حافظه DRAM چیست و نحوه کار آن چگونه است؟
حافظه DRAM چیست و نحوه کار آن چگونه است؟

حافظه DRAM یک قطعه در کامپیوتر است که به شما اجازه دسترسی کوتاه مدت را می دهد. از آنجا که لحظه به لحظه عملیات سیستم همیشه با استفاده از دسترسی کوتاه مدت ( برای بارگذاری برنامه ها، مرور وب یا ویرایش صفحات گسترده) انجام می شود، سرعت و میزان حافظه شما نقش مهمی را در عملکرد سیستم شما ایفا می کند.

نحوه کار حافظه DRAM

درون سیستم شما، حافظه با پردازنده و هارد (هارد مکانیکی یا SSD) کار می کند تا کاربر به اطلاعات دسترسی پیدا کند و از اطلاعات استفاده کند. برای مثال، شما ممکن است بخواهید به اطلاعات صفحه گسترده دسترسی پیدا کنید و برخی ویرایش ها را روی آن انجام دهید. کاری که در داخل سیستم شما انجام می شود به صورت زیر است:

  • برنامه ها و فایل ها در داخل هارد شما قرار می گیرد.
  • پردازنده سیستم شما برنامه را از هارد به حافظه انتقال می دهد تا دسترسی کوتاه فراهم شود.
  • پردازنده بعد از آن از طریق حافظه به اطلاعات دسترسی پیدا می کند.

سرعت و مقدار حافظه ای که شما نصب می کنید تعیین می کند که چگونه برنامه ها سریع کار می کتتد و اجازه می دهد تا سیستم به صورت مالتی تسکینگ کارها را انجام دهد. ارتقاء حافظه سیستم، یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین روش های افزایش کارایی و عملکرد کلی سیستم است. شما می توانید با دستورالعمل هایی که قبلا توضیح داده ایم اقدام به نصب حافظه در سیستم خود کنید و مهارت های کامپیوتری چندانی لازم نیست.

حافظه DRAM چیست و نحوه کار آن چگونه است؟

نحوه پیدا کردن حافظه سازگار

شما می توانید از ابزارهای Crucial Memory Advisor™ یا Crucial System Scanner استفاده کنید و حافظه های سازگار را برای سیستم خود شناسایی کنید.