سرور اچ پی HPE ProLiant ML350 Gen10
سرور اچ پی HPE ProLiant ML350 Gen10

سرور اچ پی HPE ProLiant ML350 Gen10

سرور اچ پی HPE ProLiant ML350 Gen10 یک سرور تاور دو سوکتی است که امنیت بالا، قابلیت توسعه و اطمینان اثبات شده ای را ارائه می دهد. شما می توانید از سرور HP Gen 10 برای توسعه کسب و کارهای کوچک تا متوسط و دیتاسنترهای سازمانی استفاده کنید.

  • پارت نامبر مدل پایه 877621-031 می باشد. این پارت دارای پردازنده نقره ای 4110 با 8 هسته و 2.1 گیگاهرتز سرعت کلاک می باشد.

سرور ProLiant ML350 Gen10 اچپی از پردازنده اینتل Intel® Xeon® Scalable پشتیبانی می کند و حداکثر 71 درصد افزایش عملکرد و 27 درصد افزایش هسته ها را به ارمغان می آورد. این دستگاه از فناوری HPE DDR4 SmartMemory و حافظه های 2933 MT/s یا 2666 MT/s حداکثر 3 ترابایتی استفاده می کند که 11 درصد سریعتر از حافظه های 2400 MT/s می باشند.

شاسی این سرور باز طراحی شده است و کوتاه تر شده است و گزینه های ارتقای متعددی را همراه با انعطاف پذیری ارائه می دهد و می تواند بر اساس نیازهای کسب و کار شما توسعه پیدا کند. این دستگاه از 12Gb/s SAS, NVMe SSD و چهار کارت شبکه  1GbEبا طیف وسیعی از گزینه های گرافیکی و محاسباتی پشتیبانی می کند.

 ویژگی های سرور اچ پی HPE ProLiant ML350 Gen10

سرور اچ پی HPE ProLiant ML350 Gen10 از پردازنده های نسل دوم Intel® Xeon Scalable پشتیبانی می کند و افزایش عملکرد و فرکانس پیشرو در صنعت را ارائه می دهد.

این دستگاه از کیج هارد LFF و SFF ترکیبی در یک سرور پشتیبانی می کند تا ذخیره سازی لایه ای را تجربه کنید. سرور اچ پی انعطاف پذیری عالی را برای ترکیب انواع درایو (با توجه به هزینه و اندازه ظرفیت) ارائه می دهد.

سرور اچ پی HPE ProLiant ML350 Gen10
سرور اچ پی HPE ProLiant ML350 Gen10

سرور HPE ProLiant ML350 Gen10 از حداکثر 2 پردازنده Intel Xeon Scalable پشتیبانی می کند (از پردازنده های برنزی تا پلاتینیومی). شما می توانید از پردازنده های 4 هسته ای قابل ارتقاء تا پردازنده های 28 هسته ای استفاده کنید و عملکردی خارق العاده را تجربه کنید.

  • حداقل ظرفیت هسته 4 و حداکثر 28 هسته برای هر سوکت

این دستگاه حداکثر 24 اسلات DIMM را برای پشتیبانی از حافظه های 2600 MT/s HPE DDR4 SmartMemory یا 2933 MT/s ارائه می دهد. به لطف ویژگی Fast Fault Tolerance از دست دادن داده ها و زمان از کار افتادن را کاهش می دهد و در عین حال افزایش عملکرد ورک لود و بهره وری انرژی را فراهم می آورد.

اگر از پردازنده برنزی 3104 با سرعت 1.7 گیگاهرتزی و 6 هسته استفاده کنید می توانید ارزان ترین کانفیگ از این سرور را خریداری کنید. البته در کنار یک پردازنده بایستی از کنترلر S100i SATA و یک ماژول 8 گیگابایتی با باس 2666 یا 2933 استفاده کنید.

توسعه پردازنده گرافیکی GPU تا 4 واحد برای افزایش عملکرد در برنامه های VDI و یادگیری ماشین برای خدمات مالی؛ نظارت و امنیت، تحقیقات آموزشی و علمی و همچنین خرده فروشی و تصویر برداری پزشکی در نظر گرفته شده است.

گزینه های پردازنده گرافیک جدید NVIDIA Tesla T4 و NVIDIA Quadro RTX8000/6000/4000 GPU اضافه شده است و این دستگاه به یک سرور تاور قدرتمندتر با اتصال پردازنده گرافیکی پر سرعت، ردیابی پرتو و هوش مصنوعی تبدیل می شود.

ظرفیت هارد سرور اچپی HPE ML350 G10

سرور ProLiant ML350 Gen10 به لطف کیج های هارد ترکیبی LFF و SFF در یک دستگاه واحد قابلیت توسعه و انعطاف پذیری بالا را ارائه می دهد. این دستگاه از 8 تا 24 هارد SFF یا 16 هارد SFF و 8 درایو اس اس دی NVMe PCIe، همچنین 4 تا 12 هارد هات پلاگ LFF یا هارد بدون هات پلاگ به صورت ترکیبی استفاده می کند تا محیطی هیبریدی را برای ذخیره سازی اطلاعات شما فراهم آورد.

  • ظرفیت توسعه بالا با 8 اسلات PCIe، شش پورت USB

4 کارت شبکه 1GbE در این دستگاه تعبیه شده است و می توانید از بین آداپتورهای 1GbE, 10GbE, 25GbE  یا  100GbEو کارت های Infiniband انتخاب داشته باشید و انعطاف پذیری پهنای باند شبکه را تجربه کنید و همزمان با رشد کسب و کارتان مقیاس پذیری را تجربه کنید و با نیازهای مختلف خود سازگار شوید.

  • کنترلر HP Smart Array P408i-a SR Gen10 SAS3 RAID
  • پتیبانی از ریدهای Supports RAID0, 1, 5, 6, 10, 50, 60, ADM/10

ویژگی های امنیتی iLO 5 در ML350 G10

HPE Integrated Lights Out 5 (iLO 5) همراه با تکنولوژی HPE Silicon Root of Trust ایمن ترین سرورهای استاندارد صنعت جهانی را در اختیار شما قرار می دهند و سرورهای شما را قادر می سازند تا از خودشان در برابر حملات سایبری محافظت کنند، نفوذهای احتمالی را شناسایی کنند و فریم ویر سرور را به طور ایمن ریکاوری کنند.

ویژگی های امنیتی iLO 5 شامل غیرفعال کردن قابلیت تغییر تنظیمات سرور برای اطمینان از حمل و نقل ایمن است. داشبورد امنیتی iLO به شناسایی و رفع آسیب پذیری های امنیتی احتمالی در راه اندازی سرور کمک می کند.

با Runtime Firmware Verification فریم ویر سرور هر 24 ساعت 1 بار بررسی می شود تا اعتبار فریم ویر سیستم تایید شود. Secure Recovery به فریم ویر سرور امکان می دهد تا بعد از شناسایی کدهای مخرب، به آخرین وضعیت ایمن یا تنظیمات کارخانه ریکاوری شود.

گزینه های امنیتی دیگر با ماژول Trusted Platform Module (TPM) در این دستگاه ارائه شده اند که از دسترسی غیرمجاز به سرور جلوگیری می کنند.

HPE InfoSight یک ابزار تحلیل مبتنی بر ابر است که قبل از اینکه کسب و کار شما تحت تاثیر قرار بگیرد مشکلات را پیش بینی و از آنها جلوگیری می کند.

سرور HPE ProLiant ML350 Gen10 مجموعه ای کامل از سرویس های HPE Pointnext را ارائه می دهد تا قابلیت اطمینان را تضمین کند، ریسک ها را کاهش دهد و به مشتریان کمک کنند سرعت و پایداری را درک کند.

سرویس های HPE Pointnext تمام عملیات فناوری اطلاعات را ساده می کنند. متخصصان خدمات مشاوره چالش های مشتری را درک می کنند و راه حلی موثر را طراحی می کنند. خدمات حرفه ای، استقرار و نصب سریع راه حل ها را امکان پذیر می کند و خدمات عملیاتی پشتیبانی مداوم را ارائه می دهند.

سرویس هایی که تحت خدمات عملیاتی یا Operational Services ارائه می شوند عبارتند از: HPE Flexible Capacity, HPE Datacenter Care, HPE Infrastructure Automation, HPE Campus Care, HPE Proactive Services و پوشش چند فروشنده ای.

راه حل های سرمایه گذاری فناوری اچ پی HPE IT investment به شما کمک می کند تا به یک کسب و کار دیجیتال تبدیل شوید و با اهداف تجاری خود همسو شوید.

  • مالکیت معنوی این مقاله برای کیهان سرور و مهدی قنبری می باشد.

منبع مقاله : معرفی سرور اچ پی HPE ProLiant ML350 Gen10