ورک استیشن ایستاده اچ پی مدل Z440
ورک استیشن ایستاده اچ پی مدل Z440

ورک استیشن ایستاده اچ پی مدل Z440 یک پلت فرم تک سوکته است که برای متخصصان طراحی، مهندسان عمران و معماری و تولید محصولات در نظر گرفته شده است. این سیستم از جدیدترین فناوری های سازمانی استفاده می کند و عملکرد، انعطاف پذیری و سازگاری را با توجه به نیازهای در حال تغییر کسب و کار شما ارائه می دهد. این ورک استیشن اچ پی با جدیدترین نرم افزار پیشرو در صنعت، عملکرد بهینه را ارائه می دهد.

ورک استیشن ایستاده اچ پی مدل Z440

ورک استیشن HP Z440 برای متخصصان در زمینه طراحی، تجزیه و تحلیل ملی و زمین شناسی طراحی شده است، و هنوز می تواند به جای سیستم کامپیوتری شما کار کند. جدیدترین فناوری های همراه با عملکرد بالای گرافیکی که از گرافیک های انویدیا و AMD پشتیبانی می کند به شما کمک می کند تا کارهای خود را به صورت کارآمد و به سرعت انجام دهید. با داشتن گواهینامه های عملکردی قابل توجه؛ این سیستم چیزی بیش از انتظارات کاربران ایستگاه های کار را براورده می سازد. این ورک استیشن یک سیتم عالی برای متخصصان CAD است که در هنگام استفاده از کارت های گرافیک حرفه ای انویدیا یا AMD، می توانند به صورت دو و سه بعدی کار کنند.

گواهینامه ISV

ورک استیشن HP Z440 مانند ورک استیشن های Z640 و Z840 دارای گواهینامه ISV است و هنگام اجرای برنامه های نرم افزاری فشرده که توسط متخصصان طراحی، تحلیلگران مالی و زمین شناسان استفاده می شود عملکرد بی دردسری را ارائه می دهد. ISV مخفف عبارت Independent Software Vendor و به معنای فروشندگان نرم افزار مستقل است. این به این معناست که نرم افزار، سخت افزار و قطعات توسط سازندگان نرم افزاری تست می شود تا سازگاری، عملکرد پایدار و قابلیت اعتماد تضمین شود. گواهینامه Independent Software Vendor) ISV)، گواهینامه‌ای که به جهت هماهنگی سیستم نرم‌افزاری تولید شده یک کمپانی با سخت افزارهای کمپانی دیگری صادر می‌شود، برای مثال میزان سازگاری ویندوز شرکت مایکروسافت با ورک استیشن‌های سری Z کمپانی اچ پی.

عملکرد ورک استیشن ایستاده اچ پی مدل Z440

شما هنگام انتخاب سیستم گزینه هایی را برای پردازنده در اختیار دارید که می تواند هزینه را تحت تاثیر قرار دهد. این سیستم از چیپست Intel C612 استفاده می کند و از هر دوی پردازنده های E5-2600 v3 (با حداکثر 8 هسته و حداکثر سرعت 2133 مگاهرتز) یا پردازنده های E5-2600 v4 (با حداکثر 4 هسته و سرعت انتقال 2400 مگاهرتز) پشتیبانی می کند. هر دوی پردازنده های E5-2600 v3 و v4 دارای کنترلر ادغام شده PCIe 3.0 هستند. به صورت اختیاری، پردازنده E5-1600 v3 و E5-1600 v4 نیز پشتیبانی می شوند و دارای 4 تا 8 هسته هستند. در همه پردازنده های فناوری های Intel Turbo Boost Technology  و  Hyper-threadingپشتیبانی می شوند.

حافظه ورک استیشن ایستاده اچ پی مدل Z440

پیکربندی تک پردازنده ای از 8 اسلات DIMM و 4 کانال پشتیبانی می کند و حداکثر ظرفیت حافظه 128 گیگابایتی را ارائه می دهد. فقط ماژول های حافظه رجیستر شده DDR4 DIMM RDIMM پشتیبانی می شوند و DDR3 DIMM ها پشتیبانی نمی شوند. نصب بیش از 4 ماژول حافظه به راه حل خنک سازی حافظه HP Z440 نیاز دارد. با استفاده از این ماژول های حافظه که از سرعت 2400 مگاهرتز پشتیبانی می کنند، سرعت حافظه 2400 مگاهرتز نیاز به پردازنده E5-2600 v4 دارد. پردازنده های E5-2600 v3 تنها می توانند از حداکثر سرعت 2133 مگاهرتز پشتیبانی کنند و ماژول های حافظه حتی اگر از سرعت 2400 مگاهرتز پشتیبانی کنند در این سرعت اجرا می شوند. سرعت حافظه به طور پیش فرض به کندترین سرعت عملکرد بین ماژول های حافظه و پردازنده ها تبدیل می شود.

ذخیره سازی در سرور ایستاده Z440

حداکثر چهار هارد ذخیره سازی روی سیستم پشتیبانی می شود اما هاردهای سوم و چهارم به آداپتور بی دو در یک اکسترنال 5.25 اینچی نیاز دارد که می تواند از هر دو هاردهای SSD و HDD دو و نیم و سه و نیم اینچی پشتیبانی کند. هر دوی هاردهای SSD و HDD هیبریدی، خود رمزگذاری شده SAS، SATA در Z440 پشتیبانی می شوند.

  • همچنین هارد بوتیبل قابل حمل یا جداسازی وجود دارد و HP Z Turbo Drive Quad Pro در یکی از اسلات های PCIe حداکثر 4 اسلات اضافه هاردهای درایو حالت جامد M.2 را برای ظرفیت ذخیره سازی اضافی 2 ترابایتی ارائه می دهد.
  • همچنین یک و دو حامل هارد اس اس دی M.2 پشتیبانی می شوند.
  • لازم به ذکر است که هارد های اس اس دی PCIe با کنترلر SAS در دسترس نیستند و به 24 فن اچ پی و کیت Front Card Guide نیاز است.
  • برای کنترلرهای هارددیسک گزینه هایی را در اختیار دارد که با کنترلر SATA 6.0 Gb/s HD ادغام شده و RAID ادغام شده در مادبرد برای هاردهای SATA شروع می شود.
  • برای RAID پشتیبانی شده در سیستم های لینوکس، همه هاردها باید از نظر نوع و ظرفیت یکسان باشند.
  • اس اس دی های PCIe نمی توانند در پیکربندی بوت RAID استفاده شوند.

ورک استیشن ایستاده اچ پی مدل Z440

توسعه و بسط سرور ایستاده z440 اچ پی

در کل 6 اسلات PCI وجود دارد (3 اسلات PCIe 3.0، دو اسلات PCIe 2.0 و یک اسلات PCI). در اینجا شما مجددا گزینه هایی را برای افزایش عملکرد و I/O با طیف وسیعی از پردازنده های گرافیکی پشتیبانی شده برای برنامه های کاربردی (از رندرکردن گرافیکی 2 بعدی حرفه ای تا رندرکدرن گرافیکی سه بعدی با استفاده از کارت گرافیکی AMD FirePro یا Nvidia Quadro) را در اختیار دارید. همچنین این سیستم می تواند از حداکثر 8 صفحه نمایش پشتیبانی کند اما نیاز به دو کارت گرافیکی دارد که هر کدام از 4 مانیتور پشتیبانی می کنند.

گزینه های دیگر، هاردهای PCIe M.2 NVMe برای کنترلر های HD، اترنت، کارت های صدا، تاندربولت، هارد فوق العاده سریع هستند. همچنین چندین پورت USB برای اتصال دستگاه های اکسترنال اضافی وجود دارد. منبع تغذیه توسط منبع تغذیه 527 واتی ب بهره وردی 85 درصدی یا منبع تغذیه 700 واتی با بهره ویری 90 درصدی تامین می شود. هنگام نصب بیش از یک کارت گرافیکی یا برای پشتیلانی از چند اسلات توسعه منبع تغذیه 700 واتی توصیه می شود.

مدیریت سرور ایستاده z440 اچ پی

این سیستم از سیستم عامل های ویندوز و لینوکس پشتیبانی می کند که گزینه های مدیریت و پیکربندی  را ارائه می دهد. Intel Active Management System 9.1 و HP Performance Advisor به پیکربندی سیستم شما برای بهینه کردن عملکرد با نرم افزار مورد نظر شما کمک می کند. همچنین می تواند به صورت از راه دور و خارج از سایت به سیستم دسترسی داشته باشید.

خلاصه و نتیجه گیری

ورک استیشن ایستاده HP Z440 یک انتخاب عالی است و بسیاری از قابلیت های موجود در مدل های سری Z با کیفیت را ارائه می دهد. این سیستم گزینه های توسعه و عملکردی را با یک قیمت مناسب و معقول ارائه می دهد که چیزی بیش از برآورده کردن نیازهای کاربران ورک استیشن ها را ارائه می دهد. این سیستم با تغییر ورک لودهای شما؛ سازگاری و مقیاس پذیری بالایی را ارائه می دهد.