بررسی سرور HPE ProLiant DL380 Gen10
بررسی سرور HPE ProLiant DL380 Gen10

سرور HPE ProLiant DL380 Gen10 دارای دو پردازنده است و بخشی از خط تولید سرورهای نسل دهم جدید اچ پی را در برگرفته است. این سرور اچ پی عملکرد بیشتری را همراه با قابلیت های امنیتی مبتنی بر سخت افزار ارائه می دهد تا امن ترین سرورهای استاندارد دنیا را ارائه دهد. DL380 پلت فرمی مناسب برای دیتاسنترهایی است که دارای برنامه های محاسباتی با ورک لودهای چندگانه هستند. در ادامه با کیهان سرور همراه باشید تا ضمن بررسی سرور HPE ProLiant DL380 Gen10 در مورد قیمت و شرایط خرید آن نیز صحبت کنیم.

بررسی سرور HPE ProLiant DL380 Gen10

سرور HPE DL380 Gen10 در کنار ظاهر و طراحی جدیدی که دارد از قابلیت هایی همچون پردازنده های جدید اسکبیل Scalable برخوردار  است و هسته های بیشتری را برای عملکرد بیشتر ارائه می دهد همچنین این سرور قابلیت توسعه و مقیاس پذیری بالایی دارد. این پلت فرم دارای پیکربندی های شاسی متفاوتی است و از ذخیره سازی انعطاف پذیری برای پشتیبانی از ورک لودهای متنوع (از جمله کاربردهای بیگ دیتا، مجازی سازی، ابری، کانتینرها) برخوردار است. همچنین برای پایگاه داده ها و برنامه های حافظه محور (مانند اوراکل و SAP HANA) گزینه هایی برای توسعه حافظه و ظریفیت ذخیره سازی و افزایش عملکرد را به همراه دارد.

عملکرد سرور اچ پی DL380 Gen10

پردازنده های Xeon E5 اینتل در این پلت فرم پشتیبانی نمی شوند. در عوض، سرور HPE DL380 Gen10 از چیست جدید C621 اینتل برای پشتیبانی از پردازنده های خانواده جدید اسکبیل اینتل استفاده می کنند (از جمله پردازنده های پنتیوم سری 8100، دو پردازنده Gold، پردازنده های سری 6100 و 5100، پردازنده های Silver سری 4100، پردازنده ای Broze سری 3100) بسته به هسته ها، ذخیره سازی یا هر دو، این پردازنده های جدید 4 تا 28 هسته را رائه می دهند. تعداد هسته های بالاتر قدرت پردازش بیشتر را ارائه می دهد و تعداد کانتینرها یا ماشین های مجازی بیشتری از ورک لودهای متفاوتی در همان شاسی پشتیبانی می کنند.

یک منبع تغذیه فلکس flex slot power supply به کاربران اجازه می دهد تا منابع تغذیه ای که دارای اندازه مناسبی هستند را برای پیکربندی های سرور انتخاب کنند و با توجه به تعداد پیکر بندی های ممکن این جنبه به کاهش مصرف برق کمک می کند. نسل جدید منبع تغذیه ها بهره وری 94 و 96 درصدی را پشتیبانی می کنند.

  • خنک سازی توسط یک بانک 4 فن برای توسعه تک پردازنده ای استفاده می شود و در حالت دو پردازنده ای از شش فن استفاده می شود و وقتی که سیستم تعداد کامل هاردها را دارد (در پیکربندی های خاص) از شش فن عملکرد بالا استفاده می شود.

بررسی سرور HPE ProLiant DL380 Gen10

حافظه RAM در سرور DL380 G10

برای دستیابی به عملکرد سریعتر هر پردازنده از 6 کانال حافظه با دو ماژول حافظه در هر کانال پشتیباتی می کنند. 12 ماژول حافظه DDR4 توسط هر پردازنده کنترل می شود و به طور کلی در پیکربندی های دو پردازنده ای 24 ماژول حافظه وجود دارد. در پیکربندی تک پردازنده ای تنها نیمی از اسلات های DIMM در دسترس هستند. سرعت حافظه حداکثر 2666 MT/s است که در سرورهای نسل 10 اچ پی پشتیبانی می شوند.

  • به خاطر داشته باشید که سرعت حافظه تابعی از مدل پردازنده، نوع حافظه و پیکربندی حافظه است.

این سیستم از ماژول های بافر نشده (UDIMM)، رجیستر شده (RDIMM)، کاهش بار (LRDIMM) و NVME (NVDIMM) پشتیبانی می کند اما حداکثر ماژول حافظه در اندازه های متفاوت پشتیبانی نمی شوند. این سیستم با استفاده از 24 ماژول حافظه 128GB LRDIMM از حداکثر 3 ترابایت پشتیبانی می کند و با استفاده از ماژول های 64 گیگابایتی این مقدار به نصف کاهش پیدا می کند. پیکربندی استاندارد حافظه برای پیکربندی پایه شامل 16 گیگابایت تا 64 گیگابایت می باشد اما برای مدل هایی که از قبل پیکربندی شده اند با استفاده از پیکربندی حافظه اختیاری که در بالا توضیح داده شد می توان از حداکثر 3 ترابایت استفاده کرد. HPE SmartMemory توسط HPE تست شده و بالاترین سطح عملکردی و پهنای باند را ارائه می دهد.

ذخیره سازی سرور HP DL380 G10

سرور HPE DL380 Gen10 انعطاف پذیری و سازگاری بالایی دارد و با استفاده از 12 هارد LFF نصب شده در جلو و حامل HD پلن وسط که از 4 هارد اینترنال LFF پشتیبانی می کند از 190 ترابایت پشتیبانی می کند. تعدادی از کیج های اختیاری نصب شده در پشت دستگاه از هارد های اضافه LFF و SFF پشتیبانی می کنند. پیکربندی شاسی مختلفی وجود دارد که شما بسته به ورک لود مورد نیاز خود می توانید از بین موارد زیر کانفیگ مناسب کار خود را انتخاب کنید.

  • شاسی 8 هاردی LFF همراه با بی Universal Media
  • شاسی 12 هاردی بعلاوه چهار هارد LFF یا 3 هارد LFF اختیاری در پلن وسط یا 2 هارد SFF نصب شده در پشت
  • شاسی 24 هاردی بعلاوه 6 هارد SFF اپشنال در پشت
  • شاسی 8 هاردی SFF همراه با Universal Media بعلاوه 2 هارد SFF یا NVMe نصب شده در جلو
  • شاسی 20 هاردی SFF NVMe با تراکم جزئی در جلوی کیس سیستم

پیکربندی های خاص از یک بی اختیاری Universal Media برای درایو نوری پشتیبانی می کنند و بسیاری از پیکربندی ها نیاز به یک کیج هارد اختیاری بسیار متفاوت دارند که در رایزر توسعه قرار داده می شود و شامل یک کیج اختیاری 6SFF, 2SFF, and 3LFF drive cage هستند.

  • گزینه 8 هاردی NVMe تنها برای شاسی های SFF در دسترس است.

بررسی سرور HPE ProLiant DL380 Gen10

شاسی 8 بی همچنین قابلیت ارتقاء به 16 یا 24 هارد SFF را دارد. گزینه 20 هاردی NVME نیاز به یک HPE Smart Storage Battery اختیاری دارد. تمام شاسی ها دارای کنترلر تعبیه شده S100i Smart Array همراه با پشتیبانی نرم افزاری RAID هستند و از پورت های SATA برای 14 هارد پشتیبانی می کند که 2 تای آنها می توانند در کارت رایزر اولی از دو دستگاه ذخیره سازی M.2 اختیاری پشتیبانی کنند و می توان از آنها برای بوت شدن سریعتر یا ذخیره سازی اضافی استفاده کرد. مدیران همچنین می توانند گزینه هایی که دارای کنترلرهای ذخیره سازی HP Smart Array مختلفی هستند را انتخاب کنند؛ این کنترلرها مخصوص پلت فرم نسل 10 طراحی شده است و از رنج کاملی از گزینه های RAID پشتیبانی می کند. همچنین یک اسلات کارت MicroSD یکپارچه در برد سیستم وجود دارد که در پشت منبع تغذیه قرار گرفته است. مدیران همچنین می توانند یک ماژول اختیاری Dual Micro-SD را برای پشتیبانی از هایپرویزورها نصب کنند.

توسعه و بسط در سرور اچ پی پرولیانت DL380 G10

در سرور DL380 Gen10  حداکثر 8 اسلات توسعه PCIe 3.0 وجود دارد. برای همه 8 اسلات توسعه نیاز است که دو کارت رایزر اختیاری فعال شود و رایزر دوم نیاز به یک پردازنده دوم دارد. این سیستم همچنین دارای چهار 1GbE و HPE FlexibleLOM می باشد و می توان با کارت PCIe مناسب پهنای باند شبکه را از 1GbE به 40GbE ارتقاء داد. برای محاسبات با عملکرد بالا و انیمیشن های پیچیده، این سیستم از حداکثر 4 پردازنده گرافیکی Single-Wide یا سه پردازنده گرافیکی Double-Wide پشتیبانی می کند. کارت های توسعه اضافی می توانند به طور قابل توجهی I/O را افزایش دهد و از گرافیک ها، محاسبات عملکرد بالا، یا ذخیره سازی اینترنال و اکسترنال بیشتر پشتیبانی کند.

بررسی سرور HPE ProLiant DL380 Gen10

مدیریت و کنترل در سرور HP PROLIANT DL380 G10

مدیریت سرورهای نسل 10 جدید با تراشه مدیرتی تعبیه شده جدید iLO5 انجام می شود. iLO5 از باند دسترسی به سیستم شما استفاده می کند و می تواند دسترسی از راه دور را از طریق مرورگر وب استاندارد ارائه دهد. iLO5 قابلیت های جدیدی را ارائه می دهد و دارای داشبورد سادتری است و شما می توانید وضعیت سیستم را از طریق تصاویر بندانگشتی که ارائه می شود به طور مرتب بروزرسانی می شوند نظارت کنید. تراشه مدیریتی برای عملیات سرور و تقویت راه اندازه ساده شده، نظارت سلامت، مشاهده دما و برق مصرفی کاربرد دارد. برای استفاده از قابلیت های مدیریتی بیشتر شما باید با خرید کلید لایسنس، iLO را ارتقاء دهید. بسته به مدیریت مورد نیاز، مدیران می توانند نسخه های iLO Essentials, iLO Advanced, iLO Advanced Security Edition و iLO Scale Out را انتخاب کنند. HPE OneView همچنین می تواند مدیریت چند نسل از سرورهای HPE را به عهده بگیرد.

خلاصه و نتیجه گیری نهایی

این سرور 2U، 2S HPE ProLiant DL380 Gen10  یک نسخه ارتقا یافته از نسل قبلی را به نمایش می گذارد. با وجود پردازنده های جدید خانواده اسکبیل اینتل این سرور می تواند 71 درصد بهبود عملکرد داشته باشد و تعداد هسته ها تا 27 درصد افزایش پیدا کرده است. حافظه جدید HPE DDR4 SmartMemory همچنین سرعت انتقال داده 2666MT/s را ارائه می دهد که نسبت به حافظه های DDR4 که سرعت انتقال 2400MT/s را ارائه می دهد 11 درصد سریعتر است. علاوه بر این شما افزایش فضای ذخیره سازی، حافظه های پایدار و گزینه های ذخیره سازی را اضافه کنید. HPE ادعا می کند که این سرور پرفروش ترین و بهترین سرور موجود در جهان است. امیدوارم مقاله ” بررسی سرور HPE ProLiant DL380 Gen10 ” رضایت شما را جلب کرده باشد.