نقد و بررسی سرور HPE ProLiant DL360p Gen8
نقد و بررسی سرور HPE ProLiant DL360p Gen8

سرور HPE ProLiant DL360p Gen8 با عملکرد دو سوکته در یک شاسی رکمونت 1U جمع و جور یک سرور ایده آل را برای ورک لودهای محاسباتی پویا و برنامه های عمومی می باشد. این سرور پتانسیل ذخیره سازی پیشرفته و قابلیت اتوماسیون ارتقاء یافته را برای مدیریت سیستم در کل چرخه فراهم می آورد. با کیهان سرور و با نقد و بررسی سرور HPE ProLiant DL360p Gen8 همراه باشید.

نقد و بررسی سرور HPE ProLiant DL360p Gen8

سرور HPE ProLiant DL360p Gen8 دارای دو پردازنده می باشد و پلت فرم مناسبی را برای برنامه های کاربردی عمومی فراهم می آورد و راه حل های ابری، مجازی سازی، ورک لودهای محاسباتی پویا را ارائه می دهد. این سرور نسبت به نسل های قبلی خود عملکرد بهتر و ذخیره سازی اینترنال بیشتری را ارائه می دهد. این سرور همچنین دارای حامل های درایو جدید، کنترلرهای آرایه سریعتر و حافظه سریعتر با ولتاژ کمتر می باشد. موتور مدیریت HPE با Intelligent Provisioning یک راه انداری ساده تر و کارامتر (از لحاظ زمانی) را ارائه می دهد. قابلیت Always-On Active Health System از طریق نظارت مداوم بر سرور باعث افزایش پایداری و کاهش زمان Down شدن می شود. قابلیت HPE SmartSocket Guides در سرورهای سری Gen8 معرفی شد و برای کاهش زمان Down شدن طراحی شده است (بدون دردسر نصب پردازنده).

نقد و بررسی سرور HPE ProLiant DL360p Gen8

عملکرد پردازنده سرور DL360p Gen8

چیپست C600 اینتل حداکثر از دو پردازنده پشتیبانی می کند که با پردازنده های خانواده E5-2600v1 یا پردازنده های خانواده E5-2600v2 اینتل است که 35 درصد افزایش عملکرد را ارائه می دهد. در پیکربندی تک پردازنده ای 6 فن وجود دارد در حالی که در پیکربندی 2 پردازنده 8 فن همراه با افزونگی فن داخلی وجود دارد. در داخل شاسی طرح بندی تمیز است و به خوبی مهندسی شده است به طوری که می توان برای ارتقاء و یا تعویض خیلی ساده به قطعات دسترسی پیدا کرد. حسگرهای دما چندگانه ای که در سرتاسر شاسی وجود دارد جریان هوای کافی را برای خنک نگه داشتن قطعات داخلی تضمین می کنند. حسگرهای دمایی 3D اچ پی همچنین به کاهش مصرف انرژی و سر و صدای غیر ضروری فن (با تنظیم خودکار سرعت فن) کمک می کند. کاربران می توانند مقدار خنک سازی مورد نیاز را از طریق بایوس تنظیم کنند و یا همه گزینه های خنک سازی اتومایتک را نادیده بگیرند تا جریان هوا به حداکثر مقدار خود برسد.

حافظه RAM در سرور DL360p Gen8

هر پردازنده از چهار کانال حافظه همراه با سه اسلات DIMM از حافظه DDR3 پشتیبانی می کند و برای هر پردازنده در مجموع 12 اسلات حافظه وجود دارد. با یک پیکربندی دو پردازنده ای این سیستم از 24 ماژول حافظه پشتیبانی می کند. ماژول های حافظه غیر بافر شده (UDIMM)، رجیستر شده (RDIMM) و کاهش بار (LRDIMM) گزینه های عملکردی و مقرون به صرفه ای را برای مدیران فراهم می آورند. ماژول های DIMM می توانند رنچ 4 گیگابایت تا 32 گیگابایت را داشته باشند و با استفاده از 24 ماژول 32 گیگابایتی LRDIMM می توان به حداکثر 768 گیگابایت دست پیدا کرد. با استفاده از همان پیکربندی حافظه LRDIMM سرور HPE ProLiant DL360p Gen8 می تواند به حداکثر سرعت حافظه 1866 مگاهرتز دست پیدا کند اما این قابلیت به مدل پردازنده نصب شده بستگی دارد. سری های HPE ProLiant Gen8 قابلیت SmartMemory را معرفی می کنند که نسبت به سرورهای نسل قبل افزایش عملکرد حافظه 16.6 درصدی را ارائه می دهد.

ذخیره سازی یا قدرت هارد در سرور DL360p Gen8

ظرفیت ذخیره سازی نسبت به مدل های Gen7 اچ پی بهبود پیدا کرده است. سرور جدید اچ پی ProLiant DL360p Gen8 از 4 عدد بی هارد LFF ال اف اف، 8 عدد بی هارد SFF یا 10 عدد بی هارد SFF SAS، SATA یا بی هارد SSD Hot Plug پشتیبانی می کند. هر دوی پیکربندی های 4LFF و 8SFF می توانند از درایو نوری پشتیبانی کنند اما مدل 10SFF این پشتیبانی را ندارد.

  • نسخه های SFF قابل ارتقا به پیکربندی شاسی LFF نمی باشد (و بلعکس).

حداکثر ظرفیت ذخیره سازی داخلی 32 ترابایتی در پیکربندی شاسی 4LFF پشتیبانی می شود. کنترلر HPE Smart Array P420i RAID می تواند از 2 ترابایت کش Flash Backed Write Cache FBWC پشتیبانی کند. این آرایه می تواند از RAID 0,1,10,5,50,6 و 60 پشتیبانی کند. اچ پی حامل های SmartDrive خود را در سرورهای نسل هشت اش معرفی می کند و چراغ های LED نشان دهنده وضعیت را اضافه می کند تا سیگنال های دیداری و بصری زیادی را در اختیار کاربران قرار دهد.

نقد و بررسی سرور HPE ProLiant DL360p Gen8

ظرفیت توسعه در سرور HPE ProLiant DL360p Gen8

سرور جمع و جور 1U از دو اسلات توسعه PCIe 3.0 (که شامل یک اسلات پروفیل پایین می باشد) پشتیبانی می کند. پیکربندی تک پردازنده ای تنها می تواند از 2 اسلات توسعه پشتیبانی کند. یکی دیگر از ارتقاهایی که نسبت به سرور های سری ProLiant Gen7 وجود دارد قابلیت دسترسی سریع و بدون ابزار اچ پی برای توسعه های می باشد. یک اسلات انعطاف پذیر FlexibleLOM از اسلات های PCIe شما حمایت می کند و سرعت اتصال شبکه 1 گیابیتی، 10 گیگابیتی اترنت و یا گزینه های شبکه سازی QDR/FDR را ارائه می دهد.

مدیریت سرور HPE ProLiant DL360p Gen8

عمر سرورها از طریق چند راه حل مدیریتی تعبیه شده با موتور مدیریت iLO4.0 اچ پی پشتیبانی می شود. ابزارهای مدیریتی نسبت به نسل های قبلی کارآمدتر هستند که هماهنگی سرور را بسیار ساده می کند. استفاده از نسخه منفرد iLO در تمام سرورهای ProLiant Gen8 باعث ساده تر شدن هماهنگی و مدیریت می شود. قابلیت هایی مانند مدیریت بدون عامل (ایجنت) HPE نظارت بر سلامت سرور و قابلیت هشدار بدون ایجنت OS را فراهم می سازد. قابلیت HPE Intelligent Provisioning به کاربران امکان پیکربندی سرور بدون هیج مدیای جداگانه را می دهد (بدون نیاز به سی دی های SmartStart). گزینه های ارتقای زیادی مانند HPE Insight Control وجود دارد که باعث صرفه جویی در زمان و هزیه می شود و از طریق کنسول مدیریت امکان بهینه سازی زیرساخت های IT را فراهم می سازد. قابلیت HPE Matrix Operating Environment امکان بهینه سازی و قابلیت ریکاوری خودکار را برای CloudSystem Matrix اچ پی فراهم می سازد.

خلاصه نقد و بررسی سرور اچ پی DL360p G8

سرور HPE ProLiant DL360p Gen8 از دو پردازنده سری intel Xeon E5-2600 v2، حافظه DDR3 و حداکثر حافظه 768 گیگابایتی (هنگام استفاده از ماژول های 32 گیگابایتی LRDIMM) پشتیبانی می کند. سرورهای ProLiant Gen8 جزو اولین سرورهایی بود که از قابلیت HPE ProLiant 3D Sea of Sensors (دریایی از سنسورهای 3 بعدی اچ پی) استفاده می کرد که در واقع یک نمای سه بعدی از دمای سرور را ارائه می دهد تا فن ها بتوانند خنک سازی را در جایی که مورد نیاز است هدایت کنند. سرور HPE DL360p Gen8 اولین سروری بود که قابلیت SmartMemory اچ پی را معرفی کرد که با همان پهنای باند حافظه 20 درصد انرژی کمتری استفاده می کند و هزینه های خنک سازی را کاهش می دهد. تعداد زیادی از ابزارهای مدیریت داخلی وجود دارد که همراه با قابلیت iLO Management Engine ارائه می شود تا پیدا کردن و دستیابی را ساده تر کند و کابل کشی فلت (تخت) و دسترسی بدون ابزار به قطعات را فراهم سازد. همه اینها باعث می شود که سرور DL360p Gen8 راه اندازی، ارتقاء و سرویس کاری بدون دردسر را داشته باشد.

خرید سرور HPE ProLiant DL360p Gen8

شما میتوانید سرور کارکره اچ پی HPE ProLiant DL360p Gen8 را از کیهان سرور خریداری کنید. با ما تماس حاصل فرمایید.