سیستم شما به چه میزان حافظه رم (RAM) نیاز دارد؟

به عنوان یک قاعده کلی، استفاده از میزان حافظه رم (RAM) بیشتر، بهتر است و شما می توانید الزامات حافظه مورد نیاز خود را افزایش دهید تا به راحتی بتوانید از سیستم عامل ها و برنامه های جدیدتر استفاده کنید. به طور میانگین، وقتی مقدار حافظه رم در سیستم شما دو برابر می شود شما نمونه فضای بیشتری برای کار کردن در اختیار خواهید داشت و در سرعت کلی سیستم خود تغییر ایجاد می کنید. اگر از برنامه هایی که به رم زیادی نیاز دارند (مانند برنامه های آفیس، برنامه های ویرایش کننده فایل های چند رسانه ای و بازی هایی که گرافیک بالایی دارند) تا اجرا شوند استفاده می کنید حافظه بیشتر به شما این امکان را می دهد تا به راحتی این برنامه ها را اجرا کنید و به صورت همزمان چند مورد از آنها را با هم اجرا کنید و به اصطلاح مالتی تسکینگ کنید.

سیستم شما چه میزان حافظه رم (RAM) دارد؟

برای اینکه ببینید در حال حاضر در سیستم خود چقدر رم نصب شده دارید بسته به نوع سیستم عامل خود از یکی از روش های زیر استفاده کنید:

  • در کامپیوترهای مک: آیکن اپل را انتخاب کنید و روی About کلیک کنید و مقدار رم نصب شده را در زیر قسمت Memory نگاه کنید.
  • برای کامپیوترهای ویندوزی: روی منوی Start کلیک کنید و یا دکمه ویندوز را انتخاب کنید. روی Computer  یا My Computer کلیک راست کنید. در زیر قسمت System مقدار رم نصب شده را مشاهده کنید.

سیستم شما چه میزان حافظه رم (RAM) دارد؟

میزان حافظه رم (RAM) مورد نیاز برحسب برنامه های مورد استفاده

بسته به اجرای برنامه های مختلف شما به مقدار حافظه رم متفاوتی نیاز دارید و این نوع وابستگی روی عملکرد سیستم شما تاثیر می گذارد. اگر شما مالتی تسکینگ انجام می دهید و یا از برنامه های ویرایش کننده گرافیکی استفاده می کنید ممکن است به حافظه رم بیشتری نیاز پیدا کنید. اگر شما فقط چند کار ساده را با سیستم خود انجام می دهید ممکن است به رم زیادی احتیاج پیدا نکنید.

اگر شما از کامپیوتر برای موارد زیر استفاده می کنید

حداقل حافظه

کاربران آماتور

مرور اینترنت

ایمیل

گوش دادن به موسیقی یا تماشای فیلم

حداقل 4 گیگابایت

کاربران متوسط

مرور اینترنت

ایمیل

ورد

صفحات گسترده

برنامه های گرافیکی ساده

بازی های فلش

موسیقی

فیلم ها و مالتی تسکینگ

 

حداقل 8 گیگابایت

کاربران حرفه ای / گیمرها/ طراحان گرافیکی 

بازی با کارایی بالا

ویرایش چند رسانه ای

ویدئوی با کیفیت بالا، طراحی گرافیک / سه بعدی

مالتی تسکینگ فشرده

 

حداقل 32 گیگابایت

آیا شما به حافظه رم بیشتری نسبت به الزامات سیستمی نیاز دارید؟

اگر کامپیوتر شما یک سیستم عامل را با حداقل الزامات اجرا می کند، زمان پاسخ خیلی ضعیف خواهد بود. سوئیچ کردن بین برنامه ها یا برنامه های در حال اجرا با گرافیک های پیچیده به طور قابل توجهی کند خواهند بود و با ارتقاء بعدی این برنامه ها و سیستم عامل ها ممکن است به حافظه رم بیشتری نیاز داشته باشد. شما در ادامه می توانید حداقل الزامات حافظه رم را براساس سیستم عامل های مندرج مشاهده بفرمایید.

سیستم عامل

حداقل الزامات

میزان رم پیشنهادی ما

Microsoft© Windows© 10 64-bit

2GB

8GB

Microsoft© Windows© 10 32-bit

1GB

3GB

Microsoft© Windows© 8 64-bit

2GB

8GB

Microsoft© Windows© 8 32-bit

1GB

3GB

Microsoft© Windows© 7 64-bit

2GB

8GB

Microsoft© Windows© 7 32-bit

1GB

3GB

Mac© OS X Sierra

4GB

8GB

Mac© OS X El Capitan

2GB

8GB

Mac© OS X Yosemite

2GB

8GB

Mac© OS X El Mavericks

2GB

8GB

برای نرم افزارهای طراحی یا ویرایش کننده عکس به چه مقدار حافظه رم نیاز است؟

نرم افزارهای طراحی یا ویرایش عکس به رم بیشتری نیازدارند تا فرآینده ها را به صورت سریع و روان و نرم و بدون لگ اجرا کنند. در ادامه شما می توانید حداقل حافظه رم مورد نیاز برخی از نرم افزارهای گرافیکی را مشاهده بفرمایید.

نرم افزار

حداقل الزامات

میزان حافظه رم پیشنهادی ما

Adobe© InDesign©

2GB

16GB

Adobe© Illustrator©

1GB

16GB

Adobe© Photoshop©

2GB

32GB

Adobe© Premiere© Pro

8GB

32GB

Adobe© After Effects©

4GB

64GB

وقتی که می خواهید در مورد میزان حافظه رمی که نیاز دارید تصمیم بگیرید باید در نظر داشته باشید که می خواهید از کامپیوتر خود برای چه کاری استفاده کنید، سیستم عامل و برنامه هایی که استفاده می کنید کدام ها هستند. نصب حافظه رم مناسب می تواند به شما کمک کند تا کارهای خود را به راحتی انجام دهید. در پایان از شما دعوت می کنیم مقاله آیا کامپیوتر من نیاز به حافظه رم (RAM) بیشتری دارد؟ را مطالعه بفرمایید.