نقدر و بررسی سرور HPE ProLiant DL320e Gen8 V2
نقد و بررسی سرور HPE ProLiant DL320e Gen8 V2

سرور HPE ProLiant DL320e Gen8 v2 یک سرور سطح پایه است که شاسی کم عمقی دارد و برای کاربردهای تجاری کوچک و متوسطی که با کمبود فضا مواجه هستند ایده آل است. این سرور کوچک و جمع و جور از یک پردازنده Intel E3-1200 v3 که با حداکثر سرعت 3.6 گیگاهرتز کار می کند استفاده می کند، این سرور کوچک قدرت پردازشی خوبی برای مدیریت انواع ورک لودها ارائه می دهد.

نقد و بررسی سرور HPE ProLiant DL320e Gen8 V2

HPE DL320e Gen8 v2 یک سرور رکمونت 1U (راهنمای انتخاب سرور رکمونت 1U) بهینه سازی شده است که به دلیل کم هزینه بودن و صرفه جویی در فضا مورد علاقه کسب و کارهای کوچک است. قابلیت انعطاف پذیری پیشرفته سیستم به کاربران اجازه می دهد تا هزینه های موجود را با گزینه های پردازنده کم هزینه کاهش دهند. دسترسی بدون ابزار به اکثر قطعات و اجرای کابل کشی مسطح در سرور به ارتقا و نگهداری ساده سرور کمک می کند. اچ پی تعداد زیادی از قابلیت های جدید را در سرورهای ProLiant Gen8 معرفی می کند که از این بین می توان به ماژول های SmartMemory، حامل های SmartDrive و راهنمای هوشمند سوکت پردازنده اشاره کرد.

عملکرد سرور DL320e Gen8 v2

گرچه خود سیستم کوچک است اما هیچ گونه با پردازنده چهار هسته ای سری زئون E3-1200 v3 اینتل که با سرعت 3.6 گیگاهرتز اجرا می شود هیچ گونه مشکلی در ارائه عملکرد ندارد. برای یک جایگزین کم هزینه مدیران می توانند از پردازنده های سری پنتیوم و Core i استفاده کنند. مصرف برق پایین تر از همتایان نسل 7 است و یک منبع تغذیه 48 وات DC همراه با پیکربندی 4 بی هارد SFF در دسترس است.

"نقدر و بررسی سرور HPE ProLiant DL320e Gen8 V2

حافظه سرور DL320e Gen8 v2

سرور ProLiant DL320e Gen8 v2 می تواند از حداکثر 4 ماژول DDR3 SmartMemory برای حداکثر ظرفیت 32 گیگابایتی پشتیبانی می کند. HPE SmartMemory توسط اچ پی تست و تایید شده است تا بالاترین سطح پهنای باند را ارائه دهد و از دست رفتن اطلاعات جلوگیری کند و عملکرد 16.6 درصدی را افزایش دهد و مصرف برق را تا 20 درصد کاهش دهد. هنگام استفاده  از Insight Manager سیستم، فریم ویر با قابلیت SMART قادر است هشدارهایی را به کاربر ارسال کند و کاربر را از خطاهای احتمالی DIMM مطلع می کند بنابراین می توان قبل از خراب شدن ماژول اقدامات مناسب را انجام داد.

  • بایستی دقت کنید که سرور مورد نظر از رم های سری E استفاده میکند. شما میتوانید 4 عدد اسلات رم سرور DL320E G8 V2 را با 4 عدد رم Standard (Base models): 4GB (1 x 4GB) UDIMM PC3-12800E 1600 MHz یا Standard Performance models: 8GB (1 x 8GB) UDIMM PC3-12800E 1600 MHz استفاده کنید و از ظرفیت حداکثری 32 گیگابایتی آن بهرمند شوید. رم های سری E از انواع رم های سری R گرانتر میباشند.

ذخیره سازی و هارد سرور

سرور می تواند از حداکثر 4 هارد با فرم فکتور کوچک SATA یا SAS برای دستیابی به حداکثر فضای ذخیره سازی داخلی 8 ترابایتی استفاده کند. در صورت تمایل این پلت فرم می تواند از دو بی هارد با فرم فکتور بزرگ (LFF) پشتیبانی کند. در هر یک از پیکربندی ها، مدیران می توانند یک درایو نوری اختیاری را برای پشتیبانی از درایو DVD-RW اضافه کنند. حامل های HPE SmartDrive به کاهش خطاهای انسانی کمک می کند و مدیران می توانند در تفسیر عملکرد هارد با چراغ های وضعیتی LED به به صورت کاملا ساده قابل خواندن است در وقت خود صرفه جویی کنند. حامل های SmartDrive می توانند تشخیص دهند که درایوهای نصب شده قطعات معتبر HPE است یا خیر.

نقد و بررسی سرور HPE ProLiant DL320e Gen8 V2
گزینه های ذخیره سازی سرور HPE ProLiant DL320e Gen8 V2

اسلات توسعه سرور

سرور DL320e Gen8 v2 می تواند از دو اسلات PCIe Gen3 I/O پشتیبانی کند. اسلات اول از یک کارت با طول و عرض کامل برخودار است و اسلات توسعه دوم از یک کارت پروفیل پایین پشتیبانی می کند.

مدیریت و کنترل در سرور HPE ProLiant DL320e Gen8 v2

برای پیکربندی سرور مدیران دیگر نیازی به استفاده از CD های SmartStart یک DVD های Smart Update Firmware ندارند. HPE iLO Management Engine با Intelligent Provisioning به طور دقیق و سریع از سیستم مراقبت می کنند. Agentless Management به محض وصل شدن کابل های پاور و اترنت قابلیت هشدار و نظارت بر سلامت سرور را ارائه می دهد. HPE Insight Control یک ابزار مدیریت اختیاری است که به طور خودکار دارایی ها را ردیابی می کند و به مدیران این امکان را می دهد تا از طریق یک کنسول مدیریت واحد زیرساخت های فناوری اطلاعات خود را بهینه کنند. ابزارهای مدیریتی استفاده ساده ای دارند و رابط کاربری بصری باعث کاهش استرس مدیر شبکه می شود.

نقدر و بررسی سرور HPE ProLiant DL320e Gen8 V2

خلاصه و نتیجه گیری

سرور رکمونت HPE ProLiant DL320e Gen8 v2 موجب صرفه جویی در فضای راک می شود (بدون تنظیم عملکرد). سرور های نسل 8 قابلیت سرویس دهی و دسترسی ساده و بدون ابزار به قطعات را فراهم می آورد. ریل کیت های “Snap and Go” و راهنمای جدید هوشمند سوکت پردازنده اچ پی روش دقیق تری برای نصب پردازنده را ارائه می دهد. کابل کشی تخت باعث قابلیت سرویس دهی بیشتر می شود و جریان هوا در کل سیستم امکان پذیر می شود و هزینه های خنک سازی کاهش پیدا می کند. این سرور تمام قابلیت هایی را که انتظار دارید را ارائه می دهد و یک سرور با سطح بالاتر و بدون هزینه های اضافی در اختیار شما قرار داده می شود. امیدوارم مقاله ” نقد و بررسی سرور HPE ProLiant DL320e Gen8 V2 ” رضایت شما را جلب کرده باشد.