نقد و بررسی HPE ProLiant DL325 Gen 10
نقد و بررسی HPE ProLiant DL325 Gen 10

نقد و بررسی HPE ProLiant DL325 Gen 10

در نقد و بررسی HPE ProLiant DL325 Gen 10 متوجه میشویم که همان عملکرد سرورهای 1P تک پردازنده را همراه با قیمت سرورهای 2P دو پردازنده را ارائه می دهد. پردازنده 32 هسته ای EPYC 7551P، ظرفیت حافظه‌ی 2 ترابایت، گزینه های ذخیره‌ سازی متنوع از جمله پشتیبانی از PCIe NMVe، مدیریت کلاس iLO5 و قابلیت های امنیتی پلتفرم، از ویژگی های بسیار ارزشمند این سرور می باشند.

  • کسب و کارهایی که نمی خواهند سرور های گران قیمت 2P خریداری کنند باید بدانند که سرور DL325 Gen10 و پردازنده‌ی EPYC با تعداد هسته های بالایی که دارد می تواند همان قدرت را با قیمتی بسیار مناسب تر به آنها ارائه دهد.

HPE با استفاده گسترده از پردازنده های سری EPYC در خانواده‌ی سرورهای ProLiant Gen10 تعداد زیادی از افراد را به طرفداران شرکت AMD اضافه کرده است. در این نقد و بررسی اختصاصی نگاهی به سرور ProLiant DL325 Gen10 خواهیم انداخت، یک سرور اسلیم لاین رکمونت slim-line 1U rack با عملکرد دو سوکته ولی یک سوکته طراحی شده است.

  • در واقع قدرت کانفیگ تک پردازنده ای HPE ProLiant DL325 Gen 10 به کمک پردازنده های AMD EPYC™ 7000 Series به اندازه ۲ پردازنده شرکت زئون اسکالیبل حتی بیشتر میتواند قدرتمند و کارا باشد.
  • سرعت پردازنده های اسکالیبل بالاتر می باشد ولی در تعداد هسته از AMD شکست خواهد خورد.
  • شاید قیمت پایین تر AMD مزیت رقابتی این پردازنده و سرور باشد.

HPE با ارائه‌ی یک سیستم مجهز به پردازنده 32 هسته ای EPYC 7551P سعی داشت توانایی های خود را به ما نشان دهد. پردازنده Xeon Scalable Platinum 8180 ساخت اینتل سریع تر است اما 7551P آن را در تعداد هسته ها شکست می دهد، این پردازنده یک کش سطح 3 (L3) بزرگ تر 64 مگابایتی و یک TDP 180W پایین تر دارد، به علاوه، در مقایسه تنها یک چهارم قیمت را دارد.

حتی بهتر از این ها، این سرور 16 اسلات DIMM دارد و می توانداز 128 گیگابایت  LRDIMM پشتیبانی کند، این سرور توانایی پشتیبانی از حداکثر 2 ترابایت را دارد. در سرورهای 1P پردازنده های استاندارد طلایی و نقره ای Xeon Scalable تنها توانایی پشتیبانی از 768 گیگابایت را داشتند.

مشخصات کلی سرور HPE ProLiant DL325 Gen 10

  • شاسی: رکمونت 1U
  • پردازنده: 2GHz 32-core AMD EPYC 7551P
  • حافظه: 64GB 2,666MHz DDR4 RDIMM (حداکثر 2 ترابایت همراه با LRDIMM)
  • بی هارد: 8 عدد hot-swap SFF (حداکثر 10 عدد)
  • رید کنترلر: HPE Smart Array P408i-a SAS3/2GB with FBWC/BBU
  • آرایه پشتیبانی شده: RAID0, 1, 5, 6, 10, 50, 60, 1 ADM, 10 ADM
  • توسعه: دو عدد اسلات PCI-e Gen3
  • شبکه: 4 عدد گیگابایت
  • سایر گزینه ها: اسلات FlexibleLOM، USB 3 اینترنال، اسلات کارت microSD
  • خنک کننده: 5 عدد فن cold-swap (حداکثر 7 عدد)
  • منبع تغذیه: 1 عدد منبع تغذیه 800 واتی پلاتنیوم hot-plug (حداکثر 2 عدد)
  • مدیریت: HPE iLO5 Standard with Gigabit

گزینه های ذخیره سازی در HPE ProLiant DL325 Gen10

DL325 Gen10 از لحاظ ذخیره سازی بسیار قدرتمند است زیرا شاسی آن از بازه‌ی بسیار گسترده‌ای از گزینه های ذخیره سازی پشتیبانی می کند. انتخاب های شما به کنترلر RAID که خودتان مشخص می کنید، به همراه آرایه‌ی هوشمند S100i درون سرور با توانایی پشتیبانی از حداکثر 14 درایو SATA به همراه کابل ها، آینه سازی ها و آرایه های RAID5 بستگی دارند.

سیستم ما دارای قابلیت SAS3 است و از آرایه هوشمندHPE’s Smart Array P408i-a Gen10 استفاده می کند که می تواند آرایه های 5,6,50 و 60 را به حافظه اضافه کند. این سرور همچنین دارای 2 گیگابایت کش FBWC است که با یک باتری قدرتمند لیتیوم یونی 96W پشتیبانی می شود.

  • می توانید با چهار هارد LFF hot-swap شروع کنید و فضای بالای درایو نوری و پنل وضعیت اچ پی را باقی بگذارید.
  • سیستم دارای 8 بِی SFF/SATA است و پنل خالی بی رسانه drive count می تواند برای اضافه کردن دو بی Hot swap بیشتر برداشته شود تا تعداد هارد ها به 10 عدد برسد.

ارائه ذخیره سازی با عملکرد بالا در دستور کار HPE قرار دارد و DL325 Gen10 تا ده PCIe NVMe SSD اتصال مستقیم را پشتیبانی می کند. باید در هنگام سفارش بکپلن (backplane) مورد نظر خود را مشخص کنید، اما سرور آماده است تا آنها را تحویل دهد زیرا مادر بورد آن دارای پنج اتصال رابط PCIe NVMe است.

به علاوه، مادر بورد دارای USB3 و اسلات کارت microSD اینترنال است که به سرور اجازه می دهد درون یک هایپروایزر تعبیه شده بوت شود. همینطور می توانید روی بِی های حافظه، ذخیره سازی انجام دهید و OS خود را روی M.2 SSD های سریع قرار دهید زیرا برد PCIe اختیاری می تواند از یک جفت M.2 SATA SSD (آینه سازی شده)  پشتیبانی کند و با کابل به رابط های اختصاصی SATA مادربرد متصل شود.

توسعه و مدیریت در HPE ProLiant DL325 Gen 10

در ادامه مقاله نقد و بررسی HPE ProLiant DL325 Gen 10 می پردازیم به قدرت کنترل از راه دور سرور! برنامه HPE Intelligent Provisioning کارهای سبک توسعه سیستم عامل را انجام می دهد. اگر در هنگام بوت شدن انتخاب شده باشد، به شما اجازه ی دسترسی مستقیم به کنترلر RAID برای پیکربندی حافظه را می دهد او این کار را با دستیار ویزارد نصب سیستم عامل انجام می دهد.

مدیریت از راه دور بهتر از این نمی تواند باشد زیرا کنترلر iLO5 که درون دستگاه قرار گرفته است یک رابط کاربری مبتنی بر وب را به همراه اطلاعات مفیدی درباره‌ی اجزای ضروری ارائه می دهد. اگر به یک لایسنس Advanced یا Essentials سیستم خود را ارتقاء داده باشید می توانید امکانات بیشتری مانند اندازه گیری قدرت، کنترل کامل از راه دور OS و سرویس رسانه‌ی مجازی را در اختیار داشته باشید.

iLO5 یک پلتفرم سخت و سفت را ارائه می دهد و امنیت زنجیره تامین را فراهم می آورد و شامل امکاناتی مانند Secure Start و Secure Recovery است. فریم ویر با استفاده از حسگر اثر انگشت HPE Silicon Root of Trust تایید می شود و یک سری از توافقات مورد اعتماد را بین فریم ویر، بایوس و نرم افزارانجام می دهد و اگر متوجه شود که اختلالی در نرم افزار دائمی به وجود آمده است از بوت شدن دستگاه جلوگیری می کند.

ما جزئیات iLO5 سرور را به اپلیکیشن مجازی شده‌ی Hyper-v OneView آزمایشگاه اضافه کردیم، بدین صورت که می توانستیم به طور مستقیم پردازنده ها، قدرت و دما را تحت کنترل قرار دهیم و از ابزارهای آن برای کنترل کردن قدرت و به اجرا در آوردن بخش کنترل از راه دور استفاده کنیم. ما همچنین برنامه HPE iLO Mobile iOS را روی آیپد خود نصب کردیم تا از راه دور به سرور دسترسی داشته باشیم، در این حالت هم از طریق یک مرورگر وب توانستیم به همان رابط کاربری که جزئیات دسترسی را ارائه می داد دسترسی پیدا کنیم.

طراحی و توسعه در HPE ProLiant DL325 Gen10

شاسی دستگاه عمقی 62 میلی متری دارد که با اندازه‌ی راک سازگار است و باز کردن آن محیطی داخلی بسیار مرتبی با دسترسی آسان به همه‌ی اجزای اصلی را به نمایش می گذارد. سوکت EPYC در مرکز مادربورد قرار گرفته و در هر طرف آن هشت اسلات DIMM جاگرفته است.

خنک سازی به وسیله ی پنج فن دو موتوره cold-swap انجام می شود که برای سیستم هایی که تعداد NVMe SSD های آنها هشت عدد یا بیشتر است باید به هفت عدد ارتقاء پیدا کند. فضای زیادی برای ارتقاء سرور با آداپتور های استاندارد وجود دارد، یک رایزر در بخش پشت اسلات های PCIe ارتفاع کامل و نیمه مرتفع را ارائه می دهد. یک اتصال رایزر دیگر نیز در کنار بی منبع تغذیه قرار دارد، این ابزار می تواند تنها در صورتی استفاده شود که شما ماژول Smart Array RAID را نصب نکرده باشید.

  • سرور به صورت استانداردا دارای 4 پورت گیگابایت است و اسلات FlexibleLOM  آن اجازه شبکه سازی و ارتقای ساده را می دهد (بدون هدر دادن هیچ کدام از اسلات های PCIe ). شما می تواند 4 پورت گیگابایت، ماژول های 10/25GbE FlexibleLOM و 10GbE دو پورت مسی یا فیبری که HPE ارائه می دهد را در اختیار داشته باشید.

سرور دارای یک منبع تغذیه پلاتنیوم 800 واتی و با فضای کافی برای یک منبع تغذیه اضافی را دارد، HPE گزینه های دیگری از قبیل منبع تغذیه تیتانیوم و پلاتنیوم 1600 واتی و 500 واتی را هم ارائه می دهد. در سیستم مورد بررسی ما هنگامی که سیستم عامل در حالت بیکاری بود 78 وات برق مصرف شد و در حالی که سیستم به شدت زیر بار بود مقدار 233 وات برق را مصرف کرد.

رای نهایی نقد و بررسی HPE ProLiant DL325 Gen 10

ProLiant DL325 Gen 10 با داشتن پردازنده EPYC ای ام دی تعداد هسته ها و ظرفیت حافظه‌ی بالایی دارد و رقیب بسیار سرسختی برای سرور های رکمونت 2P گران قیمت تر است. این سرور یک بازه‌ی فوق العاده از گزینه هایی شامل مجموعه ی کاملی از PCIe NVMe SSD ها را دارد، کنترلر iLO5 آن دارای مدیریت از راه دور و امکانات امنیتی بسیار خوبی است. این سرور، به عنوان یک سیستم 32 هسته ای ارزش بسیار بالایی دارد. امیدوارم مقاله نقد و بررسی HPE ProLiant DL325 Gen 10 رضایت شما را جلب کرده باشد.