معرفی سرور اچپی HP Proliant Ml350 g8

معرفی سرور اچپی HP Proliant Ml350 g8


معرفی سرور اچپی HP Proliant Ml350 g8: ویدئو کوتاهی از روشن کردن و تست سرور ml350g8: در این پست میخواهیم به بررسی سرور مورد نظر از نظر ساختار داخلی بپردازیم. سرور موجود از نسل هشتم سرورهای رک شرکت اچپی می باشد.4 یونیت بوده و اندازه بسیار بزرگی دارد. در قسمتهای مختلف این سرور برای کارایی بیشتر سعی شده است تعداد اسلات ها را افزیش دهند به گونه ای که میتوان 24 اسلات رم و 8 اسلات برای انواع کارت های شبکه، گرافیک و کنترلر پیدا کرد. برای بررسی بهتر این سرور ویدئو زیر را تماشا کنید تا در بخش های بعدی به بررسی قطعات و کانفیگوریشن سرور ml350g8 بپردازیم (معرفی سرور اچپی HP Proliant Ml350 g8).

سرور اچ پی ام ال 350 ML350 G8 آخرین نسل از پرفروش ترین سرورهای ML می باشد که نهایت کارایی پایداری و توسعه پذیری را دارا می باشد. همچنین این سرور مناسب جهت استفاده در دیتاسنترها، شعبات و بانک ها و در طراحی این سرور از فن آوری HP Productive Insight بهره گرفته شده است.
از قابلیت های این سرور در ارتباط با RAM، مدیریت سرور، مدیریت و به روز رسانی نرم افزارهای سرور و افزایش حجم ظرفیت هارد دیسک ها انجام گرفته است و با سری جدید پردازنده های Xoen اینتل ترکیب شده و بالاترین سطح کارایی وبهره وری را در اختیار کاربران قرار می دهد. لازم به ذکر است پشتیبانی از دو پردازنده سری E5-2600 با هشت هسته داخلی و پشتیبانی از رم های DDR3 تا 768GB-12800R به قابلیت های این سرور اضافه کرده است.

اندازه و ابعاد سرور ml350 g8

سرور ml350g8 با توجه به نحوه قرار گرفتن در دیتا سنتر اوزان و ابعاد متفاوتی به خود میگیرد. این سرور هم به صورت تاور و هم به صورت رک مورد استفاده قرار میگرد. درواقع دو قابلیته می باشد. در تصویر زیر میتواند از نظر اندازه و وزن بر اساس ماژولار بودن سرور را بررسی کنید (معرفی سرور اچپی HP Proliant Ml350 g8).

همانطور که در تصویر بالا می بینید سرور دارای حداکثر وزن 50 کیلوگرم می باشد. در صورتی که شاسی از هر نوع ماژولی خالی باشد وزن در حدود 30 کیلوگرم را میتوان برای این سرور متصور شد. برای قرار دادن سرور به صورت رکمونت در اتاق رک باید از رک اورجینال اچپی استفاده کنید. و در صورتی که تصمیم داشته باشین سرور را به صورت تاور در اتاق رک قرارد دهید از پایه مخصوص سیستم های ml350 که در شکل زیر می بینید استفاده کنید (معرفی سرور اچپی HP Proliant Ml350 g8).

پردازنده ml350g8

با بررسی برگه اطلاعاتی که شرکت اچپی در مورد سرورهای خود منتشر میکند متوجه میشویم که سروهای نسل g8 از سری پردازنده های 2600 پشتیبانی میکنند. سرور ml350 gen8 با دو پردازنده مرکزی قدرتمند در ساختار درونی خود یکی از قدرتمند ترین سخت افزارهای سروری را ایجاد کرده است. همانطور که در تصویر میبینید پردازنده های با دو هیت سینک حمایت شده و فن های بزرگ و مرکزی سرور باعث خنک سازی محوطه داخلی سرور میشود.

همانطور که در تصویر بالا میبینید طیف وسیعی از پردازنده سری 2600 در سرور ml50g8 پیشتیبانی می شود. کاربر با توجه به نیازی که دارد میتواند از پردازنده هایی با سرعت کلاک یا باس متفاوتی استفاده کند. از پردازنده های E5 سری 2600 میتوان به E5-2630V2 اشاره کرده که دارای سرعت کلاک 2.6 گیگا هرتز می باشد. این پردازنده با باس 1600 توانایی پشتیبانی از مموری های نسل DDR3 می باشد. این درحالی است که اگر شما از پردازنده سری E5-2690V2 استفاده کنید باید از رم یا مموری با سرعت بالای 1866 استفاده کنید تا پردازنده توانایی هماهنگی و همکاری با مموری های سروری شما را داشته باشد (معرفی سرور اچپی HP Proliant Ml350 g8).

در مورد حافظه کش پردازنده های سرور میتوانید برگه اطلاعات سرور مورد بحث را مطالعه کنید.  برگه اطلاعات سرور ML350G8

حافظه فیزیکی سرور Ml350gen8

مطمئنا تمامی سرورها از سیستم مموری بهرمند می باشند و برای افزایش سرعت پردازش پردازنده های از مموری های متعدد و قدرتمند استفاده میکنند. سرور مورد بحث دارای 24 اسلات رم می باشد که در حالت فول مموری میتواند تا بیش از یک ترا باید مموری را پشتیبانی کند. در صورتی که شما از RAM 8GB 12800 استفاده کنید 196 گیگ حافظه رم برای سرور شما میتواند کارکرد بسیار مناسبی داشته باشد.

در تصویر زیر که از برگه اطلاعات سرور منتشر شده از طرف شرکت اچپی به دست آمده است مشخص شده است که این سرور دارای چه کانفیگی در مورد مموریمی باشد. کلمه ECC شاید ذهن شما را مشغول کرده باشد اما باید بگوییم این ویژگی در برخی رم های شرکت اچپی بیانگر رفع اتوماتیک اشکالاتی می باشد که در برخی رم های نسل های قدیمی دیده میشود. در واقع این خصوصیت اشکالات بوجود آمده در فرایند پردازش اطلاعات و انتقال اطلاعات بین مموری و کش پردازنده را سریعا حل میکند و این باعث میشود سیستم هنگ نکند. برای مطالعه بیشتر در مورد این خصوصیت مقاله خصوصیت ECC در رم و مموری سروری بخوانید (معرفی سرور اچپی HP Proliant Ml350 g8).

اسلات های PCIe

با توجه به کارکردهای متنوعی که سرورها دارند سازندگان سیستم های سروری به دنبال کاهش هزینه ها و ماژولار کردن سیستم ها می باشند از این رو بر روی مادربورد با تعبیه اسلات های اضافه به دنبال کاهش هزینه ها و افزایش کارایی سرور می باشند. در واقع اگر قرار باشد که تمامی امکانات یا فوول آپشن بر روی سرور و مادر بورد اصلی پیاده گردد قیمت هر سرور به صورت باورنکردنی افزایش میافت بنابراین شرکتهای سازنده به دنبال این هستند که کاربر بر اساس نیاز خود سیستم مورد نظر و قطعات آنرا انتخاب کرده و خریداری کند. در واقع از اعمال هزینه های بیشتر و غیر ضرور میکاهند (معرفی سرور اچپی HP Proliant Ml350 g8).

از این رو بر روی سرور ml350g8 اچپی 9 عدد اسلات PCIe قرار دارد. که هر کدام برای منظوری تعبیه شده است.4 عدد از این اسلات ها برای پردازنده اول و 5 عدد از آنها برای پردازنده شماره 2 می باشد. برگه اطلاعات تهیه شده توسط شرکت اچپی به صورت کامل مشخصات هر کدام از اسلات ها را آورده است که بخشی از آن را در تصویر زیر مشاهده میکنید.

بررسی بخش پشتی و اینترفیس سرور ml350g8

در تصویر زیر به بررسی بخش پشتی و پورت های ورودی و خروجی می پردازیم. در این تصویر همانطور که میبینید دو. عدد پاور 750 وات پلاتینیوم جهت تامین برق سرور تعبیه شده است. در سایر قسمتهای بخش پشتی ورودی USB به تعداد 4 عدد می بینید که در بخش اینترفیس نیز 4 عدد پورت USB قرار داده شده است. برای بررسی بهتر ابتدا تصویر زیر را ببینید.

کانکتورهای مختلف با وظایف مختلف از جمه کانکتور تصویر، کانکتور سریال و کانکتورهای نیک از جمله مهمترین ورودی های و خروجی های سرور ML350G8 می باشد. ILO کانکتور نیز یکی از مهمترین ورودی خروجی های این سرور می باش که نقش مهمی در مدیریت سرور برعهده دارد. در بخش جلویی سرور شما میتوانید دکمه پاور، BAY و DVDROM را مشاهده کنید. سرور ML350 G8 دارای BAY 8SFF می باشد. و از هارد های 2.5 اینچی پشتیبانی میکند.

مقالات مرتبط را مطالعه کنید


راهنمای خرید سرور برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط

بررسی سرور Ml350p G4

روش تست اولیه سرور اچپی

تفاوت رم سروری E با R

راهنمای خرید سرور اچپی