آموزش نصب ویندوز در سرور HPE ML10 Gen9 / آموزش رید بندی

آموزش نصب ویندوز در سرور HPE ML10 Gen9 / آموزش رید بندی



آموزش نصب ویندوز در سرور HPE ML10 Gen9 / آموزش رید بندی: سرور HPE ML10 Gen9 یکی از جدید ترین، ارزانترین و محبوبترین سرورهای خانواده پرولینت HP و سری سرورهای تاور این کمپانی می باشد. این سرور بر روی مادربورد معمولی سوار شده است و تنها تفاوت آن با سرور HPE ML30 علاوه بر سایز آن در مادربورد می باشد که اچپی در سرور HPE ML30 از مادربورد سروری استفاده کرده است.

اما با وجود کاستی ها و امتیازاتی که سرور HPE ML10 Gen9 دارد، بسیاری از دوستان و مشتریان دائما از نحوه ی نصب ویندوز و ریدبندی این سرور سئوال می کردند و لازم دونستیم تا آنچه را درباره این سرور میدانیم رو در اینجا بنویسیم.

این سرور همانند سایر محصولات جدید شرکت اچپی از روش بوت EFI بهره می برد اما دشواری و دردسرهای این روش ما را مایل میکند که از روش سنتی Legacy برای نصب ویندوز در سرور HPE ML10 Gen9 استفاده کنیم. برای این امر باید مراحلی را طی کنیم که به شرح زیر می باشد.

رید بندی سرور HPE ML10 Gen9

برای ریدبندی سرور شما ابتدا باید وارد محیط Advanced options شوید، برای این کار کافیست بعد از روشن شدن دستگاه کلید esc یا Del را فشار دهید. در پنجره ی Advanced options بدنبال SATA configuartion باشید و پس از باز کردن در پنجره مربوطه گزینه ی SATA Mode Selection را انتخاب کنید و سپس آن را به Raid Mode تغییر دهید. سپس با فشردن کلید F4 تنظیمات را ذخیره کنید. بعد از ریستارت دستگاه دوباره، کلید esc یا Del را فشار دهید. و اینبار به دنبال Intel(R) Rapid Storage Technology باشید و آن را انتخاب کنی%