ورک استیشن اچ پی HP Z1
ورک استیشن اچ پی HP Z1

ورک استیشن اچ پی HP Z1

سیستم ورک استیشن Z1 اچ پی یک کامپیوتر همه کاره با یک صفحه نمایش زیبای 27 اینچی است و برای محیط هایی که فضای محدودی دارند، یک گزینه ایده آل محسوب می شود. این سیستم ایستگاه کاری همچنین از گواهینامه ISV برای سازگاری با جدیدترین نرم افزارهای پشتیبانی کننده در زمینه های طراحی، امور مالی، مهندسی و غیره برخوردار است. با کیهان سرور همراه باشید تا در مورد ورک استیشن اچ پی HP Z1 اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

ورک استیشن اچ پی HP Z1

اگر به دنبال یک سیستم ایستگاه کاری عالی همه کاره هستید، باید بگوییم اچ پی Z1 یک انتخاب فوق العاده است. HP Z1 ممکن است قدرت یک ایستگاه کاری برجسته مانند  Z440 ، Z640 یا Z840 را  نداشته باشد اما دارای یک عملکرد قدرتمند با اجزای کارآمد است. این سیستم از یک منبع تغذیه کارآمد 400 واتی پشتیبانی می کند. همچنین نسلی از سیستم های Z1 است که در سال 2012 عرضه شد. نسخه های دیگر به ترتیب HP Z1 G2 و G3 خوانده می شوند. در این بخش می خواهیم تنها به نسل اول Z1 بپردازیم.

گواهی ISV ورک استیشن اچ پی HP Z1

سیستم ورک استیشن HP Z1 G1 دارای گواهی ISV برای اجرای برنامه های نرم افزاری سنگینی است که توسط متخصصان طراحی، تحلیلگران مالی و تدوین گران استفاده می شود. ISV مخفف Independent Software Vendor است، این بدان معنی است که فروشندگان نرم افزارهای مستقل برای اطمینان از عملکرد پایدار و قابل اطمینان،  قطعات سخت افزاری و نرم افزار را مورد تست قرار می دهند.

عملکرد پردازنده ورک استیشن اچ پی HP Z1

سیستم ورک استیشن Z1 G1 اچ پی دارای چیپست C206 است و از مجموعه پردازنده های Xeon E3-1200 یا E3-1200 v2 پشتیبانی می کند. همچنین از یک پردازنده  Core i3-2120 یا Core i5-3470 با دو یا چهار هسته پشتیبانی می کند. هر یک از این پردازنده ها از ماژول گرافیکی مجتمع متفاوتی پشتیبانی می کنند. این سیستم همچنین یکی از معدود سیستم های همه کاره ای است که کارت گرافیک حرفه ای، از جمله Nvidia Quadro Q4000M را پشتیبانی می کند. با قرار دادن مانیتور در حالت افقی و فشار دادن کلید روی پایه، می توان ارتفاع این نمایشگر را افزایش داد و تجربه کاربری خوبی داشت.

ورک استیشن اچ پی HP Z1

حافظه رم در ایستگاه کاری HP Z1

این سیستم با پشتیبانی از چهار حافظه  32 گیگابایت DDR3 ECC از سرعت فرکانس حداکثر 1600 مگاهرتز پشتیبانی می کند. کاربران می توانند یک حافظه ساتا 3.5 اینچی SSD یا دو حافظه SAT از نوع SSD با سایز 2.5 اینچی را انتخاب کنند. ذخیره سازی اپتیکال یکپارچه شده است یا با یک درایو DVD RW Super-Multi Slot-Load یا Blot-ray Writer Slot-Load همراه می شود.

توسعه و بسط ورک استیشن HP Z1

در مجموع 4 اسلات PCI تعبیه شده که سه اسلات miniPCIe و یک اسلات Mobile PCI Express Module MXM  می باشد. همچنین چندین پورت USB که در جلو و عقب سیستم قابل دسترسی است هم به چشم می خورد و تعداد زیادی دستگاه خارجی را پشتیبانی می کند. همچنین با استفاده از DisplayPort  از یک صفحه نمایش اضافی پشتیبانی می کند.

ورک استیشن اچ پی HP Z1

مدیریت و کنترل در HP Z1

Z1 از سیستم عامل های ویندوز و لینوکس پشتیبانی می کند و همچنین از نرم افزار HP Performance Advisor برای بهینه سازی عملکرد نرم افزارهای مختلف از جمله نرم افزار گرافیکی HP Remote Graphics استفاده می کند که به شما امکان می دهد از راه دور به سیستم ورک استیشنی خود متصل شوید. در نهایت ورک استیشن اچ پی HP Z1 یک سیستم با پردازنده یکپارچه مطلوب رده پایین است و نمایشگر 27 اینچی جذابی با وضوح HD برای آن در نظر گرفته شد. اسپیکرهای استریو یکپارچه آن را کاملاً زیبا ساخته و برای برنامه های کاربردی به عنوان یک ایستگاه کاری بسیار کارآمد یا یک سیستم بازی با سطح بالا به شمار می رود.