میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10
میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

شرکت HPE با معرفی نسل دهم میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10 محصولی بودجه محور را معرفی کرد تا به مخاطبان ارائه دهد. این دستگاه قدرت خود را از طریق پردازنده AMD Opteron X3421 با قیمت 375 دلار، تامین می کند. هدف HPE  از معرفی این سرور ارائه دستگاهی برای کسب و کارهای کوچک، خرده فروشی ها و حتی محیط های خانگی بزرگ بوده است. این میکروسرور دارای ویژگی‌هایی نظیر ارائه ذخیره سازی گسترده با قدرت کم است و تقریبا بدون صدا عمل می کند. در این جا تصمیم گرفتیم به بررسی میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10 بپردازیم تا آشنایی بیشتری با آن پیدا کنیم.

در بررسی میکرو سرور نسل دهم HPE ProLiant، ما نمای کلی سخت افزار را به دو بخش تقسیم می کنیم. ابتدا می خواهیم سخت افزار سرور اصلی را بررسی کنیم. سپس می خواهیم به جنبه های ذخیره محور سرور بپردازیم. نسل دهم میکرو سرور HPE ProLiant طراحی مکعب محور دارد که آن را از هر نظر بررسی خواهیم کرد.

به محض برداشتن باکس میکرو سرور نسل دهم HPE ProLiant ، شاهد کاهش حجم هستیم. کل دستگاه ابعاد 10*9*9.25 اینچ دارد. دامنه های آن به رنگ مات است و در بخشی شاهد لوگو HPE جدید هستیم و در بخش دیگر دو پورت USB 3.0 در پنل جلویی قرار گرفته است. قسمت بالای این دستگاه دارای درایو نوری باریک است، اما ما گمان می کنیم که اکثر افراد از آن به عنوان جای اس اس دی بهره خواهند گرفت.

میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

قسمت عقب این دستگاه دارای یک پاور، دو پورت USB 3.0 ، دو پورت USB 2.0 است. فراتر از این، سه خروجی ویدیو وجود دارد. ورودی آبی رنگ یک پورت VGA است و دو هدر DisplayPort هم وجود دارد. در صورت نیاز به اجرای علامت های دیجیتالی، شاید برای داشبورد آفیس یا منوها، AMD Opteron X3421 دارای یک پردازنده گرافیکی کافی برای این اهداف است. ما می خواستیم توجه داشته باشیم، گزینه های دو هسته ای با مشخصات پایین تر وجود دارند، اما پیشنهاد می کنیم اگر ما را دنبال میکنید، از سی پی یو مدل چهار هسته ای X3421 استفاده کنید.

میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

همچنین می توانید یک جفت پورت شبکه 1GbE را مشاهده کنید. در این سیستم شبکه از طریق Broadcom NetXtreme BCM5720 قابل کنترل است. در کل دو پورت وجود دارد و این در اکثر سیستم عامل ها یکسان می باشد.

میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

خوانندگان احتمالاً این کارت شبکه را به عنوان یک کارت با قدرت متوسط در مقایسه با NIC های Intel i210 / i340 و استفاده از NIC های Realtek با کیفیت پایین تر که هزینه مناسبی دارند، می بینند. در این کلاس از سرورها، راه حل Broadcom BCM5720 بسیار قابل قبول است.

میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

سینی مادربرد پس از جدا شدن همه کابل ها از جمله کابل پاور ATX و کابل SFF-8087 SATA جدا می شود. در داخل یک طرح بسیار کاربردی وجود دارد. خنک سازی CPU بوسیله یک هیت سینک خنک کننده ماژولار انجام خواهد گرفت. در کنار سینک دو اسلات DDR4 ECC UDIMM تعبیه شده است. این پیشرفت خوبی است که ما دو اسلات DIMM با ظرفیت 4 گیگابایتی بجای یک اسلات ۸ گیگاباتی داشته باشیم.

حافظه 4 گیگابایتی DIMM گزینه متداولی بوده و در نهایت می توان با اضافه کردن یک حافظه 8 گیگابایتیDIMM ، این سرور را می توان به حافظه 16 گیگابایتی ارتقا داد. اگر دو اسلات 4 گیگابایتی DIMM وجود داشته باشد، آنها در ارتقاء حافظه خنثی خواهند بود.

میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

شیارهای PCIe جالبی روی این میکرو سرور تعبیه کردند. محصول HPE دارای یک اسلات PCIe 3.0 x8 با یک کانکتور باز است. اسلات PCIe x4 نیز بصورت باز است اما فقط یک اسلات x1 الکتریکال است. طراحی باز به شما امکان می دهد کارتهای گسترده‌تری نصب کنید، اگرچه با پهنای باند کاملی همراه نیست. در اینجا، اگر اسلات PCIe 3.0 x1 یک اسلات x4 بود، باعث می شد قابلیت های انبساط واقعا ضعف آور می‌شد. به عنوان یک اسلات x1 ، آن را به سادگی فاقد پهنای باند برای NIC های پر سرعت  با ذخیره سازی NVMe یا اکثر کارتهای گسترش دهنده دیگر است.

میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

از نظر سخت افزاری، این میکروسرور اقتصادی است. دستگاه مورد بررسی ما دارای پردازنده چهار هسته ای رده پایین با یک GPU یکپارچه است که امکان خروجی ویدیوی 4کی را فراهم می کند. دو اسلات DDR4 UDIMM با یک حافظه رم 8 گیگابایتی نصب شده است. NIC 1GbE دوگانه نیز وجود دارد. این دستگاه برای عملیات پردازش محاسباتی سنگین مناسب نیست، اما برای خدمات و ذخیره سازی تحت شبکه کفایت می کند. AMD Opteron X3421 به عنوان یک رقیب Intel Atom C3000 از نظر عملکرد است و داده‌هایی برای نشان دادن دلیل آن خواهیم داشت.

ذخیره سازی نسل دهم میکرو سرور میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

ذخیره سازی در میکروسرور اچ پی ای از نوع  SATA III 6.0gbps است. در این کلاس از سرورها، جایی که کارکرد پایین است، همانطور که هزینه ها را پایین نگه می دارد، در کاربری نیز عملکردی بزرگ نخواهد داشت. علاوه بر این، بعید است کسی از قابلیت‌های پورت دوگانه دستگاه های SAS در MicroServer Gen10 استفاده کند.

فضای ذخیره سازی از دو هدر برخوردار است. عنوان اول یک هدر استاندارد 7 پین SATA است. مورد دوم از طریق یک هدر SFF-8087 است که چهار پورت را در اختیار شما قرار می دهد. SFF-8087 معمولاً برای SAS استفاده می شود، اما در اینجا این یک رابط SATA هم وجود دارد.

میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

وضعیت کنترلر این است که کنترلرهای SATA از طریق AMD و Marvell ورود پیدا می کنند. کانکتور 7 پین SATA از مسیر کنترل کننده AMD SATA استفاده می کند. هدر SFF-8087 از هدر Marvell 88SE9230 استفاده می کند.

Advanced Micro Devices، Inc. [AMD] کنترل کننده FCH SATA

کنترلر Marvell Technology Group Ltd. کنترل كننده PCSEe SATA 6Gb / s

این Marvell 88SE9230 به عنوان نمونه از RAID 1 پشتیبانی می کند، اما دارای حافظه پنهان ذخیره شده محافظت شده در برابر پاور نیست، بنابراین نمی خواهیم RAID 5 را روی آن اجرا کنیم.

میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

سینی های درایو واقعی نیز بی نظیر هستند. وقتی بدنه جلو را از هم  جدا می کنیم و چهار سینی 3.5 وجود دارد. درایوها در امتداد ریل های راهنما به محل خود می چرخند و چفتی دارند که درایوها را در جای خود ثابت می کنند.

میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

این سینی های درایو 3.5  اینچی از گیره های راهنما استفاده می کنند که به دیسک های سخت متصل می شوند. HPE دارای یک سیستم هوشمند است که به وسیله آن گیره های راهنما در بالای شاسی های هارد دیسک به داخل شاسی متصل می شود. برای سرورهای لبه، این یک ایده عالی است.

میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

کل زمان نصب بدنه برای درایو به طور کلی حدود یک دقیقه است. برای نصب میله های راهنما، یک بیت T15 می خواهید. ما یک طرح سر فیلیپس را ترجیح می دادیم. در غیاب آن ، خوب بود که بتوانید “T15” را که در کنار برچسب “HDD screws” چاپ شده است، مشاهده کنید.

در اینجا باید توجه داشته باشیم که HPE ProLiant MicroServer Gen10 یک سیستم تعویض راحت نیست. در قسمت عقب ،  می‌توان اتصالات درایو 3.5 اینچی را مشاهده کرد.

میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

این اتصالات انت های کابل هایی هستند که دارای پاور دیواری هستند. هر کانکتور در شاسی پیچ خورده است. این باید یک راه حل با هزینه کمتری نسبت به استفاده از یک PCB استاندارد برای ارائه انرژی و اتصال داده به درایوها باشد. PCB هنوز هم به پاور و اتصال داده نیاز دارد، همراه با آزمایشی تا اطمینان حاصل شود که پین های پاور و داده ها طول صحیحی برای انجام کار دارند. با این وجود  ویژگی مورد اشاره همان چیزی بود که مایل بودیم در HPE ProLiant MicroServer Gen10 شاهد باشیم.

سیستم استفاده شده برای تست میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

HPE ProLiant Microserver Gen10 ما از APU AMD Opteron X3421 استفاده می کند. ما سعی کردیم یک سیستم برای تست این دستگاه جمع آوری کنیم که مشخصاتی به شرح زیر دارد:

  • سیستم HPE ProLiant MicroServer Gen10
  • ای پی یو AMD Opteron X3421
  • حافظه رم 2 ماژول 8 گیگابایتی DDR4-2400
  • شبکه Intel X520-da2 dual SFP
  • حافظه اس اس دی Intel DC S3700 400GB
  • حافظه ذخیره سازی چهار هارد Western Digital Red 10TB
  • سیستم عامل Ubuntu 16.04 LTS

بر خلاف نسل های قبلی MicroServer ، این یک دستگاه مشترک نیست. درمقابل، شما باید HPE ProLiant MicroServer Gen10 را با APU که می خواهید استفاده کنید سفارش دهید.

میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

ما یک حافظه 2.5 اینچی اس اس دی اضافه کردیم که جایگزین درایو نوری می شود. این قطعه نیاز به کابل برق و کابل SATA دارد. ما آرزو می کنیم HPE این موضوع را از قبل متصل کرده باشد. خوشبختانه، ما یک آزمایشگاه پر از قطعات داریم، بنابراین انجام این کار آسان بود.

توپولوژی ذخیره سازی نسل دهم میکرو سرور  HPE ProLiant MicroServer Gen10

به عنوان بخشی از بررسی ما، توپولوژی سرورها را نشان می دهیم. این بیشتر مربوط به سمت سرور بزرگتر است. این چیزی است که سیستم ما با آن پیکربندی شده است:

میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

همانطور که مشاهده می شود، این یک طراحی SoC نسبتاً ساده است. AMD بسته های چند تراشه ای را در قسمت های بالاتر از بخش Opteron X3000 و AMD EPYC 3251 ارائه می دهد. در اینجا، موارد نسبتاً ساده است.

در مرحله بعد، ما می خواستیم پیرامون کنترل BIOS در HPE ProLiant MicroServer Gen10 صحبت کنیم.

مدیریت میکرو سرور اچ پی HPE ProLiant MicroServer Gen10

این قرار است یکی از کوتاه ترین بخش های مدیریت ما باشد. در HPE MicroServer Gen8، این شرکت مدیریت iLO را بر روی پردازنده قرار داد. این بدان معناست که کاربر به مجموعه کاملی از ابزارهای کنترل از راه دور دسترسی دارد.

با HPE MicroServer Gen10 ، کسی به iLO دسترسی ندارد. ابزارهای مدیریت از راه دور به یکی از مهمترین ویژگی های مدیریت سرورها در مراکز داده تبدیل می شوند. این واقعیت که HPE MicroServer Gen10 دارای iLO نیست می توانیم درک کنیم. گواهی iLO Advanced ، مانند پروانه استفاده در HPE ProLiant DL20 Gen10 Review ، تقریباً به اندازه MicroServer Gen10 هزینه دارد.

میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

در آینده HPE باید از راه حل عمومی IPMI استفاده کند، یا این که شرکت نیاز داشته یک بورد iLO با نسخه ویژه ارزان قیمت فراهم کند که شامل iKVM اساسی می شود. با هزینه چند ده دلاری می توان این بروزرسانی ضروری را انجام داد. صدها دلار برای بدست آوردن مجوز پیشرفته iLO جهت کسب iKVM نیاز است و ممکن بوده برای بیشتر کاربران در اینجا ارزش نداشته باشد.

ما هر کسب و کاری را درک کرده اما اشتباه نباید داشته باشید که متاسفانه بسیار رخ می دهد. بدون iKVM اگر ارائه دهنده خدمات SMB یا شرکتی هستید که این ها را به عنوان سرورنصب می کند، مشکلی با سرور پیش از این تشخیص داده نشده و برای رفع آن نیاز به یک هاست از سایت است. این یک مورد است که یک راه حل عمومی IPMI با راه اندازی مجدد از راه دور ، حسگر هشدار دهنده و iKVM می تواند مقدار زیادی را بر اساس TCO ذخیره کند.

بایوس HPE ProLiant MicroServer Gen10

از آنجا که هیچ ویژگی مدیریتی در داخل پردازنده وجود ندارد، مجبور شدیم از یک دستگاه KVM اکسترنال برای مدیریت از راه دور سرور استفاده کنیم. این امکان را به ما می دهد تا برخی از صفحه های BIOS را به نمایش درآوریم، زیرا اطلاعات زیادی در این مورد وجود ندارد. BIOS یک مجموعه کاملاً استاندارد Aptio آمریکایی Megatrends است.

میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

 

 

همچنین می توان اطلاعات اساسی در مورد سیستم پیدا کرد، مانند نحوه پیکربندی APU.  همچنین می توان ویژگی هایی مانند بوت شدن PXE را تنظیم کرد. در اینجا ما می توانیم Broadcom NIC هایی با نام HP Ethernet 1Gb 2-port 332i Adapter – NICs را ببینیم. توجه داشته باشید که این مورد تغییر نکرده است تا لوگو HPE باقی بماند.

میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

یکی از ویژگی هایی که ما می خواهیم در اینجا به چشم بیاید، تنظیم Restore On Power Loss است. این موردی است که ما به همه کاربران خود توصیه می کنیم برای سرورهای خود فعال سازند. اگر این کار را نکنید، قطع برق ممکن است باعث شود سیستم هنگام بازگشت برق روشن نشود.

میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

واحد ما روی Power On تنظیم نشده بود، به همین دلیل ما باید برای تغییر تنظیمات به قسمت بایوس مراجعه کنیم. توجه داشته باشید که در اینجا، این همان نگاهی نیست که با سرورهای HPE ProLiant رده بالاتر دارید. در مقابل، این یک اجرای بایوس عمومی تر برای HPE ProLiant MicroServer Gen10 کم هزینه است.

اکنون که به سخت افزار و نرم افزار سرور نگاه کردیم، وقت آن رسیده است که عملکرد سرور بپردازیم.

بنچمارک HPE ProLiant MicroServer Gen10

برای این تست، ما از اسکریپت های لینوکس-بنچ استفاده می کنیم که به ما کمک می کند تا نتایج “حداقل مشترک” متقابل را که سالهاست از آنها استفاده می کنیمو همچنین چندین نتیجه از اسکریپت های به روز شده Linux-Bench2 نشان می دهد، استفاده کنیم. در این مرحله، تست معیار ما چند روز طول می کشد و ما بیش از هزار نقطه داده تولید می کنیم. ما همچنین برای شرکتهای نرم افزاری که می خواهند ببینند نرم افزار آنها بر روی جدیدترین سخت افزار چگونه کار می کند، نمونه ای داشته ایم.

ما همچنین برای شرکتهای نرم افزاری که می خواهند ببینند نرم افزار آنها بر روی جدیدترین سخت افزار چگونه کار می کند، بار کاری را اجرا می کنیم. در نتیجه ، این یک نمونه کوچک از داده هایی است که ما جمع می کنیم و می توان آنها را به صورت عمومی به اشتراک گذاشت. موضع ما همیشه این است که ما خوشحالیم که داده های رایگان ارائه می دهیم اما همچنین خدماتی را در اختیار شما قرار می دهیم که شرکت ها بتوانند بار کاری خود را در آزمایشگاه خود انجام دهند، مانند خدمات DemoEval. آنچه ما ارائه می‌دهیم یک محیط بسیار کنترل شده است که می دانیم هر مرحله دقیقاً یکسان بوده و هر اجرا در یک مرکز داده دنیای واقعی انجام می شود، نه یک موقعیت آزمایشی.

ما در این مقاله قصد داریم چند نتیجه را به نمایش بگذاریم و تعدادی از نکات جالب داده را ارائه دهیم.

پایتون لینوکس 4.4.2 بنچمارک Kernel Compile

این یکی از بنچمارک‌های درخواست شده برای STH در چند سال گذشته است. کار ساده داشته، ما یک فایل پیکربندی استاندارد، هسته لینوکس 4.4.2 از kernel.org داریم، و با استفاده از هر رشته در سیستم، پیکربندی خودکاری می توان داشت. ما نتایج را از نظر کامپایل ها در ساعت بیان می کنیم تا نتایج آن آسان تر شود:

در اینجا می توان عملکرد HPE ProLiant MicroServer Gen10 را با پردازشگر چهار هسته ای اینتل Atom C3558 مشاهده کرد. Intel Atom C3558 بخشی از پردازنده های Intel  بهره می گیرد و شامل یک پردازنده گرافیکی یکپارچه نمی شود.

میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

عملکرد c-ray 1.1

ما سالهاست که از تست c-ray استفاده می کنیم. این یک بنچمارک ردیابی پرتویی است که برای نشان دادن تفاوت در پردازنده ها تحت بار کاری چند رشته ای بسیار محبوب است. ما در این بین طیف عملکرد می خواهیم از نتایج 4K خود استفاده کنیم.

میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

همچنین ساخته شده در پردازنده AMD Excavator ، AMD Opteron X3421 هیولا c-ray نیست که از هسته های جدید Zen انتظار داشته باشید. در مقابل ، این یک پردازنده 28 نانومتری قدیمی است که عملکرد خوبی دارد، اما هنوز هم فاصله طولانی ای به پردازنده های سطح بالاتر نشان می دهد.

از آنجا که ما هنوز در چرخه محصول Intel Atom C2758 قرار داریم، می خواهیم توجه داشته باشیم که چهار هسته X3421 هشت هسته C2000 را در اینجا شکست داده است. ما نسخه های Opteron X3216 یا X3218 MicroServer Gen10 را برای تست کردن نداریم، اما انتظار می رود عملکرد پایین تری از پردازنده دو هسته ای داشته باشد.

عملکرد zip Compression

7-zip یک برنامه فشرده سازی است که به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. ما استفاده از این برنامه را در روزهای ابتدایی خود با آزمایش ویندوز شروع کردیم. اکنون بخشی از Linux-Bench است.

این یکی از نتایج جالب توجه ما بوده است. در اینجا ، AMD Opteron X3421 عملکرد کمی بهتر از Intel Xeon D-1518 داشت که یک نتیجه چشمگیر است. از آنجا که AMD Opteron X3421 یک بخش متفاوت محسوب می شود ، از ویژگی هایی برخلاف پردازنده های Intel برخوردار است.

میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

عملکرد NAMD

NAMD معیار مدل سازی مولکولی است که توسط گروه بیوفیزیک نظری و محاسباتی در موسسه علوم و فناوری پیشرفته بکمن در دانشگاه ایلینویز در Urbana-Champaign ساخته شده است. اطلاعات بیشتر در مورد معیار را می توان در اینجا یافت. در اینجا نتایج مقایسه برای مجموعه داده های میراث آورده شده است:

باز هم ، AMD Opteron X3421 را می بینیم که کمی از تراشه هسته Broadwell-DE عبور می کند. شایان ذکر است که AMD Opteron X3421 دارای یک TDP قابل تنظیم تا 35W است. تراشه هایی که در اینجا بسیار بهتر عمل می کنند دارای TDP بالاتر نیز هستند. Intel Core i3-8100 دارای یک iGPU ، سرعت ساعت بالاتر است ، اما یک TDP 65W نیز دارد.

میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

تست پردازنده Sysbench

Sysbench یکی دیگر از معیارهای رایج لینوکس است. ما به طور خاص از تست CPU استفاده می کنیم ، نه تست OLTP که برای برخی از آزمایش های ذخیره سازی از آن استفاده می کنیم.

در اینجا پردازنده چهار هسته ای با سرعت فرکانس کمی بالاتر قادر به پیشی گرفتن از Intel Xeon Bronze 3104 است. این یک نتیجه خارق العاده بوده زیرا تراشه Xeon Bronze 3104 تقریباً قیمت کمی HPE ProLiant Microserver Gen10 با AMD Opteron X3421 دارد.

میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

عملکرد OpenSSL

OpenSSL به طور گسترده ای برای تأمین ارتباطات بین سرورها مورد استفاده قرار می گیرد. این پروتکل مهم در بسیاری از بخش پشتیبانی سرور است. ما ابتدا به تست های علامت خود نگاه می کنیم:

در اینجا نتایج تأیید شده آمده است:

میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

 

این روزها OpenSSL یک فناوری وب بنیادی است و این نتایج را مهم می کند. باز هم می توانیم AMD Opteron X3421 را کمی بالاتر از سری Intel Atom C3000 با تعداد هسته های رقابتی و بالاتر از سری Intel Xeon D-1500 در اینجا مشاهده کنیم.

این روزها OpenSSL یک فناوری وب بنیادی است و این نتایج را مهم می کند. باز هم می توانیم AMD AMD Opteron X3421 را کمی بالاتر از سری Intel Atom C3000 با تعداد هسته رقابتی و بالاتر از سری Intel Xeon D-1500 در اینجا مشاهده کنیم.

بنچمارک UnixBench Dhrystone 2  و  Whetstone

برخی از طولانی ترین آزمایشات در STH نتایج محترم UnixBench 5.1.3 Dhrystone 2 و Whetstone هستند. آنها مطمئناً در حال قدیمی شدن هستند، با این حال، ما دائماً از آنها درخواست می گیریم ، و بسیاری از یادداشت ها را وقتی که آنها را ترک می کنیم، به ثبت می رسانیم. UnixBench به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد ، بنابراین ما آن را در این مجموعه داده قرار می‌دهیم. در اینجا نتایج Dhrystone 2 آورده شده است:

میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

اگر به دنبال عملکرد تک رشته ای هستید، تراشه هایی مانند Intel Core i3-8100 عملکرد بیشتری دارند. برای فضای کمتری که تعبیه شده است، می توان عملکرد هر هسته بالاتری را مشاهده کرد که مطابق با نحوه عملکرد AMD Opteron X3421 است که نتایج بهتری را بر اساس هسته نسبت به برخی از رقبا رده میانی اینتل دارد.

میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

بنچمارک Chess

Chess یک مورد کاربردی جالب است زیرا تقریباً پیچیدگی نامحدودی دارد. با گذشت سالها ، ما درخواست های زیادی برای بازگرداندن معیار Chess دریافت کرده ایم. ما سیستم هایی را پروفایل کرده ایم و آماده شروع به اشتراک گذاری نتایج هستیم:

میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

از سوی بنچمارک Chess ، ما دوباره شاهد هستیم که این تراشه عملکرد بهتری نسبت به سری Intel Atom C3000 در همان تعداد هسته دارد، اما نه در جایی که انتظار سری Intel Core i3 ، Xeon E3 یا Xeon E-2100 را داشته باشیم.

در کل ، عملکرد CPU برای فضای کم تعبیه شده مناسب است. از آنجا که ما این سیستم را بنچمارک کردیم، همچنین یک قسمت تعبیه شده جدیدتر، Intel Pentium Silver J5005 را که جدیدتر است، محک زدیم ، اما نشان می دهد که چگونه فناوری رو به جلو در حرکت است.

مصرف انرژی HPE ProLiant MicroServer Gen10

در مرحله بعد ، ما قصد داریم قبل از نتیجه گیری با افکار نهایی ، به مصرف انرژی و نویز HPE ProLiant MicroServe Gen10 بپردازیم.

ما از Extech TrueRMS Power Analyzer 380803 استفاده کرده ایم تا در نقاط مختلف استفاده HPE Microserver Gen10 با قدرت 120 ولت در آزمایشگاه تعبیه شده، اندازه گیری کنیم.

  • خاموش: 2.1W
  • بدون کار: 15.2W
  • قدرت متوسط: 33.8W
  • حداکثر قدرت مشاهده شده: 50.5W

با عبور از عملکرد ILO ، نیازی به BMC نیست. این یک چیپ را از مادربرد به همراه تراشه DRAM ، تراشه ROM و اجزای اطراف آن حذف می کند. برای اهداف ما این بدان معنی است که سیستم از چندین وات کمتر از سیستم با BMC استفاده می کند.

به طور کلی مصرف انرژی بسیار عالی است و بسیار پایین تر از چیزی بوده که ما با نسل فعلی پلتفرم سری Intel Xeon E-2100 می بینیم.

نویز HPE ProLiant MicroServer Gen10

در قسمت جلوی نویز، HPE ProLiant Microserver Gen10 در تست ما زیر 30dba است. به اندازه کافی آرام بوده که وقتی هارددیسک را اضافه می کنیم و درایوها در حال چرخش برای ایجاد قدرت و گرما هستند، این درایوها صدایی در قسمت سیستم دارند.

در کل، این سیستم کاملاً ساکت نبوده، اما به اندازه کافی نزدیک است که اگر بیش از یک متر از آن فاصله داشته باشد، بعید به نظر خواهید رسید که صدا را متوجه شوید.

STH Server Spider: HPE ProLiant MicroServer Gen10

ما شروع به استفاده از STH Server Spider به عنوان راهی سریع برای نمایش آسان تصویری از قابلیت های سرور کردیم. در اینجا ، HPE ProLiant MicroServer Gen10 قابلیت تنظیم شده ای را دارد که از سیستم زیر 400 دلاری انتظار می رود. این سیستمی نیست که برای برنامه های چگالی یا کارایی بالا بدست آورید. در مقابل، این سرور با چگالی پایین و کارایی پایین تر در هنگام نیاز به استقرار سرور سبک وزن و ذخیره سازی در گوشه است.

میکرو سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10

سخن آخر

برای استقرار در رده های پایین تر ، HPE ProLiant MicroServer Gen10 حس زیادی را ایجاد می کند. این نیرو شارژ می شود و ساکت است ، به این معنی که می توانید به جای آن در یک مرکز داده ، آن را روی قفسه یا میز بگذارید. AMD Opteron X3421 برای کارهای سبک مانند ذخیره سازی ، ارائه خدمات شبکه و نمایش داشبورد یا منوها در نمایشگرهای 4K به اندازه کافی سریع است ، اما بسیار قدرتمند نیست.

بدون شک چهار خلیج 3.5 are یک ویژگی ایستا هستند. با درایوهای 10TB کم هزینه ، این روزها می توانید یک سرور ذخیره سازی لبه با 20 ترابایت فضای ذخیره سازی زیر 1200 دلار داشته باشید. برای تحقق این امر HPE برخی از معاملات را معامله کرد. ما همه آنها را می فهمیم اما شرکت را ترغیب می کنیم در آینده راه حل IPMI / iKVM را در نظر بگیرد.

با قدم برداشتن از این به عنوان یک سرور خالص ، می توان به عنوان جایگزینی NAS نیز به آن نگاه کرد. با مقایسه HPE ProLiant MicroServer Gen10 با NAS متمرکز SMB / SOHO ، مانند Synology DS418play ، یک پردازنده سریعتر و چهار برابر RAM با قابلیت های توسعه بیشتر با HPE انجام می شود. Synology از نرم افزار DSM خود بهره می برد که یک راه حل بهتر از ClearOS HPE است. از طرف دیگر ، اگر شما یک شرکت یا فردی هستید که دوست دارد NAS و Linux را مبتنی بر Linux و Docker را برای برنامه های کاربردی نصب کنید ، HPE ProLiant MicroServer Gen10 به مراتب یک راه حل بهتر است.

شاید وقتی عامل نگاهی به HPE ProLiant MicroServer Gen10 می اندازد ، هزینه مهم است. HPE موفق شد هزینه را تا حد ممکن کم نگه دارد و ضمن اینکه واحد را جمع و جور و با توجه به جهت طراحی آن حفظ کند. برای چند صد دلار بیشتر ، یک سازمان می تواند به یک HPE ProLiant ML110 Gen10 یا ML30 Gen10 که دارای ردپای بزرگتر است نیز وارد شود. HPE یک کار عالی را در بخش بندی بازار انجام داد تا جایی که MicroServer Gen10 دارای بخش مشخصی در زیر سرورهای برج دیگر خود است ، چیزی که فروشندگان دیگر لزوماً به آن خوش نمی آیند.

بعد از داشتن و استفاده از HPE ProLiant MicroServer Gen10 به مدت چند ماه ، این امر بسیار واضح است: این واحدها مانند یک SMB NAS اصلی ، بسیار کوچک و کوچک هستند. از زمان دریافت واحد اول ، وسوسه تبدیل یک واحد به یک خوشه واحد برای یک خوشه Ceph اداری ثابت بوده است. به راحتی می توان فهمید که چرا HPE ProLiant MicroServer Gen10 از موارد تقریباً فرقه ای در بازار برخوردار است. تیم محصول HPE با طراحی دستگاه برای قسمت هدف خود کار بسیار خوبی انجام داد. حتی اگر من شخصاً ممکن است خطوط مختلفی را برای برخی از ویژگیها ترسیم کرده باشم ، من از انتخاب های انجام شده در HPE ProLiant MicroServer Gen10 که شاید بهترین سرور زیر 400 دلار و زیر 10 ″ x10 ″ x10 on در بازار باشد ، قدردانی می کنم.

منبع: servethehome