تشخیص رم تقلبی و اصلی
تشخیص رم تقلبی و اصلی

حافظه های رم از حساس ترین قطعات در یک سرور هستند که باید کاملا بدون خطا کار کنند تا سرور با پایداری و آپتایم 100 درصدی به کار خود ادامه دهد. اما بازار رقابتی در کشورهای دنیا باعث شده تا بسیاری از شرکت های زیر زمینی قطعاتی را کپی برداری نموده و به گونه ای آن را طراحی و ارائه می کنند که از لحاظ ظاهری به سختی می تواند اصل و تقلبی را تشخیص داد. در این مقاله کوتاه قصد داریم به مبحث تشخیص رم تقلبی و اصلی بپردازیم.

توصیه اول: از جای معتبر خرید کنید

روزانه پارت های مختلفی از رم و دیگر قطعات از چین و دبی وارد کشور می گردد. این موارد شامل کالای استوک و کالای آکبند می باشد. متأسفانه چه در استوک که با نام اجناس اروپایی و امریکایی وارد بازار می شود و چه در نوع آکبند ، اجناس تقلبی وجود دارند. اما اغلب اوقات ممکن است امکان یا زمان لازم برای تشخیص رم تقلبی و اصلی را نداشته باشید. لذا در این مواقع بهترین کار خرید از فروشنده معتبر است که افراد دیگری وی را تایید و یا قبلا با وی همکاری داشته اید.

توصیه دوم: رم بدون هلوگرام شرکتی نخرید

خرید رم ارجینال hp

برای اینکه یک گام در تشخیص رم تفلبی و اصلی جلو باشید، توجه کنید که رم خریداری شده دارای هلوگرام شرکتی باشد. بر فرض اگر از برند HP خرید می کنید حتما چک کنید که هلوگرام اصلی شرکت اچپی که مشابه آن را در تصویر بالا مشاهده می کنید، بر روی رم وجود داشته باشد. متاسفانه فروشندگان بسیاری رم های تقلبی را که بدون هلوگرام هستند به بهانه های مختلفی چون; “ّبرای اینکه از گمرک رد کنیم آن را کنده ایم، یا به خاطر جلوگیری از تحریم های شرکت اچ پی بدون هلوگرام آورده ایم و…” صحبت های این چنینی سعی در خام کردن شما خواهند داشت.

لذا توجه داشته باشید که این عذر و بهانه ها صرفا برای فروش اجناسشان است و پس از فروش نیز هیچ مسئولیتی قبول نمی کنند.

توصیه سوم: با فاکتور و گارانتی بخرید

هر چند که قطعات خود دارای گارانتی شرکتی می باشند اما بهترین کار این است که از فروشنده نیز مدت گارانتی بخواهید. اگر شرکتی داخلی آن را گارنتی کرده بوده که هیچ اما اگر جنس کاملا بدون گارانتی داخلی ارائه میشود، مسئله را با فروشنده مطرح کنید و از وی بخواهید آن را برای مدتی گارانتی کند. بعنوان مثال رم های ارائه شده توسط کیهان سرور، تا شش ماه گارانتی دارند و همچنین با هلوگرام اصلی ارائه میگردند. لذا اگر قصد خرید رم سرور دارید حتما از مشاوره رایگان کارشناس فروش استفاده نمایید.

توصیه چهارم: توجه به جزئیات ظاهری و کیفیت برد رم

یکی از بهترین روش های تشخیص رم تقلبی از اصلی این است که به کیفیت ساخت آن دقت کنید. رم های تقلبی اکثرا از بردهای سبز خیلی روشن و بسیار نازک استفاده می کنند که به راحتی با یک سرچ سریع در گوگل و یافتن تصویر مدل مشابه متوجه تقلبی بودن آن خواهید شد.

یادتان باشد شما قرار است رم ها را برای سرور خود یا مشتریان خود خریداری نمایید. حفظ سلامت اطلاعات سرور اولین و بزرگترین وظیفه شماست. لذا توصیه های بالا را جدی گرفته و در خرید خود نهایت وسواس را به خرج دهید.