بررسی ورک استیشن Z8 G4 اچ پی
بررسی ورک استیشن Z8 G4 اچ پی

سیستم ورک استیشنی Z8 G4 اچ پی نه تنها اولین دستگاه ایستگاه کاری با قابلیت پشتیبانی از پردازنده های دوگانه خانواده اسکبیل زئون اینتل است بلکه یکی از اولین ها در زمینه BIOS خود مدیریتی است. این سیستم قابلیت پشتیبانی از سه ترابایت حافظه رم را داراست و به پشتیبانی 48 ترابایت حافظه ذخیره سازی می پردازد. به کمک ورک استیشن Z8 G4 اچ پی پیچیده ترین برنامه‌ها به سادگی اجرا می شوند. با کیهان سرور و مقاله ” بررسی ورک استیشن Z8 G4 اچ پی ” همراه باشید.

بررسی ورک استیشن Z8 G4 اچ پی

سیستم جدید ورک استیشنی Z8 G4 اچ پی اولین دستگاه ایستگاه کاری با قابلیت پشتیبانی از پردازنده های دوگانه خانواده اسکبیل زئون اینتل است. پردازنده مقیاس پذیری که حداکثر دارای 56 هسته بوده و 38 مگابایت حافظه کش دارد. همچنین حداکثر فرکانس کاری آن به 3.8 گیگاهرتز می رسد. برای خنک سازی این پردازنده عملکرد بالا بدون اضافه شدن سطح سر و صدا، اچ پی از یک طراحی شاسی استفاده کرده که موجب خنک شدن سریع دستگاه می شود.

در این سیستم چهار فن تعبیه شده که خنک سازی سیستم را به سهولت انجام می دهد. همچنین این ایستگاه کاری از حافظه رم بیشتری پشتیبانی می کند که نسبت به نسل قبلی عملکرد بالاتری ارائه خواهد داد. بنابراین در زمینه عملکرد پردازشی ایستگاه کاری Z8 G4 اچ پی شما را ناامید نخواهد کرد.

بررسی ورک استیشن Z8 G4 اچ پی

عملکرد پردازنده های ورک استیشن Z8 G4 اچ پی

Z8 G4  همانطور که گفته شد می تواند از پردازنده اسکبیل اینتل پشتیبانی کند. پردازنده هایی دوگانه با 28 هسته که توانایی بالای محاسباتی دارند. این سیستم با قابلیت پشتیبانی از دو پردازنده 28 هسته در مجموع 56 هسته ای بوده و قادر است به راحتی عملیات محاسباتی پیچیده را بدون هیچ نقصی انجام دهد. این سیستم می تواند یک ویدئو 8K را به سادگی ویرایش کند.

پردازنده اسکبیل زئون اینتل در چهار گزینه Platinum, Gold, Silver و Bronze در دسترس است. در این بین برای ایجاد محتوا خلاقانه پردازنده Xeon Platinum 8180M با 38 مگابایت حافظه کش می تواند به فرکانس 3.8 گیگاهرتزی دست یابد. همچنین قابلیت پشتیبانی از 1.5 ترابایت حافظه رم نیز با سیستم ورک استیشنی Z8 G4 اچ پی مهیا می شود. علاوه بر این پردازنده  اسکیبل زئون می تواند از درگاه PCIe 3.0 پشتیبانی به عمل آورد. طراحی شاسی این سیستم HP به شکلی بوده که می تواند به سادگی قطعات داخلی را خنک سازد. یک فن بسیار قوی که توسط BIOS دستگاه تنظیم می شود، کولینگ قوی را به ارمغان می آورد. شاسی دستگاه قابلیت جداسازی داشته و در هنگام روشن شدن فن، هیچ صدایی را نخواهید شنید.

بررسی ورک استیشن Z8 G4 اچ پی

بررسی حافظه RAM ورک استیشن Z8 G4 اچ پی

این سیستم با داشتن 24 اسلات حافظه رم (همانطور که در تصویر اول مشاهده میکنید) می تواند از 3 ترابایت حافظه رم با کارایی بالا پشتیبانی کند. این یعنی 24 ماژول 128 گیگابایتی DDR4 در این سیستم به خوبی جای می گیرد. همچنین با سیستم عامل ویندوز 10 پرو 64 بیتی نیز همراه است. با پردازنده 56 هسته ای و یک دستگاه ورک استیشنی، چنین چیزی عجیب نیست. پردازنده اسکبیل زئون در سطحی قدرتمند است و پردازش را به سادگی انجام می دهد، هرچند پردازنده بسیار سنگین باشد و پیشرفت قابل توجهی را می توان شاهد بود.

حافظه ذخیره سازی هارد HDD ایستگاه کاری Z8 G4

گزینه های ذخیره سازی گسترده است و سیستم مورد اشاره حداکثر می تواند تا 42 ترابایت را با استفاده از چندین تری (سینی هارد) درایو داخلی پشتیبانی کند. قرار دادن حداکثر چهار درایو در تری درایو نوری 5.25 اینچی، ماژول های دوگانه M.2 که در بخش های PCIe بالای پردازنده قرار گرفته اند، بخشی از حافظه ذخیره سازی است. همچنین یکی از حامل های درایو Z Turbo Quad HP که حداکثر چهار بسته ذخیره سازی M.2 را پشتیبانی می کند. چهار عدد درایو داخلی از یک درایو 2.5 اینچی یا یک 3.5 درایو تشکیل می شوند.

برای ظرفیت ذخیره سازی اضافی، یک آداپتور تری درایو برای کاربر در نظر گرفته شده که دو تری 5.25 اینچی جلو یا از یک درایو بزرگ یا دو درایو کوچک پشتیبانی کنند. بهبود BIOS با تشخیص نفوذ و مجموعه ای کامل از ویژگی های امنیتی جاسازی شده انجام می گیرد. SureStart از HP اطمینان می دهد که ایستگاه کاری فقط GenIine HP BIOS را بوت می کند و در صورت شناسایی دست کاری، سیستم BIOS را بازیابی می کند. برای کسانی که به آن احتیاج دارند، این سیستم می تواند شامل یک کارت خوان SD اختیاری و یک Blu-ray ODD یا DVD باریک در قسمت جلوی سیستم شود.

قابلیت گسترش و بسط Z8 G4

در ادامه مقاله ” بررسی ورک استیشن Z8 G4 اچ پی ” به بررسی قابلیت ها بسط و گستری این ورک استیشن می پردازیم. این سیستم حداکثر قابلیت گسترش تا نه اسلات PCIe 3.0 برای پردازنده را داشته که در کنار آن باید به 16 اسلات PCIe 3.0 برای گرافیک هم پرداخت. همچنین 8 اسلات PCIe 3.0 برای حافظه اس اس دی هم در نظر گرفته شده است. به طور معمول یک پردازنده تنها از شش اسلات PCIe قابلیت پشتیبانی دارد. اما با پردازنده دوم نه اسلات دیگر هم پشتیبانی می شود. افزودن یک پردازنده ثانویه، شکاف PCIe را از یک شکاف 4 اسلات به یک شکاف 8 اسلات الکتریکال تبدیل می کند. مدل پریمیوم این سیستم به دو پورت USB 3.1 Gen1، دو پورت USB 3.1 Gen2 Type-C، شش پورت USB 3.0 Gen1 و سه پورت USB 2.0 مجهز است و در مجموع بیش از 13 کانکتور را دربرمی گیرد.

بررسی ورک استیشن Z8 G4 اچ پی

مدیریت و کنترل در ورک استیشن Z8 G4

مدیریت این سیستم چندان دشوار نیست زیرا از تعدادی چراغ در جلو کیس وجود دارد و این ویژگی اچ پی PC Hardware Diagnostics UEFI است. فناوری مدیریت فعال اینتل ویژگی های برجسته ای را برای مدیریت سیستم از راه دور بوسیله LANDesk Management Suite ، مدیریت پیکربندی سیستم مرکزی مایکروسافت یا Enterprise Automation Client HP ارائه می دهد. مطمئناً HP از ویژگی های امنیتی موجود در قدرتمندترین ایستگاه کاری جهان با داشتن قفل صفحه جانبی برای ایمنی درایو داخلی و یک حلقه در دسترس برای اضافه کردن قفل پشیمان نیست. اگر امنیت در اولویت باشد، صاحبان این سیستم می توانند از ویژگی های امنیتی بهره گیرند.

خلاصه و نتیجه گیری نهایی

HP Z8 G4 یک سیستم ایستگاه کاری حرفه ای است که از پردازنده دوگانه  اسکبیل زئون اینتل و 24 اسلات حافظه برای پشتیبانی از بالاترین ظرفیت حافظه ایستگاه کاری موجود در 3TB ، بهره می برد. یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه در این ورکستیشن پشتیبانی از حداکثر 48 ترابایت حافظه ذخیره سازی برای مدیریت آسان برنامه های می باشد. Z8 با طراحی جدید از کیس اسپلیت شکل برخوردار بوده و از چهار فن کمتر نسبت به نسخه قبلی خود بهره می گیرد که به این سیستم با کارایی بالا اجازه می دهد تقریباً بی صدا عمل کند. علاوه بر این صاحبان این سیستم تجربه یک ورک استیشن ایمن را که از سطح امنیتی بایوس بالایی برخوردار است، خواهند داشت. امیدوارم مقاله ” بررسی ورک استیشن Z8 G4 اچ پی ” رضایت شما را جلب کرده باشد.