نحوه نصب حافظه سرور
آموزش گام به گام نحوه نصب حافظه سرور

ارتقاء و نصب حافظه سرور یک روش آسان و مقرون به صرفه برای افزایش کارایی سرور شما می باشد. پس تا زمانی که مطمئن نشدید رم شما سازگار است آن را نصب نکنید. شما می توانید از ابزار Crucial® Advisor™ یا System Scanner استفاده کنید و حافظه یا هارد SSD سازگار با تجهیزات موجود خود را پیدا کنید.

نصب حافظه سرور

نصب حافظه سروری کار سختی نیست. دستورالعمل های زیر را بخوانید وقبل از شروع  مطمئن شوید که تجهیزات مورد نیاز و فضای کاری مناسب را دارید.

تجهیزات مورد نیاز

  • ماژول حافظه سرور
  • پیچ گوشتی غیر مغناطیسی
  • دفترچه راهنمای سرور

احتیاط ها

  • الکتریسیته ساکن می تواند به قطعات موجود در سرور شما آسیب برساند. برای محافظت از دستگاه خود، در طول فرآیند نصب با لمس سطوح فلزی بدون رنگ یا پوشیدن مچ بند ESD الکتریسیته ساکن خود را تخلیه کنید تا به قطعات داخلی سرور شما آسیبی وارد نشود. هر دو روش به صورت ایمنی الکتریسیته ساکن موجود در بدن شما را تخلیه می کند. هر گونه کاغذ یا کیسه های پلاستیکی را از محیط کار خود دور کنید.
  • هنگام دست زدن به ماژول حافظه از دست زدن و لمس قطعات و کانکتورها و پین های طلایی اجتناب کنید و ماژول حافظه را از گوشه بگیرید تا به ماژول آسیبی وارد نشود.

نحوه نصب حافظه سرور

مراحل نصب

 سرور را خاموش کنید. بعد از اینکه سرور حاموش شد کابل برق را جدا کنید و 3 تا 5 ثانیه دکمه پاور را فشار دهید تا برق باقیمانده تخلیه شود.

پوشش سرور خود را بردارید. برای انجام این کار به دفترچه راهنما مراجعه کنید. برای محافظت از قطعات سرور و ماژول های حافظه از آسیب های ناشی از الکتریسیته ساکن، در طول فرآیند نصب سطوح فلزی بدون رنگ را لمس کنید و یا از مچ بندهای ESD استفاده کنید.

اسلات های حافظه موجود در سرور خود را پیدا کنید برای انجام این کار به دفترچه راهنما مراجعه کنید. اگر اسلات های حافظه با فن پوشانده شده است از طریق دفترچه راهنما دستورالعمل های مربوط به برداشتن فن را مطالعه کنید.

نحوه نصب حافظه سرور

 ناچ های ماژول حافظه جدید خود را با ناچ اسلات توسعه حافظه تنظیم کنید. ماژول را کمی فشار دهید تا گیره های اطراف اسلات صدای تق مانندی را بدهند.

توجه : برای جا دادن ماژول حافظه به 30 پوند فشار نیاز هست. اگر شما بیش از یک اسلات حافظه خالی دارید می توانید اولین اسلاتی که دارای کوچکترین عدد است را استفاده کنید. اگر شما نمی توانید عددهای روی مادربردتان را ببینید اسلاتی که به  اسلاتهای پر شده نزدیک تر است را استفاده کنید.

بعد از نصب ماژول ها، پوشش سرور را سر جای خود قرار دهید و دوباره کابل های برق را وصل کنید. حالا فرآیند نصب رم سروری شما کامل شده است.

 تبریک می گوییم

  از سرعت خواندن و نوشتن سریعتر حافظه جدید خود لذت ببرید.