قبل از خرید سرور سازمانی چه چیزهایی را باید بدانید!
نکات مهم در خرید سرور سازمانی

در این مقاله از سایت کیهان سرور، ضرورت خرید سرور سازمانی برای کسب و کارهای گوناگون و پارامترهای مهم در زمان خرید را شرح می دهیم. برای بسیاری از سازمان ها، نهادها، موسسات و شرکت های بزرگ امنیت وب سایت ها موضوعی مهم و حیاتی است و یکی از دغدغه های اصلی مشتریان و کاربران محسوب می شود و هم چنین صاحبان مشاغل جهت بالا بردن سرعت، ترافیک و داشتن کنترل بهتر و بیشتر بر روی فضای مجموعه خود اقدام به خرید سرور سازمانی می کنند.

مزایای سرور سازمانی

تهیه و خرید سرور سازمانی خوب براساس نیاز و برنامه امکانات متنوعی را برای مصرف کنندگان فراهم می آورد که به شرح زیر است:

1- در نصب نرم افزارهای دلخواه کاملا آزاد هستند.
2- آزادی در مدیریت محتوای سرور.
3- امکان اشتراک‌گذاری منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مجموعه بین کارکنان شرکت.
4- می توانند از فضای وب، متناسب با میزان نیازشان استفاده کنند ولی در سرورهای اشتراکی امکان انجام این کار با در نظر گرفتن محدودیت است.
5- از آنجایی که مدیریت کامل سرور بر عهده مدیر است از نظر امنيت و داشتن مركز داده هاي امن مطمئن خواهد بود.

قبل از خرید سرور سازمانی چه چیزهایی را باید بدانید!

راهنمای خرید سرور سازمانی

در دنیای امروزی نمی توان نقش سرور سازمانی را در ارتقای امنیت اطلاعات و تاثیر چشمگیر آن را در افزایش سرعت عملکرد کسب و کارهای بزرگ و متوسط نادیده گرفت. ولی متاسفانه در حال حاضر از کامپیوترهای شخصی و یا به اصطلاح pc به عنوان سرور در کسب و کارها استفاده می شود که بی شک مشکلاتی را به همراه خواهد داشت از این رو به صاحبین کسب و کارهای مختلف توصیه می کنیم که اقدام به خرید سرور سازمانی برای پاسخگویی نیازهای مجموعه خود نمایند. در ادامه فاکتورهای مهم که در انتخاب سرور سازمانی مناسب دخیل هستند را شرح می دهیم:

1- کدام سرور، Tower یا Rackmount

قبل از خرید سرور سازمانی چه چیزهایی را باید بدانید!

سرورها بر اساس نوع شاسی در دو گروه Tower (ایستاده) و Rackmount (رک مونت) قرار می گیرند. از آنجا که قبل از خرید سرور سازمانی می بایست فضای فیزیکی موجود در مجموعه برای نصب و نگهداری از سرور را مشخص نمایید این موضوع تعیین کننده نوع شاسی انتخابی شما است.
اگر تنها نیاز به یک یا دو سرور دارید و از طرفی در مجموعه خود برای قرار دادن سرور Rack ندارید ما خرید سرور های Tower را پیشنهاد می کنیم البته این نکته را فراموش نکنید که سرورهایTower از لحاظ عملکرد نسبت به سرورهای Rackmount ضعیف تر هستند. اگر شما در مجموعه خود نیاز به نصب چند سرور دارید سرورهای Rackmount برای شما ایده آل تر هستند این سرورها ضمن صرفه جویی در فضا فیزیکی مجموعه، با دارا بودن فن و به گردش در آوردن آن سبب خنک نگهداشتن تجهیزات نیز می شوند.

2- خرید سرور سازمانی : برند

قبل از خرید سرور سازمانی چه چیزهایی را باید بدانید!

از مهم ترین نکات خرید سرور سازمانی توجه به نوع برند آن است امروزه در بازار برندهای متعدد و ناشناخته ای از سرور وجود دارد که قیمت خوبی دارند اما طول عمر پایینی داشته و کیفیت مطلوبی ندارند. از سرورهای خوب از برندهای معتبرمی توان به ترتیب سرور HP، سرور DELL ، سرور IBM، سرور Lenovo و سرور Cisco اشاره کرد. این برندها ضمن داشتن کیفیت بالا پشتیبانی خوبی داشته و قطعات سرور این برندها در داخل ایران در دسترس می باشند.

3- توجه به قیمت سرور سازمانی

از آنجا که که سرورهای متعدد با کاربردها و نیازهای متنوعی طراحی و تولید می شوند نمی توان یک سقف قیمت معین برای سرور سازمانی داشته باشیم. در هنگام خرید سرور سازمانی حتما سروری انتخاب نمایید که متناسب با نیاز واقعی مجموعه تان باشد چرا که ممکن است سروری بالاتر از نیاز خریداری کرده و پول بیشتری را پرداخت کنید.
از دیگر نکات مهم دیگر در خرید سرور سازمانی می توان به خودداری از خرید سرور با قطعات تقلبی یا به اصطلاح OEM و توجه به نوع ضمانت شرکت تامین کننده سرور اشاره کرد.