سیستم ورک استیشن اچ پی Z820

سیستم ورک استیشن Z820 اچ پی یک ایستگاه کاری همه فن حریف است که به عنوان ایستگاه کاری دو سوکت و حرفه ای تلقی می شود. این سیستم جوایز مختلفی را برای طراحی دریافت کرده و بدون نیاز به ابزار می تواند، عملکرد خوبی داشته باشد. Z820 توانایی پشتیبانی از 15 ترابایت حافظه ذخیره سازی داشته و از 512 گیگابایت حافظه رم هم پشتیبانی می کند. بنابراین در جهت اجرا برنامه ها کم و کاستی نخواهد داشت و قدرتمند است.

سیستم ورک استیشن اچ پی Z820

در این سیستم ورک استیشن از دو سوکت پردازنده زئون اینتل بهره گرفته شده تا افراد بتوانند عملکرد سخت افزاری عالی را دریافت کنند. همچنین پشتیبانی از حافظه رم و ذخیره سازی Z820 اچ پی بسیار فوق العاده است. تعداد بسیاری پورت USB روی کیس این دستگاه تعبیه شده تا اتصال سایر دیوایس ها به این ایستگاه کاری ساده باشد. گذشته از آن باید به چندین اسلات PCIe جهت اتصال قطعات سخت افزاری هم پرداخت.

  • مانند سایر مدل های سری Z اچ پی مدل Z820 دارای قابلیت ارتقا تجهیزات داخلی محدودی بوده و در کیس آن دستیگره های محکم برای قسمت عقب و جلو تعبیه شده که حرکت دادن کیس را ساده می کند اما با تجهیزات داخل وزن بالایی دارد. اگرچه در حال حاضر Z840 جایگزین Z820 شده، اما مدل قدیمی در بحث عملکرد همچنان برجسته است.

سیستم ورک استیشن اچ پی Z820

عملکرد پردازنده های ورک استیشن اچ پی Z820

Z820 از چیپست C602 بهره می برد که اجازه می دهد افراد از پردازنده E5-2600 یا E5-2600 نسل دومی اینتل با 12 هسته و در مجموع 24 هسته بهره گیرند. این سیستم همچنین به پشتیبانی فناوری Hyper-Threading و Intel Turbo Boost می پردازد. با قابلیت Dual Quick Path این سیستم با دو پردازنده عملکرد خوبی می تواند داشته باشد. با اسلات کارت PCIe Thunderbolt 2.0 می توان انتقال دیتا سریعی بین Z820 و دیگر دستگاه ها داشت.

  • برای تامین انرژی اچ پی از پاور 1125 یا 850 واتی بهره گرفته است.
  • پردازنده کاستوم اینتل E5-2687W هم برای آن طراحی شده که البته به پاور 1125 واتی نیاز دارد.
  • اگر پردازنده دیگری در کنار آن قرار گیرد، باید پاور 1125 واتی دیگری تهیه کنید.
  • لینک خرید پردازنده های ورژن ۲ و ۱ سری ۲۶۰۰ اینتل زئون

حافظه رم RAM ورک استیشن اچ پی Z820

شرکت اچ پی در ورک استیشن اچ پی Z820 در مجموع 16 اسلات حافظه رم به کار گرفته که هر پردازنده می تواند تنها از هشت اسلات پشتیبانی کند. در واقع هر پردازنده از 8 شکاف حافظه DDR3 و چهار کانال حافظه پشتیبانی به عمل می آورد. کاربران می توانند با یک پردازنده روی این سیستم 256 گیگابایت حافظه رم داشته باشند و یا با دو پردازنده 512 گیگابایت حافظه رم داشته باشند. کاربر می تواند در هر 16 اسلات حافظه رم یک حافظه 32 گیگابایتی DIMMS به کار گیرد. این سیستم با پردازنده ها و ماژول های حافظه مناسب که از سرعت فرکانس خوبی پشتیبانی می کنند ، از سرعت حافظه تا 1866MT / s پشتیبانی می کند. با فناوری حافظه NUMA در این سیستم باید به طور حتم دو پردازنده داشت. با LRDIMMS نیز ظرفیت حافظه بالاتری را می توان شاهد بود.

حافظه ذخیره سازی سیستم ورک استیشن اچ پی Z820

این سیستم دارای 4 عدد درایو داخلی و 3 تری (BAY) خارجی 5.25 اینچی است. حداکثر دو درایو اضافی را می توان در تری 5.25 اینچی بیرونی میانی و پایین نصب کرد که از یک تری درایو اختیاری استفاده می کنند. کاربران می توانند حداکثر پنج درایو 3.5 اینچی یا حداکثر شش درایو SATA 2.5 یا 2.5 اینچی SSD نصب کنند.

  • Z820 با استفاده از درایوهای 3 اینچی 3TB SATA از حداکثر 15 ترابایت حافظه ذخیره سازی پشتیبانی می کند.

چندین ظرفیت ذخیره سازی دیگر هم برای HDD های 3.5 و 2.5 اینچی و SSD در نظر گرفته شده است. همچنین از یک درایو بوت SSD با حالت رمزگذاری شده SATA هم پشتیبانی می کند. تری درایو مدیا دیگر از یک DVD یا Blue Ray یا 15-1 Media Card Reader پشتیبانی می‌کند. یک درایو اختیاری PCIe SSD Fusion ioFX 410 GB یا یک درایو HP Z Turbo با حداکثر 1 ترابایت در یک اسلات PCIe قابل نصب است. یک کنترلر 6 کانال SATA با 2 درگاه 6 GB / s به همراه 4 درگاه 3 گیگابایت در ثانیه از عملکرد RAID محدود به 0 ، 1 ، 5 و 10 پشتیبانی می کند. این سیستم همچنین بسته به نیاز و بودجه شما مانند LSI9217 از چندین کنترلر درایو SAS پشتیبانی می کند. 4i4e برای SAS / SATA با سرعت 6 گیگابیت برثانیه با 8 پورت را فراهم می آورد. همچنین باید به ماژول قابلیت RAID سخت افزار LSI9270-8i SAS / SATA 8-port 6 GB / s هم باید در این مدل اشاره کرد.

گواهی ISV در ورک استیشن Z820

HP Z820 دارای گواهی ISV برای اجرای برنامه های نرم افزاری فشرده است که توسط متخصصان طراحی، تحلیلگران مالی و سایر مورد استفاده قرار می گیرد. ISV مخففی برای فروشنده نرم افزارهای مستقل است، این بدان معنی بوده که فروشندگان نرم افزارهای مستقل برای اطمینان از عملکرد پایدار و قابل اعتماد، نرم افزار، سخت افزار و غیره را آزمایش کرده اند.

سیستم ورک استیشن اچ پی Z820

گسترش پذیری و بسط ایستگاه کاری Z820

گفتنی است هشت اسلات PCI در مجموع از این سیستم پشتیبانی می کنند که شامل، پنج PCIe Gen3 ، یک PCIe Gen2 و یک اسلات PCI است. همچنین یک کارت حافظه سنتی فقط برای کارت های پشتیبانی وجود دارد که می توان فقط روی مادربرد I0O نصب کرد، نه مادربرد معمولی. شایان ذکر است که گزینه هایی برای کارت های توسعه از جمله کنترلرهای SAS / SATA HD ، درایوهای فوق سریع M.2 PCIe ، NIC و کارت های گرافیکی هم وجود دارد.

همچنین با پشتیبانی از گرافیک دوگانه می توان تا هشت نمایشگر را به آن متصل کرد. با داشتن پاور کارآمد 1125 واتی، انرژی این سیستم تامین است. در صورت برنامه ریزی برای بارگیری در دستگاه های خارجی و کارت های گرافیکی بالا، یک منبع تغذیه 850 واتی نیز وجود دارد. چندین کارت گرافیک سطح بالا هم روی این سیستم قابل نصب است از جمله باید به Nvidia Quadro K600 و AMD FirePro V3900 ، Nvidia Quadro K6000 و AMD FirePro W7000 اشاره کرد. به جز Quadro K6000 می توانید حداکثر دو کارت گرافیک را نصب کنید. اگر فقط کاربری 2 بعدی انجام می دهید، می توانید حداکثر چهار گرافیک حرفه ای نصب کنید.

مدیریت و کنترل

قابلیت مدیریت سیستم Z820 توسط سیستم خاصی انجام می شود که به روزرسانی ها و تنظیمات جدید را خودکار انجام می دهد. فناوری مدیریت فعال اینتل، کارآیی همگام سازی شبکه را افزایش می دهد. پیکربندی از راه دور و خاموش کردن خودکار را هم دربرمی گیرد.

خلاصه و نتیجه گیری

HP Z820 ممکن است در این مرحله چندان جدید نباشد اما باز هم عملکرد، قابلیت گسترش و گزینه های فوق العاده ای را ارائه می دهد. علاوه بر عملکرد ارائه شده توسط پردازنده های Xeon E5-2600 v2 ، حافظه گسترده، حافظه ذخیره سازی بزرگ و اسلات های متعدد PCIe ، همچنین از درگاه های USB 3.0 و 2.0 در قسمت جلویی و عقب سیستم برخوردار است. همچنین به شش پورت داخلی اشاره نمی کنیم. این سیستم کاملاً مهندسی شده بوده و با داشتن گواهینامه ISV برای برنامه های کاربردی نرم افزاری حرفه ای، می توانید برای هر چالشی آن را به کار گیرید. امیدوارم از مقاله سیستم ورک استیشن اچ پی Z820 رضایت داشته باشید.