تفاوت بین حافظه های با کیفیت عالی (پریمیوم) و عمومی
تفاوت بین حافظه های با کیفیت عالی (پریمیوم) و عمومی

در هنگام ارزیابی حافظه های مختلف، احتمالا شما با تعداد زیادی از فروشندگان، برندها و قیمت های متفاوتی مواجه خواهید شد. شاید در نگاه اول تشخیص تفاوت بین حافظه ها مشکل باشد اما شما باید از تفاوت بین حافظه با کیفیت عالی (پریمیوم) و عمومی آگاه باشید تا بتوانید نوع مناسبی از حافظه را برای سیستم خود انتخاب کنید. در اینجا شما می توانید تفاوت حافظه با کیفیت عالی (پریمیوم) و عمومی را مطالعه بفرمایید.

حافظه های پریمیومحافظه های عمومی
تمام ماژول ها و قطعات تحت تست عملکردی قرار می گیرند

اغلب از قطعاتی که قبلا استفاده شده است استفاده می شود و استانداردهای کنترل کیفیت دقیق در نظر گرفته نمی شود.

تمام ماژول ها، قبل، در طی و بعد از تولید تست می شوند تا اطمینان حاصل شود که مشخصات عملکردی و سازگاری را برآورده می کنند.

قطعات تولیدکنندگان مختلفی استفاده می شود و فرایندهای تست اغلب با یکدیگر هماهنگ می شوند و سطح اطمینان ناشناخته ای ایجاد می شود

قطعات به طور کلی از تولید کننده یکسانی تامین می شودقطعات و / یا ها  PCB ها غالبا توسط تولیدکنندگان قراردادی فرعی تولید می شوند و استانداردهای بهینه تست قطعات و ماژول رعایت نمی شود.
ماژول های مونتاژ شده کاملا تست می شوند.

ماژول های مونتاژ شده اغلب تنها در مادربردهای آزمایش می شوند و بیشتر مستعد خرابی و عملکرد نامناسب هستند.

 

به عنوان ماژول های Tier I یا ماژول های با کیفیت عالی در نظر گرفته می شوند.

 

به عنوان ماژول های tIER ii یا حافظه های عمومی در نظر گرفته می شوند.

Crucial که یک برند Micron است یکی از بزرگترین تولیدکنندگان حافظه در جهان است که تنها حافطه های پریمیوم یا با کیفیت بالا را به فروش می رساند. تمام ماژول های این برند با JEDEC سازگار است و طبق استانداردهای بسیار دقیقی ساخته می شود. این در حالی است که حافظه های این برند نسبت به برندهای دیگر کمی گرانتر است اما کیفیت ماژول ها کاملا حفظ می شود و قابلیت اطمینان و عملکرد سیستم خارق العاده ای را در اختیار شما قرار می دهد. هنگامی که این حافظه ها را برای خرید انتخاب می کنید از این بابت که کالا تست شده هستند خیالتان راحت است.