بررسی سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 
بررسی سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 

HPE ProLiant DL360 Gen10 یک سرور دو سوکته بسیار انعطاف پذیر و با عملکرد بالا است که از پردازنده های خانواده جدید اسکیبل اینتل در یک فرم فکتور 1U متراکم استفاده می کند. این سرور یک انتخاب عالی برای توسعه دیتاسنترهایی است که از برنامه های محاسباتی عملکرد بالا، مجازی سازی و پایگاه داده ها استفاده می کنند. با کیهان سرور همراه باشید تا بررسی سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 را انجام دهیم.

بررسی سرور HPE ProLiant DL360 Gen10

یکی از جدیدترین اعضای سرورهای عملکرد بالای نسل 10 اچ پی، سرور HPE DL360 Gen10 می باشد که به لطف پردازنده های خانواده اسکیبل جدید اینتل عملکرد بالاتری را ارائه می دهند. مشابه با HPE 2U DL380 Gen10، سرور DL360 ظرفیت حافظه یکسانی را ارائه می دهد اما گزینه های توسعه و ذخیره سازی کمتری وجود دارد. این سرور به صورت ایده آل به عنوان سروری بنیادی استفاده می شود و یا در محیط هایی که دارای فضای محدود هستند اما هنوز نیاز به عملکرد قدرتمند دارند ایده آل می باشد.

بررسی سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 

عملکرد سرور DL360 Gen10

تراشه C621 اینتل از حداکثر دو پردازنده اسکبیل اینتل پشتیبانی می کند که یا برنز، یا نقره ای یا گلد و یا پلاتنیومی می باشد، بسنه به پردازنده ای که انتخاب می کنید و هزینه ای که صرف می کنید شما 4 تا 28 هسته را در اختیار دارید. این پلت فرم از حداکثر حافظه 3 ترابایتی پشتیبانی می کند و شما می توانید حداکثر 2 پردازنده را در آن نصب کنید که حداکثر 56 هسته را در اختیار خواهید داشت. هسته و حافظه بیشتر به این معناست که شما می توانید از ماشین های مجازی و کانتینرهای بیشتری پشتیبانی کنید. این سیستم قدرت خود را از یک یا دو منبع تغذیه HPE Flexible Slot می گیرد که یا 500 واتی، یا 800 واتی و یا 1600 واتی است و دارای بهره وری انرژی 94 و 96 درصدی می باشد.

حافظه سرور HPE ProLiant DL360 Gen10

هر پردازنده از شش کانال حافظه پشتیبانی می کتد که هر دو ماژول حافظه از 12 اسلات در هر پردازنده پشتیبانی می کند و در پیکربندی دو پردازنده ای، این سیستم می تواند از 24 ماژول حافظه DDR4 پشتیبانی کند که در حداکثر سرعت 2666 مگاهرتز اجرا می شودو با استفاده از ماژول های حافظه های 128 گیگابایتی LRDIMM در همه 24 اسلات، این سیستم می تواند از حداکثر 3 ترابایت حافظه در پیکربندی دو پردازنده ای پشتیبانی کند. با ماژول های حافظه NVDIMM اچ پی، این سیستم با استفاده از ماژول های حافظه NVMe شانزده گیگابایتی در 12 اسلات می تواند از حداکثر 192 گیگابایت در پیکربندی های دو پردازنده ای استفاده کند. HPE Persistent Memory برای برنامه های کاربردی تحلیلی و پایگاه داده که نیاز به محاسبات قابل توجهی دارند ایده آل است.

  • ترکیب انواع ماژول های حافظه در سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 پشتیبانی نمی شود.

فضای ذخیره سازی یا هارد اینترنال در سرور DL360 G10

چندین پیکربندی شاسی متفاوت وجود دارد که متناسب با الزامات ورک لود انتخاب می شود. سرور مورد بررسی به شما انتخاب های متنوعی ارائه میدهد. شما میتوانید از بین سه گزینه زیر بر طبق نیازی که دارید فضای ذخیره سازی را توسعه دهید.

  • هشت ۸ عدد هارد SFF در جلو به همراه کیج درایو نوری که از 2 عدد هارد SFF یا دو هارد NVMe یا دو هارد UFF دوگانه پشتیبانی می کند.
  • ده ۱۰ هارد SFF NVMe  در جلو
  • چهار ۴ هارد LFF در جلو

در سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 دو هارد NVMe به صورت اختیاری در پشت نصب شده اند و در داخل یک حامل اسمارت 2.5 اینچی قرار گرفته اند که دارای دو کاتریج uFF M.2 (فرم فکتور میکرو) می باشد و در مجموع چهار هارد uFF در دو حامل اسمارت قابل نصب است. گزینه دیگر دارای داریو نوری اختیاری می باشد که شامل یک هارد SFF یا یک uFF دو گانه با دو کاتریج M.2 می باشد و برای همه پیکربندی های شاسی در دسترس است. گزینه درایو نوری پشتی در اسلات های PCIe شما قرار می گیرند. مدیران می توانند کنترلرهای ذخیره سازی آرایه اسمارت مختلف را برای هر دو گزینه ذخیره سازی اینترنال و اکسترنال انتخاب کنند. هر دو شاسی 4 بی و 8 بی از درایو نوری اختیاری پشتیبانی می کند.

بررسی سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 
گزینه های ذخیره سازی و استوریج در سرور بسیار قدرتمند HPE ProLiant DL360 Gen10

اسلات های توسعه در سرور DL360 G10

این سیستم از حداکثر 3 اسلات توسعه PCIe 3.0 با یک یا دو پردازنده نصب شده پشتیبانی می کند. گزینه های مختلفی برای رایزر اصلی وجود دارد و از کارت های مختلف و از جمله رایزر پردازنده گرافیکی، رایزر SATA M.2، رایزر NVME پشتیانی می شود و رایزر دوم از 3 اسلات PCIe پشتیبانی می کند و تنها موردی است که به دو پردازنده نیاز دارد. به طور کلی 5 پورت USB 3.0 وجود دارد که در حالت استاندارد در همه شاسی ها وجود دارد که یک مورد در جلو، دو مورد در پشت و دو مورد اینترنال می باشد.

مدیریت و کنترل سرور DL360 G10

سرور DL360 Gen10 به مدیران امکان مدیریت تعبیه شده و امنیت ارتقاء یافته را به همراه ماژول جدید iLO5 و تراشه پیش فرض جدید HPE و فریم ویرهای بروزرسانی ارائه می دهد. این ترکیب قابلیت های امنیتی ارتقاء یافته ای را ارائه می دهد که اچ پی آن را “silicon root of trust” نامیده است. iLO Basic تراشه استاندارد در سیستم است اما مدیران نمی توانند نسخه های پیشرفته دیگر را خریداری کتتد. ماژول اختیاری Trusted Platform وجود دارد که مانع از دسترسی غیر مجاز به شاسی می شود و یک کیت اختیاری شناسایی نفوذ است. برای مدیریت نسل های چندگانه سروهای اچ پی، HPE OneView کمک می کند تا مدیران به صورت بسیار سریعی منابعی که نیاز دارند را شناسایی کنند. OneView قسمتی از استراتژی HPE Composable است که امکان پیکربندی مجدد دارایی های شبکه سازی حافظه سرور را می دهد تا منابعی که آنها بیشتر نیاز دارند را در هر زمان تحویل دهند.

خلاصه و نتیجه گیری

سرور جدید HPE ProLiant DL360 Gen10 افزایش عملکرد قابل توجهی را نسبت به نسل قبل ارائه می دهد و این به دلیل اضافه شدن پردازنده خانواده اسکیبل اینتل می باشد. حافظه ماندگار، ذخیره سازی مداوم و بسیاری از سخت افزارهای میزبانی شده دیگر به همراه فریم ویر بهبود یافته از قابلیت های این سرور می باشد و مشخص است اچ پی با استفاده از این سیستم تولیدکنندگان دیگر را تحت فشار قرار داده است.

اشتراک گذاری