نقد و بررسی سرور HPE ProLiant DL380 Gen7
نقد و بررسی سرور HPE ProLiant DL380 Gen7

سرور HPE ProLiant DL380 Gen7 یک سیستم سروری با دو پردازنده اینتل زئون و رکمونت 2U است که دارای ظرفیت ذخیره سازی و پتانسیل توسعه عالی می باشد. کنترلر ILO3 اچ پی مدیریت کنترل از راه دور سریعی را ارائه می دهد و به ویژگی های پیشرفته عیب یابی دسترسی دارد. هر چند صحبت کردن از سرور های اچ پی Gen7 در سال 2019 کمی دیر است اما هنوز بسیاری از مشتریان و کاربران سرور های اچ پی از آنها استفاده میکنند و در ایران نیز بیش از 30 درصد کاربران از خدمات سرور HPE ProLiant DL380 Gen7 بهرمند هستند. با کیهان سرور همراه باشید تا با نقد و بررسی سرور HPE ProLiant DL380 Gen7 به خصوصیات فنی آن آشنا شویم.

نقد و بررسی سرور HPE ProLiant DL380 Gen7

سرور HPE ProLiant DL380 Gen7 دارای عملکرد بالا، انعطاف پذیری و قابلیت ذخیره سازی قابل توجهی است. این سیستم دارای قابلیت های مدیریت پیشرفته سرور است و کنترلر HPE iLO3.0 امکان دسترسی از راه دور را که تقریبا 8 برابر سریعتر از نسل های قبلی است را فراهم می آورد. پردازنده های سری 5600 زئون اینتل به طور خودکار عملکرد سرور را مطابق با نیاز برنامه کاربردی تنظیم می کند و به طور هوشمندانه ای برق مصرفی را تنظیم می کند. برای خرید انواع سی پی یو های سری 5600 به بخش پردازنده های سروری در بخش محصولات کیهان سرور مراجعه کنید. شما میتوانید پردازنده های Intel® Xeon® X5600 و Intel® Xeon® L5600 و Intel® Xeon® E5600 را در سرور کارکرده dl380 g7 استفاده کنید.

عملکرد سرور DL380 Gen7

این سیستم می تواند از حداکثر دو پردازنده دو هسته ای 5503 زئون اینتل پشتیبانی می کند و یا می توان سری های شش هسته ای، چهار هسته ای یا دو هسته ای 5600 زئون اینتل استفاده کرد و فناوری توربو بوست اینتل از انرژی موجود برای افزایش فرکانس پردازنده برای عملکرد سریعتر استفاده می کند.

نقد و بررسی سرور HPE ProLiant DL380 Gen7

ظرفیت حافظه در سرور DL380 Gen7

در پیکربندی دو پردازنده ای، سرور HPE DL380 Gen7 از 12 ماژول حافظه DDR3 که در سرعت حداکثر 1333 مگاهرتز اجرا می شود پشتیبانی می کند. با استفاده از ماژول های حافظه رجیستر شده (RDIMM ) رم 32 گیگابایتی همه 12 اسلات پر می شوند و سیستم می تواند از حداکثر 384 گیگابایت حافظه در پیگربندی دو پردازنده ای پشتیبانی کند. حافظه بافر نشده (UDIMM) در این سیستم برای برنامه هایی که به حافظه کمی نیاز دارند پشتیبانی می شود و تنها با استفاده از ماژول های حافظه 2 گیگابایتی حداکثر از 48 گیگابایت پشتیبانی می کند. –

  • ترکیب انواع مختلف ماژول های حافظه پشتیبانی نمی شود.

قدرت ذخیره سازی سرور HPE ProLiant DL380 Gen7

در این سیستم از حداکثر 16 بی هارد SFF SAS Hot Plug پشتیبانی می شود اما این پیکربندی از بی درایو نوری پشتیبانی نمی کند. علاوه بر این برای مدیریت تری HD ثانویه کارت PCIe توسعه دهنده Smart Array یا Smart SAS مورد نیاز است. در پیکربندی تک پردازنده ای، این سیستم می تواند از حداکثر 8 بی هارد SFF SAS Hot Plug همراه با یک بی درایو نوری باریک پشتیبانی کند. حداکثر ظرفیت ذخیره سازی 24 ترابایتی با یک تری (سینی یا همان کیج جلویی سرور) حاوی شش بی هارد LFF فراهم می شود اما این پیکربندی از درایو نوری پشتیبانی نمی کند.

نقد و بررسی سرور HPE ProLiant DL380 Gen7
سوکت و هیت سینک پردازنده های سرور HPE ProLiant DL380 Gen7

توسعه HPE ProLiant DL380 Gen7

یک کارت رایزر می تواند از 3 اسلات PCIe و کارت رایزر دوم می تواند از 3 اسلات اضافی برای پشتیبانی از حداکثر شش اسلات توسعه پشتیبانی کند. هر دو رایزر اصلی و دوم دارای گزینه هایی برای ترکیب اسلات های PCIe و PCI-X می باشد.

مدیریت و کنترل سرور

کنترلر HPE iLO3 سرویس های رسانه مجازی سه برابر سریعتر از کنترلر iLO2.0 را ارائه می دهد و در حالا حاضر مدیریت از راه دور 8 برابر سریعتر از قبل است. این سیستم انواع مختلفی از ابزارهای مدیریتی پیشرفته مانند پلی بک ویدیو و قابلیت های مدیریت انرژی را با ارتقای لایسنس ارائه می دهد. گزارش های دقیق و مفصل در مورد مدیریت دارایی و عملکرد سرور در رابط کاربری مرورگر هوشمند ارائه می شود و نرم افزار HPE Insight Control برای ساده سازی مدیریت سرور ارائه شده است.

نقد و بررسی سرور HPE ProLiant DL380 Gen7

خلاصه و نتیجه گیری

سرور HPE ProLiant DL380 Gen7 با عملکرد بالا، گزینه های توسعه انعطاف پذیر و ظرفیت بزرگ حافظه داخلی در یک شاسی 2U طراحی و ساخته شده است. پردازنده های سری 5600 زئون از فناوری Hyper-Threading اینتل پشتیبانی می کنند تا توان پردازشی بالاتر و بهره وری انرژی بیشتر را ارائه دهند. فناوری Sea of Sensors اچ پی 32 حسگر حرارتی هوشمند را به سیستم اضافه می کند تا به طور خودکار سرعت فن را در شاسی کاهش دهد و در مصرف انرژی و هزینه ها صرفه جویی کند در حالی که این قابلیت باعث افزایش عملکرد سرور می شود.