نقد و بررسی ورک استیشن Z840 HP اچ پی
نقد و بررسی ورک استیشن Z840 HP اچ پی

ورک استیشن Z840 یک سیستم بسیار قابل توسعه است که مخصوص محاسبات سطح بالا، افکت های بصری، کارهای پس از تولید و برنامه های CAD طراحی شده است. شاسی اچ پی امکان دسترسی بدون ابزار به اکثر قطعات داخلی را فراهم می آورد اما در صورتی که امنیت برای شما مسئله ساز است باید بدانید که قفل کلید پنل کناری و یک اسلات امنیتی به صورت استاندارد در این سیستم وجود دارد. نقاط لمسی سبز در داخل شاسی چراغ های نشانگر قطعات قابل جابجایی هستند. پنل سرویس قابل جابجایی یک برد حک شده با لیزر است که یک طرح بندی واضح از برد سیستم را برای ارتقاء و عیب یابی ساده فراهم می آورد. جهت بررسی بیشتر نقد و بررسی ورک استیشن Z840 HP اچ پی با کیهان سرور همراه باشید.

نقد و بررسی ورک استیشن Z840 HP اچ پی

این سیستم بسیار آرام و بدون سر و صدا است و می تواند به عنوان یک سیستم ایستاده در کنار میز استفاده شود، این سیستم دارای راک 5U است که از ریل کیت کلاس سازمانی استفاده می کند. دو دستگیره محکم و یکپارچه شده با شاسی امکان انتقال و جابجایی Z840 به یک مکان جدید را به سادگی فراهم می سازند.

این شاسی بر اساس مدل Z820 است و دارای سه منطقه خنک سازی مجزا و تفکیک شده برای قطعات است، اولی برای منبع تغذیه، دومی برای پردازنده و حافظه و سومی برای هارد و I/O است. پوشش های روی هر منطقه خنک سازی ظاهری بسیار منظم را به سیستم می بخشند اما فکر نکنید که فقط حالت نمایشی دارند. فن ها برای هر منطقه خنک سازی دارای سنسورهای جداگانه در برد سیستم هستند تا تضمین شود که فن ها برای مدت طولانی کار خواهند کرد و همچنین فن ها به همان سرعت لازم برای نگه داشتم سیستم در دمای عملیاتی نیاز دارد. کابل های داخلی نیز برای دسترسی بهتر به قطعات و مدیریت جریان هوا به صورت منظم و مدیریت شده در آمده اند. در ادامه نقد و بررسی ورک استیشن Z840 HP اچ پی به مبحث پردازنده ها می رسیم.

نقد و بررسی ورک استیشن Z840 HP اچ پی

عملکرد بالای ورک استیشن Z840 HP اچ پی

Z840 از چیپست C612 اینتل استفاده می کند تا از دو پردازنده (نسل بعدی) 18 هسته ای Haswell E5 v3 سری 2600 زئون برای حداکثر 36 هسته پردازنده و 72 نخ یا رشته (هسته مجازی) پشتیبانی کند. کنترلر ادغام شده USB 3.0 از 9 پورت USB 3.0 فوق العاده سریع پشتیبانی می کند که 4 پورت در جلو، یک پورت داخلی و 4 پورت در پشت سیستم قرار گرفته است تا سرعت دسترسی لایتینگ را برای دستگاه های جانبی فراهم آورد.

7 گرافیک عملکرد بالا و اسلات های I/O با حداکثر 10 بی اینترنال باعث شده اند که این سیستم بسیار قابل ارتقاء شود. 16 اسلات حافظه از حافظه انبوه 2 ترابایتی پشتیبانی می کند و این در حالی است که از پیکربندی دو پردازنده ای یا 128 گیگابایت حافظه DDR4 Load Reduced DIMMS با سرعت 2133 مگاهرتز استفاده شده باشد. حافظه DDR4 رجیستر شده با سرعت 2133 مگاهرتز نیز پشتیبانی می شود اما نمی تواند با LR DIMM ترکیب شود.

  • با یک پردازنده این سیستم از حداکثر حافظه 1 ترابایتی پشتیبانی می کند و سرعت آن به سرعت کندترین پردازنده یا DIMM بستگی پیدا می کند.
  • در تلاش برای به حداکثر رساندن تعداد اسلات های اکتیو موجود در پیکربندی تک پردازنده ای 15 اسلات PCIe به عنوان یک اسلات PCIe 2.0 عمل می کنند و هنگام استفاده از یک پردازنده 4 لاین در دسترس است و هنگام استفاده از پیکربندی دو پردازنده ای تمام 8 لاین این عملکرد به 3.0 پرش می کند.
  • لینک خرید پردازنده های اینتل برای Z840 HP

منابع تغذیه ای مناسب برای ورک استیشن Z840

در ادامه مقاله نقد و بررسی ورک استیشن Z840 HP اچ پی به بررسی موضوع مهم منابع تغذیه ایستگاه کاری Z840 می پردازیم. این سیستم در حالت استاندارد دارای منبع تغذیه 850 واتی است. سیستم 850 واتی از کارت های گرافیک حداکثر 150 واتی پشتیبانی می کنند در حالی که منبع تغذیه 1125 واتی از کارت های گرافیک حداکثر 600 واتی پشتیبانی می کند. منبع تغذیه 1125 واتی هنگامی که سیستم به یک منبع ولتاژ بزرگتر از 105 ولت ولت وصل می شود مناسب است و وقتی که منبع ولتاژ به 200 ولت یا بیشتر می رسد منبع تغذیه 1275 واتی مناسب تر است، این منبع تغذیه می تواند خروجی 1450 وات را ایجاد کند. اگر توان خروجی 1275 وات را می خواهید منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) توصیه می شود. هنگامی که یک پیکربندی انرژی مصرفی بالا و حافظه کامل، فضای ذخیره سازی اکسترنال اضافی و کارت های گرافیک قدرتمند مانند تسلا انویدیا را می خواهید این گزینه عالی برای استفاده است.

نقد و بررسی ورک استیشن Z840 HP اچ پی

ذخیره سازی در ورک استیشن Z840

ایستگاه کاری Z840 در حالت استاندارد دارای کنترلر دو پورته ساتای اینتل با سرعت 6 گیگابایت در ثانیه و کنترلر 4 پورت ساتای اینتل با سرعت 6 گیگابایت در ثانیه و کنترلر 8 پورت رید  LSI SAS با سرعت 6 گیگابایت در ثانیه می باشد. این کنترلر ساتا از ریدهای سطح 0 و 1 با حداکثر 1 رید پشتیبانی می کند. کنترلر sSATA از رید سطح 0،1 ، 5 و 10 با حداکثر 2 رید پشتیبانی می کند و کنترلر SAS از ریدهای سطح 0، 1، 1E و 10 همراه با حداکثر 2 رید پشتیبانی می کند. یک آداپتور eSATA اختیاری در کنترلر SATA و sSATA پشتیبانی می شود.

این سیستم در حالت استاندارد دارای 4 هارد 3.5 اینچی LFF همراه با کانکتور می باشد. با این وجود با استفاده از راه حل ذخیره سازی نوآورانه ماژول های کیج هارد SAS/SATA ، 4 بی هارد 3.5 اینچی می توانند برای پشتیبانی از 8 هارد دیسک یا درایو حالت جامد 2.5 اینچی استفاده شوند. هر ماژول کیج هارد می تواند 4 هارد 2.5 اینچی را نگه دارد و حداکثر 2 بی هارد 3.5 اینچی را در اختیار شما قرار می دهد.

قابلیت های اضافی ایستگاه کاری Z840

در ادامه نقد و بررسی ورک استیشن Z840 HP اچ پی متوجه قابیلیت های استثنایی Z840 HP خواهید شد. در جلوی سیستم 2 بی هارد 5.25 اینچی، یک درایو ذخیره سازی اختیاری، 4 پورت USB 3.0، 1 پورت هدست کومبو، و یک پورت میکروفون قرار دارد. برای به حداکثر رساند فضای ذخیره سازی هارد دیسک می توان بی هارد اکسترنال 5.25 اینچ را نصب کرد و از رید پیکربندی شده برای پشتیبانی از سیستم عامل و برنامه ها استفاده کرد. درایو حالت جامد HP Z Turbo Drive PCIe اختیاری زمان بوت شده، محاسبات و زمان پاسخ دهی گرافیک و حتی ویدیوی 4k را کاهش می دهد و حتی برای زمان پاسخ سریعتر دو نسخه 256GB PCIe و 512GB PCIe را ارائه می دهد. در پشت سیستم شما می توانید یک دکمه پاور، 4 پورت USB 3.0، 2 پورت USB 2.0، 1 پورت سریال، 2 پورت PS/2،  2 پورتRJ45، 1 پورت ورودی صدا، 1 پورت خروجی صدا را پیدا کنید.

در داخل این واحد 2 پورت USB 2.0 اضافی، 1 پورت USB 3.0 و 1 پورت USB 2.0 همراه با هدر 2X5، هدر 2X10 که یک پورت USB 3.0 اضافه را ارائه می دهد وجود دارد. علاوه بر این چیپست C612 اینتل برای پشتیبانی از پردازنده E5-2600، و حافظه DDR4 و فناوری های جدید مختلف برای تقویت عملکرد سیستم تعبیه شده است. Intel advanced Vector Extensions 2.0 AVX2 یا افزونه برداری پیشرفته اینتل عملکرد نرم افزار پردازش سیگنال دیجیتال، کدک و ریاضیات را بهبود می بخشد و علاوه بر بهبود افزایش برداری می تواند تشخیص چهره، تصویربرداری حرفه ای و محاسبات با عملکرد بالا را نیز بهبود ببخشد.

فناوری محافظت از اطلاعات اینتل با AES-NI Intel AES-NI رمزگذاری سریع و مطمئن داده ها را فراهم می آورد و به طور گسترده به عنوان استانداردی صنعتی پذیرفته شده است. و در حال حاضر یک قابلیت استاندارد در سیستم های مکی است که از فناوری تاندربولت 2 برای انتقال همزمان فایل ویدیوی 4K و نمایش از طریق یک کابل استفاده می کنند و از سرعت انتقال داده 4 برابر بیشتر از اتصال USB 3.0  پشتیبانی می کند.

این سیستم همچنین از 3 پردازنده گرافیکی با کیفیت همراه با استاندارد پورت 2 گیگابایتی پشتیبانی می کند و انواع مختلف کارت های گرافیک مانند W5100 AMD FirePro و قطعه بزرگ انویدیا مانند کارت های گرافیک Nvidia Tesla K40 پشتیبانی می کند. سیستم عامل شامل سیستم عامل های Windows 8.1 Pro 64, Windows 7 Professional, Red Hat Enterprise Linux, SUSE Linux Enterprise و Ubuntu 14.04 می شود.

  • Z840 می تواند از حداکثر 12 صفحه نمایش پشتیبانی کند و اچ پی گزینه های صفحه نمایش مختلف را بسته به نیاز شما ارائه می دهد.
  • امید وارم مقاله نقد و بررسی ورک استیشن Z840 HP اچ پی رضایت شما را جلب کرده باشد.