ورک استیشن ایستاده اچ پی مدل HP Z230
ورک استیشن ایستاده اچ پی مدل HP Z230

ورک استیشن ایستاده اچ پی مدل HP Z230

ورک استیشن HP Z230 یک ایستگاه کاری تک سوکته رده پایین است که برای برنامه های تجاری مورد تقاضای امروزی ساخته شده است. این سیستم دارای قابلیت های ذخیره سازی و I/O سخاوتمندانه در یک بدنه کوچک است و در عین حال قابلیت اطمینان سازمانی که شما از یک ایستگاه کاری حرفه ای انتظار دارید را با قیمت مقرون به صرفه ای در اختیار شما قرار می دهد. ورک استیشن ایستاده اچ پی مدل HP Z230 از همان مدل ورک استیشنی می باشد که من نیز در محل کارم از آن استفاده میکنم.

ورک استیشن HP Z230 Tower Workstation در سال 2013 عرضه شد تا جایگزینی برای ورک استیشن Z220 شود و عملکرد بهبود یافته ای را نسبت به پردازنده ای که دارد ارائه می دهد. مانند ورک استیشن های قدرتمند تر اچ پی، این ایستگاه کاری دارای گواهینامه ISV (مخفف Independent Software Vender) است تا کار با نرم افزارهای استاندارد صنعتی در فیلدهای مختلف از جمله طراحی، امور مالی و زمین شناسی را فراهم سازد.

گواهینامه ISV ورک استیشن HP Z230

این سیستم دارای گواهینامه ISV است و برنامه های نرم افزاری تولیدکنندگان پیشرو در صنعت را که توسط متخصصان طراحی، تحلیلگران مالی و زمین شناسان استفاده می شود را اجرا می کند. ISV مخفف Independent Software Vendor است و بدان معناست که فروشندگان نرم افزارهای مستقل برای اطیمنان از عملکرد پایدار و قابل اعتماد، نرم افزار، سخت افزار و قطعات را تست می کنند.

عملکرد پردازنده های Z230

چیپست C622 اینتل از یک پردازنده پشتیبانی می کند. کاربران می توانند از پردازنده های مختلف E5-1200 v3 زئون اینتل با حداکثر 4 هسته انتخاب داشته باشند و یا می توانند یک پردازنده Intel Core i3, i5 یا i7 با 2 یا 4 هسته و یا یک پردازنده پنتیوم اینتل با 2 هسته را انتخاب کنند. در تمام پردازنده ها سرعت انتقال حداکثر 1600MT/s در دسترس است، به جز پردازنده پنتیوم که سرعت انتقال حداکثر 1333MT/s را ارائه می دهد. اکثر پردازنده های موجود از فناوری Intel vPro Technology که شامل hyper-threading  و  Intel HD Graphics  می شود پشتیبانی می کنند.

حافظه مناسب HP Z230

با یک پردازنده در مجموع از 4 ماژول حافظه بافر نشده UDIMM پشتیبانی می شود تا با استفاده از ماژول های 8 گیگابایتی DDR3L ECC یا بدون ECC ولتاژ پایین از ظرفیت ذخیره سازی 32 گیگابایت پشتیبانی شود. بخاطر داشته باشید که کندترین سرعت بین پردازنده و ماژول های حافظه به عنوان سرعتی که حافظه کلاک می شود انتخاب می شود.

ورک استیشن ایستاده اچ پی مدل HP Z230

ذخیره سازی Z230

سه بی هارد اینترنال وجود دارد که دو بی هارد 3.5 اینچی است و می تواند از هاردهای 3.5 اینچی یا 2.5 اینچی (با استفاده از آداپتور کیج هارد) پشتیبانی کند و یک بی هارد 2.5 اینچی هم برای نگه داشتن یک هارد وجود دارد. هارد چهارم یکی از بی های رسانه 3.5 اینچی را اشغال می کند. توجه داشته باشید که هارد چهارم نیاز به یک آداپتور بی اکسترنال دارد. هر دوی هاردهای اس اس دی و HDD خود رمزگذاری ساتا 3.5 اینچی و 2.5 اینچی در این سیستم پشتیبانی می شوند. برای پشتیبانی از هاردهای اس اس دی PCIe با حداکثر ظرفیت 512 گیگابایت باید از یک HP Z Turbo Drive SSD استفاده کرد. این سیستم دارای کنترلر ادغام شده SATA 6.0 Gb/s با رید ادغام شده در مادربرد است که عملیات رید محدود شده سطح 0 و 1 را پشتیبانی می کند. یک دسته اختیاری را می توان در بالای بی 5.25 اینچی در جلوی سیستم نصب کرد تا هنگام جابجایی ورک استیشتن به نگهداری سیستم کمک کند.

مدیریت و کنترل HP Z230

این سیستم از سیستم عامل عای ویندوز و لینوکس پشتیبانی می کند و گزینه های مدیریت و پیکربندی را ارائه می دهد. Intel Active Management System 9.1  و  HP Performance Advisor به پیکربندی سیستم شما برای استفاده در پلت فرم نرم افزاری ترجیح داده شما کمک می کند. با استفاده از HP Remote Graphic Software RGS می توان به صورت از راه دور به سیستم دسترسی داشت.

توسعه و بسط در HP Z230

به طور کلی 5 اسلات PCI وجود دارد که شامل یک اسلات PCIe 3.0، سه اسلات PCIe2.0 و یک اسلات PCI می شود. در اینجا باز گزینه هایی برای افزایش عملکرد و IO با یک رنج از پردازنده های گرافیکی انویدیا و AMD وجود دارد که از برنامه هایی گرافیکی دو بعدی حرفه ای، رندرکردن گرافیکی سه بعدی رده پایین، میان رده، و رده بالا با استفاده از کارت های گرافیکی AMD FirePro یا Nvidia Quadro پشتیبانی می کند. بسته به سیستم عامل و پردازنده گرافیکی انتخاب شده می توان از حداکثر 6 مانیتور پشتیبانی کرد که نیاز به نصب هر دو کارت های گرافیک NVIDIA NVS 510 و NVS 310 دارد.

گزینه های دیگر از جمله هاردهای PCIe M.2 NVMe برای ذخیره سازی فوق العاده سریع، کارت های صوتی، تاندربولت، کارت خوان های رسانه ای و NIC ها وجود دارد. همچنین پورت های مختلف USB 3.0 و 2.0 در جلو و پشت سیستم وجود دارد که اتصال به دستگاه های اکسترنال بیشتر را فراهم می سازد. منبع تغذیه یا 400 وات با بهره وری 92 درصدی است و یا منبع تغذیه 320 واتی استاندارد وجود دارد.  هنگام نصب بیشتر از یک کارت گرافیک یا برای پشتیبانی از چند اسلات توسعه، منبع تغذیه 400 واتی توصیه می شود.

خلاصه و نتیجه گیری

Z230 یک انتخاب عالی است چونکه عملکرد و قیمت مناسبی را ارائه می دهد. این سیستم گزینه های توسعه و عملکردی را با یک قیمت مناسب ارائه می دهد و قریب به اتفاق نیازهای کاربران را برآورده می کند. برای مدل سازی سه بعدی، سایر پیشنهادات اچ پی از جمله Z440 را بررسی کنید، ورک استیشن های Z640 و Z840 با دو پردازنده Xeon 35-2600 پشتیبانی می کند اما گفته می شود که Z230 بیشتر از نیاز اکثر متخصصان است.