بررسی سرور HPE Apollo 4510
بررسی سرور HPE Apollo 4510

سرورهای آپولو اچ پی ای HPE Apollo از خانواده سرورهای با چگالی فزاینده (high-density) هستند که برای بهره وری و عملکرد بالا طراحی شده اند. این سرورها دارای رک های محاسباتی، ذخیره سازی، شبکه، پاور و خنک کننده، افزایش و کاهش مقیاس عملکرد نسبت به حجم تجزیه و تحلیل داده ها، ذخیره سازی موضوعات و محاسبه و عملکردی در حجم بالای کار می باشند. در این سرورها از سیستم خنک کننده آبی استفاده شده است که 1000 برابر کارآمد تر از سیستم خنک کننده هوا است که در محاسبات گروهی و در فضای ابری خصوصی دارای 2 برابر عملکرد بیشتر می باشد. سرورهای HPE Apollo دارای چگالی بهینه، کارایی بالا و مناسب برای سازمانهای مختلف است. با کیهان سرور همراه باشید تا با بررسی سرور HPE Apollo 4510 آشنایی بیشتری از آن پیدا کنیم.

بررسی سرور HPE Apollo 4510

HPE Apollo 4510 یک مامور ویژه در ذخیره سازی آبجکت object storage mission است. از مزایای این سرور میتوان به طراحی شاسی بسیار پیشرفته، ظرفیت ذخیره سازی بالا، سخت افزار یکپارچه، خنک کننده های قوی و قیمت خوب اشاره کرد. از معایب سرور HPE Apollo 4510 این است که Scality RING حداقل نیاز به شش سیستم 4510 دارد. قبل از معرفی و بررسی سرور HPE Apollo 4510 بهتر است به صورت تیتروار مشخصات سرور مورد نظر را ببینیم.

مشخصات سرور HPE Apollo 4510

  • شاسی: راک 4U
  • مدل سرور: HPE XL450 Gen9
  • پردازنده: دو عدد پردازنده 2.3GHz Intel Xeon E5-2650 v3
  • حافظه: 32 گیگابایت حافظه 2,133MHz DDR4 (حداکثر 1 ترابایت با LR-DIMM)
  • ذخیره سازی: دو عدد بی هارد SFF، 60 بی هارد LFF hot-swap (حداکثر 68 عدد LFF)
  • ریدکنترلر: RAID: Embedded Smart Array P244br, Smart Array P440 PCI-E
  • آرایه پشتیبانی شده: RAID0, 1, 10, 5, 50, 6, 60
  • توسعه: 4 عدد PCI-E (3 خالی)، FlexibleLOM
  • شبکه: دو عدد اترنت گیگابایت
  • منبع تغذیه: دو عدد منبع تغذیه 800 واتی hot-plug (حداکثر 4 عدد)
  • مدیریت: HP iLO4 Advanced

داده های بزرگ یا Big Data نیاز به راه حل های بزرگ دارد و اچ پی آخرین خانواده Apollo 4500 را به عنوان یک سرور رکمونت ارائه می دهد که ورک لودهای تحلیلی، ذخیره سازی و  فایل های انبوه را مورد هدف قرار داده است. در ابن بررسی منحصر به فرد ما سرور Apollo 4510 را مورد بررسی قرار می دهیم و آن را برای کاربردهایی مانند سرویس های ذخیره سازی وب و سرویس های اینترنتی، بکاپ هاست شده، تحویل محتوا و آرشیو کردن داده تست می کنیم.

بررسی سرور HPE Apollo 4510

مشتریان سرور قدرتمند HPE Apollo 4510

در ادامه مقاله ” بررسی سرور HPE Apollo 4510 ” به معرفی برخی از مشتریان اصلی سرور HPE Apollo 4510 میپردازیم. بیشتر این بدان معناست که اچ پی با تعداد از فروشندگان نرم افزار از جمله Scality, Cleversafe و Ceph را در لیست مشتریان خود دارد و معماری مرجعی را برای همه آنها ایجاد کرده است. Scality مهترین شریک تجاری HPE است چونکه به تازگی اعلام کرده است که با استفاده از سرور Apollo 4500 یک معامله را برای فروش مجدد نرم افزار ذخیره سازی اشیای RING عرضه خواهد کرد. اچ پی سرور 4510 را به عنوان یک پلت فرم برای توسعه و استقرار Exchange 2013 عرضه می کند. ظرفیت بالای 4510 در کوچکترین فضای رکمونت امکان مدیریت تعداد زیادی از میل باکس ها (mailboxes) را فراهم می آورد.

با یک گره سرور یکپارچه، 4510 نمی تواند برنامه های تجزیه و تحلیل داده های بزرگ (مانند Apache Hadoop) را مورد هدف قرار دهد. HPE بیان می کند که سرور Apollo 4530 بهتر از آن چیزی است که به عنوان سه گره سرور یکپارچه بکار رود و این بدان معناست که این سرور سریعتر است و می تواند از سه نسخه داده در یک شاسی پشتیبانی کند.

بررسی سرور HPE Apollo 4510

بررسی سرور HPE Apollo 4510

Apollo 4510 در واقع همان سرور ProLiant SL4500 است که مجددا مهندسی شده است و تغییر بزرگی که در آن به وجود آمده افزایش افزونگی از یک 4.3U غیر ستاندارد به یک 4U مرتب است و این تغییر بسیار مهمی است چونکه تراکم راک یک عامل بسیار مهم و ارزشمند است چونکه مراکز داده در حال حاضر می توانند 10 شاسی 4510 را در یک کابینت یا قفسه 42U قرار دهند و هنور هم 2U در بالای راک باقی می ماند.

ظرفیت ذخیره سازی در 4510 تقویت شده و این سرور می تواند 60 بی عمودی هارد hot-plug LFF در زیر درب و یک کیج 8 درایوی را در پشت سیستم داشته باشد. بی هاردهای 8 ترابایتی یک شاسی می تواند 544 ترابایت ذخیره سازی انبوه را در هر راک 42U یی داشته باشد. قدرت پردازش سرور ارتقاء یافته است و همچنین یک اسلات در سمت چپ پنل جلو با یک گره سرور XL450 Gen9 پر شده است. این سرور با وجود ابعاد جمع و جوری که دارد مشخصات و قیمت خوبی را به ما نشان داد که از مشخصات آن می توان به دو پردازنده 2.3GHz E5-2650 v3 Xeons، و 32 گیگابایت حافظه DDR4 که می تواند تا 1 ترابایت ارتقاء پیدا کند اشاره کرد. 4510 از یک گره سرور که به وضعیت Gen9 ارتقاء داده شده است پشتیبانی می کند.

ذخیره سازی زیاد در سرور HPE Apollo 4510

برد اصلی شاسی سرور، کارت توسعه و اتصالات ذخیره سازی را مدیریت می کند و حالا از هاردهای 12Gbps SAS پشتیبانی می کند. خنک سازی توسط 5 فن hot-plug که در پشت برد اصلی قرار دارد مدیریت می شود و انها را می توان در عرض 60 ثانیه تعویض کرد در غیر این صورت سیستم شروع به خاموش شدن می کند. این گره سرور دارای یک کنترلر تعبیه شده Smart Array B140i RAID است که از هاردهای SATA آینه سازی شده و استریپت شده پشتیبانی می کند. ما کارت کنترلر اختیاری Smart Array P244br را در اسلات اختصاصی که در جلوی سوکت پردازنده بود را داشتیم و هاردهای 12Gbps SAS پشتیبانی شده را اضافه کردیم.

برای ذخیره سازی این شاسی دارای 60 بی هارد LFF است که به صورت منظم در پنج ردیف و در زیر درب چیده شده اند. تمام درایوها با استفاده از کیج کارت توسعه قابل تعویض در پشت به برد اصلی وصل شده اند و با کارت Smart Array P440 RAID PCI-E که از آرایه های RAID6 و 60 و هاردهای SAS و SATA پشتیبانی می کند مدیریت می شود.

  • این سرور دارای 60 بی LFF است و می توان با یک کیج اضافی در پشت به 68 عدد ارتقاء پیدا کند.

اسلات های کیج 8 درایوی اضافی در بی عقب به طور مستقیم به برد اصلی وصل می شوند. اگر شما می خواهید ذخیره سازی خود را برای عملکرد بهتر تقسیم کنید شما می توانید کنترلر های Smart Array PCI-E بیشتری را اضافه کنید و هاردهای خاصی را به آنها تخصیص دهید. تمام 68 بی ذخیره سازی می توانند با چند کارت Smart Array RAID نصب شده در کیج توسعه شاسی مدیریت شوند.

بررسی سرور HPE Apollo 4510

توسعه و مدیریت HPE Apollo 4510

در مدل پایه کیج توسعه دارای 4 اسلات PCI-Express و دو پورت تعبیه شده اترنت گیگابایت است و دارای یک رابط بروز شده FlexibleLOM است که آداپتورهای پروفایل کم اچ پی، 10GbE و 40GbE را قبول می کند. سیستم ما دارای دو منبع تغذیه 800 واتی hot-plug است و فضای کافی را برای اضافه کردن دو منبع تغذیه دیگر را دارد. اچ پی همچنین منبع تغذیه های تتانیوم و پلاتنیومی را همراه با نشخه 1400 واتی ارائه می دهد، همه این منبع تغذیه ها فرم فکتور (اندازه) یکسانی دارند.

در مورد مدیریت سیستم از راه دور هیچ نگرانی وجود ندارد چونکه سرور 4510 دارای کنترلر iLO4 اچ پی است و در کیج قابل تعویض و کوچکی در پشت سیستم قرار دارد. همراه با پورت مدیریت اختصاصی شما می توانید لایسنس iLO4 Advanced را دریافت کنید، این لایسنس قابلیت هایی مانند کنترل کامل و از راه دور سیستم عامل و iLO Federation ( که امکان مدیریت چند سرور را از یک رابط کاربری مبتنی بر وب را فراهم می آورد) را ارائه می دهد.

  • کنترلر iLO4 اچ پی یک دید کامل از برق مصرفی سیستم را ارائه می دهد.
  • HPE دارای یک باتری 96 واتی Megacell نصب شده است که محافظت از کش را فراهم می آورد و به طور مستقیم به پشت برد اصلی وصل شده است و این محافظت را به تمام کارت های Smart Array توسعه می دهد.

نتیجه گیری نهایی

با اینکه IBM به تازگی Cleversafe را خریداری کرده است این موضوع که در حال حاضر روی ارتباطش با Scality بیشتر تمرکز کند نباید تعجب برانگیز باشد. ظرفیت بالای سرور Apollo 4510 باعث شده است که این سرور گزینه خوبی برای نرم افزار ذخیره سازی RING باشد گرچه شما برای خوشه بندی فضای ذخیره سازی به حداقل شش سیستم نیاز دارید. در هر صورت Apollo 4510 به شدت از تغییر ساختار بهره برده است و می تواند ظرفیت ذخیره سازی خامی را برای حجم بزرگی از اطلاعات فراهم آورد و همچنین به جدیدترین منبع تغذیه Gen9 مجهز شده است. شاسی این سرور می تواند به صورت منظم و مرتبی قطعات سیستم را با هم ادغام کند، کاهش ارتفاع آن باعث بهبود تراکم راک شده و از همه مهتر دارای یک قیمت بسیار رقابتی است. امیدوارم مقاله ” بررسی سرور HPE Apollo 4510 ” رضایت شما را جلب کرده باشد.