علائمی که نشان می دهد به ارتقاء حافظه نیاز دارید؟
علائمی که نشان می دهد به ارتقاء حافظه نیاز دارید؟

علت ارتقاء حافظه این است که : از آنجا که کامپیوتر شما برای انجام تقریبا تمام عملیات خود از حافظه استفاده می کند باید اطمینان حاصل شود که سیستم شما مجهز به حافظه کافی است. چند حالت وجود دارد که در آنها شما غالبا به ارتقاء حافظه نیاز دارید که در ادامه لیست شده است:

قبل از ارتقاء سیستم عامل خود، حافظه را ارتقاء دهید

سیستم عامل یا همان OS روی عملکرد تاثیر قابل توجهی دارد و به طور معمول یک نسخه جدیدتر سیستم عامل حافظه بیشتر از قبلی را نیاز دارد. اضافه کردن حافظه بیشتر هنگام ارتقاء سیستم عامل، انتقال نرم تر و روان تر را تضمین می کند و از مشکلات بالقوه جلوگیری می کند و عملکرد سیستم شما را بهینه می کند.

قبل از نصب نسخه های جدید برنامه یا سخت افزار جدید، حافظه خود را ارتقاء دهید

نرم افزارهای جدیدتر غالبا نیاز به حافظه بیشتری (نسبت به نسخه قبلی خود) دارند مخصوصا اگر از برنامه های ویرایش عکس، ویرایش ویدیو یا جدیدترین بازی ها استفاده می کند نیاز است حافظه سیستم خود را ارتقاء دهید.  مشابه نرم افزار، اتصال سخت افزارهای جدید مانند کارت های ویدیو یا هارددیسک ها نیاز به حافظه بیشتری دارند تا سطح عملکرد امیدوار کننده ای را ارائه دهند. برای اطمینان از اینکه سیستم شما حافظه کافی دارد حداقل الزامات حافظه سخت افزار را برای اضافه کردن در نظر بگیرید.

قبل از شبکه سازی کامپیوتر، رم اضافه کنید

در مدل های شبکه توزیع شده، هر سیستم باید میزان حافظه یکسانی در مقایسه با سیستم های دیگری که در شبکه وجود دارند داشته باشد. با ارتقاء حافظه می توانید روح تازه ای را در سیستم قدیمی خود بدمید.

بعد از خرید سیستم جدید، حافظه اضافه کنید

بسیاری از سیستم با حداقل مقدار حافظه عرضه می روند تا قیمت دستگاه کاهش پیدا کند. قبل از پرداخت هزینه های بالاتر برای سیستم هایی که دارای رم بیشتری هستند قیمت یک حافظه را بررسی کنید. خرید سیستم و بعد ارتقاء حافظه ان می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند.

علائمی که نشان می دهد به ارتقاء حافظه نیاز دارید؟

علائم کمبود حافظه

یک سری از علائم وجود دارند که هنگام کار با سیستم هر گونه کمبود حافظه ای را نشان می دهند. در اینجا علائمی که کمبود حافظه را نشان می دهند لیست شده است:

  • هنگامی که سعی می کنید سیستم خود را بوت کنید برای لود شدن مقدار زیادی وقت هدر می رود.
  • عملکرد ضعیفی را هنگام انجام کارهای روزانه خود شاهد خواهید بود. برنامه ها نسبت به قبل دیرتر پاسخ می دهند و یا کند هستند.
  • هنگامی که سعی دارید کارها را به صورت مالتی تسکینگ انجام دهید و یا می خواهید بین برنامه ها سوئیچ کنید سیستم کند خواهد شد.
  • شما اعلان هایی دریافت می کنید که به شما اعلام می کند حافظه کم است.
  • شما مشکلات نمایشی را تجربه خواهید کرد. هنگامی که سعی می کنید به یک صفحه وب دسترسی پیدا کنید قسمتی از آن لود می شود و گاهی اوقات یک فضای خالی را به جای داده ها مشاهده خواهید کرد.
  • هنگامی که سعی می کنید برنامه ها را لود کنید سیستم هنگ می کند.
  • در برخی موارد، هنگامی که سعی دارید فایل یا برنامه ای را باز کنید سیستم به شما پاسخی نمی دهد.
  • هنگامی که سعی دارید کارهای روزمره خود را انجام دهید کامپیوتر شما به درستی برنامه ها را اجرا نخواهد کرد.

اگر یک یا چند مورد از علائم بالا را تجربه کردید به شما توصیه می کنیم حافظه سیستم خود را ارتقاء دهد. با استفاده از برنامه های System Scanner یا Crucial Advisor™ با چند کلیک ساده می توانید حافظه سازگار با سیستم خود را پیدا کنید.