برای سرور خود به چه مقدار حافظه رم (RAM) نیاز دارید؟
برای سرور خود به چه مقدار حافظه رم (RAM) نیاز دارید؟

برای پاسخ به سوال برای سرور خود به چه مقدار حافظه رم (RAM) نیاز دارید؟ باید بگوییم که مقدار حافظه رم (RAM) سرور کاملا به عملکرد سرور شما بستگی دارد. اگر چه همیشه گفته می شود که حافظه رم بیشتر بهتر است اما عوامل متعددی وجود دارد که محدودیت بالایی را در حافظه های سروری ایجاد می کنند.

عملکرد سرور

اولین سوال این است که سرور را برای چه کاری استفاده می کنید. وب سایت، پایگاه داده، فایل سرور همه به مقدار مختلفی حافظه نیاز دارند. فایل سرورها نیاز به حافظه کمتر و فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارند. سرورهای پایگاه داده بسته به ماهیت پایگاه داده و تعداد کاربران می توان مقدار حافظه کم یا زیادی را نیاز داشته باشد. مقدار حافظه ای که سرورهای وب به آن نیاز دارند به این بستگی دارد که وب سایت ایستا است یا پویا، سطح ترافیک چقدر است و مقدار کش وب سایت چقدر است؟

برنامه های مدیریتی مانند پنل های کنترلی، چک کردن آنتی ویروس ها، محافظت از هرزنامه ها می توانند مقدار زیادی حافظه را استفاده کنند بنابراین مهم است که الزامات اولیه نرم افزارها را مشخص کنیم. شما باید فرض کنید که همه آنها را به صورت همزمان اجرا می کنید.

برای سرور خود به چه مقدار حافظه رم (RAM) نیاز دارید؟

عوامل محدود کننده

تعدادی عوامل وجود دارند که حداکثر مقدار حافظه موجود در سرور را محدود می کنند. برخی از سیستم عامل ها می توانند حافظه زیادی را استفاده کنند. مقدار حافظه مورد نیاز به نسخه نرم افزار بستگی دارد. برخی از سیستم عامل ها به مقدار مشخصی رم نیاز دارند که شما باید حداقل و حداکثر حافظه رم مورد نیاز آنها را بررسی کنید. البته سخت افزار هم می تواند مقدار حافظه ای که می تواند استفاده شود را محدود کند. مخصوصا پردازنده که نقش خاصی را در مورد مقدار و نوع حافظه ای که می تواند به سرور اضافه شود را ایفا کند. یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشید این است که آیا سرور به جافظه ECC نیاز دارد یا خیر.

نتیجه گیری

تعداد کاربران بیشترین تاثیر را روی حافظه دارند. اگر مقدار حافظه رم (RAM) سرور خیلی کم باشد سیستم شروع به استفاده از حافظه مجازی موجود در درایو ذخیره سازی می کند که کندتر می باشد. سطح مناسبی از حافظه را بر اساس تعداد کاربران، عملکرد سرور و سیستم عامل و سخت افزار انتخاب کنید به طوری که به کاربران امکان بازیابی بسیار سریع اطلاعات و اجرای برنامه های مبتنی بر سرور بیشتری را بدهید.