سازگاری سخت افزار و حافظه سرور
سازگاری سخت افزار و حافظه سرور

سازگاری سخت افزار و حافظه سرور – ارتقاء ظرفیت حافظه نصب شده سرور یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین روش های بهبود عملکرد ورک لود است. اما از آنجا که حافظه به سادگی ارتقاء داده می شود مقایسه ماژول ها برای پیدا کردن بهترین مورد برای کسب و کار شما کار سختی است. اگر شما هنگام بررسی حافظه سرور سوالات درست و مناسبی بپرسید می توانید قطعات سازگاری را پیدا کنید. ماژول ها در نمودارهای مشخصات شبیه هم به نظر می رسند اما غالبا تفاوت هایی در کیفیت و سازگاری وجود دارد. در اینجا سه سوال کاربردی که می توانید هنگام جستجوی حافظه سروری بپرسید آمده است. با جایگزین کردن هارد SSD به جای هارد مکانیکی سرور می توانید بهره وری سرور خود را افزایش دهید.

سازگاری سخت افزار و حافظه سرور

سازگاری سخت افزار و حافظه سرور

سازنده حافظه کیست؟

به طور کلی 3 سازنده حافظه DRAM وجود دارد که عبارتند از Micron, Samsung و SK Hynix. این موضوع مهمی است که حافظه را از این سه سازنده بخرید چونکه برخی از سازندگان شخص ثالث ادعا می کنند که این قطعات را تولید می کنند اما در واقع اجزای مختلفی که تامین کنندگان مختلف ساخته اند را با هم مونتاژ می کنند و در قالب ماژول سرور به مشتریان ارائه می دهند. سازندگان سرور خودشان نمی توانند حافظه تولید کنند چونکه کار آنها تولید سرور است. وقتی شما به برچسب ماژول سرور سازنده سرور را بررسی کنید متوجه خواهید شد که این به معنای این نیست سرور این حافظه ها را ساخته اند بلکه به این معناست که ماژول حافظه در جایی دیگر ساخته شده است و مجددا برندسازی شده اند. وقتی که شروع تا پایان ماژول های سرور در یک سازمان انجام نمی شود کیفیت و قابلیت اطمینان کاهش پیدا می کندو نرخ احتمال خرابی بسیار بالاتر می رود و هزینه خرابی در مقایسه با هزینه خرید یک حافظه با کیفیت بسیار بیشتر می شود. کیفیت مطلوب و قابلیت اطمینان هنگامی حاصل می شود که شروع تا پایان ساخت حافظه توسط یک سازنده انجام شود و روی تست نظارت شده باشد و درست قبل از خارج شدن حافظه از درب دوباره تست شده باشد.

سازگاری سخت افزار و حافظه سرور

آیا گارانتی و سرور شما با هم سازگاری دارد؟

سازگاری اولین و مهمترین مساله ای است که در مورد حافظه سروری باید در نظر داشته باشید. اما دو پرسش مهم وجود دارد. آیا همه ماژول ها با سرور و گارانتی OEM سازگاری دارند؟ نحوه ساخت آنها چگونه است؟ هر برند حافظه باید دارای ماژول هایی باشد که با سرورهای شما سازگاری داشته باشد. آنچه که شما باید به دنبال آن باشید پیدا کردن بهترین ترکیب از سازگاری، قیمت و قابلیت ازاطمینان است. حافظه سرور نه تنها باید از لحاظ قیمت مقرون به صرفه باشد بلکه باید با سرورها و گارانتی های سرور سازگاری داشته باشد. دو سازنده بزرگ سرور HP و Dell هستند که از حافظه های کاملا سازگار Crucial استفاده می کنندو سرورهای سری HP ProLiant® و Dell PowerEdge® جزو سرورهای تجاری – کوچک محبوب هستند که با ارتقا حافظه های Crucial دسترسی راحتی را فراهم می آورند.

سازگاری سخت افزار و حافظه سرور

آیا سازنده با توسعه دهندگان پلت فرم و پردازنده پیشرو کار می کند؟

این سوال مهم است چونکه سطح سازگاری فنی برند را مورد بررسی قرار می دهد. جافظه سروری که براساس همکاری و روابط صنعتی ساخته می شوند جدیدترین محصولات خواهند بود. شما به حافظه سروری نیاز دارید که توسط سازندگان پیشرو مادربردها و پردازنده ها پشتیبانی شوند تا بالاترین سطح ممکن عملکرد و سازگاری را تضمین کنند.

سخن پایانی

هنگام مقایسه حافظه سروری، قیمت و مشخصات ماژول واضح هستند اما ویژگی هایی که واقعا مهم هستند کیفیت و قابلیت اطمینان است که غالبا نادید گرفته می شوند. هنگام سرمایه گذاری تجاری سوالات ریزتری را بپرسید. برای حافظه هایی که کیفیت و قابلیت اطمینان پایینی دارند هزینه نکنیدو حافظه شما باید برای کسب و کارهای مدرن ساخته شده باشد و شما باید مطمئن شوید که این کار را انجام می دهد.