نقد و بررسی سرور HPE ProLiant DL560 Gen8
نقد و بررسی سرور HPE ProLiant DL560 Gen8

سرور HPE ProLiant DL560 Gen8 یک سرور چهار سوکتی 2U با گزینه های توسعه و حافظه گسترده است که بری اجرای برنامه های مهم تجاری و مجازی سازی های سنگین ایده آل است. این سرور به پردازنده های تراکم بالای زئون E5-4600 اینتل و حافظه DDR3 مجهز است و بهره وری و عملکرد بالا را ارائه می دهند. در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی سرور HPE ProLiant DL560 Gen8 کامل این سرور ارزشمند بپردازیم با ما همراه باشید.

نقد و بررسی سرور HPE ProLiant DL560 Gen8

سرور HPE ProLiant DL560 اولین سرور چهار سوکته در سرورهای نسل هشتم HPE می باشد. پورت های شبکه FlexibleLOM LAN در مادربرد می توانند از اتصالات QDR/FDR InfiBand و همچنین 1GbE و 10GbE پشتیبانی کنند. با استفاده از پردازنده های سری Xeon E5-4600 اینتل، گزینه های جایگزین مقرون به صرفه تری (نسبت به پردازنده های Intel Xeon E7) در اختیار مدیران قرار گرفت.

نقد و بررسی سرور HPE ProLiant DL560 Gen8

پردازنده های سرور DL560 Gen8

حداکثر چهار پردازنده E5-4600 یا E5-4600 v2 اینتل می تواند در سرور HPE DL560 Gen8 نصب شود. تمام هشت نوع پردازنده زئون E5-4600 از جمله پردازنده های 95 واتی، 115 واتی و 140 واتی پشتیبانی می شوند که دارای 4، 6 یا 8 هسته هستند. پردازنده های E5-2600 v2 اینتل حدود 50 درصد افزایش هسته و کش را نسبت به پردازنده های زئون نسل قبل ارائه می دهد و سربار مجازی سازی را کاهش می دهند تا با حذف 50 درصد از خروجی ماشین های مجازی 4 درصد بهره وری پردازنده را کاهش می دهد.

حافظه سرور HPE ProLiant DL560 Gen8

در پیکربندی چهار پردازنده ای، این سیستم می تواند از 48 سوکت DIMM پشتیبانی کند تا حداکثر ظرفیت حافظه 1.5 ترابایت را با استفاده از ماژول های حافظه 32 گیگابایتی LRDIMM پشتیبانی کند. کابل کشی مسطح در سرورهای نسل 8 باعث خنک سازی کلی می شود و دسترسی به ماژول های حافظه ساده تر می شود. ماژول های HPE DDR3 SmartMemory نسبت به ماژول های حافظه استاندارد می تواند 20 درصد انرژی کمتری را مصرف کند و عملکرد را افرایش می دهد. ماژول های SmartMemory همچنین محافظت در مقابل خرابی DIMM را فراهم می آورد و از دست رفتن داده ها با استفاده از فناوری حافظه HPE Online Spare کاهش پیدا می کند.

نقد و بررسی سرور HPE ProLiant DL560 Gen8

ذخیره سازی در پرولیانت DL560 G8

این سیستم می تواند از حداکثر 5 بی هارد SFF SAS Hot Plug برای دستیابی به حداکثر حافظه داخلی 6 ترابایتی (با استفاده از هاردهای 1.2 ترابایتی) پشتیبانی می کند. این سیستم شامل کنترلر Smart Array P420i RAID همراه با یک گزینه 512 مگابایتی کش نوشتاری بکاپ شده با فلش (FBWC) می باشد. این کنترلر Smart Array حداکثر 6 برابر عملکرد اس اس دی بهتری را نسبت به کنترلر P410i (استفاده شده در سرورهای ProLiant Gen7) دارد. حامل های جدید HPE SmartDrive دارای یک صفحه نمایش مبتنی بر آیکن می باشد که اشتباهات انسانی را هنگام بررسی وضعیت هارد به حداقل می رساند.

توسعه و بسط در سرور HPE ProLiant DL560 Gen8

طراحی DL560 Gen8 به گونه ای است که فضای زیادی را برای توسعه در اختیار شما قرار می دهد. وقتی هر دو پردازنده نصب شده است، این سیستم می تواند از حداکثر دو کارت رایزر PCIe و هر کدام با 3 اسلات (در کل 6 اسلات توسعه PCIe) پشتیبانی می کند. با پیکربندی های دو پردازنده ای، کاربران می توانند بین کارت توسعه رایزر دو اسلاته و سه اسلاته انتخاب داشته باشند. با استفاده از کارت رایزر دوم کاربران می توانند حداکثر 3 پردازنده گرافیکی همکار داشته باشند. 5 تا از 6 اسلات از PCIe Gen3 پشتیبانی می کند و اسلات آخر از فناوری PCIe 2.0 پشتیبانی می کند. کارت های گرافیتک آنبرد توسط یک تراشه Matrox G200 مدیریت می شوند.

نقد و بررسی سرور HPE ProLiant DL560 Gen8

مدیریت و کنترل در سرور دو یونیت dl560 g8

مدیریت از راه دور از طریق موتور مدیریت iLO اچ پی انجام می شود که به طور استاندارد در سرورهای نسل 8 اچ پی وجود دارد. قابلیت های هشداردهی یدون عامل و نظارت سخت افزاری در این سرور همراه با مدیریت بدون عامل اچ پی وجود دارد که با نصب کابل پاور و کابل اترنت متصل شده نظارت سلامت مداوم 24 ساعته و 7 روز هفته  را از طریق HPE Active Health System فراهم می آورد. برای زیر ساخت های همگرا، مدیران می توانند ابزارهای بیشتری را برای مدیریت شبکه پیاده سازی کنند (مانند مدیریت HPE Insight Cluster).

خلاصه نقد و بررسی سرور HPE ProLiant DL560 Gen8

سرور HPE ProLiant DL560 Gen8 ظرفیت حافظه چشمگیر، کاهش هزینه های انرژی مصرفی و پشتیبانی از حداکثر 4 پردازنده را فراهم می آورد. این سیستم با طراحی الهام گرفته از مشتری، انعطاف پذیری پیشرفته تنظیمات و قابلیت ارتقاء و سرویس دهی ساده را فراهم می آورد. قابلیت های مدیریت سرور از طریق یک صفحه نمایش منفرد قابل دسترس است و مدیریت سرور را ساده تر از نسخه های قبلی ProLiant می کند. استفاده از کابل کشی مسطح و Systems Insight Display SID موجب صرفه جویی فضای کلی سیستم می شود و علاوه بر این، بر سادگی سیستم برای ارتقاء و سرویس دهی بدون استرس اضافه می کند.