوو Lenovo ThinkServer TS150

بررسی سرور ایستاده لنوو Lenovo ThinkServer TS150 از پایین ترین سری پردازنده های اینتل سری E3-1200 v5 پشتیبانی میکند. این چردازنده 4 هسته ای بوده و تا 64 گیگابابت رم ddr4 را پشتیبانی میکند. همچنین توانایی پشتیبانی از PCIe و انواع کارت شبکه و رید کنترلرهای مختلف را دارا می باشد که در ادامه به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت. با بررسی دقیق تر متوجه میشویم که سرور ts150 لنوو توانایی پشتیبانی از 24 ترابایت هارد را دارد.

خصوصیات سرور

فورم فاکتور

سرور ایستاده لنوو Lenovo ThinkServer TS150 چهار یونیت می باشد. برای قرار دادن سرور در رک بایستی از سینی رک استفاده کنید.

پردازنده

سرور لنوو ایستاده از پردازنده های مختلفی پشتیبانی میکند که برای بررسی دقیق تر تصویر زیر را ببیند.  همانطور که در تصویر زیر می بینید این سرور از پردازنده های مختلفی از شرکت اینتل پشتیبانی میکند. از این پردازنده ها میتوانیم به سری زئون، کور، پنتیوم و سلورون اشاره کرد. تمامی این پردازنده ها دارای کور پایین بوده و از 2 تا 4 هسته را برای کاربر تامین میکنند. قدرت پردازنده هایی که توسط این سرور پشتیبانی میشود در مقایسه با پردازنده های سری 2600 بسیار ضعیف می باشند و از حافظه کش پایین تری برخوردار می باشند. برای مثال پردازنده 2680V2 از 25 مگابایت حافظه کش برخوردار می باشد در حالی که پردازنده سری E3-1200 v5 چهار هسته ای بوده و دارای 8 مگابایت حافظه کش داخلی می باشد. چیپست پردازنده اینتل C236  میباشد.

مموری

همانطور که در تصویر میبینید سرور لنوو TS150 دارای 6 اسلات رم می باشد که در بالاترین ظرفیت میتواند از 64 گیگ حافظه رم پشتیبانی کند. برای هر دو نوع رم های ECC و  NON-ECC قابل استفاده میباشد. باید به یاد داشته باشید که در استفاده از رم یا مموری برای سرور ایستاده لنوو Lenovo ThinkServer TS150 رم های ECC و  NON-ECC را مخلوط نکنید. در هر صورت برای بهره وری بالا بهترین پیشنهاد استفاده از رم های ECC می باشد.

درایو Drive Bays

سرور ایستاده لنوو Lenovo ThinkServer TS150 دارای 4 عدد bay هارد 3.5 اینچی می باشد. همچنین یک عدد bay 2.5 اینچی ساتا نیز دارد. از مزیت های بسیار خوب این نوع سرور جاگیری دو عدد کارت حافظه SD می باشد که مزیت رقابتی خوبی برای این سرور فراهم آورده است. ظرفیت کارت SD تا 8 گیگابایت می باشد. ولی هارد های 3.5 اینچی را میتوان تا 3 ترابایت و اگر از نوع Nearline (NL) SATA HDDs باشد میتوان تا هر BAY 6 ترابایت را استفاده کرد در واقع در مجموع میتوان 24 ترا بایت را استفاده نمود.

رید ساپورت RAID SUPPORT

موضوع مهمی که بیشتر مشتریان و متقاضیان سرور به دنبال آن هستند پشتیبانی از رید بندی و رید کنترلر سرور می باشد. رید بندی به حالتی در سرور گفته میشود که به کمک آن سرعت خواندن و نوشتن بر روی هارد ها و همچنین حفاظت از اطلاعات نوشته شده بر روی هارد ها به بهترین صورت حفظ میگردد. در سرور ایستاده لنوو Lenovo ThinkServer TS150 با توجه به کنترلری که بر روی مادربورد سرور موجود می باشد رید های متفاوتی رو میتوان بر روی هاردها بست. برای نمونه دو نوع رید کنترلر بر روی سرور ایستاده لنوو Lenovo ThinkServer TS150 داریم. رید کنترلر 121i و  520i که دارای رید بندیهای متفاوتی می باشند. در تصویر زیر میتوانید پشتیبانی سرور ایستاده لنوو Lenovo ThinkServer TS150 از رید بندی را مشاهده کنید.

مطالعه دیتا شیت سرور ایستاده لنوو Lenovo ThinkServer TS150