سرور ایستاده HPE ProLiant ML150 Gen9
سرور ایستاده HPE ProLiant ML150 Gen9

سرور ایستاده HPE ProLiant ML150 Gen9 یک پلت فرم دو سوکتی (2 پردازنده ای) است که عملکرد بالا و قیمت فوق العاده ای را با یک سرمایه گذاری اولیه کم ارائه می دهد. برای کسب و کارهای کوچک و متوسط که دارای بودجه محدود هستند و به سخت افزار درجه سازمانی نیاز دارند قابلیت ارتقاء سیستم ایده آل است. سرور ایستاده HPE ProLiant ML150 Gen9 مدل کیسی می باشد و همانند یک کامپیوتر خانگی می باشد.

سرور ایستاده HPE ProLiant ML150 Gen9

سرور ایستاده HPE ProLiant ML150 Gen9 ترکیبی کامل از عملکرد، قیمت و قابلیت توسعه را ارائه می دهد. این سیستم از دو پردازنده زئون اینتل با حداکثر 18 هسته پشتیبانی می کند و برای طیف گسترده ای از وردک لودهای پیشرفته SMB تا یک سازمان بزرگ شرکتی ایده آل است و اسلات های توسعه متنوع گزینه های بیشتری را برای پشتیبانی از کسب و کار در حال رشد شما فراهم می کند. همراه ما باشید تا بیشتر با سرور ایستاده HPE ProLiant ML150 Gen9 آشنا شویم.

عملکرد پردازنده های سرور HPE ML150 Gen9

شما می توانید یک یا دو پردازنده E5-2600 v4 زئون اینتل حداکثر 18 هسته ای را نصب کنید و توان مصرفی 120 وات می باشد. هر پردازنده از چهار کانال حافظه پشتیبانی می کند که با حداکثر فرکانس 2400 مگاهرتز کار می کند. برای مشاهده پردازنده های مناسب سرور ایستاده HPE ProLiant ML150 Gen9 به بخش فروش پردازنده های اینتل زئون مراجعه کنید.

سرور ایستاده HPE ProLiant ML150 Gen9

ذخیره سازی در سرور ML150 Gen9

در سرور تاور HPE ML150 Gen9 فضای ذخیره سازی مشکل ساز نیست. این سرور می تواند از هر دوی هاردهای 2.5 و 3.5 اینچی SAS و SATA پشتیبانی کند. یک نسخه غیر hot plug می تواند حداکثر هاردهای 3.5 اینچی را میزبانی کند اما کیج هارد ترکیبی امکان پذیر نمی باشد. پیکربندی های hot plug شامل 4 و 8 هارد 3.5 اینچی یا 8 یا 16 هارد 2.5 اینچی می باشد. اگر شما قصد دارید به حداکثر حافظه ذخیره سازی دست پیدا کنید کنترلر های ویژه HD/RAID را پیشنهاد می کنیم.

  • نسخه 10 هارد LFF HD از دستگاه ذخیره سازی نوری پشتیبانی نمی کنند اما اکثر پیکربندی های دیگر این پشتیبانی را دارند.

حافظه RAM سرور ایستاده ML150 G9

در مجموع، 16 اسلات ماژول حافظه وجود دارد. در برد سیستم هر پردازنده مسئول 8 اسلات حافظه است که در هر کانال دو مدل حافظه وجود دارد. این سیستم می تواند از ماژول های حافظه رجیستر شده RDIMM با 256 گیگابایتی که با سرعت 2400 مگاهرتز کار می کنند به عملیات خود ادامه دهد. حافظه ECC با استفاده از مدیریت خطای پیشرفته به جلوگیری از دست رفتن اطلاعات کمک می کند.

  • توجه داشته باشید که نمیتوانید همزمان از حافظه های LRDIMMs و RDIMMs استفاده کنید در این صورت ویندوز در حین بالا آمدن قفل خواهد کرد. سرور ایستاده HPE ProLiant ML150 Gen9 از هر دو نوع حافظه های LRDIMMs و RDIMMs پشتیبانی میکند.

توسعه و بسط در سرور پیشرفته ML150 Gen9

در مجموع 6 اسلات PCIe Gen3 وجود دارد. با یک پردازنده تنها 4 اسلات می تواند استفاده شود. با دو پردازنده، همه 6 اسلات PCIe می توانند برای پشتیبانی از دستگاه های اضافی استفاده شود. با این سرور نسل 9، این سیستم می تواند از دو واحد پردازنده گرافیکی single-wide یا double-wide پشتیبانی کند تا عملکرد برای برنامه های گرافیکی و VDI در سرویس های مالی، آموزشی، پژوهشی علمی و تصویربرداری پزشکی تقویت شود.

سرور ایستاده HPE ProLiant ML150 Gen9

مدیریت iLO و کنترل از راه دور ML150 Gen9

سرور تاور HPE ML150 Gen9 از سیستم عامل های مختلفی پشتیبانی می کند که از این بین می توان به سیستم عامل Microsoft Windows, Red Hat Enterprise Linux, Suse Linux Enterprise, VMWare یا ClearOS اشاره کرد. گزینه های مدیریت امنیت از جمله iLO  ،کنترل بصری اچ پی, محافظت از اطلاعا،  مدیریت منابع ذخیره سازی, مدیریت خوشه و فناوری های محاسباتی عملکرد بالا نیز در این سیستم وجود دارد. اگر بخواهیم در مورد پورت های I/O بدانیم باید بگوییم که این سرور ایستاده دارای 2 عدد پورت USB3 در جلو و 2 عدد در داخل به همراه یک اسلات SD و در بخش پشتی دارای 4 پورت USB و 2 عدد پورت RJ45 Network و همچنین 1 عدد پورت ویدئو می باشد.

خلاصه و نتیجه گیری نهایی

با وجود عکلکرد، کارایی و قابلیت توسعه داخلی، سرور ایستاده HPE ProLiant ML150 Gen9 طبف گسترده ای از برنامه ها و ورک لودها را بررسی می کند. قابلیت توسعه سیستم از کسب و کار در حال رشد از ابتدا تا انتها پشتیبانی می کند و یک قیمت مناسب را برای شما فراهم می آورد به طوری که به شما اجازه می دهد همین حالا خرید کنید و با تغییر نیازها، کسب و کار خود را ارتقاء دهید.