حافظه رم (RAM) کامپیوتر چیست و چه کاری انجام می دهد؟

اگر در مورد حافظه رم (RAM) کامپیوتر اطلاعاتی ندارید و در مورد نحوه کار آن آشنایی ندارید نگران نباشید در این پست از سایت کیهان سرور ما به این مورد خواهیم پرداخت.

حافظه رم (RAM) کامپیوتر چیست؟

همانطور که در مقاله قبلی سایت کیهان سرور توضیح دادیم حافظه کامپیوتر یا حافظه دستیابی تصادفی (RAM) قطعه ای است که اطلاعات شما را برای مدت زمان کوتاهی ذخیره می کند پس به آن حافظه کوتاه مدت می گویند، اطلاعات ذخیره شده روی رم فرار هستند به طوری که با قطع برق اطلاعات شما از بین خواهد رفت. از حافظه رم جهت دستیابی سریع استفاده می شود. اکثر برنامه هایی که روی سیستم عامل شما در حال اجرا شدن هستند به حافظه رم نیاز دارند.

موارد استفاده رم چیست؟

RAM به کامپیوتر شما این امکان را می دهد تا کارهای روزمره مانند لود کردن برنامه ها، جستجو در اینترنت، ویرایش صفحات گسترده یا اجرای جدیدترین بازی ها را انجام دهید. مموری یا حافظه همپنین به شما این امکان را می دهد تا تا جایی که یک کار قطع می شود و به یک کار دیگر سوئیچ می شود در خاطر کامپیوتر باقی بماند، به عنوان یک قاعده کلی اگر شما حافظه بیشتری در اختیار داشته باشید بهتر است.

حافظه رم (RAM) کامپیوتر چیست و چه کاری انجام می دهد؟

وقتی که شما کامپیوترتان را روشن می کنید و صفحات گسترده را به منظور ویرایش باز می کنید و به صورت همزمان ایمیل خود را چک می کنید شما به روش های مختلفی از حافظه استفاده می کنید. حافظه برای لود کردن و اجرای برنامه ها استفاده می شود درست مانند زمانی که شما برنامه اکسل را باز می کنید، به کامنت ها پاسخ می دهید، صفحات گسترده خود را ویرایش می کنید و یا مابین چند برنامه سوئیچ می کنید. حافظه رم همیشه به طور فعال توسط کامپیوتر شما استفاده می شود. به عبارت دیگر حافظه مانند میزکار شماست که به شما اجازه می دهد تا از ان برای پروژه های مختلف استفاده کنید و هر چه میز شما بزرگتر باشد کاغذها، مقالات، پوشه های بیشتری را می توانید روی آن قرار دهید و کارها می توانند به صورت سریعتری انجام شوند. شما خیلی ساده و سریع می توانید به اطلاعات دسترسی داشته باشید بدون اینکه میز کارتان را ترک کنید. وقتی شما یک پروژه را تمام می کنید و یا کار روزانه خود را به پایان می رسانید شما می توانید برخی یا همه پروژه ها را در قفسه ای که دارید نگهداری کنید. درایو ذخیره سازی ( هارد مکانیکی یا هارد SSD) همان قفسه ای است که شما پرونده ها را در آن نگهداری می کنید و شما می توانید برای پیگیری پروژه های خود از ان استفاده کنید. اگر سیستم شما کند است و واکنشی نشان نمی دهد، ارتقاء حافظه یکی از ساده ترین و ارزانترین روش ها برای بهبود عملکرد است. اگر می خواهید در مورد علائمی که نشان می دهد شما به حافظه بیشتری نیاز دارید آشنا شوید لطفا مقاله قبلی ما را مطالعه بفرمایید.