مروری بر سرور اچ پی مدل HPE ProLiant ML350 Gen10
مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant ML350 Gen10

مروری بر سرور اچ پی مدل HPE ProLiant ML350 Gen10

بخشی از بازار سرور های دست دوم و نیو با سرورهای دو سوکتی که توان سوار شدن بر رک ها را دارند تعریف شده است. این سرورها برای اجرای سرویس های مختلف و ذخیره ی داده در اداره ها مورد استفاده قرار می گیرند. این کاری است که دقیقا می توان از HPE ProLiant ML350 Gen10 انتظار داشت. در سیستم HPE ProLiant ML350 Gen10 که ما برای تست داریم، در ادامه به شما نشان می دهیم که چطور پردازنده ی دوگانه ی زنون اینتل می تواند نیازهای شما در بازار را برطرف کند. با کیهان سرور و مقاله مروری بر سرور اچ پی مدل HPE ProLiant ML350 Gen10 همراه باشید تا بیشتر با این سرور آشنا شویم.

مروری بر سخت افزار HPE ProLiant ML350 Gen10

اندازه ی باکس این سیستم که نیاز به فضای بیشتری برای قرار گرفتن دارد، فضای لازم را برای HPE ProLiant ML350 Gen10 فراهم می کند. که این سرور را به یکی از سیستم های مناسب برای استفاده از قابلیت های حافظه، ذخیره ی داده، هسته ی محاسباتی و موارد دیگر تبدیل می کند. ما در این بخش در مورد آن ها بیشتر حرف می زنیم و روی قابلیت های آن بیشتر تاکید می کنیم.

مروری بر سرور اچ پی مدل HPE ProLiant ML350 Gen10
HPE ProLiant ML350 Gen10 Front Hero

 

وقتی شما پنل جلویی HPE ProLiant ML350 Gen10 را میبینید خیلی سریع به ساختار توری آن که به جریان هوا کمک می کند، پی می برید. این طراحی بسیار کاربردی است و به خنک کردن بهتر شاسی می تواند خیلی کمک کند که در سیستم های دیگر شاید به این خوبی برای خنک سازی نباشد.

مروری بر سرور اچ پی مدل HPE ProLiant ML350 Gen10
HPE ProLiant ML350 Gen10 Bezel Keys

 

پشت آن هم ما سه محل برای 8 بی برای درایوهای 2.5 اینچی داریم. HPE پیکربندی های مختلفی دارد که به استفاده از انواع منابع ذخیره کمک می کند. این منابع ذخیره می تواند شامل درایو های LFF ، 3.5 اینچی هم باشد.

مروری بر سرور اچ پی مدل HPE ProLiant ML350 Gen10
HPE ProLiant ML350 Gen10 Front Storage

 

HPE دارای پیکربندی های مختلف درایو همان طور که گفته شد می باشد، اما در بیشتر پیکربندی ها می توان دیاگرامی از ذخیره های معمول 24 تایی درایو SFF 2.5 اینچی را در بیشتر پیکربندی ها دید.

مروری بر سرور اچ پی مدل HPE ProLiant ML350 Gen10
HPE ProLiant ML350 Gen10 Front Storage Maximum SFF Configuration

 

برای آزاد کردن پنل جلویی ما نیاز داریم تا پنل کناری را جدا کنیم. اگر شما به سرور از بیرون نگاه کنید، نحوه ی باز کردن این پنل ها را به خوبی نخواهید دید. می بینید که LATCH از بیرون پیدا نیست. این امر سرویس کردن را تا حدودی سخت خواهد کرد. ما این فیدبک را به تیم HPE دادیم. آن ها هم به ما گفتند که در مورد آن در نسل های بعد فکری خواهیم کرد. این امر زیاد هم مهم نیست اما ممکن است برای افرادی مشکل هایی را در زمان نیاز به باز کردن فوری پنل ها در پی داشته باشد.

مروری بر سرور اچ پی مدل HPE ProLiant ML350 Gen10
HPE ProLiant ML350 Gen10 Rear IO

 

ما به پشت سیستم هم نگاهی خواهیم داشت. در این جا شما یک سرور استاندارد را با پیکربندی معمول ورودی خروجی مشاهده خواهید کرد. در این بخش دو تا پورت USB 3.0، یک پورت VGA، و یک پورت سریال را می بینید. پنج پورت شبکه را در این جا می توان دید.چهار پورت 1GBE استاندارد برای شبکه و یک پورت مدیریت ILO 5 هم مشاهده می شود. بر خلاف این سیستم، HPE ProLiant ML 110 Gen10 متفاوت و تنها دارای دو پورت 1GBE و یک پورت مدیریت است.

مروری بر سرور اچ پی مدل HPE ProLiant ML350 Gen10
HPE ProLiant ML350 Gen10 Rear IO Ports

 

یک مشخصه ی متفاوت مربوط به پورت نمایشگر است که در سمت راست تصویر می بینید. ما خواهان باز کردن شاسی و دید لیبل آن هم بودیم.

این سرورها در اداره ها و یا جاهای دیگر مورد استفاده قرا می گیرند. سرویس آن ها می تواند توسط کارکنان و یا متخصصان فناوری اطلاعات صورت پذیرد. HPE کار بزرگی در لیبلینگ کرده است که هر سیستم را می توان با نگاه کردن به نقشه قبل از شروع به خوبی نگه داری کرد. داخل HPE ProLiant ML350 Gen10 ما نقشه ای از جلو، پشت و داخل مادربرد آن داریم.  این لیبل چیزی است که سرورهای وایت باکس به طور معمول کم دارند.

سیستم با گردش هوایی خوب خود می تواند خنک بماند. دو فن، سی پی یو را در کنار حافظه خنک نگه می دارند. این فن ها هوا را از سینک های حرارتی، برای خنک کردن به گردش در می آورند. لیبل هایی برای جدا کردن آن ها می توان یافت. شما توان دیدن لیبل ها را به طور واضح روی شاسی دارید.

ما خواهان باز کردن شاسی و دیدن لیبل آن هم بودیم. این سرورهای ایستاده اغلب در نصبهای کوچک یک تا تعداد محدودی از سرورها در دفاتر، خرده فروشی ها یا تنظیمات SOHO رده بالا قرار می گیرند. حتی پرسنلی که دانش IT بالایی ندارند می توانند سرویس دهی را انجام دهند. HPE روی این دستگاه ها یک کار عالی انجام داده است و سیستم های خود را برچسب گذاری می کند به طوری که وقتی شخص در مقابل دستگاه قرار می گیرد و می خواهد کاری انجام دهد به نقشه اصلی دست پیدا خواهد کرد. در داخل HPE ProLiant ML350 Gen10 ما می توانیم نقشه ای از جلو، پشت و داخل مادربرد سرور را مشاهده کنیم. این همان چیزی است که سرورهای باکس سفید غالبا از آن غافل شده اند و این سرور در این مشخصات متمایز است.

مروری بر سرور اچ پی مدل HPE ProLiant ML350 Gen10
HPE ProLiant ML350 Gen10 Inside Cover

 

با نگاهی گذرا به داخل سرور می توان متوجه شد که HPE از یک سیستم تهویه هوای دیوارک دار (Baffle) در ProLiant ML350 Gen10 استفاده می کند در حالی که در سرور ML110 Gen10 این تعداد به 2 عدد می رسد. این اجازه می دهد تا سرور خنک بماند (حتی اگر پنل کناری را برای دسترسی به هارد جلو برداشته باشید). دو فن با پخش هوا روی هیتسینک ها، پردازنده و حافظه را خنک نگه می دارند. این فن ها با استفاده از برچسب ها، در مورد نحوه برداشتن آنها توضیح می دهد و همچنین در زیر اسلات حافظه شما برچسب هایی را مشاهده خواهید کرد. می توان این برچسب زنی را به طور واضح در تمام شاسی مشاهده کرد.

شاسی ها برای جا گذاری اجزای سیستم طراحی شده اند. که مانند کنترلر های SAS3 و باتری های پشتیبان روی شاسی هستند و در کنار آن امکان جدا کردن بدون ابزار برای AIR BAFFLE ها مهیا شده است.

مروری بر سرور اچ پی مدل HPE ProLiant ML350 Gen10
HPE ProLiant ML350 Gen10 SmartArray Battery

 

در این جا می توانید شاسی را ببینید که AIR BAFFLE آن جدا شده است. همان طور که پیدا است سرور با اجزا و مادربرد پر شده است و این به سیستم کمک می کند تا مانند سرورهای ایستاده در سرورهای پورلیانت عمل کند.

مروری بر سرور اچ پی مدل HPE ProLiant ML350 Gen10
HPE ProLiant ML350 Gen10 Interior Overview

 

از دید سی پی یو و حافظه می توان گفت که سرور از رنج گسترده ای از سی پی یوهای اینل زئون در نسل دوم پشتیبانی می کند. هر سوکت سی پی یو با مجموعه ای از دوازده DDIM می تواند دیده شود. این حداکثر پیکربندی برای نسل حاضر اینتل LGA3647 می باشد.

مروری بر سرور اچ پی مدل HPE ProLiant ML350 Gen10
HPE ProLiant ML350 Gen10 Intel Xeon Scalable Sockets And DIMM Slots

 

در سرور ما می توانیم مشخصه های پورلیانت مانند اسلات SD و کارت اسلات HPE smart array mezzanine را ببینیم. در HPE ProLiant ML350 Gen10 می توان از کنترلرهای RAID و SAS3 HBA استفاده کرد. که بدون نیاز به اسلات ورودی خروجی پشتی، قابل استفاده هستند.

مروری بر سرور اچ پی مدل HPE ProLiant ML350 Gen10
HPE ProLiant ML350 Gen10 SmartArray Mezzanine

 

اسلات های PCIE در بالا و پایین هر دو سمت وجود دارند. HPE خیلی در لیبل گذاری ان ها و توانی که می توانند داشته باشند خوب عمل کرده است. طراحی PCIE 3.0 و تعداد لاین هایی که دارند هم می توان دید.

مروری بر سرور اچ پی مدل HPE ProLiant ML350 Gen10
HPE ProLiant ML350 Gen10 PCIe Set 1

 

چهار اسلات در بالا و پایین سی پی یو و مموری وجود دارند. با دارا بودن کیت های خنک سازی حتی می توان از GPU ها برای کارهای سنگین استفاده کرد.

مروری بر سرور اچ پی مدل HPE ProLiant ML350 Gen10
HPE ProLiant ML350 Gen10 PCIe Near PSU

 

سیستم تست ما از کانکشن های SAS3 از یک کنترلر HPE smartarray RAID استفاده می کند اما پورت های SATA هم روی مادربرد وجود دارند. هر پورت SFF-8087 چهار SATA III از INTEL Lewisburg PCH دارد. اگر شما از نرم افزار RAID و درایو 3.5 اینچی LFF استفاده می کنید، این می تواند به هزینه ی کمتر و مصرف توان کمتری هم منجر شود. بعضی عرضه کننده ها از هفت کابل SATA استفاده می کنند که مدیریت آن ها سخت تر است.

مروری بر سرور اچ پی مدل HPE ProLiant ML350 Gen10
HPE ProLiant ML350 Gen10 PCIe Optical SATA And USB

 

روی برد در واقع دو کانکتور 7 پین SATA III وجود دارد. یکی از آن ها هدر BARE و بقیه هم برای طراحی های شامل درایو نوری هستند. می توان دید که حتی یک جفت هدر (2.0 و 3.0) USB TYPE-A روی برد که مورد نیاز بسیاری از مشتری ها است نیز دیده می شود. ما پس از این به دنبال نگاهی به سیستم و مدیریت LIO 5 خواهیم بود. پس از آن با دنبال کردن عملکرد سیستم و مصرف توان آن، نظر نهایی خود را بیان می کنیم.

مروری بر مدیریت HPE ProLiant ML350 Gen10

مدیریت ILO برای سیستم ها برای نسل های مختلفی از سرورها استفاده شده است. سرورهای مدرن برای استفاده در دیتا سنتر ها ساخته شده و به ندرت به جز در مواقع خرابی مورد بازدید قرار می گیرند. LIO 5 اجازه ی کارهای مدیریتی را در ادیت بایوس و فریم ویرها فراهم می کند. و این مدیریت امکان ادیت بایوس و تنظیمات سخت افزارها، مرتبه ی بوت، روشن و خاموش کردن سرور و موارد دیگر را فراهم می کند.

مروری بر سرور اچ پی مدل HPE ProLiant ML350 Gen10
HPE ProLiant ILO 5

 

مشخصه های HPE ILO 5 و ویژگی های ILO که به شما اطمینان مدیریت مناسب را می دهد در زیر آورده شده است.

  • تایید: Directory integration, Kerberos with Two-Factor authentication, CAC Smartcard Authentication
  • ریموت کنترل: VIRTUAL KVM، REPLAY، share, Text Console, Virtual Serial Port record playback
  • ابزار رسانه ای: DVD، فایل ایمیج، یو اس پی
  • توان سیستم و مدیریت آن: گزارش های مرتبط با توان مصرفی سیستم، و در بعضی سیسم ها امکان پوشش گرمایی و مصرف توان
  • قابلیت مدیریت مقیاس پذیر: پشتیبانی از به روز رسانی سخت افزارها، کنترل توان مصرفی سرور، استفاده از ابزار چند رسانه ای و نمونه های دیگر
  • به علاوه ی موارد مدیریتی بالا: هشدار برای ایمیل، پشتیبانی از HPE SMART ARRAY SECURE ENCRYTION، REMOT SYSLOG

می توانید در لینک http://www.hpe.com/info/ilo جزئیات بیشتری را در مورد این ابزار ببینید.

بدون مدیریت ILO  نمی توان به اداره ی پیکربندی ها دست یافت. با این استاندارد می توان به ویژگی های مدیریتی و مدیریت مقیاس پذیر هم دست یافت. هر سروری که به آزمایشگاه STH وارد می شود برای این منظور با لایسنس برای سازوکارهای پیشرفته ی ILO می تواند مورد استفاده قرار داد.

مروری بر سرور اچ پی مدل HPE ProLiant ML350 Gen10
HPE ILO 5 Advanced HTML5 IKVM

 

شاید مشخصه هایی که برای خریداران سیستم های HPE ProLiant ML350  بسیار مهم هستند سازگاری و توانایی مدیریت IKVM می باشد که امکان دسترسی از راه دور به پایانه را می دهد. بدون لایسنس پیشرفته ی ILO، این مشخصه در سیستم   HPE ProLiant ML350 Gen10 برای استفاده ی شما وجود ندارد. اما به جای آن شما می توانید از IKVM در زمان نصب بایاس و POST استفاده کنید، اما در زمانی که سرور برای سیستم عامل بوت می شود. باکس سفید موجود در HPE استفاده از IKVM را به طور رایگان برای شما در پیشنهادهای پایه ی خود فراهم کرده است.

مدیریت HPE برای اداره ی کلاسترهای بزرگی از سرورها و افزایش قابلیت خودکار سازی آن ها و داده های موجود طراحی شده است. HPE ILO 5 خیلی بیش از یک سرور وایت باکس ارزان به درد می خورد. این ابزار که دارای ریشه ای سیلیکونی است که برای سخت افزار BMC و سخت افزار امنیتی نیاز است می باشد. و برای تعداد زیاد سرور به خوبی جواب می دهد.

برای استفاده از 1 تا 10 سرور اغلب کاربران این سیستم ها به دنبال IKVM هستند. زیرا که در زمان داشتن بودجه ی کم شاید برای آن ها فراهم نمودن لایسنس و استفاده از ILO 5 می تواند هزینه ی بیشتری داشته باشد.

HPE ILO 5 دارای مشخصه های خوب و بسیار عالی است. می توانید این ویژگی ها را ببینید که برای مدیریت در کلاسترهای بزرگی از سرورها مناسب است. این مشخصه ها چیزهایی هستند که فروشنده های وایت باکس ها و سرورهای بزرگ، از آن برخوردار نیستند.

هم چنین فاکتور خنک سازی این سیستم و رابط آن خوب است. هم چنین می توان در رابط های ILO 5 مشخصه های گراف سه بعدی دما را که برای تشخیص نقاط دارای دمای بالا کمک می کند به راحتی مورد استفاده قرار داد.

مروری بر سرور اچ پی مدل HPE ProLiant ML350 Gen10
HPE ProLiant ILO 5 Federation

 

هم چنین می توان علاوه بر آن چه گفته شد،  نقشه های دو بعدی را برای مانیتور دما که با مکان آن ها لیبل بندی شده است مورد استفاده قرار داد. تعداد کمی را می توان یافت که دارای گراف دمای سه بعدی هستند.

مروری بر سرور اچ پی مدل HPE ProLiant ML350 Gen10
HPE ProLiant Gen10 ILO5 3D Temperature Graph

 

HPE ILO 5 دارای مشخصه های عالی دیگری هم هست. در این سیستم حتی می توان ورژن سخت افزار را نه تنها با UFEI و BMC که با  REVISION ها برای سیستم به طور کامل نشان می دهد. این امر به ما این امکان را به خوبی می دهد تا به سادگی بدانیم در یک کلاستر کدام سرور نیاز به آپدیت دارد و در کنار آن راه ساده ای هم برای آپدیت آن ها در HPE وجود دارد.

مروری بر سرور اچ پی مدل HPE ProLiant ML350 Gen10
HPE ProLiant Gen10 ILO Advanced Firmware Inventory

 

  • شاید شما توقع داشته باشید تا HPE ILO 5 مشخصه های استانداردی را برای لاگین شدن به مهیا کند.
مروری بر سرور اچ پی مدل HPE ProLiant ML350 Gen10
HPE ILO 5 Integrated Management Log

 

  • ویژگی پیشرفته ی دیگر در این سیستم برای کاربران  پشتیبانی از HPE remote است که امکان پشتیبانی از سیستم در زمان خرابی سخت افزار و جایگزینی آن را می دهد. این ویژگی در وایت باکس ها وجود ندارد و تنها عرضه کننده های سرورهای بزرگ آن را دارند.
مروری بر سرور اچ پی مدل HPE ProLiant ML350 Gen10
HPE ProLiant ILO Remote Support

در کل، ما HPE ILO 5 را خیلی دوست داریم. اگر سازوکار IKVM در سرور وجود داشت، یک اپگرید محسوب و این بهتر از استفاده از وایت باکس در هر جایی است. به طور حتم ILO  پیشرفته چیزی بیش از استاندارد های کنترل از راه دور است. که در این جا HPE در تلاش برای به دست آوردن بعضی ویژگی های ان است.

تست HPE ProLiant ML110 Gen10

پیکر بندی استاندارد برای HPE smart buy server به دنبال می اید:

  • سرور: HPE ProLiant ML350 Gen10 با پیکربندی اضافه ی منبع تغذیه
  • سی پی یو: زنون اینتل  سیلور 4210 8 هسته ای 16 نخ
  • رم: یک اسلات رم 16 گیگا بایتی ddr4-2666 ECC RDIMM و 6 اسلات رم 16 گیگابایتی ECC RDIMM
  • درایو: 1.6 ترابایت توشیبا SAS3
  • ذخیره: درایو SSD سامسونگ 960 گیگابایتی

به دلیل این که این مشخصه ها کمتر از چیزی است که ما به طور معمول سرورها را با آن تست می کنیم، ما از STH برای بهره بردن از حافظه ی بیشتر  HPE DDR4-2666 ، DDR4-2933 و انواع سی پی یوها استفاده کردیم. ما خاستیم تا با این کار به خریداران دیدی در مورد سیستم با استفاده از پیکربندی های مختلفی بیش از یک سی پی یو بدهیم.

ما خواهان ذکر این هم هستیم که AMD گزینه های دارای قیمت پایین تر که برای سیستم های تک سوکتی هستند می باشد که دارای سرعت مشابه اما قیمت کمتر از 7702 می باشد.

در ادامه ما نگاهی به عملکرد سیستم با توجه به توان مصرفی آن می کنیم و پس از آن نظر نهاییو  سخن پایانی را هم برای شما بیان می کنیم.

عملکرد HPE ProLiant ML350 Gen10

در STH، ما رنج گسترده ای از بررسی ها برای ارزیابی عملکرد سیستم ها برای پیکربندی های مختلف داریم. با اجرای تست های استاندارد که برای هر سی پی یو میزان بالایی داده را تولید می کند، ما در این جا به بیان گوشه ای از تست ها و نتایج آن ها خواهیم پرداخت.

بنچمارک کامپایل کرنل python Linux 4.4.2

این بنچمارک در چند سال گذشته برای STH بسیار مهم و توسط بسیاری از افراد مورد تقاضا بوده است.. در این تست ما به سادگی با استفاده از یک فایل استاندارد پیکربندی که مربوط به کرنل لینوکس 2/4/4 است به بررسی عملکرد می پردازیم. این فایل استاندارد از سایت kernel.org اخذ شده است. ما به بیان نتیجه های به دست آمده بر حسب تعداد کامپایل خواهیم پرداخت تا مطالعه ی آن را برای شما راحت کنیم. نتایج با این بنچمارک در نمودار زیر قابل مشاهده است:

این سیستم رنج گسترده ای از سی پی یوها را برای HPE PORLIANT ML350 بررسی کرده است. ما قادر به تست پیکربندی های تک سوکتی هم هستیم. اما ما به بررسی دیگر پیکربندی های سیستم در رنج متوسط و رو به بالا نموده ایم.

عملکرد c.ray 1.1

برای مدت ها است که ما از تست c.ray برای بررسی عملکرد استفاده کرده ایم. این یک بنچمارک است که برای تست سی پی یوها بسیار متداول است و برای نشان دادن تفاوت ورک لودهای چند نخی در سی پی یوهای مختلف می باشد. ما به دنبال استفاده از نتایج در فراهم نمودن یک تست عملکردی می باشیم. می توانید نتایج تست به دست آمده در این بنچمارک را در زیر به خوبی ببینید:

همان طور که می بینید ما حتی SKU را با استفاده از پردازنده ی دوگانه ی زنون اینتل  پلاتینوم 8280 داریم. ما فکر نمی کنیم بسیاری از پورلیانت های ML350 از این قسمت بهره ای ببرند اما این ها هم گزینه ای محسوب می شوند..

عملکرد فشرده سازی 7-zip

7-zip به طور گسترده ای در برنامه های فشرده سازی و باز کردن در پلتفرم های مختلف استفاده می شود. ما اقدام به استفاده از این برنامه از روزهای ابتدایی با تست ویندوز نموده ایم. این برنامه حالا بخشی از بنچمارک لینوکس می باشد. نتایج برنامه ی فشرده سازی را در زیر می توانید ببینید:

ما هم چنین خواهان تاکید روی تعدادی از نمونه ها از نسل اول و دوم پروسسورها بودیم.  همان طور که می بینید اینتل عملکرد بیشتری را به محصولات نسل دوم زئون اضافه کرده است که با قیمتی برابر با نسل قبل برای ما به دست می اید.

عملکرد OpenSSL

پروتکل OpenSSL به عملکرد سی پی یوها با توجه به استاندارد مربوط به ارتباط امن بین سرورها دارای اهمیت برای بسیاری از خریداران در بازار محصولات می باشد. نتایج تست این پروتکل را در زیر برای شما نشان داده ایم:

نتایج بررسی عملکرد در این پروتکل هم در نمودار شکل زیر قابل مشاهده است:

در حالی که سیستم HPE پورلیانت ML110 ما در این جا به عنوان یک سیستم تک سوکتی شناخته شده است، سیستم HPE PORLIANT ML350 هم می تواند در پیکربندی تک سی پی یویی استفاده شود. تنها تفاوت مهم در این است که ML350 می تواند با سی پی یوهای بالاتری با ظرفیت مموری بالاتر در مود تک سوکت مورد استفاده قرار گیرد.

بنچمارک CHESS

Chess یک تست هیجان انگیز برای تست سی پی یوها و سیستم ها برای پی بردن به سطح عملکرد پروسسور ها به دلیل پیچیدگی آن است. ما در طی این چند سال تقاضا هایی در مورد باز گرداندن بنچمارک chess دریافت کرده بودیم. با اجرای تست، نتایج به دست آمده را در نمودار زیر می توانید مشاهده کنید:

بعضی از SKU های زنون اینتل  خیلی تغییر کرده اند. برای مثال، پردازنده های دو گانه ی زنون اینتل  گلد 6242 که دارای 16 هسته است و برای استفاده در ویندوز سرور مایکروسافت 2019 طراحی شده است تفاوت زیادی دارد. زنون اینتل  6230 هم از 16 هسته ای به 20 هسته ای حرکت کرده است.

GROMACS STH Small AVX2 Enabled

ما یک شبیه سازی ماژول GROMACS کوچک داریم که قبلا آن را در بنچمارک لینوکس استفاده کرده ایم. در این بنچمارک ما یک تست کوچک برای ماشین های سازکار با سوکت های تک و دوگانه را مورد استفاده قرار دادیم. تست GROMACS مااز اکستنشن های AVX – 512  و AVX2 استفاده کرده است.

یکی از زمینه ها که در AVX-512 ما ذکر کرده ایم، در مورد عملکرد آن در نسل دوم خانواده ی زنون اینتل  می باشد. تراشه هایی مانند زنون اینتل  پلاتینوم 8260 در ورک لودهای مربوط به این تست خیلی خوب عمل می کنند. اما ما شاهد عملکرد خوبی در زمینه ی استفاده از اینتل گلد 5200 و سیلور 4200 هم در نتایج تست ها هستیم.

عملکرد شبکه ی HPE ProLiant ML350 Gen10

به طور معمول در مرور ها ما روی عملکرد شبکه و ذخیره ی داده تمرکز می کنیم. سیستم HPE ProLiant ML350 Gen10 از شبکه ی 1GBE دوگانه استفاده می کند. پس ما این مورد را نادیده می گیریم. برای این که هر سروری در این زمینه مانند دیگر سرورها عمل می کند.

در آخرین یخش از مرور خود بر HPE ProLiant ML350 Gen10 ما به بررسی توان مصرفی آن می پردازیم. و نظر نهایی خود را بیان می کنیم.

توان مصرفی HPE ProLiant ML350 Gen10

سیستم پورلیانت ML350 در تست ما بر خلاف پورلیانت ML110 از منبع تغذیه ی HPE استاندارد استفاده کرده است. در حقیقت واحدهای 800 واتی در این سیستم استفاده شده است. این منابع تغذیه با توانایی های بالا توان خواندن توان مصرفی و تغذیه ی آن به ابزار مدیریتی را دارند. ما سیستم HPE ML350 را در تست های خود با اندازه گیری توان مصرفی آن بررسی کردیم. برای این کارر از تحلیل کننده های توان 380803 TRUE RMS POWER ANALYSER استفاده کردیم. نتایجی که برای ما در این تست ها به دست امد را می توان به نحو زیر بیان کرد:

  • Idle: 71 وات
  • بار سی پی یو STH هقتاد درصد: 124 وات
  • بار 100 درصد: 149 وات
  • حداکثر توان ضبط شده: 173 وات

به طور معمول این سرورها در حالت IDLE برای مدتی طوولانی قرار دارند. اگر می خواهید این سرور را برای میزبانی وب استفاده کنید، سرورهای توان کمتری را مصرف می کنند که به حالتی با مصرف توان بین 71 وات و 124 وات خواهد بود.

STH Server Spider: HPE ProLiant ML350 Gen10

در نیمه ی دوم 2018 ما  سرور اسپایدر STH را به عنوان مرجعی برای جایی که هر سیستم مرتبط با سرور قرار می گیرد معرفی کردیم. هدف ما شروع به دادن یک طرح تصویری از انواع پارامترها که سرور مورد هدف قرار داده است می باشد.

بسیاری از سرورهایی که ما دیده ایم برای بهینه کردن یک تا چهار بعد طراحی شده اند. HPE ProLiant ML350 Gen10 برای این طراحی نشده است که برای یک حوزه عالی کار کند و برای دیگری چندان خوب نباشد. به درستی که HPE ProLiant ML350 Gen10 می تواند به خوبی می تواند برای پیکربندی های مختلف بهینه شود. انعطاف چیزی است که مشتری ها به دنبال آن هستند تا از آن در شعبه های اداری دور از دسترس از آن استفاده کنند.

سخن پایانی

در کل، HPE ProLiant ML350 Gen10 یک سرور بزرگ است که امکان استفاده ی آسان با توجه به فرم فاکتورهای تاور (ایستاده) قابل نصب در راک (قفسه) را دارد. داشتن تعداد زیادی پیکربندی، با آرایه ای از سی پی یوها، پیکربندی های حافظه، انواع منابع ذخیره، حتی GPU ها، به سیستم HPE ProLiant ML350 Gen10 انعطاف فراوانی برای استفاده بخشیده است.

توجه به لیبل گذاری و دستورالعمل ها برای زمانی که این سرور، در اداره هایی با چند سرور که در نقطه ای دور قرار دارند، می تواند کمک زیادی بکند. پرسنل سرویس دهی ممکن است در این زمان نیاز به سرویس دهی سرور در آینده داشته باشند که این مشخصه ها به آن ها کمک می کند. با استفاده از لیبل ها و توجه به اسلات ها و موارد دیگر می توان، به راحتی به سرویس سرور و افزایش بهره وری در اداره کمک کرد.

باید بگوییک که این نمونه های کوچک از مزایای این سیستم، سرور HPE ProLiant ML350 Gen10 را به یک پلتفرم عالی برای استفاده تبدیل کرده است.