بررسی سرور HPE ProLiant DL560 Gen10
بررسی سرور HPE ProLiant DL560 Gen10

بررسی سرور HPE ProLiant DL560 Gen10

HPE ProLiant DL560 Gen10 یک ایستگاه پر قدرت با پردازنده های Xeon Scalable و قیمتی وسوسه انگیز می باشد. در حقیقت اگر نگاه دقیق تری به سرور DL560 Gen10 بیاندازید متوجه خواهید شد که این سرور از نظر اندازه و یا واحد یونیت 2 یونیت با 4 سوکت پردازنده می باشد. پارت نامبر این سرور 840369-B21 می باشد. از خصوصیات این سرور میتوان به ارتقاء ساده آن از 2P به 4P، ارزش بالا، گزینه های ذخیره سازی متنوع، مدیریت iLO5 عالی، امنیت پلت فرم اشاره کرد. مهمترین عیب سرور HPE ProLiant DL560 Gen10 این است که برای جلوگیری از مشکلات نصب سیستم عامل باید تراشه S100i RAID ارتقاء یابد. با ما جهت بررسی سرور HPE ProLiant DL560 Gen10 همراه باشید.

مشخصات سرور DL560 G10

  • شاسی: رکمونت 2U
  • پردازنده: دو عدد پردازنده 14 هسته ای 2.2GHz Intel Xeon Gold 5120 (حداکثر 4 عدد)
  • حافظه: 32 گیگابایت ECC DDR4 2,400MHz (حداکثر 6 ترابایت 2,666MHz)
  • بی هارد: 8 عدد hot-plug SFF (حداکثر 24 عدد)
  • ذخیره سازی: فاقد هارد HDD
  • ریدبندی: HPE Smart Array S100i Gen10 SW RAID
  • آرایه پشتیبانی شده: RAID0, 1, 5, 10
  • قدرت توسعه: 3 عدد اسلات PCI-e Gen3 (حداکثر 8 عدد)
  • شبکه: 4 عدد Gigabit FlexibleLOM
  • سایر گزینه ها: USB 2 اینترنال (دو عدد)، اسلات کارت microSD
  • منبع تغذیه: یک عدد منبع تغذیه 1600 واتی (حداکثر 4 عدد)
  • مدیریت: HPE iLO5 Standard with Gigabit

اچ پی با تولید و عرضه سرور ProLiant DL560 Gen10 که یکی از اولین سروری های رکمونت 2U-high 4P Xeon Scalable در بازار است شرکت های دیگر را به رقابت دعوت می کند. این سرور SME ها و سازمان هایی که به دنبال بهترین تراکم پردازشی در قالب رکمونت هستند را مورد هدف قرار داده است، DL560 Gen10 به صورت بسیار مقیاس پذیری طراحی شده است و به شما اجازه می دهد تا کسب و کار کوچک خود را شروع کنید و با افزایش تقاضا، کسب و کار خود را رشد دهید.

"<yoastmark
همانطور که در تصویر میبینید سرور DL560 G10 قابلیت ارتقا به 4 پردازنده را دارد

غول پردازشی اچ پی

در ادامه مقاله ” بررسی سرور HPE ProLiant DL560 Gen10 ” به قدرت پردازش این سرور خواهیم پرداخت. سیستم های پایه از دو پردازنده Xeon Scalable و 24 اسلات حافظه DIMM پشتیبانی می کنند. وقتی که زمان مناسب برای راه اندازی پردازش 4P رسید می توانید کیت برد HPE mezzanine را نصب کنید که دو سوکت پردازنده بیشتر را با 24 اسلات DIMM دیگر را در اختیار شما قرار می دهد. یک سیستم 4P از 6 ترابایت حافظه اسمارت DDR4 پشتیبانی می کند و می تواند حداکثر 24 تا از جدیدترین Persistent Memory NVDIMM های 16 گیگابایتی را مدیریت کند. این قابلیت برنامه هایی که نیاز به حافظه بالایی دارند (مانند پایگاه داده ها یا برنامه های تحلیلی) را مورد هدف قرار داده و عملکرد بالای حافظه های شانزده گیگابایتی DRAM را با 16 گیگابایت فلش نصب شده در ماژول DIMM ترکیب می کند و با استفاده از باتری HPE Smart Storage Battery از آن محافظت می کند. DL560 Gen10 گواهی های لازم برای تمام پردازنده های 4P-capable Xeon Scalable و منبع تغذیه های 205 واتی را دارد بنابراین شما می توانید مدل های ارزانتر Xeon 5100 و مدل های 28 هسته ای پلاتنیومی را انتخاب کنید. HPE همچنین پشتیبانی های لازم برای جدیدترین پردازنده های عملکرد بالای Gold 6143 و Platinum 8165 را فراهم می سازد.

مشخصات و طراحی داخلی سرور HPE ProLiant DL560 Gen10

ما مدل پایه 840369-B21 را که دارای یک جفت پردازنده 14 هسته ای 2.2GHz Intel Xeon Gold 5120 و حافظه 32 گیگابایتی DDR4 بود را مورد بررسی قرار دادیم. به خاطر داشته باشید که سه عضو از خانواده Xeon 5100 از حافظه هایی که دارای سرعت 2,400MHz هستند پشتیبانی می کنند بنابراین برای دست یابی به سرعت های بالاتر از 2,666MHz شما به پردازنده های Gold 6100 یا Platinum 8100 نیاز خواهید داشت. به صورت داخلی، سرور با کیفیت عالی و طراحی دقیقی ساخته شده است به طوری که شما می توانید برای تعمیر و نگهداری و ارتقاء به راحتی به تمام اجزای مهم داخل سرور دسترسی پیدا کنید. دو پردازنده همراه با هیتسینک های پسیو جامد نصب شده اند و سوکت ها در هر طرف با 12 اسلات DIMM کنار هم قرار گرفته اند. خنک سازی به طور کارآمدی با یک بانک 6 فنه hot-plug که در کنار برد اصلی واقع شده است کار می کند و در صورت نیاز می توان کل مجموعه مونتاژ شده را باز و برداشت. سیستم های سطح پایه با تنها یک کارت رایزر سه اسلاته PCI-Express که در پشت سیستم است عرضه می شود و فضای کافی برای اضافه کردن کارت رایزر دیگر به همراه یک کارت رایزر 2 اسلاتی روی بی منبع تغذیه وجود دارد. در سیستم های 2P یک پوشش تهویه هوای بزرگ روی سوکت های پردازنده و حافظه قرار گرفته است و روشی برای ارتقاء برد mezzanine را لغو می کند و فرآیند بسیار ساده است، برد جدید را در براکت فلزی پشتیبانی شده قرار دهید و با لغزاندن و قفل کردن آن را به صورت امن نصب کنید.

"<yoastmark

گزینه های ذخیره سازی سرور HPE ProLiant DL560 Gen10

تمام مدل ها با کنترلر تعبیه شده HPE Smart Array S100i ارائه می شوند که می تواند از آرایه های RAID 0, 1, 5 و 10 و حداکثر 14 هارد SATA پشتیبانی کند. این گزینه عالی نیست چونکه تنها از حالت بوت UEFI پشتیبانی می کند و با برنامه HPE Intelligent Provisioning همکاری نمی کند و با ابزار Smart Array Administrator ارتباط برقرار نمی کند. برای دریافت Windows Server 2016 برای سیستممان، ما این سرور را از UEFI USB بوت کردیم (فایل ISO) و به صورت دستی درایور Windows S100i را در طول فرآیند نصب استاندارد اینجکت کردیم. برای جلوگیری از چنین مشکلی ما یک ماژول HPE Smart Array را پیشنهاد می دهیم که بسیار قابل ارتقاء است و قابلیت های پیشرفته ای مانند پشتیبانی از SAS3، گزینه های آرایه RAID بیشتر به همراه ظرفیت های کش را ارائه می دهد.

گزینه های ذخیره سازی بسیار عالی هستند، سرور DL560 Gen10 از طرح بندی پیکربندی بی هارد 8+8+8 استاندارد اچ پی استفاده می کند و امکان نصب حداکثر 34 هارد SFF را می دهد. شما می توانید واحد رسانه عمومی HPE را در بی سمت چپ قرار دهید که دو USB3 ، یک DisplayPort، درایو نوری و فضای کافی برای نصب دو هارد SFF را ارائه می دهد. در بی اول حداکثر 12 عدد هارد NVMe SSD با 2 در بی دوم 3 و در بی سوم 2 عدد بیشتر پشتیبانی می شود. برد اصلی یک جفت پورت USB2 و یک اسلات کارت microSD را برای بوت شدن با یک هایپرویزور تعبیه شده ارائه می دهد.

قدرت، شبکه و مدیریت سرور HPE ProLiant DL560 Gen10

سیستم ما دارای یک منبع تغذیه 1600 واتی hot-plug است و این بی دارای فضای کافی برای یک گزینه ثانویه می باشد. سرور با رایزر 2 اسلاته کار می کند و شما می توانید برد اصلی Flex Slot دیگری را با دو منبع تغذیه بیشتر (که منبع تغذیه جداگانه ای را برای افزونگی ارائه می دهد) را وصل کنید. یک زبانه قفل در سمت راست رایزر PCI-Express وجود دارد و در زیر آن می توانید اسلات HPE FlexibleLOM را پیدا کنید.

قیمت پرداختی ما شامل چهار ماژول گیگابایت می شد و اچ پی آداپتورهای 10GbE و  25GbE را هم ارائه داد. با کنترلر مدیریت تعبیه شده HPE iLO5 در کیس، سرور DL560 Gen10 امنیت پلت فرم را فراهم می آورد. این کنترلر شامل شروع امن، ریکاوری امن و تایید اعتبار فریم ویر است که با استفاده از حسگر اثر انگشت سیلیکونی HPE به نام HPE Silicon Root of Trust قابل انجام است و در صورتی که این تست با شکست مواجه شود بوت کردن را متوقف می کند.

رابط کاربری مبتنی بر وب iLO5 اطلاعات مهمی در مورد قطعات مهم و حیاتی ارائه می دهد و اگر لایسنس خود را به Advanced یا  Essentials ارتقاء دهید شما می توانید برق مصرفی خود را اندازه گیری کنید و به طور کاملا از راه دور سیستم عامل خود و سرویس های رسانه مجازی خود را کنترل کنید. ما همچنین جزئیات iLO5 سرور را به برنامه مجازی شده Hyper-V OneView آزمایشگاه اضافه کردبم و توانستیم به صورت از راه دور دما، پاور و پردازنده را نظارت کنیم و از ابزار های کنترل پاور استفاده کنیم و جلسات کنترل را به صورت از راه دور اجرا کنیم.

رای نهایی سرور HPE ProLiant DL560 Gen10

سرور ProLiant DL560 Gen10 در کلاس خود دارای یک پکیج Xeon Scalable و شاسی پروفیل- پایین 2U است و مجموعه ای از گزینه های ذخیره سازی خوب را به همراه امنیت پلت فرم فراهم می آورد. این سرور برای کسب و کارهایی که می خواهند فقط آن چیزی که در حال حاضر بدان نیاز دارند را بدست آورند و بعدا در آینده گزینه های خود را ارتقاء دهند ایده آل است چونکه این سرور به راحتی قابلیت ارتقاء از 2P به 4P را دارد. امیدوارم مقاله ” بررسی سرور HPE ProLiant DL560 Gen10 رضایت شما را جلب کرده باشد.