ویزاردهای سرپرستی (Administrative Wizards)

ویزاردهای سرپرستی (Administrative Wizards)



ویزاردهای سرپرستی (Administrative Wizards) به ما در مدیریت آسان ساختارهای شبکه و اینترنت کمک میکند. ویزاردهای سرپرستی (Administrative Wizards) این امکان را فراهم می آورند که بدون نیاز به اجرای برنامه های کاربردی مدیریتی، وظایف سرپرستی شبکه از قبیل افزودن کاربران جدید، افزودن گروه ها، اشتراک منابع، اتصال به چاپگرهای شبکه و سطح دسترسی به پرونده ها و… را به سهولت انجام دهید. جالب اینکه می توانید این اعمال را از طریق هر یک از ایستگاه های کاری مبتنی بر NT و حتی Windows 95  و ویندوز 98 انجام دهید و برای این کار نیاز به رفتن به محل کار را ندارید و می توانید وظایف سرپرستی خود را در منزل و از طریق خط تلفن انجام دهید.

ویزاردهای سرپرستی

ویزاردهای سرپرستی (Administrative Wizards) به ما این امکان را میدهند که با یک تغییرات جزئی و برنامه ریزی شده کلیه کاربران یک مجموعه اداری یا خصوصی را از طریق سیستم مدیریتی و یا حتی در منزل یا مسافرت کنترل کنیم. با این روش میشود دستگاه های جانبی را به شبکه و میز استفاده کاربران افزود یا از آن جدا کرد. امروز استفاده از این قابلیت به قدری افزایش یافته است که نمیتوان هیچ سازمان یا نهادی را بدون چنین سیستم های مدیرتی در نظر گرفت. حتی در منازل شخصی نیز سرپرست خانواده از این طریق در پی کنترل فضای مجازی و تجهیزات جانبی آن می باشد. برای مثال میتواند سطوح دسترسی اینترنت را برای اعضای خانواده محدود کند. یا برای مهمانان اینترنت را از طریق شبکه قابل دسترسی کرده بدون اینکه انها بتوانند به فایل های رده بنده یا محرمانه شما دسترسی داشته باشند. برای مثال میتوان از راه دور اتصال پرینتر به شبکه جهت استفاده کاربران را مدیریت کرد.

اشتراک گذاری پرینتر در شبکه


پرینترهای امروزی دو مدل ارتباطی دارند. یا مستقیما به کامپیوتر ما متصل می‌گردند که پرینترهای خانگی و بسیاری از پرینترهای موجود از این نوع ارتباط استفاده می‌کنند و یا قابلیت اتصال به شبکه را دارند (بصورت کابلی یا وایرلس). امروز قصد داریم آموزش گام به گامی را ارائه کنیم که بتوانید چاپگر خود را با دیگر کاربران درون شبکه به اشتراک بگذارید؛ به برخی از آنها اجازه استفاده و به برخی این اجازه را ندهید!

برای به اشتراک گذاری و اتصال پرینتر به شبکه ابتدا آن را روشن کرده و به کامپیوتر متصل نمایید. اگر کامپیوتر دارای پورت شبکه است میتوانید کابل شبکه را به آن اتصال دهید. سپس file and printer sharing را روشن کنید. در ویندوز ۷ داریم:
  • ابتدا به Control Panel\Network and Sharing Center\Advanced sharing settings بروید.
  • برروی فلش کوچک کنار current profile کلیک کنید تا تنظیمات باز شود.
  • file and printer sharing را پیدا کنید و آن را برروی حالت Turn on file and printer sharing قرار داده و در انتها تغییرات را ذخیره کنید.
  • الان باید پرینتر را به اشتراک بگذارید. اشتراک گذاری پرینتر
  • به منوی استارت بروید و برروی Devices and Printers کلیک کنید.
  • برروی پرینتری که می‌خواهید در شبکه به اشتراک گذاشته شود راست کلیک کرده و Printer properties را انتخاب کنید.
  • به سربرگ Sharing بروید و Share this printer را انتخاب کنید.

الان چاپگر شما در شبکه قابل دسترسی است و کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.
  • اضافه کردن پرینتر تحت شبکه
  • به منوی استارت بروید و Devices and Printers را انتخاب کنید.
  • برروی Add a printer کلیک کنید.
  • برروی Add a network, wireless, or Bluetooth printer کلیک و shared printer را انتخاب کنید.
  • در انتهای انجام این تنظیمات پرینتر شما در شبکه اضافه و قابل استفاده است.