نحوه نصب هارد SSD در کامپیوتر دسکتاپ
نحوه نصب هارد SSD در کامپیوتر دسکتاپ

با نصب هارد SSD در کامپیوتر دسکتاپ سرعت کلی سیستم شما افزایش پیدا می کند و زمان بوت شدن و بارگذاری برنامه ها کاهش پیدا می کند. هزاران نفر از افراد در تمام سنین و با سطح مهارت کامپیوتری مختلف موفق به نصب هارد SSD در کامپیوتر دسکتاپ خود شده اند. ما مطمئن هستیم که شما هم قادر خواهید بود هارد SSD را در کامپیوتر دسکتاپ خود نصب کنید. شما برای این فرآیند نیاز به یک هارد SSD، پیچ گوشتی و کتابچه راهنما دارید پس اجازه بدید مراحل نصب هارد SSD را برای شما توضیح دهیم.

انتقال اطلاعات به هارد دیسک جدید

اگر شما می خواهید اطلاعات هارد فعلی خود را انتقال دهید پیشنهاد می کنیم از نرم افزارهای کلون برای انتقال همه فایل ها از هارد فعلی به هارد جدید استفاده کنبد. برای نصب هارد SSD در سیستم مک مراحل نصب متفاوت است.

هشدار

  • الکتریسیته ساکن می تواند به قطعات سیستم شما آسیب بزند. باری محافظت از اجزای سیستم خود در مقابل الکتریسیته ساکن و در طول فرایند نصب، سطح فلزی بدون رنگ کیس خود را لمس کنید و یا قبل از دست زدن به سیستم خود از مچ بند ESD استفاده کنید. هر دو روش به صورت ایمن الکتریسیته ساکن بدن شما را تخلیه می کند.
  • برای محافظت از هارد SSD جدید خود کانکتورهای موجود در دستگاه را لمس نکنید.
  • هارد SSD را باز نکنید چونکه گارانتی محصول را لغو می کند.

دستورالعمل های نصب هارد SSD در سیستم دسکتاپ

اطمینان حاصل کنید که در یک محیط امن کار می کنید. برگونه کاغذ یا کیسه پلاستیکی را از محیط کار خود بردارید. لوازمی که نیاز دارید را تهیه کنید، یک هارد SSD دو و نیم اینچی، پیچ گوشتی، دفترچه راهنما

کامپیوتر را خاموش کنید. وقتی سیستم شما خاموش شد کابل های برق را جدا کنید. دکمه پاور را برای 5 ثانیه نگه دارید تا برق باقی مانده تخلیه شود.

نحوه نصب هارد SSD در کامپیوتر دسکتاپ

کیس کامپیوتر خود را باز کنید. برای انجام این کار می توانید از دفترچه راهنما استفاده کنید. اما کارسختی نیست کافیه پیچ های کیس را باز کنید و پنل ها را بکشید تا باز شود. به یک قسمت فلزی بدون رنگ دست بزنید تا اکتریسیته ساکن بدنتان تخلیه شود. با این کار شما از آسیب دیدن هارد و قطعات دیگر داخل کیس محافظت خواهید کرد.

نحوه نصب هارد SSD در کامپیوتر دسکتاپ

بی (BAY) هارد را پیدا کنید. برای اینکار می توانید به دفترچه راهنما مراجعه کنید.  اندازه بی را بررسی کنید. برخی از بی ها و هاردهای مکانیکی موجود از اندازه استاندارد SSD بزرگتر هستند. اگر در این موقعیت قرار گرفتید شما به یک مبدل هارد 3.5 اینچ به 2.5 اینچ احتیاج پیدا خواهید کرد. هارد قدیمی را بردارید . هر گونه کابلی که به آن متثل است را جدا کنید و براکت های متصل به آن را جدا کنید.

نحوه نصب هارد SSD در کامپیوتر دسکتاپ

حالا باید عکس مراحل بالا را برای اتصال هارد SSD جدید انجام دهید. برای نصب SSD به عنوان یک هارد دوم ( و نه هارد اصلی یا درایو بوت) از کابل SATA استفاده کنید و یک طرف انتهای کابل را به کانکتور SATA هارد وصل کنید و طرف دیگر هارد کابل SATA را به هارد SSD خود وصل کنید. بعد کابل پاور SATA را به منبع تغذیه وصل کنید . کابل را به هارد SSD وصل کنید.

نحوه نصب هارد SSD در کامپیوتر دسکتاپ

کیس کامپیوتر خود را ببندید و کابل های برق را وصل کنید و سیستم را روشن کنید. حالا شما می توانید از سرعت بوت و بارگذاری برنامه های کامپیوتر دسکتاپ خود لذت ببرید.