سرور هاستینگ چیست ؟ ویژگی های بهترین سرور هاستینگ
انتخاب و خرید بهترین سرور هاستینگ

معمولا افرادی که قصد راه اندازی سرویس هاستینگ را دارند، عموما مدتی را بصورت نمایندگی فروش کار کرده اند و پس از مدتی نیاز به خرید سرور اختصاصی پیدا میکنند. البته منظور ما اجاره سرور از شرکت های خارجی نیست. بلکه منظور خرید سخت افزاری سرور است. برای اینکه بتوانید بهترین سرور هاستینگ را انتخاب کنید در ادامه توضیحاتی را ارائه کرده ایم که راهنمای مناسبی برای شما خواهد بود.

ویژگی های بهترین سرور هاستینگ

قبل از اینکه به شمردن ویژگیهای یک سرور هاست مناسب بپردازیم، لازم است سطح نیازتان ار مشخص کنید. آیا قرار است از یک سایت مشخص میزبانی شود، یا قرار است بعنوان فروشنده هاست عمل کنید؟

اگر جزو دسته اول هستید، بالطبع نیاز به یک سرور سبک خواهید داشت تا هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ کاربرد بتواند پاسخگوی نیازتان باشد ولی اگر قصد دارید به کار فروش هاست بپردازید و با قدرت سرویس ارائه دهید، لازم است سرورهای به روز و قدرتمندتری را انتخاب کنید.

1- داشتن سرعت بالا

از عمده ویژگیهایی که بهترین سرور هاستینگ میتواند داشته باشد، باید به سرعت دسترس پذیری اطلاعات اشاره کرد. همانطور که میدانید این دسترس پذیری به عوامل مختلفی بستگی دارد که ما به بخش سخت افزاری آن اشاره خواهیم نمود.

پردازنده: شما برای راه اندازی یک سرور هاستینگ به پردازنده ای با حداقل 4 هسته فیزیکی سری Xeon از شرکت اینتل یا همتای آن سری Opteron و EPYC از شرکت AMD نیاز خواهید داشت.

هارد دیسک: امروزه استفاده از هاردهای SSD و NVMe در سرورها بسیار متداول است و سرعت 10-20 برابری نسبت به هاردهای سیلندری قدیمی دارند. لذا در انتخاب هارد حتما این مسئله را مد نظر قرار دهید.

پورت ارتباطی: پورت سخت افزاری شبکه در سرورها بصورت 100Mb, 1Gb, 10Gb عرضه میگردند که پیشنهاد ما انتخاب یک پورت 1Gb است اما اگر مصرفتان بالاست پورت 10Gb نیز مناسب است به شرطی که دیتاسنتر انتخابی شما پهنای باند مناسب را روی پورت ده گیگابیتی بتواند تامین کند.

2- امنیت، مهمترین فاکتور در داشتن بهترین سرور هاستینگ

امنیت در سرورهای هاستینگ نیز به دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم میگردد. برای داشتن بهترین سرور هاستینگ و ارائه سرویس مناسب، باید بدانید که مسئولیت سنگین عهده دار بودن اطلاعات مشتریان را باید به دوش بکشید. این اطلاعات بسیار حساس هستند و با کمترین بی توجهی ممکن است بزرگترین خسارات را متحمل شوید. لذا بهتر است ابتدا تهدیدات را بشناسید و سپس در پی برقراری امنیت سرور باشید. عمده تهدیدات شناخته شده در سرورهای هاستینگ، امکان شکل گیری حملات DDOS هست. این نوع حملات با بالا بردن مصرف منابع سخت افزاری و اشغال کامل پهنای باند سرور، باعث از کار انداختن آن شده و برای مدتی آن را از دسترس کاربران خارج میکند. لذا وجود فایروال سخت افزاری و آنتی دیداس سخت افزاری بر سر راه سرور بسیار حائز اهمیت است. در کیهان سرور این قطعات در برندهای مختلف موجود است که پیشنهاد میکنیم حتما از بخش فروش سرور دیدن نمایید.

3- تامین نیروی برق مناسب از نان شب واجب تر!

همانطور که بدن یک انسان نیاز به تغذیه مناسب دارد تا سالم کار کند و طول عمر بالا داشته باشد، یک سرور نیز برای ارائه سرویس مناسب و طول عمر بالا نیاز به تغذیه مناسب دارد. زیرا ساختار یک کامپیوتر بی شباهت به مغز انسان نیست. تنها تفاوتش در الکترونیکی بودن آن است. لذا انتخاب یک منبع تغذیه مناسب میتواند تا سالها خیالتان را از بابت دوام و کارایی قطعات راحت کند. برای اینکه بتوانید یک منبع تغذیه مناسب تهیه کنید، لازم است ابتدا تک تک قطعات انتخابی را در اینترنت سرچ نموده و از میزان مصرف آن آگاه شوید. بر فرض اینکه کل قطعات انتخابی شما 800 وات مصرفی دارند، لازم است که یک پاور 1000 الی 1200 واتی تهیه نمایید. البته ما یک مسیر کوتاه تر به شما پیشنهاد میدهیم و آن هم تماس با کارشناسان کیهان سرور است تا سریعتر به نتیجه برسید.

4- سرور آکبند یا استوک، مسئله این است!!

در اینجا با یک چالش مواجه اید. شما می خواهید بهترین سرور هاستینگ را داشته باشید اما هزینه ها شما را بر سر دو راهی قرار داده اند و نمیدانید ریسک هزینه ی بالا را بپذیرید یا ریسک خرید سرور کارکرده را..؟ با توجه به تجربه طولانی ما در امر فروش سرورهای استوک یا کارکرده، به شما اطمینان میدهیم که سرورهای استوک عمدتاً انتخاب بهتر و عاقلانه تری هستند. زیرا قطعات سرور به گونه ای ساخته می شوند که دوام و عمر بالای 20 سال داشته باشند و این درحالیست که 99 درصد قطعات کارکرده ای که در کیهان سرور ارائه می شود کارکردی کمتر از 1 الی 5 سال دارند. و صد البته که گارانتی ما را نیز خواهید داشت.

سرویس دهندگان بزرگ و بسیاری از سراسر ایران جهت ارائه خدمات هاستینگ سرورهای خود را از کیهان سرور تهیه کرده اند و این همکاری سالهاست که ادامه دارد. در این دوره تحریم های اقتصادی و ارزی انتخاب سرورهای استوک که از برندهای معتبری چون اچ پی ، دل ، لنوو و… ارائه میشود یک انتخاب عاقلانه بوده و بدون شک کاهش هزینه ها در موفقیت شما تأثیر چشمگیری خواهد داشت.