تعویض Bay LFF به Bay SFF

تعویض Bay LFF به Bay SFF

تعویض Bay LFF به Bay SFF: امروزه شرکت های سازنده قطعات الکترونیکی در کنار تولید دستگاه های اصلی، برخی قطعات جایگزین با مشخصات متفاوتی تولید میکنند که نیاز مصرف کننده را برطرف کند. یکی از این قطعات BAY میباشد. BAY قطعه ای از سرور می باشد که در بخش جلویی سرور اچ پی قرار داشته و قسمت مدیریت سرور از آنجا انجام میگیرد. همانطور که در تصویر زیر می بینید BAY در سرورهای شرکت اچپی قابل تعویض می باشد و این قابلیت برای یک سرور بسیار حائز اهمیت هست.

تعویض Bay LFF به Bay SFF

همانطور که در تصویر بالا می بینید یک BAY با هشت عدد جایگاه هارد 3.5 اینچی می باشد. در واقع برخی سرورها برای ذخیره سازی بسیار مناسب می باشند از این جهت که میتوانند هارد 15K را ساپورت کنند. البته این به معنای این نیست که هارد 2.5 نتواند سرعت 15K را پشتیبانی کند در واقع این نیاز مشتری می باشد که مشخص میکند BAY بزرگ هارد باشد یا کوچک هارد. اگر به دنبال سرعت بیشتر و استفاده از سرور با جای هارد 2.5 اینچی هستید باید BAY سرور را تعویض کنید. برای این منظور باید BAY جایگزین خریداری کرده و آن را با BAY قبلی که بر روی سرور قرار دارد تعویض کنید.

تعویض Bay LFF به Bay SFF

برای تعویض BAY باید 8 عدد پیچی که در کناره شاسی سرور قرار دارد باز شده و BAY از شاسی جدا شده و BAY جایگزین نصب گردد. همچنین دقت داشته باشید که اتصالات را با احتیاط و تمرکز در جای خود قرار دهید چرا که شکستن یا از بین رفتن هر کدام از این قطعات هزینه های زیادی را به شما تحمیل خواهد کرد. البته در سالهای اخیر موضوع تعویض BAY خیلی به ندرت نیاز میشود چرا که تنوع سیستم های سروری به قدری زیاد شده است که مصرف کننده به جای تغییرات در ساختار سرور با انتخاب های متنوع تری روبرو میشود. امیدوارم مقاله تعویض Bay LFF به Bay SFF رضایت شما را جلب کرده باشد.

برای خرید انواع سرور های اچپی و قطعات جانبی مانند رم و پردازنده و هارد با کیهان سرور تماس حاصل فرمایید.