نحوه نصب هارد SSD در لپ تاپ
نحوه نصب هارد SSD (درایو حالت جامد) در لپ تاپ

در این پست مراحل نصب هارد SSD در لپ تاپ به صورت گام به گام توضیح داده شده است. برای نصب هارد SSD در کامپیوتر دسکتاپ مقاله قبلی ما را مطالعه بفرمایید.

انتقال اطلاعات به هارد جدید

اگر شما می خواهید هارد جدیدی را جایگزین هارد فعلی کنید ما پیشنهاد می کنیم از نرم افزار کلون استفاده کنید و تمام فایل های موجود را از هارد فعلی به هارد جدید انتقال دهید. برای نصب هارد SSD در سیستم مک مراحل کار متفاوت خواهد بود.

هشدارهای قبل از نصب

  • الکتریسیته ساکن می تواند به قطعات سیستم شما آسیب برساند. برای محافظت از سیستم خود در مقابل الکتریسیته ساکن، در طول فرآیند نصب یک سطح فلزی بدون رنگ را لمس کنید و یا از مچ بند ESD استفاده کنید هر دوی این روش ها به طور ایمن الکتریسیته ساکن بدن شما را تخلیه خواهد کرد.
  • برای محافظت از هارد SSD خود کانکتورهای هارد را لمس نکنید.
  • هارد SSD را باز نکنید. این کار موجب لغو گارانتی شما خواهد شد.

دستورالعمل های نصب هارد SSD در لپ تاپ

مطمئن شوید که در یک محیط ایمن کار می کنید. کیسه های پلاستیکی و کاغذها را از محیط کار خود بردارید. ابزار مورد نیازتان را جمع اوری کنید شما به یک هاد SSD، پیچ پوشتی و دفترچه راهنما نیاز خواهید داشت.

نحوه نصب هارد SSD در لپ تاپ

سیستم خود را خاموش کنید و کابل های برق را جدا کنید و باتری را بیرون بیاورید. برای انجام این کار می توانید به دفترچه راهنمای لپ تاپ خود مراجعه کنید. دکمه پاور را برای 5 ثانیه نگه دارید تا برق باقیمانده تخلیه شود.

نحوه نصب هارد SSD در لپ تاپ

محفظه لپ تاپ را بردارید.

نحوه نصب هارد SSD در لپ تاپ

یک شی فلزی بدون رنگ را لمس کنید تا الکتریسیته ساکن بدنتان خارج شود. الکتریسیته ساکن می تواند در طول فرآیند نصب به قطعات داخلی سیستم شما آسیب برساند.

نحوه نصب هارد SSD در لپ تاپ

بی (Bay) هارد خود را پیدا کنید.  برای این کار به دفترچه راهنمای سازنده مراجعه کنید. هارد قدیمی خود را بردارید. در نزدیکی هارد قدیمی شما اگر به هارد قدیمی شما براکت، آداپتور، فریم و… متصل شده است آن را بردارید و بعد هارد SSD جدید خود را به هین روال قرار دهید.

نحوه نصب هارد SSD در لپ تاپ

هارد SSD را به سیستم خود وصل کنید. شما نباید اتصالات را به صورت تحمیلی ایجاد کنید و باید این کار به راحتی انجام گیرد. اگر هارد SS به راحتی جا نمیافتد می توانید از اسپیسری که همراه با هاردهای Crucial® SSD به فروش می رسد استفاده کنید و آن را به هارد خود متصل کنید. اتصال اسپیسر به SSD باعث می شود همان سطح ضخامت هارد فعلی که برداشته اید را داشته باشید. توجه داشته باشید که ممکن است شما به اسپیسر نیاز نداشته باشید. لپ تاپ خود را ببندید و آن را روشن کنید.

نحوه نصب هارد SSD در لپ تاپ

هارد SSD شما حالا در لپ تاپتان نصب شده است. حالا بوت شدن بسیار سریع لپ تاپ و بارگذاری برنامه های خود را ببینید و از آن لذت ببرید. شما می توانید با دانلود نرم افزار Crucial Storage Executive و فعال کردن قابلیت Momentum Cache هارد SSD خود را سریعتر کنید.