ورک استیشن اچ پی مدل Z1 G3
ورک استیشن اچ پی مدل Z1 G3

ورک استیشن اچ پی مدل Z1 G3

شرکت اچ پی با ورک استیشن همه کاره  Z1 G3 سطح جدیدی از عملکرد را با اضافه کردن مانیتور 4K و دو برابر حافظه (در مقایسه با نسخه G2) ارائه می دهد.  این سیستم از یک پردازنده پشتیبانی می کند و برای اتوکد، کاربردهایی هایی چون تدوین ویدئو و برخی کارهای سنگین نرم افزاری بسیار مناسب است.

HP  تنها شرکتی است که به عرضه سیستم های ایستگاه کاری All-in-One می پردازد. Z1 G3 نسل سوم این سری محصولات اچ پی است و مانند نسل های قبلی خود فضای کمتری را اشغال می کند و همچنان به عنوان یک سیستم ایستگاه کاری قدرت بالایی را ارائه می دهد. همچنین نسبت به نسل قبل وزن کمتری پیدا کرده و 47 درصد نسبت به نسخه های قبلی کوچکتر است. در این کاهش حجم آن موجب شده ساختار نازک تر و فشرده تر و طراحی ساده تری داشته باشد. همچین نسبت به نسخه‌های قبلی می تواند دو برابر حافظه ذخیره سازی بیشتری را پشتیبانی کند و از مانیتور 23.6 اینچی 4K  که کوچکتر از مانیتور 27 اینچی QHD نسل قبلی است پشتیبانی میکند اما می تواند کیفیت تصویری بهتری را ارائه دهد. اچ پی در مدل ورک استیشن اچ پی مدل Z1 G3 از صفحه نمایش لمسی استفاده نکرده است و به یک نمایشگر معمولی اکتفا کرده است. سیستم صوتی استریو با فناوری DTS Studio Sound و بلندگوهای دوگانه یکپارچه در زیر صفحه نمایش 4K ارائه شده است.

ورک استیشن اچ پی مدل Z1 G3

عملکرد پردازنده های ورک استیشن اچ پی مدل Z1 G3

Z1 G3 از یک پردازنده پشتیبانی میکند. شما میتوانید از یک پردازنده سری Intel Core-i یا پردازنده های سری Intel Xeon E3-1200 v5 با حداکثر چهار هسته و فناوری Turbo Boost اینتل استفاده کنید. لیست پردازنده هایی که میتونید استفاده کنید. Intel® Core™ i3-6100 processor family و Intel® Core™ i5-6500 processor family و Intel® Core™ i7-6700 processor family و Intel® Xeon® E3-1200v5 processor family کلیه پردازنده هایی می باشد که شما میتوانید در سرور ورک استیشن Z1 G3 استفاده کنید.

حافظه رم در ورک استیشن اچ پی مدل Z1 G3

به علت وجود فضای محدود در داخل کیس  Z1 G3، از ماژول های حافظه داخلی (SODIMM) کوچکی استفاده شده است. این سیستم حداکثر می تواند تا 64 گیگابایت حافظه‌های ECC یا غیر ECC را  در چهار اسلات پشتیبانی کند که نسبت به مدل نسل پیشین دو برابر حافظه بیشتری را ارائه می دهد. توجه داشته باشید که ورک استیشن Z1 G3 از حافظه های ddr4  به صورت دقیق تر DDR4 2133 MT/s پشتیبانی می کند.

حافظه ذخیره سازی ورک استیشن اچ پی مدل Z1 G3

گزینه جدید برای این سیستم ورکستیشنی، نصب دو واحد ذخیره سازی اختصاصی M.2 است که هر یک تا 1 ترابایت پشتیبانی می شوند. ذخیره سازی استاندارد توسط دو حافظه ذخیره سازی HDD یا SSD SATA دو و نیم اینچی با قابلیت اتصال سوکت کنترل می شود و هر کدام از این هاردها می توانند  تا 1 ترابایت را پشتیبانی کنند. Z1 G3 همچنین دارای یک کنترلر ذخیره سازی یکپارچه SATA  است.

توسعه و بسط در مدل Z1 G3

علاوه بر حافظه ذخیره سازی پشتیبانی شده M.2 که در بالا ذکر شد، یک اسلات M.2 برای کارت WLAN نیز برای دسترسی بی سیم وجود دارد. یک درگاه اختصاصی MXM درست بالاتر از پردازنده وجود دارد که از کارت گرافیکی انویدیا M1000M یا M2000M پشتیبانی می کند. چندین درگاه USB 3.0 وجود دارد که در کنار و پشت مانیتور  قرار دارد که برای اتصال انواع دستگاه های اکسترنال از جمله DVD / RW استفاده می شود. یک درگاه USB تنها در داخل کیس قرار دارد. دو پورت Thunderbolt 3.0 / USB 3.1 با سرعت انتقال داده حداکثر تا 40 گیگابیت بر ثانیه هم تعبیه شد. با استفاده از درگاه ویدیویی اختصاصی در پشت سیستم و یکی از درگاه های Thunderbolt در سمت چپ مانیتور، کاربران می توانند دو نمایشگر دیگر را به این سیستم متصل کنند. در پنل جانبی یک کارت خوان SD 4.0 نیز وجود دارد.

ورک استیشن اچ پی مدل Z1 G3

مدیریت و کنترل در ورک استیشن اچ پی مدل Z1 G3

علاوه بر ابزارهای مدیریتی که در سیستم شما به کار گرفته شده، چند ابزار دیگر نیز وجود دارند که به شما کمک می کنند تا از Z1 G3 خود نهایت استفاده را ببرید. با کمک HP Performance Advisor شما اطمینان خواهید داشت که از هر نرم افزار در حال اجرا، بهترین عملکرد را کسب کنید. قابلیت Remote Graphics HP نیز تجربه گرافیکی کارآمد را در زمان واقعی فراهم می کند و به شما امکان می دهد از هر نقطه و هر زمان به ایستگاه کاری خود دسترسی داشته باشید و از صفحه نمایش 4K آن بهره ببرید. Remote Graphics به شما امکان می‌دهد تا نه تنها طرح های خود را روی دسکتاپ، لپ تاپ و تبلت ها نشان دهید بلکه می توانید با تعامل از راه دور با برنامه نصب شده در ایستگاه کاری خود، روند طراحی را نیز دنبال کنید. یک ویژگی بسیار جالب است که می تواند برای افراد کاربردی باشد.

ورک استیشن اچ پی مدل Z1 G3

خلاصه و نتیجه گیری

سیستم ورک استیشنی Z1 G3 یک بستر عالی برای ورود به یک سیستمی با سطح عملکرد بالاست و به کمک این سیستم می توانید به راحتی اتوکد را اجرا کنید، فیلم ویرایش کنید و طراحی داشته باشید. ابعاد کوچک و وزن کم اجازه می دهد افراد آن را با خود در هر جایی داشته باشند. این یک سیستم انعطاف پذیر است که قابلیت اطمینان و عملکرد ایستگاه کاری را در سطح سازمانی با قیمت مناسب ارائه می دهد.