بررسی سرور HPE ProLiant DL80 Gen9
بررسی سرور HPE ProLiant DL80 Gen9

سرور HPE ProLiant DL80 Gen9 دارای فرم فکتور 2U است و به دو پردازنده مجهز شده است. سرور HPE ProLiant DL80 Gen9 که برای SMB ها و ارائه دهندگان خدمات طراحی شده است، یک سیستم مقرون به صرفه است که ظرفیت ذخیره سازی زیادی را برای کاربردهای تجاری استاندارد و کاربردهایی مانند ذخیره سازی ابری و بکاپ ارائه می دهد. با مقاله بررسی سرور HPE ProLiant DL80 Gen9 همراه کیهان سرور باشید.

بررسی سرور HPE ProLiant DL80 Gen9

سرور HPE ProLiant DL80 Gen9 یک سیستم سطح پایه عالی برای SMB ها می باشد و بسیاری از قابلیت های بسیار پیشرفته ای که در سرورهای ProLiant Gen9 یافت می شوند را ارائه می دهد. با سرور ProLiant Gen9 مدیران و سرپرستان می توانند تنها با یک پردازنده شروع کنند و با توجه به تغییر در نیاز های کسب و کارشان می توانند تعداد پردازنده ها را تا دو عدد ارتقاء دهند و حافظه بیشتری را هم بدست آورند. شما می توانید شاسی هایی که دارای 8 یا 12 بی هارد LFF هستند را انتخاب کنید. این سیستم با داشتن ذخیره سازی قابل توجهی که دارد مناسب اجرای برنامه های حافظه محور مانند پشتیبان گیری و ذخیره سازی ابری می باشذ. این سرور همچنین یک بستر عالی برای اجرای ورک لودهای زیر ساخت IT (فناوری اطلاعات) می باشد.

  • سیستم عامل های Microsoft Windows Server و Red Hat Enterprise Linux و SUSE Linux Enterprise Server و VMware توسط سرور HP DL80 G9 پشتیبانی میشوند.

عملکرد پردازنده ها در سرور DL80 Gen9

سرور ProLiant DL80 Gen9 مجهز به چیپست C610 اینتل است و از یک یا دو پردازنده E5-2600 v3 یا E5-2600 v4 زئون اینتل که دارای 4 تا 14 هسته و 2.5 مگابایت کش در هر هسته می باشند پشتیبانی می کند. قدرت این سرور از منبع تغذیه 550 واتی یا 900 واتی تامین می شود و گزینه هایی برای پیکربندی پاور یدکی و غیر یدکی وجود دارد.

حافظه RAM در سرور DL80 Gen9

حافظه سرعت بالای DDR4 در حداکثر 8 اسلات DIMM در پیکربندی دو پردازنده ای سرور Gen9 DL80 پشتیبانی می شود. با یک پردازنده تنها 4 اسلات DIMM  در دسترس است. با استفاده از ماژول های حافظه 32 گیگابایتی و دو پردازنده، این سیستم از حداکثر 256 گیگابایت حافظه پشتیبانی می کند و با استفاده از HPE SmartMemory سرعت به حداکثر 2400 مگاهرتز می رسد. هر دوی ماژول های حافظه رجیستر شده (RDIMM) و کاهش بار داده شده (LRDIMM) پشتیبانی می شوند اما با هم ترکیب نمی شوند.

بررسی ذخیره سازی سرور HPE ProLiant DL80 Gen9

با استفاده از 12 هارد 8 ترابایتی hot plug SAS LFF در شاسی حداکثر 96 ترابایت حافظه ذخیره سازی فراهم خواهد شد. درایوهای نوری در پیکربندی شاسی DL80 G9 پشتیبانی نمی شود. مدل های پایه به کنترلر تعبیه شده HPE Dynamic Smart Array B140i مجهز هستند که می تواند از حداکثر ده SATA HD شش گیگابیت در ثانیه ای 6G و پیکرندی های رید 0 و 1 و 5 پشتیبانی کند. کنترلرهای بیشتر از جمله HPE H240 FIO Smart Host Bus Adapter و Smart Array P440 پشتیبانی می شوند.

شبکه در سرور DL80 Gen9

این سیستم به طور استاندارد دارای دو عدد کارت شبکه 1GbE است و اسلات اختیاری FlexibleLOM وجود دارد که می تواند از کارت های شبکه 1GbE, 10GbE یا (QDR) و (FDR) همراه با InfinBand پشتیبانی کند.

توسعه و بسط در سرور HP DL80 G9

حداکثر 7 اسلات توسعه PCIe 3.0 در پیکربندی دو پردازنده ای وجود دارد. برای پشتیبانی از قطعات اختیاری مانند پردازنده گرافیکی، NIC های اضافی یا کنترلرهای ذخیره سازی می توان رایزرهای PCIe مختلف را نصب کرد. سرور HPE DL80 Gen9 برای پشتیبانی از گرافیک با Matrox G200eH2 یکپارچه شده است.

مدیریت از راه دور iLO و کنترل سرور DL80 G9

مانند تمام سرورهای نسل 9 اچ پی، سرور ProLiant DL80 G9 دارای ماژول مدیریت HPE iLO می باشد که از طریق پورت اشتراکی 1Gb I/O قابل دسترس است. iLO به مدیریت سیستم کمک می کند و مدیریت انرژی از راه دور را فراهم می آورد. برای مدیریت پیشرفته تر مانند نظارت پیشرفنه انرژی، پوشش انرژی و کنترل از راه دور سیستم عامل شما نیاز به لایسنس پیشرفته دارید.

خلاصه و رای نهایی

سرور HPE DL80 Gen9 مقیاس پذیری عالی را برای SMB هایی ارائه می دهد که در ابتدا به مقدار زیادی محاسبات و یا ذخیره سازی نیاز ندارند. با افزایش تقاضای کسب و کار، این سیستم می تواند با اضافه کردن پردازنده دوم، ماژول های حافظه بیشتر و دستگاه های ذخیره سازی به راحتی مقیاس پذیر شود. ابزارهای مدیریت داخلی هزینه ها را کاهش می دهد و حداکثر زمان UP بودن را تضمین می کند.