سرور dl380 g9 با E5-2600 V4 زئون و حافظه NVDIMM
سرور dl380 g9 با E5-2600 V4 زئون و حافظه NVDIMM

سرور dl380 g9 با E5-2600 V4 زئون و حافظه NVDIMM

HPE سرور HPE ProLiant Gen9 خود را بروزرسانی کرد تا از خانواده پردازنده های جدید E5-2600 V4 زئون اینتل پشتیبانی کند. سرورهای HPE ProLiant Gen9 بسیار محبوب هستند و بروزرسانی و ارتقاء آن با کمک شریک تجاری اینتل چیزی است که باید انتظار داشته باشیم. به غیر از اعلان راه اندازی این سرور با پردازنده های جدید و هارد اس اس دی جدید NVMe، HPE استفاده از حافظه دائم HPE Persistent Memory را برجسته کرده است. این سیستم 3D Xpoint نیست و به جای آن NVDIMM هایی وجود دارد که در صورت قطع برق می توان اطلاعات را از رم به NAND انتقال داد. ما قبلا فناوری NVDIMM را بررسی کردیم، با این حال این راه حل HPE نسل جدیدتری است. با کیهان سرور همراه باشید تا مقاله ” سرور dl380 g9 با E5-2600 V4 زئون و حافظه NVDIMM ” را مطالعه کنیم.

اچ پی ای در سال 2016 پلت فرم های محاسباتی جدیدی را که از حافظه های دائم داخلی (یک فناوری که عملکرد حافظه سرعت بالا و ذخیره سازی دائم را برای تحویل سطوح جدیدی از عملکرد کاربردی را فراهم می آورد) را معرفی کرد. HPE همچنین گزینه های جدیدی از سرور HPE ProLiant Gen9 و راه حل های مرتبط را برای کمک به مشتریان سطح سازمانی که به دنبال مدرن سازی دیتاسنترهایشان هستند را معرفی کرد. با این معرفی، HPE رهبری صنعتی خود را در زمینه فناوری محاسباتی پایه گذاری کرده و مجموعه ای از مشتریان را در مسیر محاسبات حافظه محور قرار داده است.

  • سرورهای جدید HPE ProLiant Gen9 از فناوری حافظه ماندگار یکپارچه شده، تسریع در ارائه خدمات، افزایش عملکرد برنامه و امنیت تراکنش های تجاری را پشتیبانی می کند.

سرور dl380 g9 با E5-2600 V4 زئون و حافظه NVDIMM

پیتر شریدی که معاون ارشد و مدیر کل سروهای HPE ProLiant و بخش های Enterprise & SMB است می گوید: ” به عنوان فروشنده پیشرو در صنعت سرور، HPE متعهد است تا نوآوری های زیرساختی جدیدی را به این بازار بیاورد تا سازمان ها را قادر به سازماندهی مقدار بیشتری از اطلاعاتشان کند”.  وی بیان می کند که: ما با تحویل یک سخت افزار حافظه دائم کامل و اکوسیستم نرم افزاری در یک پروفایل سرور تعهدات خود را انجام می دهیم و همچنین پیشرفت هایی را ارائه می دهیم که مشتریان بتوانند از اطلاعات مهم خود محافظت کنند و بتوانند برنامه ها و سرویس های جدید و سریعتر از قبلی را ارائه دهند”.

محاسبات HPE برای محیط ها و ورک لودهای هیبریدی (ترکیبی)

راه حل ها و فناوری های جدید در سرور HPE ProLiant Gen9 طیف وسیعی از نوآوری های محاسباتی را تحویل می دهد که برای عملکرد بهینه در یک محیط زیر ساخت ترکیبی طراحی شده اند.

حافظه ماندگار HPE

سرورهای جدید HPE ProLiant Gen9 برای حافظه ماندگار HPE 8GB NVDIMM بهینه سازی شده اند. این فناوری برای سرعت بخشیدن به ورک لودهای تحلیلی و پایگاه داده ای طراحی شده است و برای هر کاربردی که به علت تنگناهای ذخیره سازی سنتی محدود شده اند ایده آل است. HPE 8GB NVDIMM براساس فناوری استاندارد صنعتی NVDIMM-N طراحی شده است و با بدنه های استاندارد مانند JEDEC و  SNIA کار می کند و از باتری ذخیره سازی اسمارت HPE به عنوان بکاپ انرژی می گیرد که در هنگام قطع برق، حداکثر از 16 عدد NVDIMM برای انتقال داده از DRAM به فلش استفاده می کند. در صورت از کار افتادن Falsh، این سیستم HPE با سیستم عامل صنعتی و ارائه دهندگان برنامه های کاربردی کار می کند تا اکوسیستم نرم افزاری را برای ارائه حافظه ماندگار HPE و اجرای ساده سرور  HPE ProLiant توسط مشتریان فراهم آورد.

پلت فرم جدید زئون اینتل

این پلت فرم برای پشتیبانی از حداکثر 22 هسته و سرعت حافظه حداکثر 2400MT/s پشتیبانی می کند، این پردازنده جدید E5-2600 v4 زئون اینتل حداکثر 25 درصد عملکرد را برای سرورهای HPE ProLiant Gen9 ارائه می دهد. پردازنده های E5-2600 v4 زئون اینتل پیشرفت هایی در زمینه مجازی سازی، افزیش امنیت و بهبود قابلیت های ارکستراسیون را داشته است تا به مشتریان در مدیریت بهتر منابع پلت فرم اشتراکی کمک کند. با این پردازنده های جدید، HPE به رتبه 1 عملکرد بنچمارک های عملکردی سرور دست یافته است که از این بین می توان به نتایج بنچمارک های Big Data TPC Express Benchmark Big Bench (TPCx-BB), SPECjbb2015-Composite, SPECjbb2015-Distributed,  و  TPC-Hاشاره کرد.

انتقال سریعتر داده ها با DRAM سرعت بالا در کافیگ های متعدد

حافظه HPE DDR4  با فرکانس 2400 مگاهرتز در ظرفیت های مختلف و با شروع از 8 گیگابایت موجود است. برای محیط هایی با بالاترین عملکرد، LRDIMM های 128 گیگابایتی تراکم اضافی را ارائه می دهند که تا 23 درصد عملکرد بهتری را ارائه می دهند.

درایو حالت جامد پیشرفته SSD

HPE NVMe SSD جمع و جور و اقتصادی هستند و حداکثر ظرفیت ذخیره سازی 2 ترابایت را در یک پکیج انعطاف پذیر ارائه می دهد که شامل بی اکسپرس برای دسترسی به درایوها از جلو می باشد که برای big-ticket jobs طراحی شده اند (از جمله پردازش تراکنش آنلاین، هوش تجاری و تجزیه و تحلیل داده های بزرگ (بیگ دیتا ها)).

احراز هویت هوشمند

با اضافه شدن مشخصات TCG ورژن 1.6 تا 2.0 سرورهای HPE ProLiant Gen 9 برای جلوگیری از دسترسی های غیرمجاز به سرور یک محیط مقاوم در برابر دستکاری را ارائه می دهد. TPM از Microsoft BitLocker پشتیبانی می کند که به طور امن عناصر احراز هویت مانند پسوردها و کلیدهای رمزگذاری را ذخیره می کند.

سرور dl380 g9 با E5-2600 V4 زئون و حافظه NVDIMM

انتقال برنامه به محیط ابر

معماری مرجع ایمن، تست شده و معتبر که توسط کارشناسات سرویس های فناوری HPE ارائه می شود به انتقال برنامه ها به محیط ابر خصوصی کمک می کند.

لیزا اسپلمن معاون بازاریابی گروه دیتاسنتر اینتل می گوید: ” پردازنده های جدید خانواده E5-2600 v4 زئون اینتل، عملکرد، ارکستراسیون، و قابلیت های امنیتی مورد نیاز برای اتخاذ محاسبات ابری را به مشتریان ارائه می دهد. Hewlett Packard Enterprise و اینتل از نخستین روزهای فعالیت سرور ما همکاری خوبی داشته اند و محصولات خلاقانه ای را ارائه می دهند مانند سرور ProLiant Gen9 که انتقال سازمانی به محیز ابر را تسریع می کند”.

HPE همچنین خدمات مشاوره و پشتیبانی را برای کمک به مشتریان در تسریع انتقال به زیرساخت های ترکیبی را ارائه می دهد. از استراتژی گرفته تا استقرار و بهینه سازی و پشتیبانی مداوم، HPE در هر مرحله تخصص کافی برای حمایت از مشتریان را دارد.

مارتا آکایا کارشناس برنامه ریزی منابع زیرساختی در ترکیه می گوید: ” به عنوان بزرگترین ارائه دهنده خدمات ارتباطی در ترکیه، Turkcell به منظور ارائه سریع خدمات عالی به مشتریان؛ نیاز به سرعت دارد، بنابراین ما روی نوسازی دیتاسنتر خود تمرکز کرده ایم”. با سرورهای HPE ProLiant DL380 Gen9 که از پردازنده های جدید E5-2600 v4 زئون اینتل و حافظه پایدار HPE قدرت گرفته اند، سفر محاسباتی ما با یک جهش رو به جلو مواجه بوده است در نتیجه زمان استقرار برای خدمات تجاری جدید کاهش پیدا کرده است و تراکنش های پایگاه داده با افزایش دو برابری سرعت مواجه بوده اند. امیدوارم مقاله ” سرور dl380 g9 با E5-2600 V4 زئون و حافظه NVDIMM ” رضایت شما را جلب کرده باشد.