ورک استیشن لنوو مدل Lenovo ThinkStation P500
ورک استیشن لنوو مدل Lenovo ThinkStation P500

ورک استیشن لنوو مدل Lenovo ThinkStation P500

ورک استیشن لنوو مدل Lenovo ThinkStation P500 یک سیستم آرام، قدرنمند و قابل ارتقاء است. این سیستم برای مهندسین، طراحان گرافیک، برنامه های CADD و برنامه های تولید / پست طراحی شده است و از پردازنده های Haswell زئون اینتل، حافظه DDR4، کارت های گرافیک اختیاری انویدیا و حداکثر 24 ترابایت ذخیره سازی بهره می برد. با کیهان سرور همراه باشید تا ورک استیشن لنوو مدل Lenovo ThinkStation P500 را بیشتر بشناسیم.

پردازنده ورک استیشن Lenovo ThinkStation P500

ورک استیشن لنوو مدل Lenovo ThinkStation P500 یک پلت فرم ایستاده و تک سوکتی است. چیپست C612 اینتل از یک پردازنده E5-2600 v3 یا E5-1600 v3 زئون اینتل با حداکثر 18 هسته و چهار کانال حافظه پشتیبانی می کند. حداکثر ظرفیت ذخیره سازی 24 ترابایت است که با استفاده از حافظه 512 گیگابایتی پشتیبانی می شود و همچنین از اسلات های PCIe برای ارتقاء I/O پشتیبانی می کند.

گواهینامه ISV

این سیستم دارای گواهینامه ISV است که اجرای برنامه های نرم افزاری که توسط مهندسین طراحی، تحلیلگران مالی و زمین شناسان مورد استفاده قرار می گیرد را تضمین می کند. ISV مخفف Independent Software Vendor است و به منای این است که این فروشندگان نرم افزارهای مستقل به منظور اطمینان از عملکرد پایدار و قابل اعتماد، نرم افزار و سخت افزار و قطعات را مورد آزمایش قرار داده اند.

ورک استیشن لنوو مدل Lenovo ThinkStation P500

عملکرد Lenovo ThinkStation P500

در هسته این ورک استیشن ایستاده پردازنده سری E5-1600/2600 v3 زئون اینتل قرار دارد. ریز معماری Haswell-E اینتل باعث افزایش عملکرد تک نخی در مقایسه با Ivy Bridge می شود و 5% عملیات به صورت همزمان انجام می شود. برای انجام کارهای محاسباتی دشوار، لنوو توصیه می کند که کارت پردازنده همکار مانند Nvidia Tesla K20  یا  K40 را نصب کنید. افزودن کارت های گرافیکی بیشتر پشتیبانی از چند مانیتور را فعال می کند. چند پورت USB 3.0 که در قسمت جلو و پشت سیستم قرار دارد به این معناست که شما می توانید انتقال سریع فایل و یک اتصال بی عیب و نقص را بین دستگاه های اکسترنال داشته باشید.

حافظه RAM ورک استیشن لنوو مدل Lenovo ThinkStation P500

با استفاده  از همه 8 اسلات DDR4 DIMM که با استفاده از ماژول های 32 گیگابایتی DDR4 پر شده است حداکثر 256 گیگابایت حافظه فراهم می شود. با این حال، با انتشار ماژول های 64 گیگابایتی ظرفیت به 512 گیگابایت رم افزایش پیدا می کند. علاوه بر این، حافظه چهار کاناله از سرعت انتقال 2133 مگاهرتز پشتیبانی می کند و از پردازش سریع داده ها و گرافیک ها پشتیبانی می کند. رم 16 گیگابایتی به طور معمول برای ایجاد فایل های اصلی CAD کافی است اما با پشتیبانی از حداکثر 512 گیگابایت همیشه می توانید کارهای بیشتری را انجام دهید.

ذخیره سازی HDD در ورک استیشن P500

با وجود حداکثر 11 جایگاه (BAY) ذخیره سازی، فضای کافی برای ذخیره پروژه های بزرگ و پیچیده وجود دارد 4 بی HDD اینترنال در ورک استیشن ایستاده Lenovo P500 را می توان با یک هارد 3.5 اینچی، یک هارد 2.5 اینچی یا ترکیبی از هر دو (با استفاده از تری های فلکس که دو هارد را نگه می دارد) استفاده کرد. دو بی رسانه 5.25 اینچی در جلوی سیستم که بی فلکس نامیده می شود توسط لنوو پشتیبانی می شود که می تواند از یک ماژول فلکس اپتیکال با گزینه های مختلف پشتیبانی کند و یا می تواند دو هارد SSD یا HDD دیگر را در خود جای دهد.

یک دستگاه ذخیره سازی فلش اختیاری M.2 NVM می تواند در کانکتور فلکس نصب شود. این ورک استیشن دارای حداکثر ظرفیت ذخیره سازی 24 ترابایت است و این زمانی اتفاق می افتد که بی فلکس جلو و بی هارد داخلی با هارد 3.5 اینچی ساتا پر شود. برای تقضای بیشتر کاربران، لنوو کانکتور نوآورانه فلکس را ارائه می دهد که پیکربندی های پیشرفته رید را برای بی های فلکس ارائه می دهد. با نصب کانکتور رید لنوو اختیاری، رید سطح 0، 1، 5 و 10 قادر به یکپارچه سازی داده ها و محافظت از هارد در برابر خرابی می شود.

توسعه و بسط ورک استیشن لنوو مدل Lenovo ThinkStation P500

قابلیت های توسعه برای همه ایستگاه های کاری درجه 1 حرفه ای ضروری است. برای شروع شما می توانید 7 اسلات توسعه را داشته باشید که  2 اسلات PCIe x16، دو 2 اسلات PCIe x4، یک 1 اسلات PCIe x1، یک PCI و 1 کانکتور فلکس وجود دارد. اگر پردازش گرافیکی دغدغه شماست پس خوشحال باشید چون این ایستگاه کاری را می توانید با دو کارت گرافیک انویدیا اجرا کنید. این سیستم همچنین از یک پردازنده ویدیویی اختیاری از جمله Nvidia Tesla K40  یا  K20 برای انجام کارهای داده محور پشتیبانی می کند.

ورک استیشن لنوو مدل Lenovo ThinkStation P500

مدیریت و کنترل در ورک استیشن لنوو مدل Lenovo ThinkStation P500

این سیستم ابزارهای ساده ای را برای مدیریت ساده بروزرسانی ها، سرویس دهی و تشخیص ارائه می دهد. برنامه تشخیصی لنوو که از دستگاه های اندروید پشتیبانی می کند به مدیران این امکان را می دهد تا به یک پورت USB جلو متصل شوند تا اطلاعات سلامت سیستم را به راحتی بازیابی کنند. فناوری فلکس با ثبت اختراع لنوو بروزرسانی را ساده تر می کند، قطعات پیکربندی انعطاف پذیرتری را ارائه می دهد و گزینه هایی را برای مصرف برق ارائه می دهد.

خلاصه و نتیجه گیری

قابلیت طراحی شاسی بدون ابزار، مدیریت حرارتی و صوتی فوق پیشرفته، پیکربندی انعطاف پذیر برای توسعه، افزایش ظرفیت ذخیره سازی و توان عملیاتی رم و پردازنده سریعتر، ایستگاه کاری Lenovo ThinkStation P500 را به یک پلت فرم فوق العاده برای جلب رضایت بیشتر کاربران تبدیل می کند. این ورک استیشن پلت فرمی است که برای مهندسان، تولید فیلم و متخصصان گرافیک توصیه میگردد. امیدوارم مقاله ورک استیشن لنوو مدل Lenovo ThinkStation P500 رضایت شما را جلب کرده باشد.