مزایای هارد درایو حالت جامد
مزایای هارد درایو حالت جامد

مزایای هارد درایو حالت جامد چیست؟ با استفاده از هارد درایو حالت جامد شما دیگر نیازی به هاردهای مکانیکی نخواهید داشت. هاردهای SSD برای جایگزین شدن هاردهای مکانیکی طراحی شده است و مزایایی زیادی برای هارد SSD وجود دارد. هاردهای درایو حالت جامد از حافظه فلش برای تحویل عملکرد فوق العاده و قابلیت اطمینان استفاده می کند. از آنجا که تعداد زیادی از بخش های کوچک و متحرک در هاردهای مکانیکی وجود دارد ( اعم از هدهای مکانیکی، پلاترهای چرخان و …) خرابی به راحتی در این نوع هارد ها اتفاق می افتد و اطلاعات مهم شما در معرض خطر نابود شدن قرار خواهد گرفت. اگر قصد دارید اطلاعات خود را ایمن نگهدارید و عملکرد سیستم خود را بهبود ببخشید در اینجا 5 دلیل برای استفاده از هاردهای SSD در نظر گرفتع شده است.

مزایای هارد درایو حالت جامد : با دوام تر

هاردهای نکانیک سنتی به وسیله حرکت قطعات متحرک خود گرما تولید می کنند که یکی از عواملی است که منجر به خرابی هارد می شود. هاردهای SSD هیچ قطعه متحرکی ندارد و مقاومت ببشتری دارند و در مقابل شوبک ها مقاومتر هستند. این هاردها همچنین در مقابل اصطکاک، فرسودگی، ریختن مایعات و غیره مقاوم هستند چونکه همان قطعات آسیب پذیر هاردهای مکانیکی سنتی را ندارند. اگر برای شما اتفاق افتاده باشد که لپ تاپتان از دستتان افتاده باشد و در این لپ تاپ هارد SSD نصب شده باشد احتمالا قبل از خراب شدن هارد صفحه نمایش شما شکسته خواهد شد.

مزایای هارد درایو حالت جامد : سریعتر

هاردهای SSD بخش متحرک ندارند و آماده هستند تا شما کلیک کنید تا عملکرد سریع خود را در بارگذاری برنامه ها و حتی بوت شدن سریعتر را برای شما فراهم آورند. به دلیل نبود هدهای متحرک و وجود حافظه های فلش پاسخگویی سیستم بهتر خواهد بود.

مزایای هارد درایو حالت جامد

مزایای هارد درایو حالت جامد : حمل راحت تر

یکی دیگر از مزایای هارد درایو حالت جامد حمل راحت تر آن می باشد. هاردهای SSD نسبت به هاردهای مکانیکی وزن کمتری دارد و بهتر و راحت تر حمل می شوند و به همین دلیل شما می توانید آنها را در لپ تاپ هایی که دارید داشته باشید. با قطعات سبک و ساخت جامد، هارد های SSD برای حمل و نقل بسیار مناسبتر هستند.

کارآمدتر

مزیت هاردهای درایو حالت جامد این است که قطعه متحرک ندارند در نتیجه به انرژی کمتری برای عملیات خود نیاز دارند و این به معنای عمر باتری طولانی مدت تر خواهد بود، علاوه بر این، این نوع هارد بسیار آرام و بدون سر و صدا کار می کنند.

مزایای هارد درایو حالت جامد

نصب ساده

با یک پیچ گوشتی و دفترچه راهنما شما می توانید به راحتی هارد SSD خود را نصب کنید. در مورد نحوه نصب یک SSD بیشتر بدانید.