3 اصل حافظه سروری : سازگاری، قابلیت اعتماد و پیکربندی
3 اصل حافظه سروری : سازگاری، قابلیت اعتماد و پیکربندی

ارتقاء حافظه سرور یک سرمایه گذاری بزرگ است و شما باید مطمئن باشید که 3 اصل حافظه سروری که شامل سازگاری، قابلیت اطمینان و پیکربندی است را بدست آورده اید. در این پست نحوه انتخاب حافظه سروری که با تمام این سه اصل ( سازگاری، قابلیت اطمینان و پیکربندی ) منطبق است را یاد خواهید گرفت.

سازگاری

برای اطمینان از سازگاری حافظه، از ابزار Crucial® Advisor™ یا System Scanner استفاده کنید که در 60 ثانیه یا کمتر ماژول های سازگار را برای شما پیدا خواهد کرد. این ابزار توسط گایگاه داده سازگاری پیشرو در صنعت پشتیبانی می شود و تقریبا قطعات سروری که توسط سازندگان اصلی ساخته می شود را بررسی می کند. این ابزار همچنین به شما نشان می دهد که ظرفیت حافظه موجود در سرور چقدر است و به شما کمک می کند برای عملکرد مطلوب حافظه را پیکربندی کنید.

3 اصل حافظه سروری : سازگاری، قابلیت اعتماد و پیکربندی

قابلیت اطمینان

سازگاری حداقل الزامات مورد نیاز است. برای اطمینان از اینکه سرمایه گذاری که برای حافظه سروری کرده اید به شما بر می گردد (از طریف دسترسی سریع، زمان خرابی کم) سازنده حافظه را بررسی کنید. با پیدا کردن اطلاعات زیر می توانید به یک سطح از کیفیت و قابلیت اططمینان دست پیدا کنید.

  • کدام منبع را برای خرید حافظه انتخاب کنیم؟

اکثر سازندگان قطعه DRAM مانند میکرون (Micron) می توانند منبع خوبی برای انتخاب قطعات باشند. انتخاب یک منبع درست و مناسب بسیار مهم است چونکه تا سازندگان حافظه عمده ای هستند که می توانند محصولات با کیفیت را تولید کنند، سازندگان شخص ثالث نمی توانند اولین انتخاب باشند. رم سرور Crucial با باکیفیت ترین قطعات طراحی و ساخته می شود و دارای برند Micron است.

  • سطح تست قابلیت اطمینان و کیفیت اجزای مورد استفاده چقدر است؟ آیا حافظه سرور با همان اجزای مورد استفاده در حافظه رومیزی و لپ تاپ ساخته شده و آزمایش شده است؟

ورک لودهای سرور نیاز به قطعاتی دارند که طبق استانداردهای سرور مهندسی شده و تست شده باشند  رم های سروری Crucial با استانداردهای سرور و به صورت باکیفیتی تست شده اند و تمام مراحل محافظت کاملا تست شده است.

  • آیا حافظه سرور توسط یک شخص ثالث جمع شده است یا توسط یک سازنده کامپونت ساخته شده است؟

وقتی که شروع تا پایان ساخت یک رم سرور در یک شرکت انجام می شود کیفیت و قابلیت اطمینان نسبت به وقتی که حافظه توسط چند شرکت مونتاژ می شود کیفیت و قابلیت اطمنان بالاتری دارد. اکثر حمل و نقل ها باعث افزایش احتمال خرابی ماژول و زمان خرابی سیستم می شود. کیفیت بهینه و قابلیت اطمینان تنها وقتی که از سیلیکون ها تا ماژول های پایانی تست شوند، توان عملیاتی تولید شده نظارت شده باشند و دوباره قبل از اینکه از در خارج شوند دوباره تست شوند بدست خواهد آمد. حافظه سروری Crucial از شروع تا پایان در خود شرکت Micron ساخته می شود.

پیکربندی

 برای بهینه سازی پیکربندی خود، با نصب ماژول هایی که دارای ظرفیت، سرعت و پیکربندی مشابهی در همان کانال هستند از یک رویکرد متوازن شده استفاده کنید تا عملکرد سازگارتری را ارائه دهد. شما همچنین می توانید تعادل حافظه را در میان تمام پردازنده های نصب شده به توازن برسانید. برای بهینه سازی پیکربندی در یک سرور خاص، دستورالعمل هایی که در دفترچه مشخصات سرور نوشته شده است را دنبال کنید تا به شما تعداد کانال هاف تعداد DIMM ها در هر کانال که شما نصب کردید و ماژول هایی که باید نصب شوند را بگوید.

نتیجه گیری

ماژول های حافظه سازگار برای هر سرور وجود دارد اما واقها در مورد سرمایه گذاری برای ارتقاء حافظه ای که سازگاری مورد نیاز شما و قابلیت اطمینان را ارائه می دهد احساس واقعا خوبی خواهید داشت، حافظه سازگار به شما اطمینان می دهد که به بهترین عملکرد برای کسب و کار خود دست یابید و بهترین پیکربندی ها را در اختیار داشته باشید.