راهنمای خرید سرور اچپی

راهنمای خرید سرور اچپی



راهنمای خرید سرور اچپی: شاید برای شما هم پیش آمده است که برای انتخاب یک سیستم سروری چه فاکتورهایی باید در نظر گرفته شود! این یک سوال مهم می باشد. ما برای خرید یک وسیله الکترونیکی بیش از هر وسیله دیگری حساسیت به خرج میدهیم. از انجایی که ما در زمینه تجهیزات الکترونیکی آگاهی لازم را نداریم در این مورد نگرانی های مهمی داریم که سعی میکنیم قبل از خرید آنها را رفع کنیم. به همین علت سعی میکنیم منابع مختلفی را پیدا کرده و در مورد وسیله مورد نیاز اطلاعات درست و کافی جمع آوری کنیم. این در حالی می باشد که دسترسی به منابع معتبر و درست در فضای مجازی تا حدودی سخت و غیر قابل اعتماد می باشد. از این رو با افراد متخصص در این زمینه مشورت میکنیم تا بلکه از این طریق در انتخاب محل خرید و سازنده وسیله الکترونیکی بهترین باشیم.

یکی از مهمترین تجهیزاتی که در بیشتر سازمانها و شرکت های خصوصی مورد استفاده قرار میگرد تجهیزات دیتا سنتری یا شبکه اطلاعات مجازی می باشد. این تجهیزات هم مصرف عمومی داشته و هم اینکه توسط سازمانها و شرکت های بزرگ و حتی دولتی استفاده میگردد. این نشان دهنده فراگیر بودن این تجهیزات می باشد. از این رو افراد بسیار زیادی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند و برای جذب اعتماد مشتری فعالیت های اعتماد ساز بسیاری را انجام میدهند. اما آیا میشود به تویحات یک فروشنده اعتماد کرد؟ این سوال در ذهن همه ما ایجاد میگردد و ما را مجبور میکند برای اطمینان از کسب اطلاعات درست با چندین فروشنده و مشاور در این زمینه صحبت کنیم. اما گاها بازار اجازه این امر را به ما نمیدهد که برای کسب اطلاعات بیشتر با همه فروشنده های با بیشتر آنها گپ بزنیم. چرا که آنها خوششان نمی آید. اختلاف قیمت در بازار تجهیزات سروری انچنان زیاد نیست که بتوان این را بهانه ای برای بررسی بیشتر قرار داد. از طرف دیگر اغلب فروشندگان تجهیزات دیتا سنتری برای همه صنف آشنا هستند و اختلاف قیمت بیشتر فقط باعث از دست دادن مشتری خواهد شد. البته آنچه که مهم به نظر میرسد خدماتی می باشد که فروشنده به مشتری میدهد. در این مقاله ما برای اینکه خریدار در فرایند خرید با شرایط بازار و اختصاصات تجهیزات دیتا سنتری آشنا شود سعی داریم در مورد خرید سرورهای شرکت اچپی و تجهیزات جانبی آن اطلاعاتی دقیق و تجربی در اختیار شما قرار دهیم. برای یک خرید درست و موفق سعی کنید این مقاله را کاملا مطالعه کنید.

مقدمه: تجهیزات دیتا سنتری شامل موارد بسیار زیادی می باشند که در این مقاله به بررسی تک تک آنها خواهیم پرداخت. آنچه که در یک دیتا سنتر از مهمترین اهمیت برخوردار می باشد، سرور می باشد.  سرور یا قلب یک دیتا سنتر به سیستمی گفته میشود که تمام فعالیت های یک مجموعه دیتا سنتری یا شبکه اطلاعات مجازی را هدایت و برنامه ریزی می کند. سرورهای مختلفی در بازار دنیا و ایران وجود دارد که از مهمترین آنها میتوانیم به HP و DELL اشاره کرد. هر چند برندهای معتبر دیگری در بازار سرور وجود دارد اما آنچه که در بازار ایران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشد سرورهای شرکت هیولت پاکارد یا اچپی می باشد. این شرکت، آمریکایی بوده و هر ساله مدل های مختلفی از انواع سرورهای رکمونت، ایستاده، بلید و ورک استیشن تولید و روانه بازار مصرف میکند. شرکت اچپی یک شرکت چند ملیتی بوده و از قدرتمندترین تجهیزات و مهندسین در این زمینه برخودار می باشد.

در یک سرور قطعات بسیار متنوعی وجود دارند که از ان جمله میتوانیم به پردازنده های مرکزی (در برخی یک عدد و در برخی بیش از 4 عدد)، رم یا مموری با ظرفیت های متنوع، هارد یا ذخیره ساز سرور، کارت شبکه، کارت گرافیک، پاور یا منبع تغذیه، مادربورد، سیستم های خنک کننده که شامل چندین فن و هیت سینک های قرار گرفته بر روی پردازنده ها و کارت کنترلر اشاره کنیم. در این مقاله سعی میکنیم تمامی موارد بالا را برای مصرف کننده های مختلف توضیح دهیم تا شما بعنوان یک خریدار بتوانید با اگاهی کامل خرید خود را انجام دهید.

در ابتدا میخواهم مدل های مختلف سرورهای شرکت اچپی را بررسی کنیم تا با تنوع محصولات اچپی آشنا شوید. خوشبختانه یا متاسفانه تنوع محصولاتی که توسط شرکت اچپی تولید میشود آنقدر بالا می باشد که آشنایی با تمامی آنها برای یک فرد یا یک مجموعه بسیار سخت و زمانبر می باشد. اما هر ساله مدل های بسیار محبوبی توسط شرکت اچپی روانه بازار میشود که اغلب مشتریان به دنبال همان مدل ها می باشند و از انجایی که خدمات پس از فروش خوبی دارند، مشتریان راغب هستند تا از این مدل های تهیه کنند. از این مدل ها میتوانیم به انواع سرورهای رکمونت سری DL اشاره کنیم. سرورهای DL از سری سرورهای رکمونت و سازمانی می باشند که برای استقرار در رک نیازمند رک یا همان جعبه سرور می باشند. سرورهای رکمونت دارای اندازه های متنوعی می باشند.  این تفاوت از ارتفاع سرور می باشد. شرکت اچپی برای راحتی در فروش و تعیین مشخصات یک سرور آنها را با اعدادی مانند 320-360-380-580 نامگذاری کرده است. هر کدام از این اعداد بیانگر یک سری از سرورهای اچپی می باشد که در نسل های مختلف تولید شده اند.

نسل هایی که در شرکت اچپی تولید میشود بر اساس سال نامگذاری میگردد. برای مثال نسل G6 یا نسل G8، هر کدام از این نسل ها دارای سری های متفاوتی می باشند که با اعداد بالا متمایز میشوند. برای مثال سرور DL360 G7 یک مدل از سرورهای اچپی می باشد که تک یونیته بوده و در جعبه رک یک یونیت را به خود اختصاص میدهد. یونیت واحد ارتفاع یا ضخامت یک سرور می باشد. وقتی میگوییم سروی 380 می باشد یعنی در جعبه رک دو یونیت را به خود اختصاص میدهد. البته سرورهای 580 تعداد 4 یونیت در رک را به خود اختصاص میدهند که این سری از سرورها بسیار سنگین می باشند و دارای بیش از دو عدد پردازنده مرکزی می باشند. ساختار هر سروری در هر مدلی برای انجام کارها و عملیات های خاصی ساخته شده است. تجهیزاتی که در داخل آن بکار رفته است دارای بالاترین استانداردها برای داشتن بالاترین کارایی می باشد. گاهی یک سرور میتواند ده ها سال برای یک سازمانی کارایی داشته باشد اما نباید فراموش کرد که در دنیای تکنولوژی و صنعت تولید قطعات OEM و تقلبی جایگاه بالایی دارد و از این راه بسیاری سود می جویند. نمیتوان از غیر اورجینال بودن برخی قطعات و حتی شاسی اطمینان حاصل کرد تا زمانی که شما با یک فروشنده بسیار درستکار در ارتباط کاری باشید.

امروزه تخلفات بسیار گسترده ای در دنیای تجهیزات الکترونیکی در حال رخ دادن می باشد که مختص فقط ایران نیست و در همه نقاط دنیا از اتفاقات متداول و پر تکرار می باشد. حتما شما نیز با مواردی مشابه برخورد کرده اید. حتی مشاهده شده است که قطعات کارکرده و غیر اورجینال را با بسته بندی شکیل با نام نو و کارنکرده در بازار های مصرف بفروش میرسانند. همانطور که در بالا اشاره کردیم یک سرور دارای قطعات بسیار متنوعی می باشد که هر کدام با یک کد اختصاصی نامگذاری شده اند. این کد که در  بین صنف تجهیزات دیتا سنتری به پارت نامبر معروف می باشد توسط شرکت سازنده اچپی با شرکت های تحت لیسانس اچپی بر روی قطعات حک میشوند. با این پارت نامبر به راحتی میتوانید از اصالت یک کالا مطمئن شوید. شرکت اچپی هر ساله نرم افزاری اطلاعاتی برای تجهیزان و قطعات خود ارائه میدهد که در آن به توضیح و معرفی تمامی محصولات خود با زمانبندی سالیانه می پردازد. شما با بررسی این سامانه و وارد کردن پارت نامبر قطعه در داخل آن میتوانید از اصالت کالای خود مطمئن شوید. حتی برای شاسی سرور نیز میتواند پارت نامبر مخصوص به خود را پیدا کرده و از زمان تولید و سایر خصوصیات فنی آن آگاه شوید. تمامی این فرایند ها برای جلوگیری از از بین رفتن اعتماد مشتری به محصولات شرکت سازنده یعنی اچپی می باشد. این شرکت برای تمام محصولات خود هولوگرام منحصر بفردی تولید میکنده و آن را بر روی قطعات می چسباند تا مشتری از این طریق نیز در شناسایی قطعات ORG از  OEM دچار اشتباه نگردد. بعد از یک مرور کلی بر اطلاعات عمومی یعنی آنچه که در بالا مطالعه کردید میتوانیم وارد مبحث اختصاصی و نحوه انتخاب یک کانفیگ درست، کارا و متناسب با کار شما شویم.

در ابتدا بهتر است یک بررسی کلی در زمینه انواع استفاده هایی که از یک سرور در جامعه میشود داشته باشیم. در جامعه خدمات بسیار متنوعی در حال ارائه شدن می باشد که هر کدام از این خدمات به توان تجهیزاتی مناسبی نیازمند هستند. شاید به جرات بتوان گفت که تجهیزات مورد نیاز در حوزه دیتا سنتری یا رایانه ای از پر فروش ترین و محبوبترین تجهیزات می باشد. خدماتی مانند ایجاد شبکه های مجازی، اینترنت، شبکه های بین المللی و داخلی، اترنت و بازی های رایانه ای آنلاین، موسسات و سازمان های دولتی مانند بانک که به پهنای باند بسیار گسترده ای برای انتقال دیتا و تراکنش های مالی نیاز دارند. شرکت های بایگانی اسناد و اطلاعات، مدارس و سیستم های مخابراتی، آنت های ماهواره ای، دکل ها و سیستم های مخابره تصویر و صوت در صدا و سیما، همه و همه از مشتریان سیستمها و تجهیزات سروری و شبکه می باشند. آنها با توجه به حجم کاری یا ظرفیتی که لازم دارند برای تهیه تجهیزات لازم هزینه میکنند.

در حوزه ای گسترده تر میتوانیم به افرادی اشاره کنیم که شرکت های خصوصی بزرگ یا کوچکی دارند. تعداد محدودی کارگر یا کارمند دارند. این شرکت ها با توجه به نیاز خود برای خرید تجهیزاتی که لازم دارند هزینه میکنند. آنها به دنبال سیستم هایی هستند که بتواند با یک هزینه پایین خدمات ارزشمندی به مجموعه انها بدهد. برای مثال اگر مدیریت یک تولیدی بخواهد تمام مجموعه کارگاهی خود و زمین های اطراف را به صورت تصویر کنترل کند به سیستمی نیاز دارد که قدرت ذخیره سازی بالایی داشته باشد. بنابراین این قبیل خدمات نیز در حوزه تجهیزات دیتا سنتری و یا سروی پاسخ داده میشوند. اگر برای انتخاب تجهیزات مورد نیاز خود اطلاعات کافی نداشته باشید ممکن است هزینه ای بیش از آنچه که لازم بود بکنید و این هزینه ها در راندمان و بازدهی مجموعه شما اثر منفی خواهد گذاشت.

من بارها مشاهده کرده ام، برخی از دانشجویان فنی و مهندسی که به دنبال ران اطلاعات پایان نامه خود هستند بخاطر سیستم ضعیفی که در اختیار آنها قرار گرفته است هفته ها زمان و فرصت خود را از دست میدهند این در حالی می باشد که میتوانند با یک سیستم مناسب تر این زمان را به حداقل برسانند. دانشجویان رشته مهندسی عمران برا رندر دیتای بسیار پیچیده خود روزها در آزمایشگاه منتظر می مانند تا مثلا دیتایی که از نرم افزار آباکوس یا متلب بیرون آمده است توسط سیستم های دانشگاه رندر شود تا ایرادات و خطاهایی که در برنامه نویسی آن وجود دارد بعد از آنالیز استخراج و اصلاح گردد. گاها برای یک آنالیز دیتای یک ساختمان 20 طبقه هفته ها زمان لازم هست تا با یک سیستم کامپیوتری قوی ولی در حد معمول رندرینگ صورت گیرد در حالی که همین رندرینگ با سیستم های کمی قدرتمند تر یا ورک استیشن با دو عدد پردازنده مرکزی 5670 با کارایی بالا و 12 هسته واقعی میتواند از زمان رندرینگ کاسته و به نفع محقق تمام شود.

عدم اطلاع و آگاهی از این فرصت ها و تجهیزات خسارت های جبران ناپذیری به جامعه وارد کرده است. در طول فعالیتی که در مجموعه کیهان سرور انجام میدهیم اتفاقات بسیار جالبی می افتد. برای مثال با تیپ جدیدی از مشتریان در زمینه های کاری بسیار غیر مرتبط روبرو میشویم که این ارتباطات به ما میگوید امروزه نمیتوان زمینه کاری خاصی را پیدا کرد کرد که از تجهیز با سیستم های قدرتمند سروری بی نیاز باشد. از آنجایی که شرکت اچپی برای تمامی نیازها محصولات متنوعی تولید کرده است به راحتی میتوانیم برای هر مصرفی یک سرور معرفی کنیم. این تجربه به ما میگوید حتی برای فردی که در آتلیه کار میکند ما کیس سروری مخصوص به کاری که میکند معرفی کنیم. گرافیک کوآدرو 5000 با 2/5 گیگ ظرفیت یک پیشنهاد بسیار عالی برای انهایی میباشد که به دنبال گرافیک بالا هستند.

گیمورها یا آنهایی که به دنبال بازیهای بسیار سنگین رایانه ای مانند فیفا، کرایسیس یا انواع کال آف دیوتی هستند مطمئنا گرافیک بالا، رم و کش بالا و مهمتر از همه سرعت کلاک بالا و تعداد هسته های بالا از فاکتور هایی می باشد که برای وضوح تصویر بالا و سرعت فریم خوب بسیار مهم می باشد. اگر در سیستم های ضعیف لب تابی نمی توانید کیفیت بازی خوبی دریافت کنید این به دلیل کانفیگ پایین می باشد. در حالی که شما با کمی هزینه در حد 4 تومن میتوانید یک سیستم دست دوم سالم و کارکرده بسیار قدرتمند را در اختیار داشته باشید که داری بیش از 20 گیگ رم اورجینال، دو عدد پردازنده مرکزی با بیش از 4 کور واقعی در هر پردازنده و کارت گرافیک بسیار قدرتمند می باشد. حداقل تعداد هسته لازم برای یک بازی رایانه های معمولی 2 می باشد. در حالی که شما میتوانید با یک ورک استیشن z800 بیش از 8 هسته واقعی با کارایی بالا در اختیار داشته باشید.

حال فرض کنید صاحب یک مجموعه کوچک خدمات طراحی و چاپ هستید. در حدود 5 کارمند دارید که برای انجام امور مربوط به سیستم های ارتباطی مانند شبکه درونی یا انتقال اطلاعات درون سازمانی نیازمند سروری هستید که ایستاده بوده و شبیه به کیس های کامپیوتری معمول باشد با این همه قدرتمند تر از یک کیس کامپیوتری باشد. این سیستمها در شرکت اچپی به سری ML معروف می باشند. سرورهای ایستاده ML در هر دو نوع تک پردازنده و دو پردازنده ای موجود می باشند. ظاهری بسیار برازنده داشته و توانایی ساپورت تمامی انتظارات شما را خواهند داشت. دارای 4 اسلات رم می باشد که میتوانید ظرفیت رم آنرا ارتقا دهید. سرورهای سری ML اغلب تک سی پی یو بوده و در نسل ده میتوانند از سری پردازنده های اینتل زئون 5100 – 4100 و 3100 پشتیبانی کنند که دارای تعداد هسته 4 تا 14 می باشند. ظرفیت بالا هارد در این سیستم های نیز از دیگر قابلیت های سرورهای ایستاده  سری ML می باشد. 4 BAY هارد 3.5 اینچی SAS با ظرفیت های مختلف که قابلیت جایگذاری هارد از نوع SSD را نیز دارا می باشد با این تفاوت که باید از کدی 3.5 اینچی مخصوص هارد SSD استفاده کنید.

در این بررسی یکی از مهمترین عوامل در انتخاب یک سرور، مباحث هزینه ای می باشد که بایستی به صورت مفصل در این مورد صحبت کنیم. به راحتی میتوان فهمید که هزینه از مهمترین فاکتورها در مسئله خرید می باشد. هر شرکت یا سازمان دولتی یا فردی برای تجهیز مجموعه خود بودجه مشخصی در نظر گرفته است. کمتر دیده شده است که فردی بدون دغدغه مالی برای خرید تجهیزات سروری اقدام کرده باشد. این بدین معنی می باشد که فروشنده باید در ارائه قیمت بسیار دقیق باشد که مشتری احساس بدی از قیمت برداشت نکند چرا که در این صورت برای خرید از شرکتهای همکار کمک خواهد گرفت. بنابراین موضوع قیمت باید به صورت شفاف مورد بررسی قرار گیرد.بازار تجهیزات الکترونیکی بسیار نوسان داشته و دستخوش تغییرات ارزی قرار میگرد بارها و بارها مشاهده شده است که قیمت یک سرور به صورت ناگهانی 50 درصد افزایش می یابد. در اواخر سال 1396 همه شاهد این نوسان بسیار شدید در قیمت ارزهایی مانند دلار، یورو و یوئن بوده ایم حتی درهم که وجه رایج در امارات و دوبی هست نیز بازار ایران را به شدت تحت تاثیر قرار داد. این نوسان روند رو به رشو بازار را کاهش داد تا جایی که فروش به نزدک صفر در برخی هفته ها رسید. این طبیعی هست که با افزایش قیمت در بازار، مشتری توان خرید خود را از دست داده و برای تثبیت قیمتها منتظر بماند.

ما به وضوح شاهد این بودیم که قیمت انواع سرور در روزهای اخر سال 1396 برای مثال در انواع سرورهای dl360 g8 و dl380 g8 یا dl380 g7 و برخی از انواع مدل های g9 مانند MI110 و ML10 به شدت افزایش یافت. از طرفی قیمت سیستمهای کاری مانند انواع ورک استیشن ها نیز در حدود 30 درصد افزایش نشان داد. البته این به معنی این نبود که قیمت بین المللی دستخوش تغییر شده باشد نه! بلکه افزایش قیمت دلار از 3730 تومن به 6300 تومن عامل اصلی این افزایش قیمت می باشد. همانطور که میدانید در بازار تجهیزات الکترونیکی اگر فروشنده بخواهد بار خود را به قیمت گذشته و با احتساب قیمت خرید بفروش برساند در واقع خود را ورشکسته کرده است چرا که مجبور است بار فروش رفته را با  قیمت های جدید خرید کرده و عملا توانایی این کار را نخواهد داشت. بنابراین هم فروشنده مجبور است با شرایط جدید کنار بیاید هم خریدار.

نوسان قیمت ارز در ایران برای کالاهای وارداتی بسیار تاثیر گذار می باشد. در این میان حتی شرکت های حمل و نقلی نیز برای ارسال یا انتقال بار بهانه های نوسان ارز را مطرح کرده و نسبت به هزینه های ارسال بهانه تراشی میکنند. با توجه به چنین شرایطی کار کردن سخت می باشد و رکود در بازار ایجاد میگردد. اکنون در بازار سرور و تجهیزات سروری سیستم های سری G6 تا G10 خرید و فروش میشوند و سرورها نسل G5 و پایینتر از ویترین فروش محصولات سروری حذف شده اند. سرور G6 با قیمتی پایین و کارایی بالا بهترین انتخاب برای افرادی می باشد که میخواهند با کمترین هزینه کارایی بالا را داشته باشند همانطور که اطلاع دارید در خرید یک سرور، فروشنده از شما کانفیگ درخواست میکند و میخواهد بداند شما از چه کانفیگی میخواهید استفاده کنید تا بدین ترتیب قیمت نهایی را برای شما ارائه دهد. همانطور که در جریان هستید سرور از دو بخش اساسی تشکیل شده است. بخش شاسی که قیمت آن از هر نسلی به نسل دیگر و از هر مدلی به مدل دیگر تغییر میکند و بخش دیگر مربوط است به قطعات موجود در سرور که اغلب به صورت ماژول هستند. یعنی کاربر قادر است آن قطعه را از شاسی جدا کرده و قطعه دیگری با قدرت بیشتر یا سالمتر اضافه کند. از مزیت های سرور های جدید افزایش قابلیت ماژولار بودن می باشد به نحوی که کاربر میتوان به راحتی سیستم خود را ارتقا دهد. قطعاتی مانند رم، پردازنده، کارت شبکه و انواع دیگر قطعات موجود این قابلیت را دارند که به راحتی از سرور جدا شده و با قطعات قوی تر یا ظرفیت بالاتر جایگزین شوند. برای مثال شما اگر به دنبال پهنای باند بالا هستند میتواند از کارت شبکه تک پورت 10 گیگ بجای کارت شبکه 4 پورت یک گیگ استفاده کنید.

در سرور G6 شما میتوانید با هزینه کم و خرید شاسی ارزانتر نسبت به G7 یا G8، و جایگزین کردن قطعات قوی تر مانند ارتقای رم یا پردازنده هزینه ای که برای شاسی قرار است بکنید را در ارتقای قطعات سرور استفاده کنید. البته هر فعالیتی که تخصص شما هست نیازمند کانفیک مخصوصی می باشد که بایستی در حین خرید در این مورد بحث شود. همانطور که در بخش های قبلی مقاله نیز ذکر کرده ایم برای افرادی که به دنبال کار با نرم افزاهایی هستند که گرافیک بالا می طلبد باید از سیستم های مخصوص با کارت گرافیک بالا استفاده کنید. در برخی فعالیت ها سرعت کلاک پردازنده مهم می باشد و در برخی تعداد هسته! برای مثال در ذخیره سازی دیتای تصویر مانند برنامه های زنده تلویزیونی شما نیاز دارد سرعت کلاک یا گیگاهرتز بالایی داشته باشید و برای این تیپ فعالیت ها تعداد کور یا هسته اهمیت کمتری دارد. بنابراین در حین خرید از نوع فعالیت و نیازی که دارید صحبت کنید. در این صورت فروشنده بهتر میتواند شما را برای خرید راهنمایی کند. در فعالیت هایی مانند محاسبات عددی یا تعیین اعداد بینهایت، در محاسبات مربوط به آنالیزهای پیشرفته یا کار طراحی، صنایع نظامی و سیستمهای بررسی و تحلیل آماری نیازمند تعداد هسته بالا هستید. در واقع تعداد محاسبات در این گونه فعالیت ها به تعداد هسته بستگی دارد. هرچه تعداد هسته بیشتر باشد تعداد محاسباتی که در واحد زمان صورت میگیرد با ضریب تعداد هسته بیشتر میشود. در بررسی انواع پردازنده ها به این موضوع به صورت مفصل خواهیم پرداخت. در سرورهای مختلف تعداد اسلات رم به صورت بهینه افزایش یافته هست برای مثال در سرور DL38 G8 تعداد اسلات رم به  24 می رسد و شما میتوانید به ازای هر اسلات تا 16 گیگ یا 32 گیگ رم را ارتقا دهید یا اینکه میتوانید از پایین ترین ظرفیت رم یعنی رم 2 گیگ برای هر اسلات رم استفاده کنید. همانطور که میدانید با افزایش ظرفیت رم پردازنده با سرعت بیشتری میتواند دیتای مورد نیاز خود را در مسیر باس منتقل کند و زمان دسترسی به اطلاعاتی که توسط کاربر فراخوانده میشود به حداقل کاهش یابد.

اگر بخواهیم در مورد قیمت یک سرور G6 با یک سرور G8 صحبت کنیم و این تفاوت را مطرح کنیم به اختلاف قیمتی در حدود بیش از 5 میلیون تومن برخورد خواهیم کرد. این اختلاف قیمت در بازار بیش از اینها می باشد. البته اگر بخواهید از پردازنده های قوی تری مانند انواع سری 2600V2 استفاده کنید این اختلاف قیمت به بیش از این نیز افزایش خواهد یافت. کلا در انتخاب سرور برای استفاده شخصی سعی کنید آینده نگری داشته باشید. برای اینکه هزینه هایی که میشود کارایی 100 درصد برای شما داشته باشد دورنمایی از آینده کاری خود در نظر داشته باشید. یعنی وقتی میخواهید خرید کنید کانفیگ و دستگاه را طوری انتخاب کنید که برای چند سال آینده کاری شما پاسخگو باشد. امروزه نسل سرورهای G6 – G7 و G8 بیشترین کارایی و مصرف را در بازار فروش دارا هستند. این مدل از سرورها دارای قیمت بسیار مناسبی نسبت به انواع نو هستند.

بررسی قطعات سرور

شاسی

در حال تایپ

ادامه دارد…