نحوه ارتقاء به یک هارد SSD یا درایو حالت جامد

آیا نحوه ارتقاء به یک هارد SSD یا درایو حالت جامد را یاد دارید؟ اگر شما متوجه مشکلاتی همچون کند شدن سیستم، زمانبر شدن لود برنامه ها و فیلم ها شده اید و یا از داشتن یک هارد مکانیکی یا دیفرگ کردن هارد خسته شده اید وقت آن رسیده است که هارد خود را به یک هارد SSD ارتقاء دهید. هاردهای SSD بسیار سریعتر هستند و لود برنامه ها و بازی ها و فیلم ها سریعتر خواهد بود. این هاردها دوام بیشتری دارند، انرژی کمتری استفاده می کنند و گرمای کمتری نسبت به HDD ها تولید می کنند. شما می توانید از ابزارهایی مانند Crucial® Advisor یا System Scanner استفاده کنید و هاردهای SSD سازگار با سیستم خود را پیدا کنید و دستورالعمل های زیر را برای نصب هارد اس اس دی انجام دهید.

هشدارهای قبل از نصب هارد SSD

  • الکتریسیته ساکن می تواند به قطعات سیستم شما آسیب بزند. باری محافظت از اجزای سیستم خود در مقابل الکتریسیته ساکن و در طول فرایند نصب، سطح فلزی بدون رنگ کیس خود را لمس کنید و یا قبل از دست زدن به سیستم خود از مچ بند ESD استفاده کنید. هر دو روش به صورت ایمن الکتریسیته ساکن بدن شما را تخلیه می کند.
  • برای محافظت از هارد SSD جدید خود کانکتورهای موجود در دستگاه را لمس نکنید.
  • هارد SSD را باز نکنید چونکه گارانتی محصول را لغو می کند.

نحوه ارتقاء به یک هارد SSD

اطمینان حاصل کنید که در یک محیط امن کار می کنید. برگونه کاغذ یا کیسه پلاستیکی را از محیط کار خود بردارید. لوازمی که نیاز دارید را تهیه کنید، یک هارد SSD دو و نیم اینچی، پیچ گوشتی، دفترچه راهنما

نحوه ارتقاء به یک هارد SSD یا درایو حالت جامد

کامپیوتر را خاموش کنید. وقتی سیستم شما خاموش شد کابل های برق را جدا کنید. دکمه پاور را برای 5 ثانیه نگه دارید تا برق باقی مانده تخلیه شود. کیس کامپیوتر خود را باز کنید. برای انجام این کار می توانید از دفترچه راهنما استفاده کنید. اما کارسختی نیست کافیه پیچ های کیس را باز کنید و پنل ها را بکشید تا باز شود. به یک قسمت فلزی بدون رنگ دست بزنید تا اکتریسیته ساکن بدنتان تخلیه شود. با این کار شما از آسیب دیدن هارد و قطعات دیگر داخل کیس محافظت خواهید کرد.

بی (BAY) هارد را پیدا کنید. برای اینکار می توانید به دفترچه راهنما مراجعه کنید.  اندازه بی را بررسی کنید. برخی از بی ها و هاردهای مکانیکی موجود از اندازه استاندارد SSD بزرگتر هستند. اگر در این موقعیت قرار گرفتید شما به یک مبدل هارد 2.5 اینچ به 3.5 اینچ احتیاج پیدا خواهید کرد. هارد قدیمی را بردارید . هر گونه کابلی که به آن متصل است را جدا کنید و براکت های متصل به آن را جدا کنید.

نحوه ارتقاء به یک هارد SSD یا درایو حالت جامد

حالا باید عکس مراحل بالا را برای اتصال هارد SSD جدید انجام دهید. برای نصب SSD به عنوان یک هارد دوم ( و نه هارد اصلی یا درایو بوت) از کابل SATA استفاده کنید و یک طرف انتهای کابل را به کانکتور SATA هارد وصل کنید و طرف دیگر هارد کابل SATA را به هارد SSD خود وصل کنید. بعد کابل پاور SATA را به منبع تغذیه وصل کنید . کابل را به هارد SSD وصل کنید.

نحوه ارتقاء به یک هارد SSD یا درایو حالت جامد

کیس کامپیوتر خود را ببندید و کابل های برق را وصل کنید و سیستم را روشن کنید. حالا شما می توانید از سرعت بوت و بارگذاری برنامه های کامپیوتر دسکتاپ خود لذت ببرید.