6 تا از بهترین ورک استیشن های HP برای اجرای نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی
6 تا از بهترین ورک استیشن های HP برای اجرای نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی

آیا با بهترین ورک استیشن های HP برای اجرای نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی آشنایی دارید؟ صنعت طراحی و مدل سازی سه بعدی در حال پیشرفت است. این رندرهای دیجیتالی برای ایجاد همه چیز از ایجاد طراحی آپارتمان مناسب تا ساخت بازی های ویدیویی انجام می شود تا واقعی تر به نظر برسند. نمایش های تلویزیونی که تماشا می کنیم بدون جلوه های سه بعدی معنا نخواهند داشت.

 برای مثال در Game of Thrones اشیاء سه بعدی را می توان به راحتی در جلوه های مجازی از اژده ها تا صحنه های نبرد مشاهده کرد. در مقاله امروز کیهان سرور بهترین ورک استیشن های HP برای متخصصان مدل سازی سه بعدی لیست شده است اما اول باید کمی در مورد آنچه که خریداری می کنیم اطلاعاتی بدست اورید.

نحوه خرید ورک استیشن برای اجرای نرم افزار مدل سازی سه بعدی

با وابستگی زیاد به صنعت سه بعدی؛ این حس وجود دارد که فناوری نیاز به بصری شدن و سازگاری دارند. به همین دلیل است که بسیاری از محبوب ترین ورک استیشن های استفاده شده در حرفه سه بعدی سازی ایجاد شده اند تا در اغلب موارد گسترش و قابل ارتقاء باشند. یک دستگاه ایده آل به طور معمول باید شامل موارد زیر باشد:

  • هسته های متعدد و بیش از 16 نخ
  • حافظه بالا
  • ذخیره سازی زیاد
  • مادربردهایی که دارای اسلات های اضافی هستند تا توسعه را ساده تر کنند
  • ابزارهای کمکی برای اشتراک گذاری پروژه ها با دیگران

اینکه طراح سه بعدی از Nuke 3D, AutoDesk 3D یا هریک از محصولات SolidWorks 3D استفاده می کنند الزامات مورد نیاز در سراسر برد باید کاملا استاندارد باشد. یک کامپیوتر سه بعدی قابل اعتماد باید سریع، قدرتمند، بدون سر و صدا و قابل توسعه باشد.

رندر سه بعدی از یک مقدار باور نکردنی منابع محاسباتی استفاده می کند، به همین دلیل به طور سنتی به یک دستگاه تجاری برای انجام کارهای بیشتر نیاز خواهید داشت. حتی وقتی ما به امکانات 4D و واقعیت مجازی می پردازیم؛ شرکت اچ پی از طریق محصولات خود الزامات صنعتی را بر طرف می کند.

هر یک از سیتم های اچ پی با همکاری کارشناسان نرم افزارهای سه بعدی طراحی شده اند. علاوه بر این، این سیستم ها ساخته شده اند تا ترکیب یکپارچه ای از کارهای استریو و کار در خانه را به صورت منسجم ارائه دهد.

با استفاده از نرم افزار ZCentral Remote Boost طراحان سه بعدی می توانند از راه دور روی طیف گسترده ای از پروژه ها کار کنند و با تیم های مجازی همکاری کنند. تغییر اندازه پویا به شما امکان می دهد تا در خانه با دستگاه دیگری کار کنید، سپس با سخت افزار متمرکز که بقیه اعضای تیم در جای دیگر استفاده می کنند، همگام سازی را انجام دهند.

حتی از طریق اتصالات ضعیف، قابلیت HP Velocity می تواند تاخیر را بهبود ببخشد، بر ترافیک شبکه غلبه کند و اکثر دستگاه ها امکان اتصال و اشتراک را می دهد. پیشرفته سازی پیشرفته فیلم (AVC) پیکسل هایی را در اندازه مناسب ارسال می کند تا فریم ریت را در بهترین حد خود نگه دارد. بدون داشتن زیرساخت های اضافی برای خرید یا ایجاد، ZCentral Remote Boost جزو یمی از بهترین قسمت های سیستم های  HP Z است. با توجه به اینکه مدل سازی های سه بعدی یکی از مهمترین دلایل خرید ورک استیشن ها است جای تعجبی ندارد که ما مدل های زیر را لیست کنیم.

ورک استیشن میکرو تاور HP EliteDesk 705 G4

حتی با یک بودجه محدود می توانید از ورک استیشن HP لذت ببرید. HP EliteDesk 705 G4 یک ورک استیشن دسکتاپ با اندازه کوچک است و گزینه های قابل تنظیم بسیاری برای انواع نیازهای هنرمندان دارد و در صورت پیکربندی با مشخصات قوی تر، عملکرد بدون تاخیر را ارائه می دهد.

برای کار با برنامه های سه بعدی خیالتان راحت باشد چونکه این ورک استیشن 8 هسته کامل و 16 نخ را در یک پردازنده 3.2 گیگاهرتزی AMD Ryzen Pro 2700 ارائه می دهد و در کنار آن می توانید از کارت گرافیک AMD Radeon RX 580 استفاده کنید. این سیستم همچنین دارای حداکثر حافظه 64 گیگابایتی است که برای رندر کردن و مدل سازی ها ضروری است. ظرفیت هارد SSD این دستگاه 512 گیگابایت است و با این حجم ذخیره سازی مطمئن باشید که پروژه های خود را به راحتی ذخیره خواهید کرد.

هنگامی که دامنه کار شما رشد می کند؛ ورک استیشن اچ پی را می توانید از طریق 4 بی، 4 اسلات و 2 اسلات M.2 به همراه پورت های قابل تنظیم برای لوازم جانبی توسعه دهید. مانند سایر دستگاه های HP به لطف قابلیت امنیتی اچ پی می توانید سیستم خود را از تهدیدات در امان نگه دارید.

ورک استیشن میکرو تاور HP EliteDesk 705 G4

ایستگاه کاری HP Z2 workstation

برای افرادی که تازه وارد این صنعت شده اند با برای مدل سازی سه بعدی به یک ورک استیشن دسکتاپ مقرون به صرفه نیاز دارند، ورک استیشن Z2 اچ پی یک انتخاب عالی است. این دستگاه قدرتمندترین ایستگاه کاری رده پایین در جهان است و می تواند برنامه های Autodesk و SolidWorks را به خوبی اجرا کند.

برای بهترین توصیه می کنیم که از بهترین کارت های گرافیک مانند NVIDIA® Quadro® P5000 با 16 گیگابایت حافظه اختصاصی استفاده کنید. شما همچنین می توانید از یک پردازنده چند منظوره تقویت شده مانند پردازنده های Intel® Xeon® E-2144G یا پردازنده های نسل 7 یا 8 اینتل Core™ i7/i8 استفاده کنید.

ورک استیشن میکرو تاور HP EliteDesk 705 G4

با همکاری و تعامل مناسب بین کارت گرافیک و پردازنده ها می توانید از مادربرد revamped در این ورک استین استفاده کنید و سرعت رندر را به حداکثر برسانید. حافظه دو کاناله 64 گیگابایتی همچنین برای کاهش سرعت تاخیر و به پایان رساندن پروژه های پیچیده ایده آل است. بعلاوه با داشتن یک هارد 16 ترابایتی می توانید بهتری کارهای خود را به صورت محلی ذخیره کنید و از آپلود کرده فایل های حجیم در محیط های ابر جلوگیری کنید. ورک استیشن ایستاده HP Z2 workstation فوق العاده متنوع هستند و ده ها گزینه برای شخصی سازی دارند. همیشه می توانید کارت های گرافیکی را تعویض کنید، حافظه را تقویت کنید و یا قدرت پردازشی را افزایش دهید. به لطف ماژول های انعطاف پذیر I/O و دسترسی ساده به مادربرد، سرمایه گذاری شما می تواند به بهترین شکل ممکن انجام شود.

کامپیوتر دسکتاپ HP Z4

شخصی سازی کلید اصلی کار هر یک از این دسکتاپ های HP Z است، اما همچنین بروزرسانی از طریق سیستم شماره گذاری شده برای این سری ساده است. برای کسانی که می خواهند قدرت بیشتری را بدست بیاورند، ورک استیشن Z4 اچ پی یک انتخاب قدرتمند است. این ایستگاه کاری دارای کلیه مواردی است که شما در مورد HP Z2 دوست داشتید اما از قابلیت های بیشتری برای مدل سازی فشرده سه بعدی برخوردار است. همچنین محبوبترین ورک استیشن سطح پایه می باشند.

ورک استیشن میکرو تاور HP EliteDesk 705 G4

مانند سایر ورک استیشن های HP Z، این دستگاه قدرت زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. این دستگاه شامل سیستم عامل ویندوز 10 پرو، پردازنده های قدرتمند (از جمله پردازنده های 18 هسته ای Intel Xeon W) است. همراه با کرات گرافیک NVIDIA Quadro RTX 60 شما می توانید به سرعت کارهای سه بعدی CAD خود را مانند رندر کردن و شبیه سازی انجام دهید. از آنجا که این کار برای انجام فرآیند های فشرده مانند یادگیری ماشین ساخته شده است، مشکلی برای اجرای پروژه های سه بعدی نخواهید داشت.

ورک استیشن لپ تاپ HP ZBook 17

اگر فکر می کنید که ورک استیشن های دسکتاپ تنها گزینه برای طراحی سه بعدی است اشتباه می کنید. اچ پی بسیاری از ایستگاه های کاری را به چالش کشیده است. HP ZBook 17 برای ایجاد و ویرایش، ارائه و اشتراک گذاری به صورت همزمان ارائه شده است و با صفحه نمایش 17 اینچی که دارد هر پیکسل را به روشی که قرار بود دیده شود ارائه می دهد.

ورک استیشن میکرو تاور HP EliteDesk 705 G4

بدنه ای محکم که برخی از بهترین مشخصات عملکردی را ارائه می دهد که شامل پردازنده نسل نهم Intel Core i9 است (البته پردازنده زئون اینتل هم موجود است). کارت گرافیک NVIDIA Quadro RTX به شما کمک می کند تا طرح های خود را به راحتی مشاهده کنید و همچنین از گرمای بیش از حد و ایجاد سر و صدای جلوگیری می کند. در حالی که ورک استیشن HP ZBook 17 دارای بیش از 50 میلیون تنظیمات سفارشی است لازم نیست نیاز های آینده خود را به درستی بشناسید. حتی بدون ابزار این دستگاه به راحتی قابل ارتقاء است.

ورک استیشن HP Z6

با سرعت بیشتر و عملکرد بالا در خط تولید HP Z، ورک استیشن HP Z6 مشخصات حتی بهتری را به ارمغان می آورد. در حالی که تمام مدل های HP Z قابل ارتقاء هستند، HP Z6 با چشم اندازی برای کارهای آینده طراحی و مهندسی شده است. اگر این سیستم را انتخاب کنید می توانید از عهده پاسخگویی به نیازهای طراحی امروز و همچنین اطمینان از اینکه می توانید عملکرد را برای برآورده کردن خواسته های نرم افزاری آینده سفارشی سازی کنید اطمینان حاصل کنید. شما می توانید از میان پردازنده ها؛ کارت های گرافیک اضافی، حافظه بیشتر برای بدست آوردن تجربه های بدون تاخیر انتخاب داشته باشید.

ورک استیشن میکرو تاور HP EliteDesk 705 G4

HP Z6 دارای 48 هسته پردازشی با گرافیک و حافظه برای پشتیبانی از آنها می باشد، علاوه بر این یک منبع تغذیه 1000 واتی برای ادامه کار وجود دارد. فقط تصور کنید که چه کاری با 384 گیگابایت رم می توانید انجام دهید. هارد 36 ترابایتی به شما اطمینان می دهد که می توانید تا زمانی که به فضای ذخیره سازی نیاز دارید از آن استفاده کنید.

ورک استیشن HP Z8

و حالا یک ورک استیشن HP Z وجود داردکه بر موارد قبلی حاکمیت می کند. HP Z8 برای کسانی که می خواهند با حداکثر سرعت و کارایی مستقیم به سمت رده بالاترین کلاس حرکت کنند، انتخاب ایده آلی است.

این سیستم تمام قابلیت های حاکم در سایر مدل ها را به خود اختصاص می دهد تا آنها را به بالاترین حد ممکن ارتقاء دهد. هر چه نرم افزار یا برنامه مورد نیاز صنعت شما وجود دارد ورک استیشن HP Z8 به راحتی اجرا می کند. از قدرتمندترین ورک استیشن جهان چه انتظاری می توانید داشته باشید؟ این سیستم شبیه سازی، یادگیری پیچیده ماشین و ویرایس فیلم های 8K و هر کار سه بعدی را به راحتی انجام می دهد چون دارای 56 هسته پردازشی، 3 ترابایت رم پر سرعت، 48 ترابایت هارد محلی و کارت گرافیک NVIDIA Quadro RTX 8000 است.

ورک استیشن میکرو تاور HP EliteDesk 705 G4

از آنجا که این دستگاه برای ارائه نرم افزارهای پیشرو در یادگیری مایشن، ویرایش فیلم و مهندسی دارای مجوز است برای سخت ترین کارهای شبیه سازی سه بعدی طراحی شده است.

لوازم جانبی

در حالی که انتخاب دستگاه مناسب مهمترین کاری است که برای اهداف سه بعدی خود باید انجام دهید، فراموش نکنید که لوازم جانبی را هم مد نظر داشته باشید. ماوس قابل اعتماد برای کلیک کردن روی جزئیات بسیار مهم هستند. مانیتورها یا صفحه نمایش ها هم برای دیده شدن خلاقیت شما ضروری هستند. نمایشگرعای HP Z مانند HP Z24nf از اندازه صفحه نمابش 23.8 اینچ برخوردار است و رنگ های طبیعی را ارائه می دهد. قابلیت های کامل همراه با کیفیت بالای FHD باعث می شود تا پروژه های شما با بهترین وضوح دیده شوند.

ورک استیشن میکرو تاور HP EliteDesk 705 G4

نتیجه گیری

قبل از شروع خرید بهترین ورک استیشن برای مدل سازی و طراحی های سه بعدی، باید در نظر داشته باشید که بین ورک استیشن های قابل حمل و لپ تاپ چه تفاوتی وجود دارد. تمام قابلیت های مورد استفاده در دستگاه جدید خود را بررسی کنید و واقعیت های مربوط به تغییر فناوری را رد نکنید. بهتر است همیت حالا قدرت پردازشی بیشتری داشته باشید تا بعدها پشیمان نشوید.