بررسی مروری سرورهای رکمونت 2U

بررسی مروری سرورهای رکمونت 2U

به دنبال تست گروهی از سرورهای رکمونت 1U اخیر، سایت کیهان سرور هشت تا از جدیدترین سرورهای رکمونت چند هسته ای 2U مبتنی بر اینتل را معرفی خواهد کرد. بسیاری از جدیدترین سرورهای رکمونت 2U نسبت به سرورهای 1U قابلیت های گسترده تری را ارائه می دهند و باعث شده اند که به انتخابی ایده آل برای کسب و کارهایی که به دنبال ترکیبی از قدرت، فضای ذخیره سازی زیاد و پتاسیل توسعه زیاد هستند تبدیل شوند. شما میتوانید اصل مقاله ترجمه شده را از اینجا مشاهده کنید.

  • Dell PowerEdge 2950
  • Fujitsu Siemens PRIMERGY RX300 S3
  • Evesham Technology SilverEdge 2000AL
  • HP ProLiant DL380 G5
  • Rainbow Tyan B5380TA26
  • Transtec CALLEO 302L Server
  • Broadberry CyberStore SAS826/7TB
  • Rackservers.com 6025B-3RB

گروهی از سرورها تحت تست قرار داده شدند. حداکثر قیمت آنها 6000 پوند بدون در نظر داشتن مالیات بر ارزش افزوده بود. این دسته از سرورها علاوه بر ارائه فضای کافی برای ارتقاء از پردازنده های چهار هسته ای زئون 5300 اینتل استفاده می کنند و یک نگاه گذرا به مشخصات سیستم های مورد بررسی نشان می دهد که هر یک از این سیستم ها توانایی های یکسانی در زیر بار ندارند.

بررسی مروری سرورهای رکمونت 2U
Evesham SilverEDGE 1050AL and 2000AL

مسلما این سرورها هر کدام قیمت های قابل ملاحظه ای دارند که شما با خرید آنها می توانید به تراکم پردازشی قابل توجهی در کابینت های رک دسترسی پیدا کنید. این تراکم پردازش به حدی است که این سرورها را برای استفاده در دیتاسنترهایی که روی سرویس های مهمی متمرکز شده اند ایده آل می کند.

  • مشکلی که در تست گروهی از سرورهای رکمونت 1U داشتیم، دوباره مشاهده شد و محصولات برخی از شرکت ها از تست حذف شدند.
  • IBM با عرضه شش هفته ای سرور برای تست مخالفت کرد و تنها چند روز به پایان رسیدن تست ها موافقت خود را اعلام کرد.
  • NEC هم به دلیل مشکل در فرایند سفارش از لیست حذف شد.
  • ایسر هم قادر به ارائه سرور خود در محدوده زمانی مورد نظر نبود.

فضای ذخیره سازی در سرور های 2 یونیت

برخی سازمان ها از سرورهای رکمونت 1U به سرورهای تیغه ای تغییر وضعیت داده اند اما سسیستم های 2U هم دارای یک مزیت خیلی مهم و کلیدی است و آن هم ظرفیت ذخیره سازی است. شاسی بزرگتر امکان پیکربندی تعداد هارد بیشتری را فراهم می آورد که توانایی قابل ملاحظه و قابلیت گسترش فوق العاده در این زمینه را فراهم می آورد. هاردهای SCSI موازی، SAS و SATA گزینه های اصلی هستند بنابراین کاربر می تواند عملکرد بالا با ظرفیت های هاردهای قدیمی یا ظرفیت های بالاتر را با هزینه های پایین تر انتخاب کنید (بررسی مروری سرورهای رکمونت 2U).

استفاده از هاردهای پروفیل کم 2.5 اینچ در برخی سیستم ها به وضوح مزایایی که این مدل های کوچکتر می توانند به همراه داشته باشند را نشان می دهد چونکه فضای کمتری را اشغال می کند. برای مثال سرور HP ProLiant DL380 G5 قفسه هشت – بی hot-swap را ارائه می دهد که حتی نیمی از پنل جلو را اشغال نمی کند. این یک مزیت بسیار مناسب می باشد.

سیستم خنک سازی در سرور های 2 یونیت

سیستم خنک سازی همیشه در سرورهای رک مشکل زا می باشد و درایوهای کوچکتر به شما اجازه می دهند تا جریان بیشتری در داخل شاسی فراهم شود. عیبی که درایوهای کوچکتر دارد این است که سرعت چرخش 10K آنها در حال حاضر ماکزیمم است و ظرفیت ذخیره سازی پایینتری دارند. امروز هاردهای SFF در سرعت های 15K عرضه شده اند که دارای قیمت های بالاتری می باشند.

بسط و توسعه در سرور های 2 یونیت

در سرور های دو یونیت گزینه های توسعه عموما به مراتب بیشتر است و به همین دلیل می توان از کارت های PCI-e یا PCI-X که به طور عمودی در اسلات های مادربرد نصب می شود استفاده کرد (به جای استفاده از کارت های riser). این کار شما را به استفاده از کارت های نیمه مرتفع محدود می کند اما بسیاری از سیستم های موجود در این بررسی پلات های پشتی را برای هر دو راه حل ارائه می دهند.

سرورهای رک 2U همچنین برای پیاده سازی و اجرای افزونگی منابع تغذیه چندگانه ساده تر هستند (در حالی که در سرورهای رک 1U این سهولت قابل دستیابی نبود) همچنین مادربرد های سرورهای رک 2U برای تامین فضای بزرگتر دوباره طراحی شدند. شکی نیست که جدیدترین سرورهای 2U از بسیاری جهات بسیار متنوع هستند و بنابراین شما می توانید از آنها برای بکاربردن برنامه هایی که نیاز به فضای ذخیره سازی بالایی دارند  استفاده کنید و مطمئنا از آنها خوشتان می آید.

در این تست محدودیت هزینه برای انجام این تست یه طور خاصی تنظیم شده بود. تا تمام فروشندگان بتوانند پردازنده های چهار هسته ای زئون را در صورت تمایل عرضه کنند. همه هشت سرور مورد بررسی دارای برخی مشخصات سخت افزاری بسیار جالب بودند و ما به ویژه تحت تاثیر پردازنده قرار گرفتیم چون هیچکدام از شرکت کننده ها به کمتر از یک جفت ماژول 2.33GHz 5345 Xeon مجهز نبودند. سرورهای Evesham و Transtec پا را فراتر نهادند و یک جفت ماژول 2.66GHz 5355 را فراهم آوردند. پردازنده 5355 قوی تر از پردازنده 5345 می باشد (بررسی مروری سرورهای رکمونت 2U).

خلاقیت شرکت کننده های در ایجاد فضای ذخیره سازی

یکی از ویژگی های کلیدی و مهم سرورهای رک 2U که باعث می شوند آنها جذاب به نظر برسند ظرفیت ذخیره سازیشان است بنابراین ما انتظار داریم که برخی از راه حل های ابتکاری و نوآورانه را در این زمینه ببینیم. ما قطعا وقتی که طیف گسترده ای از راه حل های مبتنی بر SAS و SATA را و راه حل های همراه با فرمت های هارددیسک پروفیل پایین و استاندارد را دیدیم امیدوار شدیم.

  • اچ پی از کیج یا قفسه های هارد کوچک برای هاردهای 2.5 اینچی استفاده می کند که می تواند پنل جلو را تغییر دهد و جریان هوای را از طریق شاسی بهبود ببخشد. DL380 G5 قادر به ارائه هاردهای اینترنال بیشتر از 1 ترابایت نیست. این یکی از محدودیت های سرور های اچ پی در مقایسه با سایر سرور ها می باشد.
  • بسیاری از سرورها مانند Fujitsu Siemens و Dell کیج های هارد 2.5 اینچ و یا 3.5 اینچ را ارائه می دهند.
  • اگر شما می خواهید بهترین فضای ذخیره سازی چند ترابایتی را با هزینه یکسان یا نزدیک داشته باشید بهتر است سیستم های مبتنی بر سوپر میکرو را بررسی کنید.
  • از لحاظ قیمت سیستم TA26 مبتنی بر Tyan به طرز محسوسی وسوسه برانگیز است چونکه با وجود قیمت پایین، کانفیگ خوبی را ارائه می دهد.
  • این سرور دارای سیستم ساتا و SAS کنترلر می باشد.
  • ضمن اینکه سطح سر و صدای TA26 برای یک اتاق سرور اختصاصی بیش از اندازه است.
بررسی مروری سرورهای رکمونت 2U
سیستم TA26 مبتنی بر Tyan

مدیریت از راه دور سرورهای شرکت کننده

مدیریت از راه دور یکی از الزامات مهم و ضروری برای بسیاری از کسب و کارها است چرا که به پرسنل پشتیبانی اجازه می دهد تا بدون توجه به مکانی که قرار گرفته اند وضعیت سرور را بررسی کنند. کنترلر iLO2 یکپارچه اچ پی و نرم افزار Foundations به راحتی کنترل از راه دور را فراهم می سازند و این قابلیتی است که بسیاری از فروشندگان موجود در این حوزه از آن دور شده بودند. شرکت هایی مانند دل و فوجیتسو زیمنس سعی کرده اند که این شکاف را پر کنند و اینتل چند ماهی است که این قابلیت را راه اندازی کرده و همچنین در سرورهای Evesham می توانید این قابلیت را مشاهده کنید. Supermicro در حال حاضر فعالیت خود را در این زمینه افزایش داده است و برای کنترلر های اختیاری IPMI اسلات های اختصاصی را در مادربردهایش ایجاد کرده است.

بررسی مروری سرورهای رکمونت 2U
سرور سوپرمیکرو 6025B-3RB

نتیجه گیری نهایی بررسی مروری سرورهای رکمونت 2U

طیف گسترده ای از ویژگی های ارائه شده در تمام سیستم های موجود در این گروه تست کار ما را برای انتخاب برنده Editor Choice کمی سخت کرده است. تمام این سرورها نیازهای ضروری را برآورده می کنند و دارای مشخصات، طراحی، کیفیت ساخت، امکانات مدیریتی، ظرفیت و امکان توسعه می باشند. بعد از بحث های زیادی که ما داشتیم ما سرور سوپرمیکرو 6025B-3RB را برنده اعلام کردیم.

  • چونکه همه ویژگی ها را به اندازه برابری ارائه می داد.
  • طراحی داخلی بسیار منظمی داشت.
  • چونکه کنترلر SAS تعبیه شده و کارت ZCR همه چیز را خوب و منظم نگه می دارد و این تنها چیزی نبود که ما از آن لذت بردیم، بلکه گزینه هایی مانند 4 گیگابایت حافظه پایه (که برای کار کردن مناسب می باشد) را نیز شامل می شود.
  • دارای مدیریت کامل از راه دور می باشد.
  • همچنین دارای یک کنترلر اختیاری IPMI و با قیمتی رقابتی است.
  • در نهایت ترکیبی از هاردهای SAS و SATA برای سیستم عامل و ذخیره سازی داده ها یک حرکت هوشمندانه بحساب می آید که این سرور ارائه کرده بود و ظرفیت خام نزدیک به 5 ترابایت را به سادگی نمی توان نادیده گرفت.