نقد و بررسی و بنچمارک سی پی یو  Xeon Gold 6240
نقد و بررسی و بنچمارک سی پی یو  Xeon Gold 6240

نقد و بررسی و بنچمارک سی پی یو  Xeon Gold 6240

در بازار ایران سی پی یوهای زیادی برای انتخاب وجود دارد اما با کاربرد سی پی یوی Xeon Gold 6240 عملکرد بالا و ویژگی های مثبت زیادی را به دست خواهید آورد. به طور حتم با این مشخصه ها و مشاهده ی نتایج تست هایی که در این مقاله نقد و بررسی و بنچمارک سی پی یو  Xeon Gold 6240 برای شما آورده شده است، به این محصول علاقه مند می شوید. این سی پی یو دارای سرعت کلاک بالایی است و با داشتن 18 هسته می تواند عملکرد بهینه ای را برای شما فراهم آورد. با توجه به آخرین قیمت هایی که برای این محصول گرفته شده است، می توان گفت که این سی پی یو دارای قیمتی کمتر از یک چهارم Xeon platinum 8280 ساخت شرکت اینتل است و این امر، محصول بررسی شده ای در این مقاله را به طور نسبی به یگ گزینه ی مناسب برای انتخاب برای استفاده در سرورهای اچ پی می کند.

در بررسی که ما در مورد محصول Xeon Gold 6240 در این مقاله خواهیم داشت، برای شما مشخص خواهد شد که این سی پی یو با دارا بودن تعداد مناسبی هسته و کلاک بالا می تواند برای بهبود عملکرد کلی بسیاری از سیستم ها بسیار موفق عمل کند. با کیهان سرور همراه باشید.

مشخصات و نقد و بررسی و بنچمارک سی پی یو  Xeon Gold 6240

  • دارای 18 هسته ی پردازشگر و 36 نخ
  • با یک کلاک پایه ی 2.6 گیگا هرتزی و 3.9 گیگاهرتز کلاک توربو بوست
  • این محصول دارای 24.75 مگابایت کش هم می باشد.
  • سی پی یو دارای 150 وات توان مصرفی TDP است.

قیمت سی پی یو  Xeon Gold 6240 برابر با 2451 دلار است. علاوه بر این برای آشنایی بیشتر با Xeon Gold 6240 می توانید مشخصه های آن ها را در کنار دیگر ویژگی های آن ها در شکل ببینید.

نقد و بررسی و بنچمارک سی پی یو Xeon Gold 6240
Intel Xeon Gold 6240 Lscpu Output

ما می خواهیم تا در این جا همچنین برای شما ذکر کنیم که Xeon Gold 6240 قابلیت استفاده در طراحی سرور با 4 سوکت را هم دارد. ما در تست های خود 4 سی پی یو برای تست نداشتیم اما از تست تراشه های مشابه آن یعنی Xeon Gold 6242 استفاده کردیم.

پیکربندی تست محصول Xeon Gold 6240

برای نسل دوم محصولات اینتل که سی پی یوی Xeon Gold 6240 یکی از آن ها است در پیکربندی تک سوکتی، ما از سیستمی با مشخصات زیر استفاده می کنیم.

  • سیستم: HPE ProLiant DL360 Gen10
  • سی پی یو: اینتل زئون گلد 6240 (Xeon Gold 6240)
  • رم: 6 عدد رم 32 گیگابایتی  DDR4-2933 ECC RDIMM
  • ذخیره سازی: یک هارد 400 گیگابایتی Intel DC S3700
  • PCIe برای ارتباط با شبکه های انتقال داده: Mellanox ConnectX-3 HPE FlexLOM dual-port 40GbE

سی پی یوی Xeon Gold 6240 از حداکثر سرعت فراهم شده با مموری های ddr4 – 2933 پشتیبانی می کند که این قابلیت در نسل جدید زئون فراهم شده است. ما جزئیات تست خود را با شرح بیشتر در مقاله های دیگر پوشش داده ایم. این نوشته ها مربوط به پلتفرم تست محصولات اینتل و سری های مختلف این محصول ها می باشد. این نوشته ها موارد مختلفی را در بر می گیرد، از جمله پروسه ای که ما برای انتخاب سینک حرارتی و فن ها طی کردیم.

نقد و بررسی و بنچمارک سی پی یو Xeon Gold 6240
HPE ProLiant DL360 Gen10 1P High-Performance Standard Configuration

هر کسی در این جا باید توجه داشته باشدد که ما از یک سینک حرارتی با قابلیت انتقال گرمای بالا در این پیکربندی ها که برای تست خود در نظر داریم استفاده می کنیم تا حتی در ورک لودهای بالا هم بتوان به خوبی گرمای تولید شده را منتقل نمود. این امر تنها برای این است که مشکلی در زمینه ی بالا رفتن دمای داخل سرور به وجود نیاید. ولی اگر شما اقدام به خرید ProLiant DL360 Gen10 بنمایید، ممکن است که برای سیستم شما کافی باشد. و بسته به نیاز خود ممکن است که با احتمال زیاد از یک سینک حرارتی استاندارد که بیشتر در بازار پیدا می شود، برای سیستم خود استفاده کنید. با توجه به توان Xeon Gold 6240 که توان مصرفی کمی دارد، شاید این انتخاب برای این سیستم مناسب تر باشد. در هر صورت در شکل زیر، شما قادر به دیدن هر گونه تفاوتی که سینک های حرارتی اچ پی ای پورلیانت DL360 نسل 10، در دو حالت استاندارد و با قابلیت بالا دارند خواهید بود.

نقد و بررسی و بنچمارک سی پی یو Xeon Gold 6240
HPE ProLiant DL360 Gen10 High Performance And Standard Heatsinks

بعد از این، ما می خواهیم تا نگاهی به محصول Xeon Gold 6240 اینتل و مشخصه های تست آن بیندازیم. و پس از آن به دنبال نتیجه گیری در مورد نتیجه ی تست ها در بنچمارک های مختلف خواهیم بود. و در نهایت در مورد این محصول ها و از جمله Xeon Gold 6240 با مقایسه هایی که در مورد آن ها خواهیم داشت، به بیان نتیجه ی نهایی در مورد آن ها خواهیم پرداخت.

بنچمارک های محصول Xeon Gold 6240 اینتل

برای این محصول، ما از مقالات موجود در زمینه ی بنچمارک لینوکس استفاده می کنیم که به ما کمک می کند تا نتایج مورد استفاده در بنچمارک ها استفاده کنیم و به همراه نتایج به روز شده ی خود در linux-bench2 از نتایج مربوط به تست های سال های قبل هم در این مورد استفاده کنیم.

با شروع از بنچمارک نسل دوم اینتل زئون، ما تعدادی از مشخصه های تست ورک لود برای Xeon Gold 6240 را برای توسعه ی پلتفرم بعدی اضافه می کنیم. تعیین بنچمارک های محصول Xeon Gold 6240 برای ما روزها طول کشید. دلیل آن هم این بود که می خواستیم میزان بالایی داده را برای تعیین بنچمارک ها برای به دست آوردن بهترین نتایج در طی تست های مرتبط با بنچمارک های مختلف تولید کنیم.

علاوه بر تست هایی که برای تعیین بنچمارک های Xeon Gold 6240 انجام می دهیم، باید بگوییم که با توجه به نیاز شرکت ها، سعی در ارزیابی عملکرد محصول Xeon Gold 6240 در برآورده کردن نیازهای نرم افزاری شرکت ها هم داریم. برای همین ما ورک لودهایی را نیز برای ارزیابی عملکرد محصول Xeon Gold 6240 با استفاده از نرم افزارهای شرکت ها تولید می کنیم. در نتیجه می توان گفت، علاوه بر نتایجی که در مورد Xeon Gold 6240 به دست می آوریم، و برای انتشار مناسب است، به طور خاص هم برای شرکت هایی که می خواهند تا برای آن ها برای محصولات تست نرم افزاری کنیم، این کار را انجام می دهیم. این تست های نرم افزاری می تواند کمک زیادی برای انتخاب سرور مورد نیاز شرکت ها در پی داشته باشد.

ما خوشحال خواهیم بود که داده هایی را به صورت رایگان برای افراد مهیا می کنیم و از سوی دیگر شرکت ها هم توان استفاده از توانایی های ما برای تست Xeon Gold 6240 در جهت استفاده در سرورهای مختلف، و نیز در جهت آشنایی با سخت افزارهای جدید که اخیرا وارد بازار شده اند را خواهند داشت. آن چه ما به دست آورده ایم، فراهم کردن یک محیط کنترل شده است که بتوان با آن به تست سی پی یوی Xeon Gold 6240 و سرورهای جدید و قابلیت های آن ها، و به دست آوردن بنچمارک هایشان،  به منظور کمک به انتخاب بهترین گزینه ها برای استفاده در مراکز داده و دیتا سنترها می باشد.

  • در این جا تنها تعداد کمی از نتایج تست های مربوط به سی پی یوی Xeon Gold 6240 را نشان خواهیم داد. باید بگوییم که در این نوشته تنها به تاکید روی بعضی از تست های مهم در این زمینه شده است.

بنچمارک کامپایل کرنل python Linux 4.4.2

این بنچمارک از آن دسته بنچمارک هایی است که در چند سال گذشته برای STH بسیار مهم بوده است. کار انجام تست در این حالت ساده بود و تنها با استفاده از یک فایل استاندارد پیکربندی که ما در این جا داریم و مربوط به کرنل لینوکس 2/4/4 است، سعی در تست Xeon Gold 6240 نموده ایم. این فایل از سایت kernel.org اخذ شده است. با تولید خودکار استاندارد پیکربندی که تمام نخ ها را مورد استفاده قرار می دهد، می توان به نتایج تست سی پی یوی Xeon Gold 6240 دست پیدا کرد. ما به بیان نتیجه های به دست آمده بر حسب تعداد کامپایل در هر ساعت خواهیم پرداخت تا مطالعه ی آن را برای شما راحت کنیم. نتایج تست این بنچمارک در نمودار زیر قابل مشاهده است.

نقد و بررسی و بنچمارک سی پی یو Xeon Gold 6240

با نگاهی به نمودار بالا می توان دید که محصول اینتل Xeon Gold 6240 تقریبا در بالاترین سطح از لحاظ عملکرد قرار دارد. این محصول در رده ی سوم از زمینه ی عملکرد مناسب در این تست برخوردار است و می توان در این بنچمارک آن را جزو بهترین ها دسته بندی کرد. در این جا می خواهیم تا یکی از مشخصه های کلیدی عملکرد سی پی یوی Xeon Gold 6240 را برای شما مشخص کنیم.

  • پردازنده اینتل Xeon Gold 6240 با دارا بودن 18 هسته، توان غلبه بر محصول EPCY 7401P را دارد که ساخت AMD می باشد.

می توان در نمودار بالا دید که Xeon Gold 6240 یک رده بالاتر از محصول مورد نظر از شرکت AMD قرار گرفته است که با توجه به این که محصول EPCY 7401P دارای 24 هسته است، این برای شرکت اینتل در ساخت محصول Xeon Gold 6240 یک موفقیت یزرگ محسوب می شود.

عملکرد c.ray 1.1

ما از تست c.ray برای بررسی عملکرد این پردازنده برای سال ها استفاده کرده ایم. این یک بنچمارک ray tracing است که بسیار متداول است و برای نشان دادن تفاوت های بین پروسسورها تحت ورک لودهای چند نخی می باشد. ما به دنبال استفاده از نتایج 8K که در فراهم نمودن یک تست عملکردی برای Xeon Gold 6240 و سی پی یوهای دیگر خوب جواب می دهد، می باشیم. می توانید نتایج تست را در زیر ببینید.

نقد و بررسی و بنچمارک سی پی یو Xeon Gold 6240

این بنچمارک معیاری است که به طور سنتی برای سی پی یوهای ساخت شرکت AMD دارای نتایج خیلی خوبی است و شما در شکل شاهد این امر هستید. با این وجود، 18 هسته ی محصول اینتل با کلاک بالاتر توان آن را دارند تا در سی پی یوی زئون گلد 6240 حتی از محصول های دارای هسته ی بیشتر هم پیشی بگیرند. سی پی یوهای دارای هسته ی بیشتر و کلاک پایین تر مانند اینتل زئون گلد 6230 در این بنچمارک همان طور که در نمودار می بینید یک رده پایین تر از محصول اینتل زئون گلد 6240 هستند. در واقع به جز دو سی پی یوی EPCY 7551P و EPCY 7401P که ساخت AMD هستند، تمام دیگر سی پی یوها در این تست در رده ای پایین تر از محصول مورد نظر ما قرار دارند.

عملکرد فشرده سازی 7-zip

7-zip به طور گسترده ای در برنامه های فشرده سازی و اکستراکت در پلتفرم های مختلف برای تست سی پی یوها استفاده می شود. از زمان آغاز به کار خود در بنچمارک سی پی یوها ما اقدام به استفاده از این برنامه از روزهای ابتدایی نموده ایم. این برنامه حالا بخشی از بنچمارک لینوکس ما می باشد. نتایج به دست آمده در مورد اجرای تست روی سی پی یوها در این برنامه ی فشرده سازی و اکستراکت را در زیر می توانید ببینید.

نقد و بررسی و بنچمارک سی پی یو Xeon Gold 6240

با دقت در نتایج به دست آمده در این تست ها می توان مشاهده کرد که نتایج به دست آمده برای محصول زئون Gold 6240 با دارا بودن 18 هسته، مانند نتایج به دست آمده برای سی پی یوهای زئون گلد 6230 که دارای 20 هسته است و نیز سی پی یوهای زئون گلد 6242 که دارای 16 هسته است، یکسان می باشد. این عملکرد مشابه برای سه محصول متفاوت اینتل که دارای تعداد هسته های مختلف 16، 18 و 20 تایی هستند، می تواند برای ما بسیار جالب باشد. این نتیجه ها به ما نشان می دهد که اینتل تا چه حد در تنظیم تراشه های خود از نظر فرکانس کاری و تعداد هسته ها موفق عمل می کند.

عملکرد NAMD

NAMD یک بنچمارک برای مدل سازی مولکولی است که توسط یک گروه محاسباتی و تئوری در دانشگاه ایلیانس در جریان یک کمپین توسعه یافت. می توانید داده های بیشتری را در ارتباط با این بنچمارک در نوشته های دیگر به دست آورید تا بهتر در مورد نحوه ی کار آن آگاهی پیدا کنید. برای به دست آوردن نتایج تست برای سی پی یوی Gold 6240 اینتل با GROMACS، ما به سختی کار کردیم تا بتوانیم از معماری AVX 512 و AVX2 پشتیبانی کنیم. پس از تنظیم پیکربندی و فراهم نمودن شرایط تست، توانستیم به نتایج آن دست پیدا کنیم که در نمودار زیر شما می توانید نتایج مقایسه ی عمکرد سی پی یوها و داده های مربوط به آن را ببینید.

نقد و بررسی و بنچمارک سی پی یو Xeon Gold 6240

در این جا ما می خواهیم تا نکته ای را ذکر کنیم و آن هم این است که عملکرد یک سی پی یو، تنها با استفاده از فلزات با ارزش به دست نمی آید. و تنها به خاطر این که یک محصول اینتل زئون با بر چسب پلاتینوم در بازار وجود دارد، به این معنی نیست که سریع تر از دیگر محصولات عمل می کند. محصول اینتل زئون پلاتینوم 8158 یک مثال خیلی خوب برای این امراست. با توجه به نمودار مربوط به این بنچمارک، می توانید خیلی مطالب را در مورد سی پی یوها در سری های مختلف بیاموزید. و به روشنی می توان دید که سی پی یوهای اینتل زئون پلاتینوم 8253 و پلاتینوم 8158 در این رده بندی در رده های پایینی قرار دارند. در مورد سی پی یوی مورد نظر ما یعنی Xeon Gold 6240 هم می توان دید که این محصول در رده ی پنجم این رتبه بندی قرار دارد که می توان آن را دارای عملکرد نسبتا مناسبی در این بنچمارک به حساب آورد.

تست سی پی یوی Sysbench

این هم تست دیگری است که می توان آن را از پر استفاده ترین بنچمارک های لینوکس برای بررسی عملکرد سی پی یوها به حساب آورد. ما به طور خاص در این بنچمارک سعی داریم عملکرد خود سی پی یو را تست کنیم. و کاری به تست OLPT که در مورد تست بعضی منابع ذخیره ی داده است در این بنچمارک نداریم. پس از انجام تست، نتایج آن برای مقایسه ی عملکرد Xeon Gold 6240 و نتایج تست سی پی یوهای دیگر از محصولات دیگر اینتل و نیز AMD در نمودار زیر قابل مشاهده است.

نقد و بررسی و بنچمارک سی پی یو Xeon Gold 6240

در این جا دوباره می توان مشاهده نمود که  عملکرد Xeon Gold 6240 بسیار به عملکرد زئون گلد 6242 ساخت اینتل بسیار نزدیک است. با توجه به نمودار  مربوط به عملکرد این سی پی یوها در شکل بالا می توان دید که این دو محصول در بالا ترین رده در نمودار قرار دارند و هر دو تقریبا عملرد یکسانی را در این تست به نمایش گذاشته اند. می توان دید که هر دوی آن ها دوباره در این بنچمارک عملکرد بهتری نبست به محصول سال 2017، EPCY  7401P ساخت AMD دارند که به دلیل سرعت کلاک بالاتر این سی پی یوهای ساخت اینتل می باشد.

عملکرد OpenSSL

پروتکل OpenSSL به عملکرد سی پی یوها با توجه به استاندارد مربوط به ارتباط امن بین سرورها می نماید. این پروتکل و تست آن دارای اهمیت خاصی برای بسیاری از خریداران در بازار محصولات مورد بررسی در این بخش می باشد. با توجه به اهمیت این پروتکل، ما اقدام به بررسی عملکرد سی پی یوی Xeon Gold 6240 و مقایسه ی آن با محصولات دیگر در این زمینه کرده و نتایج تست این پروتکل را در زیر برای شما نشان داده ایم.

نقد و بررسی و بنچمارک سی پی یو Xeon Gold 6240

نتایج بررسی این پروتکل هم در نمودار شکل زیر قابل مشاهده است.

نقد و بررسی و بنچمارک سی پی یو Xeon Gold 6240

پروتکل OpenSSL یک فناوری پایه در ارتباط با سرورها می باشد که برای زیر ساخت مورد نیاز برای فناوری اطلاعات مورد نیاز است. با توجه به نمودارهای ارائه شده در شکل بالا می توان به آسانی دید که محصول اینتل Xeon Gold 6240 در بین تمام محصولات در رده ی سوم قرار دارد. ما در این نمودار شاهد این هستیم که سه محصول ساخت اینتل از سری سی پی یوهای زئون گلد 6240، زئون گلد 6242 و زئون گلد 6230 با عملکرد کاملا یکسان، از لحظ رده بندی و عملکردشان در این بنچمارک، بین دو محصول AMD یعنی EPCY 7551 و EPCY 7401 قرار دارند.

بنچمارک های UnixBench Dhrystone 2 و Whetstone

این تست ها از جمله تست هایی هستند که زمان زیادی برای پی بردن به نتیجه ی آن ها لازم است. نیاز به یک زمان طولانی برای تست این بنچمارک ها، باعث صرف وقت زیادی از ما می شوند. اما ما چاره ای نداریم جز این که این تست ها را انجام دهیم. درخواست های زیادی برای انجام این دو تست روی محصولات و مقایسه ی نتایج تست آن ها به دست ما رسیده است. ما باید این تست ها را انجام دهیم تا با یادداشت های انتقاد آمیز در زمینه ی عدم اجرای آن ها رو به رو نشویم. در این تست ها هم بنچمارک لینوکس به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و برای همین ما آن ها را در داده های خود آورده ایم. در زیر نمودار مربوط به نتیجه های مربوط به تست dhrystone قابل مشاهده است.

نقد و بررسی و بنچمارک سی پی یو Xeon Gold 6240

در زیر هم می توانید نتایج تست مربوط به whetstone را ببینید.

نقد و بررسی و بنچمارک سی پی یو Xeon Gold 6240

در این جا دوباره ما شاهد نتایج تست ها هستیم و می بینیم که Xeon Gold 6240 دارای عملکرد خوبی مانند تست های صورت گفته در بخش های قبل است. می بینید که این سی پی یو در یکی از نمودارها در رده ی سوم و در دیگری در رده ی پنجم از لحاظ عملکرد با اختلاف کمی با دیگر سی پی یوها قرار دارد.

تستGROMACS STH Medium  با فعال سازی AVX2/ AVX-512

در این بخش ما به ارائه ی نتایج مربوط به شبیه سازی مولکولی GROMACS، که در بررسی سی پی یوی AMD EPCY 7601P در بنچمارک لینوکس برای بار اول مشاهده کردیم، خواهیم پرداخت. در بنچمارک لینوکس 2 ما حالت کوچکی را در نظر می گیریم که مناسب با پیکربندی مربوط به سرورهای تک سوکتی می باشد. تست GROMACS  در این جا از فعال سازی مشخصه های AVX2/ AVX-512 استفاده می کند. نتایج تست سی پی یوها در این بنچمارک در نمودار زیر قابل مشاهده است.

نقد و بررسی و بنچمارک سی پی یو Xeon Gold 6240

شاید جالب ترین نتیجه ای که با نگاه کردن به این نمودار می توان گرفت، این است که سی پی یوی زئون گلد اینتل از سری 6242 در این بنچمارک بهتر از محصول Xeon Gold 6240 عمل کرده است. می توان دید که این سی پی یو در رده ی اول نمودار از لحاظ عملکرد قرار دارد. و محصول مورد نظر ما یعنی Xeon Gold 6240 پایین تر از آن و در رده ی دوم نمودار قرار دارد. دلیل این عملکرد بهتر محصول زئون گلد 6242 می تواند به دلیل توانایی تراشه ی آن در انجام کارهای مربوط به AVX – 512 و هم چنین سرعت کلاک این سی پی یو باشد.

بنچمارک CHESS

Chess یک تست هیجان انگیز برای تست سی پی یوها برای پی بردن به سطح عملکرد آن ها به دلیل پیچیدگی نامحدود آن است. با توجه به این مطلب، در طی سال های گذشته ما تقاضا هایی در مورد باز گرداندن بنچمارک chess دریافت کرده بودیم. و حالا برای انجام این تست روی محصول مورد نظر خود آماده هستیم. با اجرای تست، نتایج به دست آمده از آن را در نمودار زیر می توانید مشاهده کنید.

نقد و بررسی و بنچمارک سی پی یو Xeon Gold 6240

در مورد بنچمارک CHESS می توانید ببینید که محصول مورد نظر ما یعنی Xeon Gold 6240 در بالای رده بندی موجود در زمینه ی عملکرد سی پی یوها و در رتبه ی سوم قرار دارد. این سی پی یو تقریبا از لحاظ عملکرد در این بنچمارک مانند سی پی یوی AMD EPYC 7401 که دارای 33 درصد هسته ی بیشتری است عمل می کند. پس اگر شما به دنبال لایسنس نرم افزاری با توجه به تعداد هسته ها هستید، با این محصول عملکرد بهتری بر حسب تعداد هسته خواهید داشت.

و حالا قبل از این که سخن پایانی را برای شما بیان کنیم، می خواهیم تا در مورد موقعیت محصول اینتل زئون گلد سری 6240 در بازار با شما کمی بحث کنیم.

موقعیت Intel Xeon Platinum 8253 در بازار

هر محصول جدیدی که توسط شرکت های تولید کننده ی سی پی یوها مانند اینتل و AMD تولید می شود، باید که در بازار با محصولات دیگر رقابت کند. این رقابت با توجه به ویژگی هایی مختلفی مانند تعداد هسته های محصول خواهد بود که محصول مورد نظر نسبت به دیگر سی پی یوها خواهد داشت. برای همین است که نمی توان گفت که یک سی پی یو می تواند بدون توجه به کیفیت آن و عملکرد آن نسبت به دیگر سی پی یوها در بازار برای خرید انتخاب شود. از طرف دیگر، برای مثال در مورد محصول زئون گلد 6240 مانند هر سی پی یوی دیگری لازم است که با دیدن ارزش آن در یک پلتفرم، نسبت به خرید آن اقدام نمود.

مقایسه ی Intel Xeon gold 6240  با دیگر محصولات اینتل

اگر شما به دنبال سرعت کلاک بالاتر و تعداد هسته های کمتری نسبت به سی پی یوی اینتل زئون گلد سری 6230 می گردید، محصول Intel Xeon gold 6240 برای انتخاب شما کاملا عاقلانه به نظر می رسد. این سی پی یو، دارای قیمت مناسب تری در هر هسته * سرعت کلاک  نسبت به محصولات Intel Xeon gold 6242 و intel Xeon gold 6238 می باشد. برای این که خود شما قادر به بررسی این قیمت ها و مشخصات مربوط به محصولات اینتل زئون باشید، ما در این جا جدولی از این محصولات و قیمت های آن ها را فراهم کرده ایم که شما را قادر به تحلیل این قطعه ها و عملکرد هر تراشه می کند.

نقد و بررسی و بنچمارک سی پی یو Xeon Gold 6240

در این زمان، می توان گفت که این SKU است که برای ما یک تعادل را در زمینه ی عملکرد بر هسته و ظرفیت چند نخی فراهم کرده است و این برای ما معانی زیادی را به همراه دارد تا در انتخاب خود از آن ها بهره ببریم.

سه نوع محصول متفاوت اینتل در زمینه ی سی پی یوهای Intel Xeon gold 6240 SKU در ادامه برای شما شرح داده شده است.

  • سی پی یوی Intel Xeon gold 6240M: این محصول توان پشتیبانی از مموری های متوسط تا ظرفیت 2 ترابایت حافظه را دارد (بالاتر از 1 ترابایت در قطعه هایی که ما تست کردیم.)
  • سی پی یوی Intel Xeon gold 6240L: این محصول از حافظه های بزرگی پشتیبانی می کند که ظرفیت پشتیبانی از حافظه ای تا 4.5 ترابایت را دارد.
  • سی پی یوی Intel Xeon gold 6240Y: این محصول دارای ویژگی های فناوری منتخب سریع اینتل است که اجازه ی یک سفارشی سازی در زمینه ی هسته های محاسباتی و سرعت کلاک را در یک SKU ی خاص برای مشتری ها فراهم می کند.

ما فکر می کنیم که اکثر فروش ها که در بازار این محصولات وجود دارد مربوط به سی پی یوهای استاندارد Intel Xeon gold 6240 خواهد بود. و این بسیار خوب است که اینتل دارای چند نوع سی پی یو برای استفاده در حالت های مختلف از سری محصولات Intel Xeon gold 6240 می باشد. این امر خریداران را قادر به انتخاب بهترین گزینه که متناسب با نیازمندی های آنان است می کند.

مقایسه ی سی پی یوی Intel Xeon gold 6240 با محصولات AMD EPYC

در ادامه مقاله نقد و بررسی و بنچمارک سی پی یو  Xeon Gold 6240 به مقایسه با پردازنده های AMD EPYC می پردازیم. ما در حال نوشتن این متن درست قبل از رونمایی از نسل بعدی سی پی یوهای AMD هستیم که در سال های 2019 و 2020 عرضه می شوند. برای همین می توان با نتایجی که در این جا مشاهده شد، گفت که اینتل محصولات خود را برای رقابت با این محصولات آماده کرده است و به خوبی به آپدیت آن ها پرداخته است. برای همین است که محصولات اینتل توان رقابت بیشتری با محصولات AMD بر حسب قیمت و قیمت-عملکرد در بازار خواهند داشت.

در مقایسه با نسل موجود محصولات AMD EPCY 7001، محصول Intel Xeon gold 6240 حتی با دارا بوده 18 هسته هم توان همراهی با محصولات AMD EPCY 7401 با 24 هسته را دارد. و امکان استفاده از آن در ورک لودهای مختلفی وجود دارد. این امر یک نتیجه ی خوبی است که در تست های ما قابل مشاهده بود، اگرچه با این وجود هنوز قیمت محصول ECPY 7401 که توسط AMD با بازار عرضه شده است کمی کمتر از محصول اینتل است.

با نگاهی به نسل سی پی یوهای AMD ECPY 7002، ما فکر می کنیم که این محصول یک تولید بسیار مخصوص از این شرکت باشد. با دارا بودن 64 هسته بر سوکت، AMD بر آن است تا به تجمیع ویژگی های چندین سرور Intel Xeon gold 6240 در یک ماشین dual-socket AMD EPYC 7002 بپردازد. در حالی که در زمان نوشتن این متن، 18 هسته برای یک سی پی یو دارای توان محاسباتی خوبی است، وقتی که محصولات 64 هسته ای نسل چهارم PCIE وارد بازار شوند، برای محصولات اینتل نیاز به تعداد بیشتری سوکت برای دست یافتن به عملکردی مشابه با جدید ترین نسل AMD در میان محصولات و سی پی یوهای موجود در بازار می باشد.

سخن پایانی

در کل می توان گفت که سی پی یوی Intel Xeon gold 6240 دارای ترکیبی از تعداد مناسب هسته و سرعت کلاک بالا است. برای میزبانی از STH web و اپلیکیشن های مانند آن، ما فکر می کنیم که Intel Xeon gold 6230 یک مدل عالی است. اما اگر شما نیاز به سرعت کلاک بالاتر دارید، به شما باید بگوییم که اینتل زئون گلد 6240 یک انتخاب بی نظیر برای شما خواهد بود.

در مقایسه با اینتل زئون گلد 6230، و محصولات دارای سگمنت های پایین تر در بازار، زئون گلد 6240 توجه کمتری در بازار نسبت به اینتل زئون گلد 6140 که نسل قبلی آن بوده است به خود جلب کرده است. این یکی دارای 300 مگاهرتز بیس بیشتر و 200 مگاهرتز توربو کلاک بالاتر است اما هسته های هر دو 18 تا است. در هر صورت اگر شما از مشتری های گلد 6140 بوده اید و ازآن رضایت داشتید، حرکت به سمت استفاده از زئون گلد 6240 یک حرکت مثبت است که برای شما ارزش 10 وات TDP بالاتر را هم به همراه دارد. امیدوارم مقاله نقد و بررسی و بنچمارک سی پی یو  Xeon Gold 6240 رضایت شما را جلب کرده باشد.