ورک استیشن ایستاده اچ پی مدل HP Z640
ورک استیشن ایستاده اچ پی مدل HP Z640

 

ورک استیشن HP Z640 دومین ایستگاه کاری بسیار قدرتمند اچ پی است و یک پلت فرم استثنایی برای تجزیه و تحلیل حجم زیادی از اطلاعات است. این سیستم از گزینه های سفارشی سازی شده زیادی برخوردار است و یک پلت فرم ایده آل برای ویرایش ویدیو، گرافیک های دو بعدی و سه بعدی، معماری، مهندسی و امور مالی است. با کیهان سرور همراه باشید تا با ورک استیشن ایستاده اچ پی مدل HP Z640 بیشتر آشنا شویم.

ورک استیشن ایستاده اچ پی مدل HP Z640

ورک استیشن HP Z640 برای کاربردهای محاسباتی محور مانند تصویر برداری های پیچیده، CAD، امور مالی، تحقیقات و پژوهش های زمین شناسی طراحی شده است. این سیستم نسبت به مدل های قبلی سری Z گزینه های سفارشی زیادی را ارائه می دهد، این سیستم می تواند به سادگی مطابق با نیاز های خاص کاربران ارتقاء داده شود.

  • از قابلیت های جدید شامل قابلیت ارتقاء بهتر، سرعت بیشتر کارایی و راندمان، ارتقاء بدون دردسر قطعات یکپارچه است.
  • اچ پی این سیستم را   Whisper Quiet می نامد و سطح آکوستیک (سر و صدای آن) به گونه ای است که می توانید در کتابخانه از آن استفاده کنید.

عملکرد پردازنده های ورک استیشن ایستاده اچ پی مدل HP Z640

اچ پی z640 دو سوکته می باشد. کاربران می توانند یک یا دو پردازنده E5-2600 v3 یا E5-2600 v4 زئون اینتل و یا یک پردازنده E5-1600 v3 یا E5-1600 v4 را انتخاب کنند. با استفاده از پردازنده های E5-2699 v4 با حافظه کش 55 مگابایت از 22 هسته پشتیبانی می شود که در صورت استفاده از دو پردازنده تعداد کل هسته ها به 44 عدد می رسد. کاربران می توانند با یک پردازنده شروع کنند و با اضافه کردن برد رایزر CPU که از پردازنده دوم و 4 عدد اسلات حافظه بیشتر پشتیبانی می کند تعداد پردازنده ها را افزایش دهند. فناوری های Hyper-Threading, Turbo boost,  و  Thunderboltپشتیبانی می شوند و عملکرد سریعتر ار تضمین می کنند.

ورک استیشن ایستاده اچ پی مدل HP Z640

حافظه در دسترش ایستگاه کاری z640 اچ پی

با استفاده از DDR4 SmartMemory اچ پی و با یک پردازنده مناسب و پیکربندی حافظه بهینه شده می توان به حداکثر سرعت حافظه 2400 مگاهرتز دست پیدا کرد. تنها ماژول های حافظه رجیستر شده RDIMM  پشتیبانی می شود و ماژول های حافظه بار کاهش یافته LRDIMM نیز پشتیبانی می شوند اما نمی توانند با هم ترکیب شوند. Non-Uniform Memory Allocation NUMA یا تخصیص حافظه غیر یکنواخت همچنین به شما این امکان را می دهد تا ماژول های حافظه با ظرفیت های مختلف ترکیب شوند. در پیکربندی دو پردازنده ای حداکثر ظرفیت قابل دسترس 256 گیگابایت است و این زمانی است که از ماژول های 32 گیگابایتی LRDIMM استفاده شود و یا می توان با استفاده از ماژول های 16 گیگابایتی RDIMM  به حداکثر ظرفیت 128 گیگابایت رسید.

ذخیره سازی hdd در ورک استیشن hp z640

این سیستم با استفاده از هارددیسک های ساتای کلاس سازمانی می تواند به 16 ترابایت دست پیدا کند. پیکربندیهای رید سطح 0، 1، 5 و 10 با استفاده از رید ادغام شده قابل دسترس هستند. با دو کنترلر AHCI شما می توانید عملیات ذخیره سازی ارتقاء یافته و رنجی از نوآوری های اخیر از جمله HP Performance Advisor, Turbo Drive, TRIM و صف فرمان بومی را برای هاردهای اس اس دی بدست بیاورید. این فناوری ها مزایای عملکردی معناداری مانند اجرای دستورات بهینه شده خودکار، تنظیمات خودکار و بروزرسانی ها را فراهم می آورند تا کار با سیستم را برای شما ساده تر کنند.

TRIM در هاردهای اس اس دی طول عمر را افزایش می دهد در حالی که Turbo Drive تنگناها را کاهش می دهد و منجر به بوت شدن سریعتر، رندرکردن سریعتر گرافیک ها یا ویدیوها و محاسبات سریعتر (در اندازه مگابایت) می شود. یک ترابایت اضافی از ذخیره سازی می تواند با استفاده از PCIe HP Z Turbo Drive G2 SSD نصب کرد که یک یا دو اسلات PCie 3.0 x4 را در اختیار شما قرار می دهد. PCIe SSD اختیاری را می توان برای بوت کردن سریعتر استفاده کرد و یا کاربران می توانند از گزینه های هارد بوت قابل حمل استفاده کنند.

توسعه و بسط در ورک استیشن ایستاده اچ پی مدل HP Z640

این ورک استیشن در مجموع دارای 6 اسلات PCI است که ترکیبی از PCIe 3.0, 2.0 و یک اسلات برای کارت های قدیمی تر را در اختیار شما قرار می دهد. فناوری PCI Express 3.0 ضمن کاهش زمان تاخیر، عملکرد برتر و پهنای باند را بهبود می بخشد. چهار پورت USB 3.0 در جلو و 4 پورت در عقب از کارت های مدیای اضافی، ذخیره سازی یا اتصال دستگاه های اکسترنال پشتیبانی می کنند.

بدون ابزار و با استفاده از رایزر پردازنده اختیاری می توان پردازنده دوم را نصب کرد که به راحتی می توان با استفاده از این پردازنده دوم به 22 هسته دیگر دست پیدا کرد (با استفاده از پردازنده های E5-2600 v4) و می توان از 128 گیگابایت رم بیشتر استفاده کرد.

  • فناوری تاندربولت اچ پی اختیاری است و انتقال سریع داده هار ا فراهم می سازد و فقط با Nvidia Quadro K620, K2200 و K4200 سازگار است.
  • برای عملکرد محاسباتی بالاتر، می توان در یکی از اسلات های PCIe یک پردازنده Nvidia Tesla K40 را نصب کرد. بسته به کارت ویدیویی که انتخاب کرده اید، این سیستم می تواند از چند مانیتور، صفحه نمایش های ویدیوی 4K و ضبط همزمان همراه با توان داده 20 گیگابایت در ثانیه پشتیبانی کند.

ورک استیشن ایستاده اچ پی مدل HP Z640

مدیریت و کنترل در z640 اچپی

مدیریت این سیستم به سادگی توسط Performance Advisor که به صورت رایگان قابل دانلود می باشد و بروزرسانی ها و پیکربندی های جدید را به صورت خودکار انجام می دهد صورت می گیرد. فناوری Active Management اینتل باعث افزایش عملکرد هماهنگ سازی شبکه می شود. پیکربندی از راه دور و خاموش کردن از قابلیت های دیگر مدیریتی است که پشتیبانی می شود.

خلاصه و نتیجه گیری

ورک استیشن ایستاده HP Z640 اوج عملکرد را تحویل می دهد و برای انطباق با نیازهای متغییر شما ساخته شده است. کاربران می توانند از یک پردازنده استفاده کنند تا قیمتی مناسب را در سطح پایه داشته باشند و بعد به راحتی با استفاده از کارت رایزر پردازنده اختیاری می توانند به پردازنده دوم و حافظه بیشتر دست پیدا کنند. قدرت گرافیکی و محاسباتی قابل ملاحظه ای را می توان در فرم فکتور ایستاده ای که در راک 4U قابل نصب است را به صورت بدون سر و صدا داشت. دو پردازنده زئون شما را به حداکثر می رساند و می توان از حداکثر 8 صفحه نمایش استفاده کرد. این سیستم دارای گواهینامه ISV است و می تواند اوج عملکرد را در برنامه های مورد نظر خود بدست آورید. امیدوارم مقاله ” ورک استیشن ایستاده اچ پی مدل HP Z640 ” رضایت شما را جلب کرده باشد.